Tamponin poistaminen sattuu !!

15-v.

Kokeilin tänään tamponia ensimmäistä kertaa (o.b. mini) ja aluksi se ei oikein meinannut mennä sisälle. Voitelin tamponin päätä kuitenkin vähän vaseliinilla, jolloin se lopulta meni helposti ja kivuttomasti sisälle.

Ongelmia tuli sitten poistamisessa... Tamponi oli luultavasti jo melko täysi, koska oli tullut jo vähän ohivuotoa ja minulla on muutenkin melko runsaat menkat. Kun yritin ottaa sitä pois niin se kipu oli aivan käsittämätön. Olen neitsyt, eli ei ole "kokemusta" muutenkaan tällaisesta. Sain kuitenkin siinä itkua tuhertaessa tamponin juuri ja juuri pois, vaikka sattuikin se aivan kamalasti.

Mitähän tässä pitäisi tehdä? En kuitenkaan halua että tämä jää ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi, mutta pitäisikö sitten antaa tamponin vaan olla pidempään? Se tuntui jo valuneen itse vähän alas päin, joten luulen että se oli täynnä.

5

2375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15-v.

Ja vielä lisänä, että oliko tamponi tosiaan kuiva kun ei narusta vetämällä kunnolla liikkunut?

• bgsfr

Kun tamponi kostuu, se laajenee. Tamponi on siis poistettaessa leveämpi kuin sisään laitettaessa. samoin tamponin posito tehdään vähän eri kulmassa kuin sen siään laitto, joten ei ole ihme, että positaminen sattuu: immenkalvo ottaa siihen kiinni.

Tamponia poistettaessa voisit kokeilla laittaa liukuvoidetta emättimen suuaukolle vähän sisäpuolelle, voi nimittäin poistamisongelma ratketa jo tuolla tavalla. Aikaa myöten se sitten helpottuu.

• bgsfr

niin ja sekin vielä, että tamponimerkeissä on eroja: ob laajenee lähinnä vain leveyssuuntaan, kun esimerkiksi tampax laajenee enemmän pituussuuntaan, joten kannattaa kokeilla myös eri tamponimerkkejä: voi olla että joku muu merkki sopisi sinulle paremmin.

omista tamponiajoista on tosin niin monta vuotta aikaa, joten voihan olla, että ob:lläkin on tätä nykyä tamponeita, jotka laajenevat enemmän pituussuuntaan. En tiedä (käytän kuukuppia, mutta sitä ennen käytin tamponeita)

• Anonyymi

Tamponi on myös voinut olla liian imukyvytön jolloin pitäisi ottaa käyttöön jo normi tai jätti

• Anonyymi

Mä käytän sidettä en tampooneita

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      98
      5454
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      81
      4761
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      140
      4732
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      368
      2147
    5. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      104
      1873
    6. 100
      1660
    7. Sulla on mies

Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      257
      1538
    8. 369
      1282
    9. Pääsit koskettamaan

Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      58
      1084
    10. Kadutko mitään?

Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      200
      1040
    Aihe