Tamponin poistaminen sattuu !!

15-v.

Kokeilin tänään tamponia ensimmäistä kertaa (o.b. mini) ja aluksi se ei oikein meinannut mennä sisälle. Voitelin tamponin päätä kuitenkin vähän vaseliinilla, jolloin se lopulta meni helposti ja kivuttomasti sisälle.

Ongelmia tuli sitten poistamisessa... Tamponi oli luultavasti jo melko täysi, koska oli tullut jo vähän ohivuotoa ja minulla on muutenkin melko runsaat menkat. Kun yritin ottaa sitä pois niin se kipu oli aivan käsittämätön. Olen neitsyt, eli ei ole "kokemusta" muutenkaan tällaisesta. Sain kuitenkin siinä itkua tuhertaessa tamponin juuri ja juuri pois, vaikka sattuikin se aivan kamalasti.

Mitähän tässä pitäisi tehdä? En kuitenkaan halua että tämä jää ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi, mutta pitäisikö sitten antaa tamponin vaan olla pidempään? Se tuntui jo valuneen itse vähän alas päin, joten luulen että se oli täynnä.

5

2434

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15-v.

Ja vielä lisänä, että oliko tamponi tosiaan kuiva kun ei narusta vetämällä kunnolla liikkunut?

• bgsfr

Kun tamponi kostuu, se laajenee. Tamponi on siis poistettaessa leveämpi kuin sisään laitettaessa. samoin tamponin posito tehdään vähän eri kulmassa kuin sen siään laitto, joten ei ole ihme, että positaminen sattuu: immenkalvo ottaa siihen kiinni.

Tamponia poistettaessa voisit kokeilla laittaa liukuvoidetta emättimen suuaukolle vähän sisäpuolelle, voi nimittäin poistamisongelma ratketa jo tuolla tavalla. Aikaa myöten se sitten helpottuu.

• bgsfr

niin ja sekin vielä, että tamponimerkeissä on eroja: ob laajenee lähinnä vain leveyssuuntaan, kun esimerkiksi tampax laajenee enemmän pituussuuntaan, joten kannattaa kokeilla myös eri tamponimerkkejä: voi olla että joku muu merkki sopisi sinulle paremmin.

omista tamponiajoista on tosin niin monta vuotta aikaa, joten voihan olla, että ob:lläkin on tätä nykyä tamponeita, jotka laajenevat enemmän pituussuuntaan. En tiedä (käytän kuukuppia, mutta sitä ennen käytin tamponeita)

• Anonyymi

Tamponi on myös voinut olla liian imukyvytön jolloin pitäisi ottaa käyttöön jo normi tai jätti

• Anonyymi

Mä käytän sidettä en tampooneita

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      83
      5983
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      307
      4981
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2638
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      44
      2569
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      72
      1756
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      99
      1634
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1491
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      105
      1407
    9. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1363
    10. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      116
      1347
    Aihe