Rullasuksisauvan pituus?

einari pitopohja

Mikä on mielestänne paras kerroin rullasuksisauvalle / lisäpituus norm. sauvaan verrattuna ? Lienee eroaa hieman rullaluistelusauvan pituus suosituksesta ?? Kyse lähinnä luistelusauvasta rullasuksihiihtoon.

7

5795

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -

Voisi ajatella, että rullasuksisauvan pituus olisi sentin tai pari pitempi kuin hiihtosauvojen. Itse kuitenkin käytän samoja sauvoja kesällä ja talvella, ja hyvin toimii. Vaihdan vain piikit.

• träjä

käytätkö joustopiikiä

• pfuöodio

jaa enempi ajattelisin että about 5 cm yli talvisauvan olisi ok ??

• -

Se on kai vähän makuasia, tuo sauvojen pituus. Ostin ne 100% hiilikuitusauvat aikoinaan rullahiihtoa varten, mutta miellyin niihin niin, että otin ne myös talvikäyttöön, johon ne ovat minulle ehkä pari senttiä ylipitkät, mutta niihin olen hyvin sopeutunut.

Perinteisen tyylin rullailuun on tietty omat välineet.

En käytä joustopiikkejä. Olen pärjännyt kiinteillä piikeillä, jotka teroitan melkein joka kerta ennen lenkille lähtöä.

• lars koistinen

minulla talvi sauva 162,5 ja kesäversio 165..juniorilla 155/165.

• keisane
        lars koistinen kirjoitti:

minulla talvi sauva 162,5 ja kesäversio 165..juniorilla 155/165.

Juu turha ottaa yli 2,5cm pidempää sauvaa kesälle, kuin millä talvellakaan hiihtää, eikä välttämättä tarvita yhtään pidempää sauvaa kesällekkään...Talvella lumi monesti niin pehmeää, että sauvan pituus onkin käytännössä sommasta hihnaan eikä piikistä hihnaan, koska sauva painuu lumeen aina sompaa myöten. Kesällä sauva ei tietenkään painu mihinkään, jolloin se on tavallaan noin sentin pari pidempi kuin talvella.

• Hiihtohikke:)

Lisäpituutta en osaa sanoa, mutta rullahiihdossa sauan kuuluu olla noin korvanlehteen rullilla oltaessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7443
    2. 81
      5037
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4859
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4268
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3058
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2689
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2596
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      53
      2247
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2221
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1850
    Aihe