Tamponin poistaminen sattuu !!

15-v.

Kokeilin tänään tamponia ensimmäistä kertaa (o.b. mini) ja aluksi se ei oikein meinannut mennä sisälle. Voitelin tamponin päätä kuitenkin vähän vaseliinilla, jolloin se lopulta meni helposti ja kivuttomasti sisälle.

Ongelmia tuli sitten poistamisessa... Tamponi oli luultavasti jo melko täysi, koska oli tullut jo vähän ohivuotoa ja minulla on muutenkin melko runsaat menkat. Kun yritin ottaa sitä pois niin se kipu oli aivan käsittämätön. Olen neitsyt, eli ei ole "kokemusta" muutenkaan tällaisesta. Sain kuitenkin siinä itkua tuhertaessa tamponin juuri ja juuri pois, vaikka sattuikin se aivan kamalasti.

Mitähän tässä pitäisi tehdä? En kuitenkaan halua että tämä jää ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi, mutta pitäisikö sitten antaa tamponin vaan olla pidempään? Se tuntui jo valuneen itse vähän alas päin, joten luulen että se oli täynnä.

5

2106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15-v.

Ja vielä lisänä, että oliko tamponi tosiaan kuiva kun ei narusta vetämällä kunnolla liikkunut?

• bgsfr

Kun tamponi kostuu, se laajenee. Tamponi on siis poistettaessa leveämpi kuin sisään laitettaessa. samoin tamponin posito tehdään vähän eri kulmassa kuin sen siään laitto, joten ei ole ihme, että positaminen sattuu: immenkalvo ottaa siihen kiinni.

Tamponia poistettaessa voisit kokeilla laittaa liukuvoidetta emättimen suuaukolle vähän sisäpuolelle, voi nimittäin poistamisongelma ratketa jo tuolla tavalla. Aikaa myöten se sitten helpottuu.

• bgsfr

niin ja sekin vielä, että tamponimerkeissä on eroja: ob laajenee lähinnä vain leveyssuuntaan, kun esimerkiksi tampax laajenee enemmän pituussuuntaan, joten kannattaa kokeilla myös eri tamponimerkkejä: voi olla että joku muu merkki sopisi sinulle paremmin.

omista tamponiajoista on tosin niin monta vuotta aikaa, joten voihan olla, että ob:lläkin on tätä nykyä tamponeita, jotka laajenevat enemmän pituussuuntaan. En tiedä (käytän kuukuppia, mutta sitä ennen käytin tamponeita)

• Anonyymi

Tamponi on myös voinut olla liian imukyvytön jolloin pitäisi ottaa käyttöön jo normi tai jätti

• Anonyymi

Mä käytän sidettä en tampooneita

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      122
      2396
    2. 134
      1895
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1236
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      105
      1216
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      77
      1101
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1070
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      45
      1049
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      83
      1009
    9. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      24
      1006
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      56
      942
    Aihe