Velkaiset naiset

specter

Tarinan sisältö liittyy etäisesti lainat ja velka-osioon....

Eli, olen poikamies, yrittänyt seurustelumielessä tutustua naisiin, joita olen bongannut sekä baareista, että deittipalstoilta.
Nämä vapaat naiset tyypillisesti on olleet pikavippiongelmaisia, velkaongelmaisia, maksukyvyttömiä. Kuitenkin heillä on vaatimukset pilvissä: pitäisi olla kaikki hienot koneet/laitteet/välineet, vaikka ei ole rahaa.

Asunnon pitäisi olla virheetön, hyvältä paikalta (1600eur nettotuloilla). Kaiken ns. kulissin täytyy olla täydellistä. Tätä he useimmiten vaativat myös mieheltä.
Itselleni riittäisi jalat maassa oleva - tavallinen suomityttö, eikä velkainen, näyttämisenhaluinen diivailija.

Minä olen vaatimaton, ostan vain tarpeellisen, olen velaton ja kun olen aiemmin velkaa ottanut, olen sen asiallisesti maksanut pois. Myös asuntoni on asianmukaisesti velaton. En pidä kalliista asumisesta, minulle riittää, että nettotuloistani 10% menee asumiseen.

Voisin harkita sopivan naisen kanssa perheen perustamista, järkevän omistusasunnon ostamista ja siinä olisi kaikki mitä tarvitsisin, kun vielä lapsenkin saisi.

Mutta, eihän se onnistu, maksukyvyttömän naisen kanssa ei voi mitään perheasuntoa edes harkita.
Se on mahdotonta, ainoastaan kaupungin vuokraluukku ja 15v ulosottovankeus lapsientekeminen velkaongelmaiseen perheeseen tuntuu olevan se "mahdollinen" ratkaisu.

Itse en saisi vaatia naiselta mitään.
Kommenttia!

216

8463

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+14

Täss sulle kommenttia, todennäköisesti ylläpito tämänkin jälleen kerran poistaa, koska eivät pidä minun äänihuulteni värinästä. Kerroit tuolla ylempänä tekstissä että sinulle riittää tavallinen jalat maassa oleva suomityttö. Mutta sitten alempana oletkin jo ihan sekaisin omien ajatuksiesi kanssa. Miksi edes mietit sitten yhteen muuttamista maksukyvyttömän naisen kanssa, jos kerran ihan "tavis" riittää? Taitaa ylläpidolla olla jotain kesätyöläisiä keksimässä näitä juttuja..

• näin minä..

" Myös asuntoni on asianmukaisesti velaton. En pidä kalliista asumisesta, minulle riittää, että nettotuloistani 10% menee asumiseen.

... järkevän omistusasunnon ostamista ja siinä olisi kaikki mitä tarvitsisin,..."

Jotain tolkkua, kiitos ! Onko sitä velatonta asuntoa vai eikö ?

Itse en ole ikinä pitänyt velalla elämisestä, mutta kuinka ollakaan , tapasin miehen menimme naimisiin, mutta hänelläpä ei ollutkaan rahan käytössä mitään tolkkua.
        Ei riittänyt omat eikä muiden rahat.. Asunnon onneksi ostimme, vaikka hintaa sille on kyllä tullut, nyt sitä olen yksin maksellut,kun ei siitä yhteiselosta mitään tullut, minä, kun olen,"suu säkkiä myöten tyyppi"

En tiedä mitä nämä kohtaamasi naiset olivat, varmaan heitäkin on, mutta itse olen kyllä enemmän ajatellut miesten olevan noita RAHAN HAASKAAJIA, heillä kun pitää olla ne veneet ja bemarit sun mut sen yhden jatkeena.

Mulle kelpais velaton talous, mutta katto on päänpäällä oltava.

• Maksettu kirjoittaja

"Taitaa ylläpidolla olla jotain kesätyöläisiä keksimässä näitä juttuja.."

Tämä tulee kyllä usein kieltämättä mieleen näitä tuohon yläpalkkiin nostettavia ketjuja lueskellessa.

• Kuinka joku voi
        näin minä.. kirjoitti:

" Myös asuntoni on asianmukaisesti velaton. En pidä kalliista asumisesta, minulle riittää, että nettotuloistani 10% menee asumiseen.

... järkevän omistusasunnon ostamista ja siinä olisi kaikki mitä tarvitsisin,..."

Jotain tolkkua, kiitos ! Onko sitä velatonta asuntoa vai eikö ?

Itse en ole ikinä pitänyt velalla elämisestä, mutta kuinka ollakaan , tapasin miehen menimme naimisiin, mutta hänelläpä ei ollutkaan rahan käytössä mitään tolkkua.
        Ei riittänyt omat eikä muiden rahat.. Asunnon onneksi ostimme, vaikka hintaa sille on kyllä tullut, nyt sitä olen yksin maksellut,kun ei siitä yhteiselosta mitään tullut, minä, kun olen,"suu säkkiä myöten tyyppi"

En tiedä mitä nämä kohtaamasi naiset olivat, varmaan heitäkin on, mutta itse olen kyllä enemmän ajatellut miesten olevan noita RAHAN HAASKAAJIA, heillä kun pitää olla ne veneet ja bemarit sun mut sen yhden jatkeena.

Mulle kelpais velaton talous, mutta katto on päänpäällä oltava.

mennä täysin sokkona naimisiin, sitä minä en millään ymmärrä. Ennen sitoutumista opetellaan tuntemaan kumppani perinpohjin niin ettei minkäänlaisia yllätyksiä pääse syntymään.

• säkki ei vuoda

Varmaan pitääkin paikkansa. Siideri vie oman osansa tuloista sekä ulkona syöminen ja kahviloissa luuhaaminen. Tekokynsien ja -ripsien asennus- ja huoltokulut ovat omaa luokkaansa parturi- ja muiden kauneudenhoitokulujen lisäksi. Vuositasolla järkyttäviä summia. Tupper- ja kynttiläkutsuilla on sosiaalinen pakko ostaa turhaa krääsää. Moni nyhjää vuosia vuokrakämpässä ja olisi maksanut oman jo pariin kertaan.
      Moni kokee talousasiat niin vaikeiksi ettei osaa laskea että pari kymppiä turhuuteen viikossa on reilu tonni vuodessa. Ja turha sanoa että johonkin ne rahat kuitenkin menee. Ei mene jos ei osta niillä. Ja kyllähän sillä tonnilla tai useimmalla voi jo jotain sellaista ostaakin josta jää jotain jäljellekin.

• älähän yleistä

Luulen että siiderin juojat ei tupperkutsuilla viihdy. :D Ei kannata yleistää kaikkea samaan ihmistyyppiin. Ei naisissa eikä miehissä.
        Olen suht. pienituloinen mutta elätän kyllä itseni täysin palkallani. En juo siideriä, en käy kauneushoitoloissa, ei ole tekokynsiä, en tykkää mistään laumakutsuista. Mitään noista en harrasta koska ne ei yksinkertaisesti kiinnosta.
        Elämäni on ihan omani näköistä ja riittävän "täyttä" vaikka voi joistakin näyttää tylsältä. Rahaa jää sopivasti säästöön. Sopiva tarkoittaa että käyn kyllä matkoilla ja hemmottelen itseäni JOSKUS uudella kaupasta ostetulla vaatteella. Kirppikset on hyvä juttu. Sinne kantaa kamaa juuri ne jotka ostaa jatkuvasti uutta. Entisistä uusista on päästävä eroon.
        Ostaminen ei ole elämäni päätarkoitus.
        Miestä en muuten halua sotkemaan asioitani enkä tuhlaamaan rahojani.

• Carlos

Olen velaton elän rakastamani naisen kanssa Hän hoitaa kynsiään Hän hoitaa hiuksiaan Hän pitää huolta Naiseudestaan Hän maksaa koko lystin Itse,että sitten jätkät miettimään mitä meidän eteen tehdään,Naiset on ihania,wof

• Fakta on

että maksuhäiriöisistä valtaosa on miehiä. Onhan tuosta ollut uutisissakin.

• tiuku111

No huh tuolla menolla kauppa ei kannata rikä maan talous pyöri..Lisää rahaa naisille,, ansaittuja on muttei arvottettuja naisten työt. Turhaan miehet ihmettelee,, Miehille naisten euro niin sitten ihmettely loppuu..

• ei tod.........
        älähän yleistä kirjoitti:

Luulen että siiderin juojat ei tupperkutsuilla viihdy. :D Ei kannata yleistää kaikkea samaan ihmistyyppiin. Ei naisissa eikä miehissä.
        Olen suht. pienituloinen mutta elätän kyllä itseni täysin palkallani. En juo siideriä, en käy kauneushoitoloissa, ei ole tekokynsiä, en tykkää mistään laumakutsuista. Mitään noista en harrasta koska ne ei yksinkertaisesti kiinnosta.
        Elämäni on ihan omani näköistä ja riittävän "täyttä" vaikka voi joistakin näyttää tylsältä. Rahaa jää sopivasti säästöön. Sopiva tarkoittaa että käyn kyllä matkoilla ja hemmottelen itseäni JOSKUS uudella kaupasta ostetulla vaatteella. Kirppikset on hyvä juttu. Sinne kantaa kamaa juuri ne jotka ostaa jatkuvasti uutta. Entisistä uusista on päästävä eroon.

"Luulen että siiderin juojat ei tupperkutsuilla viihdy"

No ei todellakaan. Jos viihtyy tupperi ja muilla kutsuilla niin rahaa ei todellakaan riitä mihinkään siidereihin!!!

• jäbädäbä
        Fakta on kirjoitti:

että maksuhäiriöisistä valtaosa on miehiä. Onhan tuosta ollut uutisissakin.

maksuhäiriöisistä valtaosa miehiä.

No mikä ihme se on kun pitää piparin takia ottaa velkaa niin että tukka pyörii päässä,naiset kyllä tietää tasan tarkkaan mistä narusta pitää milloinkin vetää parisuhteessa,ja mitä teihin itsenäisiin sinkkunaisiin tulee niin olkaa onnellisia ja ottakaa velkaa ja kun sitten tulee vaikeuksia rahan kanssa niin sitte ootte hame hampaissa rikkaan näkösten jätkien perässä ja siinä toivossa että mies maksaa velat pois ja vastuu siirtyy miehelle joka saa sitte näitä maksuhäiriöitä.

• lai786la
        älähän yleistä kirjoitti:

Juurkin näin, kokemusta nimittäin löytyy.
        Miestä en todellakaan ota sotkemaan asioitani.
        Eräskin osti nimiini kaikkea, piilotti laskut ja luottotietoni meni.
        Nyt olen maksanut tietoni takaisin.
        Vahingosta viisastuu.
        Ei enää miehiä sotkemaan asioita.

• puute puhuttaa?
        jäbädäbä kirjoitti:

maksuhäiriöisistä valtaosa miehiä.

No mikä ihme se on kun pitää piparin takia ottaa velkaa niin että tukka pyörii päässä,naiset kyllä tietää tasan tarkkaan mistä narusta pitää milloinkin vetää parisuhteessa,ja mitä teihin itsenäisiin sinkkunaisiin tulee niin olkaa onnellisia ja ottakaa velkaa ja kun sitten tulee vaikeuksia rahan kanssa niin sitte ootte hame hampaissa rikkaan näkösten jätkien perässä ja siinä toivossa että mies maksaa velat pois ja vastuu siirtyy miehelle joka saa sitte näitä maksuhäiriöitä.

Yritä nyt jotenkin sitä piparia saada. Juuri tuon asenteen takia en ota rikasta enkä köyhää miestä! Omaa rahatalouttani en sotke miehen takia.

• Nainen 45v
        ei tod......... kirjoitti:

"Luulen että siiderin juojat ei tupperkutsuilla viihdy"

No ei todellakaan. Jos viihtyy tupperi ja muilla kutsuilla niin rahaa ei todellakaan riitä mihinkään siidereihin!!!

Totta! Minulla ei ole koskaan ollut rahaa ostaa siidereitä yms.
        Tosin laitoin juuri autoon 32 000€, enkä ottanut siihen yhtään lainaa...
        Ja tulee käytyä niillä tupperin kutsuillakin. Tosin pitkään aikaan sieltä ei ole ollut mitään ostettavaa.

• mk
        lai786la kirjoitti:

Juurkin näin, kokemusta nimittäin löytyy.
        Miestä en todellakaan ota sotkemaan asioitani.
        Eräskin osti nimiini kaikkea, piilotti laskut ja luottotietoni meni.
        Nyt olen maksanut tietoni takaisin.
        Vahingosta viisastuu.
        Ei enää miehiä sotkemaan asioita.

Olisit tehnut rikosilmoituksen niin e itarvitsisi maksaa koksa se on petos jos ostaa toisen nimiin jotain ja jättää maksamatta.

• Mitä ihmettä?!
        Nainen 45v kirjoitti:

Totta! Minulla ei ole koskaan ollut rahaa ostaa siidereitä yms.
        Tosin laitoin juuri autoon 32 000€, enkä ottanut siihen yhtään lainaa...
        Ja tulee käytyä niillä tupperin kutsuillakin. Tosin pitkään aikaan sieltä ei ole ollut mitään ostettavaa.

Miksi tämä kirjoitus on saanut peukkuja alaspäin?
        Eivätkö miehet siis haluakaan, että naisella on raha-asiat kunnossa?

• asiallista

En tiedä, milliaista väkeä deittipalstoilla liikkuu, varmaankin monenlaista. Mutta sitten ne baarit, siellähän niitä vippejä juuri otetaan. Taitaa sinulla olla väärinvalittuja paikkoja tarkoitukseesi.
      Lähde tanssilavalle, nyt on sesonki. Siellä tapaa varmaan sellaisiakin, jotka eivät ole niin vippivetoisia. Lähde ilmaisille luontoretkille, siellä on tyttöjä, joilla on vaatimaton elämäntapa ja selvät arvot. Mieti itse lisää vaihtoehtoja. Tavoitteesi on asiallinen ja kannatettava.

• Mää100

Ainakaan yöaikaan ei enää ole vippailtu muutamaan vuoteen

• Yualle

Tanssilavat on paikoista kaikkein pahimpia!?!?!

Katsokaapa huviksenne vaikka parkkipaikkaa. Puolet autoista on niitä naisten uudenkarkeita VW Golfeja =) Velkavedolla ongelmineen päivineen.

• Oletko mailta?

Kaipaat kai Asiallista kuivaa museoseuraa joka ihailee jotain taulua sen yksityiskohtia museossatunnin per taulu,joskus jopa kaksikin.Sinulla on varmaan samettityynyt olkapäilläsi ja hius verkko päässäsi pienen mustan käkkärähatunnalla.Olet mielestäsi arvokkaasti pukeutunut ja ympärilläsi on samaa seurapiiri leskeä,joiden miehet katsoivat paremmaksi maata hilja haudassaan ja antaa sydämmensä rauhoittua koko piinasta.Nunnaluostareissa ja kirkoissa ja museoissa on hyvä ilmapiiri päteä tietyin ääni-volyymein jolloin tulee huomatuksi.Vilkkaammat paikat ei suo siihen mahdollisuutta ääni-voluminsa takia.Eli olet oikein arvookkaassa seurassa ja muistat ostaa aina ystävällesi Sharleston housut Jouluksi kulunneiden tilalle ja mummolle muffi käsiin niin näät kuinka ketterästi hänkin sipsuttelee yhä.

• Oletko mailta?

Kaipaat kai Asiallista kuivaa museoseuraa joka ihailee jotain taulua sen yksityiskohtia museossatunnin per taulu,joskus jopa kaksikin.Sinulla on varmaan samettityynyt olkapäilläsi ja hius verkko päässäsi pienen mustan käkkärähatunnalla.Olet mielestäsi arvokkaasti pukeutunut ja ympärilläsi on samaa seurapiiri leskeä,joiden miehet katsoivat paremmaksi maata hilja haudassaan ja antaa sydämmensä rauhoittua koko piinasta.Nunnaluostareissa ja kirkoissa ja museoissa on hyvä ilmapiiri päteä tietyin ääni-volyymein jolloin tulee huomatuksi.Vilkkaammat paikat ei suo siihen mahdollisuutta ääni-voluminsa takia.Eli olet oikein arvookkaassa seurassa ja muistat ostaa aina ystävällesi Sharleston housut Jouluksi kulunneiden tilalle ja mummolle muffi käsiin niin näät kuinka ketterästi hänkin sipsuttelee yhä.

• Oletko mailta?

• Oletko mailta?

• haahaa74

Ja miesten vaatimus on, että naisen tulee pukeutua hyvin ja näyttää hyvältä, mutta siihen ei saisi käyttää yhtään rahaa... Juupa juu... Tavis kyllä kelpaa, mutta pitäisi olla syntymänätti, että kelpaisi oikeasti...

• säkki ei vuoda

Nykyään on helppo olla nätti, pysyy vain normaalipainoisena, pitää henk koht hygieniasta huolta ja käyttää puhtaita vaatteita. Eroaa edukseen Jossu Näätä- tyyppisistä suttuisista tekoripsihirviöistä.

• haahaa74
        säkki ei vuoda kirjoitti:

Nykyään on helppo olla nätti, pysyy vain normaalipainoisena, pitää henk koht hygieniasta huolta ja käyttää puhtaita vaatteita. Eroaa edukseen Jossu Näätä- tyyppisistä suttuisista tekoripsihirviöistä.

Höpöhöpö, jos naama on kuin petolinnun peräpää, niin siinä ei auta normaalipaino, henk. koht hygienia saati puhtaat vaatteetkaan. Ja jos vielä et juokse baareissa, niin kaiken toivon voi heittää... I know

• kokemuksella..
        haahaa74 kirjoitti:

Höpöhöpö, jos naama on kuin petolinnun peräpää, niin siinä ei auta normaalipaino, henk. koht hygienia saati puhtaat vaatteetkaan. Ja jos vielä et juokse baareissa, niin kaiken toivon voi heittää... I know

Kyllä mulle kelpaa rumakin jos hyvä ja tiukakroppainen runko. Kasvot voi aina kääntää tyynyä vasten kun hommailee....Muu seurustelu käy sitten puhelimitse tai netin kautta..

• kumpiko ruma?
        kokemuksella.. kirjoitti:

Kyllä mulle kelpaa rumakin jos hyvä ja tiukakroppainen runko. Kasvot voi aina kääntää tyynyä vasten kun hommailee....Muu seurustelu käy sitten puhelimitse tai netin kautta..

Siis oikeassa parisuhteessa?
        Hankala elää arkea jos jompikumpi on kun petolinnun peräpää? Vai?
        Naaman voi tietysti kääntää tyynyyn.. ei näy silloin se ruma mieskään.

• Pässi,typerys,idioot

Näekeekö naiset koskaan mitään muuta kun pintaa...Mies ees koskaan
        kato minkä näkösen muijan se on saanut/ottanut.
        Naisten itseinho näyttää olevan miesten peniskombleksin luokkaa.

• Kaikkiko samanlaisia

Maailmassa on kaikenlaisia eläjiä miehiä ja naisia, rikkaita ja köyhiä, velkaisia ja velattomia.
      Pointti on nähdäkseni siinä, että pysyy siinä seurassa ja niissä ympyröissä, jotka kokee itselleen sopivimmaksi.
      Miksi vedät hernettä nenään joidenkin muiden elintavoista? Pysy niissä ympyröissä, joissa et ärsyynny tekokynsistä ym. hömpästä.
      Ihmisillä on ihmeellisiä hallitsemisfantasioita.
      Tuo on turhaa ja tuota ei tarvita. Voit olla mitä mieltä vain, mutta älä nyt luule, että maailma vääntyy oletustesi mukaiseksi.
      Jos et löydä haluaamaasi naista tai et ole muuten suosiossa naisten keskuudessa, niin maailamn tappiin asti saat toivoa, että muut muuttuvat. Ikävä kyllä ainut johon voit vaikuttaa olet sinä itse.

• Pimpeli-pompeli

Kyllä se on yhtä vaikeaa naisillakin. Nykyajan miehistä monet eivät tajua taloudenpidosta tuon taivaallista. Aikanaan seurustelin vippipelurin kanssa. Jostainhan se pitää aloittaa, paremmasta en tiennyt. Tuli yhteenmuutto ja vuokra piti maksaa puoliksi. Nooh, jätkä alkoi luistaa siitä ja tilaili salaa jotain tv-shopin jumppalaitteita kaappeihin piiloon osamaksulla. Rahapelikoneet nieli satoja euroja kuussa ja työnteko ei oikein huvittanut, sai aina potkut koeajalla. Minä urpo vielä lainasin hänelle rahaa, yhtä hyvä idea kuin laastari syöpäpotilaalle. Lopulta pääsin tyypistä (joka kai pettikin minua) eroon ostamalla oman yksiön. Velat jäivät maksamatta, mutta olipahan oppitunti minulle. Itse olin paiskinut hanttihommia opiskelujen ohessa ja säästänyt asuntosäästötilille.

Nooh ei mennyt kauaa kun löysin seuraavan alfa-uroon. Tälle herralle raha oli luotu liikkumaan ja se poltti taas kovasti taskuissa. Tienestit kuluivat iltalehtiin, pelikoneisiin, puolen litran limuihin ja eniten tietty mäyräkoiriin viikonloppuisin. Ei ollut varaa matkustaa tai muutakaan ylimääräistä. Ruokakaupassa piti tapella siitä kumpi maksaa..Sanomattakin selvää, ettei homma oikein toiminut. Menin siinä itse vielä rahoitusalalle töihin ja yritin kyllä neuvoa miestä, josko vähän alkaisi säästää. Parhaat riidat saa kyllä aikaiseksi kun alkaa aikuista miestä neuvomaan.. Erottuamme herra taisi laittaa autoon sen n.10.000e joka yhteisestä asunnosta tuli myyntivoittoa. Ettei taida enää ikinä saada omistusasuntoa alle..

Nooh alkoihan se päivä sitten paistaa minullekin. Tapasin nykyisen aviomieheni, joka erosi täysin aiemmista tuhlarialkkiksista. Hän on itse säästäväinen ja yhdessä suunnitellaan pitkän tähtäimen juttuja sijoitusasuntoineen ja Espanjan eläkekoteineen. Alkoholikaan ei maistu joka sopiikin hyvin tulevalle perheenisälle. Aloitamme ensi vuonna rakennusprojektin jonka jälkeen olemme toivon mukaan velattomia. Tarkoituksena rakentaa paritalo ja myydä toinen puolisko hyvällä voitolla. Enpäs olisi uskaltanut unelmoidakaan sellasesta taloudellisesta riippumattomuudesta kuin velaton omistusasunto alle 30-kymppisenä.

Joten herra alkuperäinen on hyvä vaan ja jatkaa etsimistä, helmiä voi löytyä, kunhan ei etsi sieltä baareista ja festareilta. Ja varot niitä hiuslisäke-ripsenpidennys-rakennekynsi -naisia..

• sijottaja

älä hyvä ihminen mee siihen et meette tekee jotain paritaloo,ja jos varsinkin itse meinaatte omistaa toisen puolen,nii terve menoo,se on sit pitkä prosessi poäästä siitä eroon mut jos niin teette niin onnea siihen

• Ilmainen neuvo....

Oikein hyvä muuten, mutta paritalon puolikkaita ei osta nykyään kukaan(järkevä) koska siitä vasta riidat repeävät. Rakentakaa mieluummin kaksi pienempää ja toinen myyntiin.

• ei paskapää

Hyvä kirjoitus kertakaikkiaan:)No minulla kaikki hyvin,omat sijoitukset ym..ym sekä perintö/1,2milj€

• Niinpä niin

Toi on kumma...Miten alkoholittomuus ja varakkuus toimii
        yks yhteen...Mut koitappa kertoa se täällä.
        Minulla oli yhtä "hyvä onni"..Ja sain alkottoman naisen

• 1000-900
        Niinpä niin kirjoitti:

MUTTA ETTEI HÖYNÄYTÄ KIRKKO OMA AIVO JA ARVO JA .... Varain ympärilläkasaantuminen ja jos on saanut hyvää seuraa perheeessä, tai, ei. Mutta viisastuneena tässä iässä ei enää muutosta ja Jumalakin on olemassa ja minua nyt sitten pelottaa, ja kuinka selitellä sitten naimisiinpyrkivänä, Raamattu toistaa ihmisoikeuksia kerta kerralta, naisen varoin ei aihetta juhlia, siinä mies, kun ei juhli naisen varoilla, pankkiiri ei hyvä mies, minusta miehet ja naiset juhlii, sekä että omillaan, Raamattua vain käteen ja kymmenykset ennen naimisiinkaan menoa Herralle Jumalalle, kyllä ..................................................................... 1 000 000 000 000 000 000 000 000 ---

• Minäkin löysin
        Niinpä niin kirjoitti:

alkottoman miehen enkä kyllä juo itsekään. Tosin en olisi muita huolinutkaan, kyllä heitäkin on Suomessa!
        Nyt lähes 5-kymppisenä on mukava huomata, että kannatti laittaa ne kaljarahat johonkin järkevään.

• specter

Hyvä kirjoitus, varmasti miehistä löytyy siis ihan vastaavia tapauksia.

Asuntohan on joka tapauksessa ostettava ja maksettava. Sellaista ei voi ratkaista vuokralla asumisella. (ellei sitten ole oikeasti isot tulot, jossa vuokra ei tunnu)

Velkaisen ihmisen kanssa ei voi suunnitella mitään asunnon/talon ostoa, ei ne pankissa kaikkeen suostu. Itse tarkoitin etsiväni tavallista naista, jolla on realiteettien taju kunnossa.

En siis halua kontrolloida, tai määräillä naisen tekemisiä, mutta tuo asuntoasia on aivan välttämättömyys. Kaikki tietää tämän. Vaatimukseni eivät ole kovin kovat, mutta tosiaan tuntuu siltä, että tämä kulutushysteria ottaa monesta niskalenkin.
      Seuraukset on vakavat.

• RAK MESTARI

ÄLÄ ALA RAKENNUTTAJAKSI: JOS EI OLE KOKEMUSTA!!!

• Pimpeli-pompeli
        RAK MESTARI kirjoitti:

ÄLÄ ALA RAKENNUTTAJAKSI: JOS EI OLE KOKEMUSTA!!!

Tarkoitatko, että taloja tulisi rakentaa vain rakennusfirmojen, jotka sitten myyvät tuplahintaan tusinalatonsa kuluttajille? Tai yksityishenkilöiden, jotka ovat ennenkin rakentaneet? Jostain se on aloitettava, tukena on sukulaisia joilla rakennuttamiskokemusta runsaasti..

Näitä samoja kommentteja tulvii runsaasti. Oma vasta-argumenttini on, että tällaisina aikoina ei kukaan parikymppinen pääse taloudelliseen riippumattomuuteen ainakaan työtä tekemällä. Talon rakentaminen on mielestäni looginen tapa päästä siihen. Sehän sitten joskus myydään hyvällä voitolla ja rakennetaan seuraava..

Se ei pelaa joka pelkää. Ei kai kukaan voi olla kateellinen ventovieraan riskinotosta?

• rakentaja
        Pimpeli-pompeli kirjoitti:

Tarkoitatko, että taloja tulisi rakentaa vain rakennusfirmojen, jotka sitten myyvät tuplahintaan tusinalatonsa kuluttajille? Tai yksityishenkilöiden, jotka ovat ennenkin rakentaneet? Jostain se on aloitettava, tukena on sukulaisia joilla rakennuttamiskokemusta runsaasti..

Näitä samoja kommentteja tulvii runsaasti. Oma vasta-argumenttini on, että tällaisina aikoina ei kukaan parikymppinen pääse taloudelliseen riippumattomuuteen ainakaan työtä tekemällä. Talon rakentaminen on mielestäni looginen tapa päästä siihen. Sehän sitten joskus myydään hyvällä voitolla ja rakennetaan seuraava..

Se ei pelaa joka pelkää. Ei kai kukaan voi olla kateellinen ventovieraan riskinotosta?

tekijöitä saat ja suomalaisiakin perinnerakentajoita jos vaan haluat

• seuraukset on pahat

jos vuositulot ei ole kunnolliset ja työpaikka vakituinen, niin ei voi ostaa asuntoa, vaikka se olisi kuinka välttämätöntä. Joudut kärsimään pienemmät tulot, epävarman työn ja vielä sen, että sä nekin rahat pistät vuokrassa toisen taskuun. Eli köyhyys on kalliimpi elämänmuoto kuin mikään muu, rikkaammakaan ei voi elää niin köyhästi, et tuhlais rahojansa vuokralla asumiseen. Sinulsta oma asunto on välttämättömyys, monelle naiselle se on mahdottomuus, vaikka miten koettaisi olla järkevä raha-asioissaan. Kaikkihan tietää, että asunto pitää olla oma.. tieto ei lisää tuloja, valitan jos et ole huomannut. Seuraukset on karmeat, ne naiset on vanhoinakin edelleen niitä, jotka kituuttaa pienellä eläkkeellä ikuisesti vuokrayksiössään ja siitä kierteestä ei pääse pois.

• talon tehnyt
        Pimpeli-pompeli kirjoitti:

Samaa mieltä edellisen kanssa... Se ei pelaa joka pelkää... oman vaimoni kanssa rakensimme omakotitalon ja kolmen vuoden jälkeen myimme sen. Voittoa n. 40k euroa.

siinä välissä tuli lapsi joten päätimme ostaa vaatimattomamman ja käytetyn talon. Johon joutuu hieman satsaamaan rahaa ja omaa hartia pankkia.

Laskelmien mukaan minä olen 30 vuotiaana velaton mies. On uudehko auto, kaksi lasta, toinen hieaman vanhempi auto, päältä ajettava ruohon leikkuri ja tälläkin hetkellä siemailen kylmää olutta. ( eli kaikki nuo nk. jatkeet löytyy)

Vaimo käy ehostettavana, jos niin haluaa. Yleensä pelkkä hieronta ja hiusten leikkuu riittää. (kun on kerta jo ennestään "luonnon" nätti =p )

Mökki tai ulkomaan asunto haaveena. Joten ei se ihan hirveetä sijoittelua vaadi että rahaa saa...... Tosin miettiä kaksi-kolme vuotta asioita eteenpäin,käyttää omaa vapaa aikaansa ja osaamistaan sekä kummallekkin työn. (noh riittää että on edes toisella)

Eihän tämä elämä nyt noin hankalaa ole... =)

• niinpäniin
        talon tehnyt kirjoitti:

Samaa mieltä edellisen kanssa... Se ei pelaa joka pelkää... oman vaimoni kanssa rakensimme omakotitalon ja kolmen vuoden jälkeen myimme sen. Voittoa n. 40k euroa.

siinä välissä tuli lapsi joten päätimme ostaa vaatimattomamman ja käytetyn talon. Johon joutuu hieman satsaamaan rahaa ja omaa hartia pankkia.

Laskelmien mukaan minä olen 30 vuotiaana velaton mies. On uudehko auto, kaksi lasta, toinen hieaman vanhempi auto, päältä ajettava ruohon leikkuri ja tälläkin hetkellä siemailen kylmää olutta. ( eli kaikki nuo nk. jatkeet löytyy)

Vaimo käy ehostettavana, jos niin haluaa. Yleensä pelkkä hieronta ja hiusten leikkuu riittää. (kun on kerta jo ennestään "luonnon" nätti =p )

Mökki tai ulkomaan asunto haaveena. Joten ei se ihan hirveetä sijoittelua vaadi että rahaa saa...... Tosin miettiä kaksi-kolme vuotta asioita eteenpäin,käyttää omaa vapaa aikaansa ja osaamistaan sekä kummallekkin työn. (noh riittää että on edes toisella)

Eihän tämä elämä nyt noin hankalaa ole... =)

Hyvä tuuri käynyt naisella, ei tarvi istuu marketin kassalla, vaan voi valita sisustuksiaan tuon tuosta, ja naamaansakin laittaa jos haluaa.
        Nuo asiat kun eivät toteudu yleensä naisten kannalta ilman, et ensin pitää olla mies. Naisena noilla asioilla ei ole mitään tekemistä ilman kätevää miestä joka ensinnäkin tienaa niin paljon, te pystyy saamaan talolainan edes ensimmäisen. Se vaatii myös, että mies osaa tehdä paljon itse ja haluaa ja katselee vaimoa siinä samalla. Puhut vain, että olisit itse velaton mies, miten jos teille tulee ero? Vaimo puilla paljailla, sinä jatkat rakentelua ja tienaamista, nainen kahden yksinhuoltajana ei muuten ehostele itseään enää. Toistaiseksi vaimolla on käynyt tuuria, mut kaikki ei vain voi tuollaisen varaan laskea, vaikka joillakin näyttää käyvän.

• perustarina..
        niinpäniin kirjoitti:

Hyvä tuuri käynyt naisella, ei tarvi istuu marketin kassalla, vaan voi valita sisustuksiaan tuon tuosta, ja naamaansakin laittaa jos haluaa.
        Nuo asiat kun eivät toteudu yleensä naisten kannalta ilman, et ensin pitää olla mies. Naisena noilla asioilla ei ole mitään tekemistä ilman kätevää miestä joka ensinnäkin tienaa niin paljon, te pystyy saamaan talolainan edes ensimmäisen. Se vaatii myös, että mies osaa tehdä paljon itse ja haluaa ja katselee vaimoa siinä samalla. Puhut vain, että olisit itse velaton mies, miten jos teille tulee ero? Vaimo puilla paljailla, sinä jatkat rakentelua ja tienaamista, nainen kahden yksinhuoltajana ei muuten ehostele itseään enää. Toistaiseksi vaimolla on käynyt tuuria, mut kaikki ei vain voi tuollaisen varaan laskea, vaikka joillakin näyttää käyvän.

ja tulihan tuossa mainittua se olennaisin, että nainen on hyvännäköinen. Eli ei ole naisena samalla viivalla normaaleiden naisten kanssa, joilla ei noin vain asiat loksahtele kohdilleen ihan vain sillä, et tapaa oikean miehen. Takaa muuten naiselle myös työn, ja keskinkertaisen näköistä naista paremman palkan.

• Mitä kummaa?
        niinpäniin kirjoitti:

"Vaimo puilla paljailla..."
        Missä noin kirjoitettiin? Jos omaisuus on yhteistä niin tottahan se vaimokin eron sattuessa omansa saa.

"...nainen kahden yksinhuoltajana ei muuten ehostele itseään enää."
        Miksei? Viisi minuuttia löytyy kyllä aikaa jos vain haluaa. Itsekin olen ollut 2 lapsen yh, enkä meikkaamista lopettanut kun erosin miehestäni.

Totta, että talous pitää olla kunnossa, että saisi sen ekan asuntolainan.
        Sillähän osoitetaan, että on kykyä/halua maksaa se isokin laina pois.
        Nykyään monella on kaiken maailman kulutusluottoja joka kodinkoneliikkeeseen, autoluottoja ja pikavipit päälle. Sitten kun aletaan laskemaan, että minkä verran jäisi asunnon lyhennyksiin niin pahalta näyttää...

• Asuntolainaa
        seuraukset on pahat kirjoitti:

jos vuositulot ei ole kunnolliset ja työpaikka vakituinen, niin ei voi ostaa asuntoa, vaikka se olisi kuinka välttämätöntä. Joudut kärsimään pienemmät tulot, epävarman työn ja vielä sen, että sä nekin rahat pistät vuokrassa toisen taskuun. Eli köyhyys on kalliimpi elämänmuoto kuin mikään muu, rikkaammakaan ei voi elää niin köyhästi, et tuhlais rahojansa vuokralla asumiseen. Sinulsta oma asunto on välttämättömyys, monelle naiselle se on mahdottomuus, vaikka miten koettaisi olla järkevä raha-asioissaan. Kaikkihan tietää, että asunto pitää olla oma.. tieto ei lisää tuloja, valitan jos et ole huomannut. Seuraukset on karmeat, ne naiset on vanhoinakin edelleen niitä, jotka kituuttaa pienellä eläkkeellä ikuisesti vuokrayksiössään ja siitä kierteestä ei pääse pois.

on mahdollista saada jos ostettavan asunnon hinta vastaa tuloja.
        Pätkätyötkään eivät ole enää este. Ainakin tyttäremme sai asuntolainaa, vaikka on vuosia ollut pätkätöissä.

• Aake Romppa

Näihin minäkin olen törmännyt.

Kun osaa käyttäytyä edes kohtuullisen hyvin, yllätys yllätys vetääkin puoleensa juuri näitä tuhlaajia. Ilmeisesti ajattelevat että tuossa on se normaalisti tienaava kiltti kaveri joka maksaa juomat, yökerhon pääsyliput, ja sitten parisuhteessa kaiken muotivaatteista ravintolailtoihin. Noh, väärin arvattu. En tarjoa drinkkejä, koska se tuntuu ikään kuin testiltä onko mies halukas raottamaan kukkaronsa nyörejä. Treffeillä on testin kakkososa, kuinkas onnistuu kalliin illallisen maksaminen. Parisuhteessa odotetaan luonnollisesti kalliita lahjoja, eli matkoja tai koruja.

Sekin on kyllä sanottava että monet naiset jotka eivät sinänsä ole törsääjiä samassa mielessä kuin nämä diivat katsovat sitten tarkkaan mitä tienaat ja mikä sosiaalinen asemasi on. Heille suunnitelma ei niinkään ole yökerhot, vaan hienompi talo kuin entisillä luokkakavereilla, uudet autot, etelän matkat, ym keskiluokan statusjutut. Osa tyytyy pakettitaloon, IKEA:n hyllyihin ja Espanjan matkoihin historianopettajan kanssa. Osa vaatii design-talon, sisustussuunnittelijan, shoppailureissun ja jonkin sortin johtajan tittelin. Tämä kaikki toteutetaan joko rahalla tai velalla. Sitten kun elintaso laskee, erotaan (ja se yleensä laskee kun autot ruostuvat, kämppä rapistuu, mutta velat ovat vielä maksamatta).

Välillä sitä itsekin funtsii missä ne tavalliset Suomi-neidot piileksivät? Jotka eivät arvosta holtitonta törsäämistä tai isoja tuloja/velkaantumista jotta päästään vähän näyttämään ex-luokkakavereille.

On niitä, mutta yleensä tuppaavat olemaan varattuja. Ymmärrettävästi!

• nuukajussi

Jokainen hakee juomansa itse - jos tarjoamislinjalle lähdet niin se on loputon suo. Joskus kun kuuntelee töissä naisten kännijuttuja niin varsin selvästi käy ilmi että hölmönä pitävät niitä tarjoajia ja imevät kyllä kaiken viinan mitä ilmaiseksi saavat.

• Neito suomalainen

Ei Suomi-neidot piileksi vaan ovat sortuneet johonkin renttuun,josta eroon pääseminen ollut tosi vaikeaa.Nyt nämä neidot tykkää vaan itsestään ja välttävät rakastumista ja pettymistä.Mutta haaveissaan uneksivat vertaisistaan urhoista,että jos kuitenkin olisi olemassa joku.

• ......

Sehän on selvää, että jokainen fiksu & normaaleilla käytöstavoilla varustettu nainen olettaa maksavansa itse. Itse ainakin näin teen, mutta täytyy kyllä myöntää, että jos mies on kysynyt treffeille eikä tarjoudu maksamaan ensimmäistä viinilasillista niin menee kyllä fiilikset. Ja nimenomaan vain se ensimmäinen lasi! Kyse ei ole rahasta, vaan kohteliaisuudesta.

En tiedä kuulostaako miehistä epäloogiselta, mutta tältä itsestäni vain tuntuu.

• Onnekas minä

Mulla on yks..Ja pysyy varattuna jos suinkin voin vaikuttaa ;)

• entinen rouva
        Neito suomalainen kirjoitti:

Ei Suomi-neidot piileksi vaan ovat sortuneet johonkin renttuun,josta eroon pääseminen ollut tosi vaikeaa.Nyt nämä neidot tykkää vaan itsestään ja välttävät rakastumista ja pettymistä.Mutta haaveissaan uneksivat vertaisistaan urhoista,että jos kuitenkin olisi olemassa joku.

Hyvin sanottu! Uskallan myöntää olevani juuri tällainen neito. Meillä se oli mies joka törsäsi ja rakensi kulisseja, minä halusin vain tavallista turvallista elämää...

• Asunnot on
        nuukajussi kirjoitti:

Jokainen hakee juomansa itse - jos tarjoamislinjalle lähdet niin se on loputon suo. Joskus kun kuuntelee töissä naisten kännijuttuja niin varsin selvästi käy ilmi että hölmönä pitävät niitä tarjoajia ja imevät kyllä kaiken viinan mitä ilmaiseksi saavat.

No itse kyllä haluan herrasmiehen, joka tarjoaa treffeillä. Mutta ystävällisesti kieltäydyn tarjouksista jos ei mies oikeasti kiinnosta. Eli haluan miehen joka tarjoaa vain silloin kun oikeasti on kiinnostunut, ja vastaavasti suostun siihen, jos itse olen kiinnostunut. Ne "ostattajanaiset", jotka pyytää drinkkejä ja katoaa hetken päästä on ihan erikseen. Pihit miehet ei kiinnosta, koska ei sellaista pihtailua parisuhteessakaan jaksaisi. Itse mitä luultavimmin kuitenkin olen parisuhteessa se varakkaampi osapuoli. Asenne ratkaisee.

• specter

Ok, lisää kokemuksia aiheeseen. En siis ole ainoa, joka on tälläistä kokenut.
      Olen itse 30 vuotias ja siten kohderyhmääni kuuluu tälläiset törsääjät.

En epäile, etteikö vastaavia miehiäkin olisi. Nykyään siis tuntuu siltä, että harvempi osaa käyttää rahaa vastuullisesti.
      Selvä on, että jos on maksukyvytön - mikään perusasiakaan ei ole hallussa.

Tunnen monia ihmisiä, jotka on rahattomana perustanut perheen, eikä se ole edes 10 vuodessa parantanut taloustilannetta. Päinvastoin, kun kersat on tehty, rahat tuhlattu = olet pysyvästi kusessa.

Sensijaan pyrin itse erilaiseen menettelyyn.
      1. Tulot kuntoon.
      2. Asunto, lainanlyhennyksiä reilusti.
      3. Säästäminen, omaisuuden kartuttaminen.
      4. Seurustelukumppanin etsiminen.

Ja tästä eteenpäin järkevä taloussuunnittelu, lapsien haikailu vasta sitten, kun on talous kunnossa.

Tiedossa on eräs tapaus, jossa meni suunnittelu/toteutus vähän eri tavalla.

1. Ei tuloja, ei työtä, pelkkien tukien varassa eläminen.
      2. Kaupungin kämppä, häätö saatu, vuokrat maksamatta.
      3. Joustoluotot, pikavelat maksamatta.
      4. Seurustelukumppaniksi kapakasta joku. Tausta, sosiaalinen status just samanlainen taivaanrannan maalari.

Lopputulos on juuri sellainen, kuin kuvitella voi. Asumusero, sitä ennen lapsenteko. Isäntä maksukyvytön kännääjä, elatusmaksut pysyvästi maksamatta.

Tälläistä en itse hae. Sen verran olen turvallisuuden hakuinen ihminen, etten uskaltaisi lapsia edes harkita, elleivät he olisi haluttuja ja turvassa.

• vihtory

Kuules peräkammarinpoika, sulle on kolme vaihtoehtoa: yh. puolelta äitihahmo, maksulliset, oma käsi. Joista viimeisin taitaa olla realistisin vaihtoehto.

• Tasapaino pari.
        vihtory kirjoitti:

Kuules peräkammarinpoika, sulle on kolme vaihtoehtoa: yh. puolelta äitihahmo, maksulliset, oma käsi. Joista viimeisin taitaa olla realistisin vaihtoehto.

Kylläpä on mielipidettä joka suuntaan.

Oikeastaan kumppanissa on sellainen järkevä rahan käyttäjä tärkeä ominaisuus. Osaa ostaa 1000-2000€ asun kokkareille ja samana päivänä käy katsomassa kirppikseltä maiharia mökkimenoihin.
        Kumpikin on hyvää rahankäyttöä, mutta yhdessä parasta mitä voi kumppaniltaa toivoa.
        Naimisissa ollaan oltu koko ikämme. Lapset lentäneet.
        On yhteiset rahat ja kummallakkin omatkin.
        Rahan käytöstä emme varmaankaan ole keskustelleet ainakaan vuosikymmeneen, mutta sijoittamisesta kylläkin.
        Eläkkeelle aikaa viellä yli 10 vuotta.

Oikeastaan kaikki hyvin.

• mmm

ja elämähän menee aina juuri niin kuin suunnitellaan...

• odotas....
        Tasapaino pari. kirjoitti:

Kylläpä on mielipidettä joka suuntaan.

Oikeastaan kumppanissa on sellainen järkevä rahan käyttäjä tärkeä ominaisuus. Osaa ostaa 1000-2000€ asun kokkareille ja samana päivänä käy katsomassa kirppikseltä maiharia mökkimenoihin.
        Kumpikin on hyvää rahankäyttöä, mutta yhdessä parasta mitä voi kumppaniltaa toivoa.
        Naimisissa ollaan oltu koko ikämme. Lapset lentäneet.
        On yhteiset rahat ja kummallakkin omatkin.
        Rahan käytöstä emme varmaankaan ole keskustelleet ainakaan vuosikymmeneen, mutta sijoittamisesta kylläkin.
        Eläkkeelle aikaa viellä yli 10 vuotta.

Oikeastaan kaikki hyvin.

Suunnilleen tuossa vaiheessa meille tuli ero. Eli aivan samanlainen tausta.

• Itsestään selvää

Jos vappuna on lunta katol, niin sitä on maassaki.

• VaativaM

Keskiverto miesten kriteerit naiselle eivät ole kummoiset:

1. Ei alkoholi tai huumeongelmaa.

2. Ei liian isoa takapuolta tai mahaa.

3. Ei asuntolainaa

4. Osaa hymyillä ja pyllistää samaan aikaan.

• Pimpeli-pompeli

Tuo kohta 3. Onko siis yksi kriteerisi se, että asuu vuokralla vai se, että omistusasunto on jo maksettu? Minkähän ikäisiä nuo jälkimmäiset ovat?

• Nuukuuskunniaaaaannn

Juu juu kyllä se elämätön elämä on sitten mukava pääoma vanhana.
      Kiikkustuolissa omassa pienessä yksiössä minä ja väritelkkari viihdytään oikein hyvin.
      Onneksi en silloin nuorena katsonut naisiin päinkään vaan SÄÄSTIN kaikessa. Kyllä tämä nuukuus on ihanaa.
      Omaisia ei ole viranomaiset - ne riittää.
      Onnea mulle paljon!

• Repikää siitä luuserit.

Mutta miksi sitten näillä suunitelmillisillä ihmisillä on 30-40 jälkeen rahaa käytössä käsittämättömän paljon enemmän kuin luusereilla. Ainakin useimmat tutut panee menemään huolettomasti rahaa , kun sitä nyt tuntuu tulevan. Muijan kanssa voidaan joka kuu pistää kuukausi tuloista humpuukkiin 6k€ kun lainat ja kulut on maksettu. Ja kun on osinkojen aika, sieltäkin nuukille ihmisille tulee luuserin vuositulojen verran, tai taitaa tulla muutama kerta. Mutta ei näin elettäisi jos ei alle 30 :sinä valmistumisen jälkeen oltas nuukailtu, ja nyt kun miettii, nuukailtiinkin kovastikin. Mutta se kannatti.
        Valitettavasti kummallakaan ei ollut kultalusikkaa suussa.

Repikää siitä luuserit. Elämässä suunitelmallisuus 25-35 ikävuosina muuttaa elänän talouden suunnan.

• tittidii74
        Repikää siitä luuserit. kirjoitti:

Mutta miksi sitten näillä suunitelmillisillä ihmisillä on 30-40 jälkeen rahaa käytössä käsittämättömän paljon enemmän kuin luusereilla. Ainakin useimmat tutut panee menemään huolettomasti rahaa , kun sitä nyt tuntuu tulevan. Muijan kanssa voidaan joka kuu pistää kuukausi tuloista humpuukkiin 6k€ kun lainat ja kulut on maksettu. Ja kun on osinkojen aika, sieltäkin nuukille ihmisille tulee luuserin vuositulojen verran, tai taitaa tulla muutama kerta. Mutta ei näin elettäisi jos ei alle 30 :sinä valmistumisen jälkeen oltas nuukailtu, ja nyt kun miettii, nuukailtiinkin kovastikin. Mutta se kannatti.
        Valitettavasti kummallakaan ei ollut kultalusikkaa suussa.

Repikää siitä luuserit. Elämässä suunitelmallisuus 25-35 ikävuosina muuttaa elänän talouden suunnan.

"Repikää siitä luuserit. Elämässä suunitelmallisuus 25-35 ikävuosina muuttaa elänän talouden suunnan. "

Minä kulutan sen minkä tienaan. Kun ei sitä omaisuutta saa hautaan mukaansa kuitenkaan eikä ole perillisiäkään joille jättää, eikä niitä perillisiä edes ehdi hankkia enää. Kun ajattelee fiksusti, niin ei tarvitse kituuttaa ja pyrkiä jättämään jälkipolville perintöjä

• nuoreteläkekäisethaa

Just näin. Kun hallitus kertoi toteuttavansa eläkeiän noston, voi sitä itkuista tuherrusta. Ketkähän siellä tuhersivat? :D

En taida tietää mitään muuta maata, missä siis ihan OIKEASTI parikymppiset, stressaantuneet opiskelijat jo suunnittelevat, mitä he tekevät, kun pääsevät eläkkeelle. Kuvitelkaa! Siis parikymppiset, joilla pitäisi olla just elämä kukkeimmillaan, kuvittelevat, miten 40 vuoden paahtamisen jälkeen pääsee nauttimaan työnsä hedelmistä... On tämä suomalainen mies ja nainen mielenkiintoisia tapauksia, tasa-arvoisesti.

• Repikää siitä.
        tittidii74 kirjoitti:

"Repikää siitä luuserit. Elämässä suunitelmallisuus 25-35 ikävuosina muuttaa elänän talouden suunnan. "

Minä kulutan sen minkä tienaan. Kun ei sitä omaisuutta saa hautaan mukaansa kuitenkaan eikä ole perillisiäkään joille jättää, eikä niitä perillisiä edes ehdi hankkia enää. Kun ajattelee fiksusti, niin ei tarvitse kituuttaa ja pyrkiä jättämään jälkipolville perintöjä

Onko se liian vaikeata ymmärtää, voi kuluttaa sitten myöhemmin vähän yli 35, sitten rahaa riittää 2 tai 3 kertaa enemmän kuin ilman suunnittelua, eikä nämä tulot häviä minnekkään vaikka ei olisi duunissakaan. sieltä tulee helposti 3-4k€ kk käteen tavalliset kk tulot. Mutta mulle heti kaikki systeemillä vain menettää loppupeleissä, 50 ikävuoteen mennessä onkin suunitelmallisella ihmisellä tuhlattuna 2-3 kertaa enemmän kuin luuserilla. Ja omaisuuskin on jäljellä tuhlattavaksi.

• Säälittävää

köyhempää elämää kuin sinulla ei voi kenelläkään olla

• Taidat etsiä väärästä paikasta ja väärän tyyppistä naista. Baarissa ne parhaimman näköiset naiset ovat todennäköisesti sijoittaneet rakennekynsiin ja -ripsiin useamman kympin. Laatumeikeillä kunnon pakkeli ja hyvin stailattu kampaus, niin huomio on taattu. Kunnolliset siiderisirrit muuten on joka viikonloppu liikenteessä ja rahaa palaa.
      Mitäs jos katselisit vaikka kirpputoreilta niitä naapurintyttöjä? Eivät osta velaksi uutta, vaan käytettynä sellaista mitä tarvitsevat.
      Velkaa ei sitten saa olla, vai? Mieluummin vuokraluukkupimu, kuin asuntolainaa lyhentävä velkaveera?

• Kämmäsit jo

kattoo misä oot ja millon, niin en kyl lähtis sun elämänohjeil juhlimaan =D

• specter

Tarkoitus ei ollut aivan tälläistä kuvaa antaa. On ihan sama, onko asuntolainaa vai ei. Kysymys vain on siitä, että maksuhäiriömerkintää, tai siihen johtavaa käytöstä ei saisi olla.

Eli ideana ei tosiaan ole kategorioida ihmisiä, vain päätellä, kenen kanssa olisi turvallista perustaa perhe ja yrittää lapsia saada. Ei muuta.

• Minusta vaikuttaa siltä, että haet yhtiökumppania etkä rakastettua.

• Jatka vaan
        simasuuneiti kirjoitti:

Minusta vaikuttaa siltä, että haet yhtiökumppania etkä rakastettua.

Minusta vaikuttaa ,et haet kolmos-tuoppia =D

• TOTUUDEN TORVI

"Specter", olet oikeassa, mutta sama koskee miehiäkin ja yhteistä näille on se, että ovat pääsääntöisesti nuoremmasta päästä. Töitä ei ole, paineet on kovat -ulkonäöllisesti: meikit, kampaajat, vaatteet, jopa isot tissit (naisilla) pitää saada, jos ei luomua omista, luuhataan pintapaikoissa, pitää päästä etelään, ostetaan sitä ja ostetaan tätä. Ei minkään laista tajua rahasta ja vielä vähemmän siitä, että velka pitää maksaa takaisin. No kun yksi pikavippi jää maksamatta, so what! Jääköön seuraavakin jne.. Eivät nuoret tajua sitä, että minkä taakseen jättää, sen eestään löytää.

• Pienituloinen.

Aloittajan viesti kyllä paljolti pitää paikkansa suomalaisen naisen suhteen.Jos ei löydy suomesta niin kannattaa vastailla ulkomaalaisille naisille esim. www.okcupid.com tai jollain muulla luotettavalla treffipalstalla.

• jotainrealismiakehii

Amerikkalainen inssi, joka tienaa 7000 euroa kuussa ja jonka ei tarvitse maksaa 50% veroja tuloistaan, vie aina voiton Helsingin betonikuutiossa kitkuttelevasta luterilaisesta ahkeroijasta, joka ajaa vanhalla toyotalla, ei sisusta kämppäänsä, kulkee mitäänsanomattomissa vaatteissa ja vannoo järkevän rahankäytön nimiin.

Sen lisäksi ne ulkomaanelävät osaavat sen jalon lirkuttelun taidon. Ketään ei kiinnosta noilla kansainvälisillä soidinareenoilla vaatimaton, harmaa suomipoika, joka kertoo etsivänsä elämänsä rakkautta ja vaatii tältä rahankäyttötaitoa. Ziisus sentään.

Muualla maailmassa se on just MIES, joka maksaa ravintolaskut, naisen vaatteet, oikut ja koko elintason. Siellä jos alatte mankumaan naisen rahankulutuksesta, homma tyssää seinään alta aikayksikön. Ne näyttävät naiset hankkivat just ulkonäköä tuon vuoksi ja miehet puolestaan tietävät tasan tarkkaan pelin hengen ja tarjoavat parasta osoittaakseen arvostusta naiselle. Roolijako on paljon tiukempi.

Tämä Suomen systeemi on oikeasti maailmanmittapuulla mitaten perin omituinen järjestelmä.

• pienituloinen
        jotainrealismiakehii kirjoitti:

Amerikkalainen inssi, joka tienaa 7000 euroa kuussa ja jonka ei tarvitse maksaa 50% veroja tuloistaan, vie aina voiton Helsingin betonikuutiossa kitkuttelevasta luterilaisesta ahkeroijasta, joka ajaa vanhalla toyotalla, ei sisusta kämppäänsä, kulkee mitäänsanomattomissa vaatteissa ja vannoo järkevän rahankäytön nimiin.

Sen lisäksi ne ulkomaanelävät osaavat sen jalon lirkuttelun taidon. Ketään ei kiinnosta noilla kansainvälisillä soidinareenoilla vaatimaton, harmaa suomipoika, joka kertoo etsivänsä elämänsä rakkautta ja vaatii tältä rahankäyttötaitoa. Ziisus sentään.

Muualla maailmassa se on just MIES, joka maksaa ravintolaskut, naisen vaatteet, oikut ja koko elintason. Siellä jos alatte mankumaan naisen rahankulutuksesta, homma tyssää seinään alta aikayksikön. Ne näyttävät naiset hankkivat just ulkonäköä tuon vuoksi ja miehet puolestaan tietävät tasan tarkkaan pelin hengen ja tarjoavat parasta osoittaakseen arvostusta naiselle. Roolijako on paljon tiukempi.

Tämä Suomen systeemi on oikeasti maailmanmittapuulla mitaten perin omituinen järjestelmä.

Mulle tuolla ulkomailla yksi nainen sanoi että arvostaa miestä joka ei tuhlaa rahojaan alkoholiin eli vaatimukset voi olla täysin erilaiset kuin täällä suomessa.Myös tuolla itärajan takana on pulaa tavallisista miehistä.Koko ikänsä yksin ollut tuttavani löysi kirjeenvaihdon kautta sieltä naisen.

• JUMALAUTA!

Naiset keittiöön perkele!

• keittokirja.

Kyl sä ny ite joudut laittamaan.

• yrittänyttä ei ...

mulle sopisi hyvin...varsinkin jos mies maksaa palkkaa niin että saa edes olla nätti...nyt mä käyn töissä, sairaanhoitajana ja koen että teen hyväntekväisyystyötä tupalasti palkalla millä varmasti velkaantuu kun joutuu itse maksamaan kalliit koulutkset jotta pysyy työmarkkinoilla, pitää auton jotta voi kuskata eron jäkkeen lapsia, ostan uusia tietokoneita jotta murrosikäiset lapset edes tulevat enää käymään, maksaa omistusasunnon (kustannukset siis kohtuulliset) remontit ym. ylläpitokulut. Leikkaan ja värjään itse tukkani, teen remontit, vien amikselle auton huoltoon, duunaan huonekalut tai ostan netistä vanhat, en käy lounaalla eikä ole ollut juuri lomiakkaan kuin lähi metsissä kulkemista (suosikkini)...ja juuri ja juuri selviän...EI KANNATA EROTA edes normaalipakkkaisena naisena tai sitten elät yksin ja velkaannut! Useimmat miehet eivät silti arvosta yrittämistä edes selvitä ja pitäisi lomailla ulkomailla, miehet tulisivat täysihoitoon luokse kyllä syötettäväksi ja naimaan tai heille apu kelpaa, mutta takaisin ei juuri mitään tule, kun on aina niitä kiireitä. Harvassa on herrasmiehet, jotka puhaltaisivat yhteen hiileen tai arvotaisivat naista naisena- enimmäkseen on vain ottajia!

• voi kiesus sentäs
        yrittänyttä ei ... kirjoitti:

mulle sopisi hyvin...varsinkin jos mies maksaa palkkaa niin että saa edes olla nätti...nyt mä käyn töissä, sairaanhoitajana ja koen että teen hyväntekväisyystyötä tupalasti palkalla millä varmasti velkaantuu kun joutuu itse maksamaan kalliit koulutkset jotta pysyy työmarkkinoilla, pitää auton jotta voi kuskata eron jäkkeen lapsia, ostan uusia tietokoneita jotta murrosikäiset lapset edes tulevat enää käymään, maksaa omistusasunnon (kustannukset siis kohtuulliset) remontit ym. ylläpitokulut. Leikkaan ja värjään itse tukkani, teen remontit, vien amikselle auton huoltoon, duunaan huonekalut tai ostan netistä vanhat, en käy lounaalla eikä ole ollut juuri lomiakkaan kuin lähi metsissä kulkemista (suosikkini)...ja juuri ja juuri selviän...EI KANNATA EROTA edes normaalipakkkaisena naisena tai sitten elät yksin ja velkaannut! Useimmat miehet eivät silti arvosta yrittämistä edes selvitä ja pitäisi lomailla ulkomailla, miehet tulisivat täysihoitoon luokse kyllä syötettäväksi ja naimaan tai heille apu kelpaa, mutta takaisin ei juuri mitään tule, kun on aina niitä kiireitä. Harvassa on herrasmiehet, jotka puhaltaisivat yhteen hiileen tai arvotaisivat naista naisena- enimmäkseen on vain ottajia!

Luuseri...Miten ees sotkeennuit tähän keskusteluun?
        Sä synnyit luotto-tiedottomana.

• laskelmoivat naiset

Maksavilla miehillä on käyttöä

• Eloveena

Kyllä tavallisilla, mukavilla ja rauhallisilla jalat maassa olevilla nuorilla naisillakin on velkaa yhä, ellei satu olemaan syntynyt kultalusikka suussa niin että "pappa betalar"! Mm. opintovelkaa vielä yli kolmikymppisilläkin.

• iojoijoj

Jos on naisen raha-asiat kunnossa niin niiden kanssa ei sit tule toimeen muuten...

• riippuu mistä roikk

Kahden köyhän ei kannata mennä yhteen, toisen pitää olla hyvätuloinen. Miksi jakaa kurjuutta? Ellei ole tosirakkaus kyseessä ja tulevaisuuden näkymiä. Köyhä nainen voi olla myöhemmin rikas ja miksei mieskin. ;)

• Irja-Marjaana

Minä asun eräässä toisessa EU-maassa. Täälläkin on näitä deittipalstoja ja millaisia miehiä! Osa on mennyt avioerossa taloudellisesti perikatoon, talo ja tavarat ja osa eläkettäkin on etukäteen pantattu ex:lle. Uudelta naiselta vaaditaan seuraavia ominaisuuksia: omakotitalo, ei lapsia, ei lähisukulaisia, vähintään 30.000-40.000 euron vuositulot. Millään muulla ei ole mitään väliä. Nämä pointsit kun täytät niin saat kyllä miehen. Olen jopa saanut viestejä, että kaipa sinä nyt lähetät lasteni koulua varten 10.000 euroa jne. Tai että mitään muuta ei tutustuessa kysellä kuin rahapuolta ja sitä miten asuu ja millaisella alueella. Mitään henkisiä ominaisuuksia ei kysellä eivätkä ne kiinnosta. Olet tervetullut maksunaiseksi. Saat maksaa ikäsi ja viisi päivää vieraan perheen menoja. Varansa kannattaa pitää. Parasta olisi, jos lähtökohdat olisivat mahdollisimman tasaväkiset.

• Tyhjätaskuja riittää

Hei Irja-Marjaana! Samanlaisia aikuisia miehiä on Suomessakin. Miten voi olla mahdollista, että avioerossa mies jää peppu paljaaksi, ja tuuli sitä vaan huuhtoo. Sitten tullaan vierailulle, tyhjennetään naisen baarikaappi ja parhaassa tapauksessa otetaan vielä yksi täysi pullo kotimatkaevääksi.
        Helposti saisi miehen, kun elättäisi hänet, mutta olen mieluummin yksin kuin huonon kaverin kanssa.

• Ex-työkaveri

Varokaa kaikki peliongelmaisia naisia, tällainen yks asuu Mönnissä ja on sotkenut oman ja puolison tulevaisuuden.

• Hirmumyrsky Katrina

Mitä yhteistä on hirmumyrskyllä ja velkaisella naisella?

Vastaus:

Molemmat saapuu kuumina ja kosteina ja vievät mennessään talot ja autot.

• vakavat riippuvuudet

Tosijuttu nuo hirmumyrskynaiset

Työssäkäyvänä naisena törmäsin sit paikkakunnallani kotirouviin ja nuoriin opiskelijatyttöihin miehen työpaikka- ja työnantajasuhteen myötä, kotivierailuista puhumattakaan.

Yhteistä heille kaikille oli jatkuva ruikutus minulle muka saamistani suurenmoisista ja rahakkaista eduista, joita TA minulle ilmaiseksi tarjosi. Suihkumahdollisuus, ilmainen wc-paperi, kahvit ja pulla, ruokakin, lääkärihoito ja lääkkeet, pesuaineet ym.
        Sen väitteen nojalla heillä oli kuulemma oikeus kierrättää "tuota sosiaalista ilmaista hyvää" viemällä vierailuillaan kodistani ihan vaikka mitä. Paitsi että tuota sosiaalista ilmaista hyvää ei koskaan ollut oikeasti olemassa, aina työntekijänä myös maksoi kaikesta firmalleen. Koenkin että ilmaista työtä on ikänsä saanut tehdä, menetykset ihan sitä luokkaa ja joku ihmeremmi roikkuu perässä kuin kärpäsparvi lehmän persuuksissa kesäkuumalla.

Ihan oikeasti. Onks meissä naisissa ymmärryksessä vai uskossa joku ihan oikea vakava puutos, vai käytöstapojen puutetta?

• kariitta

Säkki ei vuoda kirjoittajalle.Mihin ,miksi ja kenelle pitäisi jäädä jäljelle ja mitä.Ihmettelen sitäkin,että onko se autuaaksi tekevä ,kun omistat asunnon,talon yms.Kuka haluaa elämältään,mitäkin.Missään ei ole määrätty mitään

• säkki ei vuoda

Niin, ei kai jäljelle tarvitse välttämättä jäädäkään, mutta jos elämän saldo olisi edes plus miinus nolla, niin hyvä. Miksi pitäisi velaksi ja vippaamalla elää ja jäädä vielä velkaa. Muista että käärinliinoissa ei ole taskuja: velkaa et voi ottaa täältä mukaasi.

• Velkainen=vikainen?

Kyllähän ihmisen sopii velkainen olla, mutta minkä vuoksi, se ei olekkaan se ja sama. Luottohäiriöiset on syytä kiertää kaukaa, vaikka taudin ei ole diaknosoitu olevan tarttuvaa laatua. Työpaikkakin on hyvästä, vaikka se ei olekkaan kenelläkään tämän maailman melskeissä enää itsestään selvä. Pikavipeillä itseään viikonloppukuntoon saneerattavista ei taida pitkällä aikajänteellä olla iloa, talous ei vipeillä kohene ja saattaa paklauksetkin lohkeilla ajan saatossa.
      Suomessa on ihan hyvät naismarkkinat poikamiehelle. Vaikuttaa sille, että aloittaja haeskelee hieman väärän oloista naista. Juuri sellaista jonka vuoksi on palstalle avautunut. Baaritiskillä rakennekynsiään aamuyöstä ihailevasta daamista ei ole kotikissaksi, joten miksikäs heistä mieltään pahoittamaan. Kesä on kylässä ja kaupungit täynnä tapahtumia, joissa varmasti liikkuu upeita naisia. Kun ei heti alkurepliikkinä kysele maksuhäiriötilannetta niin saattaa sieltä ihan sellaisen tavallisen mukavankin tytön keksiä.

• itse valitset

Oma on asiasi jos haluat ryhtyä jotakin pissistä elättämään.

Kunnollisiakin löytynee mutta heidän ei tarvitse metsästää uhreja baareissa eikä deittipalstoilla, heidät viedään muutenkin.

• merituuuuli

mulle riittäis että mies ois halukas muuttamaan ulkomaille. viis omaisuudesta.

• Lähettäskö

vaikka johnekkin ääri-islamistiseen valtioon? Sielä kuulemma osaavat naista arvostaa, oikeen miehekkäästi. Eikä omaisuudella tosiaan olisi merkitystä.

• onnea nais rintamall

Olet tutustunut vääriin naisiin siis pummeihin jotka yrittää saada kaiken jos eii muuten niin lainan kautta.Älä hyvä mies rupea suunnittelemaan perhettä läisten kanssa.Minä olen omillani toimeen tuleva nuorekas leski omistan omakotitalon auton kesämökin jotka kerkisimme mieheni kanssa maksaa.Kesälomilla matkustan ja lasten luona lapsenlapset pitää huolen mummon kukkarosta "ettei nuoret miehet vie rahoja". niitä kyllä on ollut tarjolla, mutta sellainen mies kiehtoo joka kutsuu sunnuntai lounaalle kotiinsa ja sanon suoraan tämä on oma, niin minäkin voin sanoa, mutta sellaisen kieron kaverin tuntee jo kun ottaa selvää kuka auton esim. omistaa vai onko vaan haltija, eikä tarvii olla viimesen päälle hintainen.Älä hyvä mies rupee siemeniä sallaisen naisen sisään laittaa jolla on vippi velkoja ja ym.Voit testata vie kotiisi ja ruvetkaa ruokaa laittamaan tuleeko mukaan, vaan näplääkö sinun tavaroitasi ympäri kotia.teidet mitä tarkoitan.

• Äiti ja 3 lasta

Hmm....
      Olen vajaa kolmekymppinen nainen...
      Olen kiltti, olen sosiaalinen , minulla on ystäviä, olen kohtelias, lapsi- ja eläinrakas, luonnonläheinen jne...eli ihan mukava,tavallinen ja kiva suomalainen nainen jolla on 2 lasta liitosta jossa mies on/oli alkoholisti...
      En etsi miestä kuka maksaisi minun tai lasten elämän, minua ei miehen kk-tulot tai omistukset kiinnosta pätkääkään.. Vaikka itse olenkin aika köyhä, varsinkin kun olen aloittanut opiskelutkin vuosi sitten.. hyvin silti pärjätään...
      Harmillista vaan että nuorempana on tullut mokailtua ja hölmöiltyä ja olen saanut itselleni maksuhäiriömerkintöjä.. osa on tullut liitonkin aikana kun mies joi kaiken rahan joten omat laskut jäi maksamatta jotta lapsilla olisi ruokaa..
      Olen velkajärjestelyssä ja kaikki tämä on ohi kolmen vuoden päästä ja pääsen normaaliin elämään kiinni...
      Harmillista että jos tapaisin mukavan kiltin miehen, tämä ei lähtisi liittoon kanssani vain sen takia että olen hölmöillyt nuorempana, vaikka asiat olisikin parhaillaan järjestymässä.. Pointin ymmärrän, näkeehän tuossa yhdeltä kantilta että osaa itsestään huolehtia..
      Ymmärrän kyllä sen että vuokra-asuntoa tai lainaa ei saa, mutta ettäkö parisuhteessakin nykyään kysytään luottotiedot...

• :))

Parisuhteessahan sitä luottoa nimenomaan tarvitaan,,,maallinen kyllä järjestyy tavalla tai toisella.
        Kyllä teille "noutaja" tulee, ihan sen oloista tekstiä, että virheistä on otettu opiksi, hyvä, hyvä.

• minä vain

Kuulostipas tutulta, samoin on itsellenikin käynyt. Tosin itse olen lopettanut opiskelut ja parin vuoden päästä olisi velkahelvetti ohitse. Luottotiedothan eivät heti palaudu, mutta ehtiipä pistää rahaa säästöön asuntoa varten. Se että on luottotiedot menneet ei tarjoita sitä, että elämänhallinta olisi hukassa enää tässä vaiheessa. Toiset oppivat virheistään, toiset eivät.

Kukaan meistä ei ole täydellinen ja mielestäni tällaisessa tilanteessa onkin tärkeämpää oppia virheistä.

• --------------

Mikäs siinä, jos virheensä tunnistaa ja on niistä opikseen ottanut.

Jos oman elämän puitteet ovat kunnossa, suhtautuu varmasti epäillen ihmiseen, jolla on asiat sekaisin monella elämän osa-alueella. Pelkät kauniit puheet ei riitä, teot kertovat enemmän muutoksesta.

On ikävää, että usein ihmiset toistavat samoja totuttuja kuvioita edes itse tajuamatta asiaa. Oli kyse sitten ihmisuhteista tai talouden pidosta.

Suhteessa, jos missä pitäisi ensin selvittää kummankin rahankäyttö, että ovat edes osapuilleen samalla tasolla. Ei siitä mitää tule, jos toinen on tarkka raha-asioissa ja toinen elää velaksi kuin viimeistä päivää.

• Kesämies-84

ompas tuttuja juttuja.... Itse rupesin seurustelemaan reilusti itseäni vanhemman naisen kanssa(itse olin 23v) nainen oli erittäin mukava ja kestitsi minua kaikin tavoin erittäin avokätisesti.
        Noh hyvin nopeasti hän halusi muuttaa luokseni asumaan minulla oli ihan uusi omakotitalo hän asui vuokralla.
        Nainen teki kaikki ruuat ja hoiti kotia erittäin innokkaasti ja olin tietysti tyytyväinen.
        No eipä aikaakaan kun ihmettelin erikoisia kirjeitä mitä tuli kaikista mahdollisista paikoista ja arvasin melkein ennenkuin avasin ensimmäisen että ne olivat perintä firmoja.
        Järkytys oli suuri kun loppusaldo selvisi 20te eikä omaisuutta ollut yhtikäs mitään... Hirvittävä riitely ja oveakin taisin jo näyttää mutta niin vain minun pakottamana ja tietysti tukemana pakotin laittamaan velan perintään topin aika velkaneuvojalle ja vyyhti rupesi selviämään.
        Seuraavaksi aika pankkiin ja takasin hänelle lainan millä sai maksettua jokaisen pennin takaisin. Annoin jopa hänelle toisen autoni käyttöönsä. Lisäksi opetin rahan käytön kädestä pitäen.
        Näistä kun oli selvitty komensin naisen käymään kesken olevat korkeakoulu opinnot loppuun.

Itse olin ja olen edelleen perusduunari. Olen vain aina tajunnut rahan päälle ja ollut kova tekemään töitä. Enkä ole kotoani lähtiessä saanut muuta kuin 100m
        etumatkaa.

Ilman kiitoksen sanaa pelastin varmasti yhden ihmisen elämästä monen monta kituuttamisen vuotta. Ehkä se maksoi minulle jonkun euron ja vei paljon aikaani sekä runsaasti kärsivällisyyttä.

• idiootti pässi pälli

Ontuu liikaa..Nuorempana tuli hölmöiltyä...
        Miehen vika...

Ainut ongelmas on se ettei sitä älliä oo koskaan ollutkaan
        mikään ikä ei ole syy ryssiä... megamiinus on noi lapset
        lisätään siihen hölmöilyyn.

• huomiota talouteen

Kyllähän sä vaadit naiselta jotain. Vai kelpaako sulle työtön? Ei taida kelvata, joten saanet olla ilman. Nimittäin Kreikka syöksee jo tänne raha- ja talousongelmia. Työpaikat hupenevat alta, Nokian reipas alamäki on jo alkanut. Ennakoin, että ongelmat leviävät ja yhä useampi atk-alan ihminen joutuu työttömäksi. Ja pian monien muidenkin alojen ihmiset. Hoitoala ei ole tuottavaa, jotenka sieltäkin pistetään väkeä pois. Valitettavasti. Pitikö äänestää kokoomus johtoon? Ei olis pitäny, eikä ketään muutakaan, jotka kannattavat salaseuroja ja kulkevat Bilderbergin kokouksissa.

• better be alone,

than be a poor buyer

Ai mitä huomioita????

Taas kerran tulee esiin sama vanha laulu, muiden vika ja jne............

Mitenköhän kokoomus on syypää aloittajan ongelmaan, jos tuota voi nyt
        ongelmana pitää.

Se minkä ennakoit todennäköisesti paikkansa pitävästi, on se että alamäki
        vain jatkuu ja vauhti kiihtyy, mutta se ei suinkaan ole heidän syy, jotka osaa
        ja pärjää kiihtyvässä nopeudessa (vertauskuvallinen ilmaisu). Helppo aina
        syyllistää muita ja etsiä vikoja, kuin yrittää korjata niitä: Omin Avuin!

Mitä naisiin tulee, avaajan aloitus kyllä pitää paikkansa. Ei tarvi kuin 2-3
        tapaamiskertaa, niin jutut suuntautuvat enemmin tai vähemmin ekonomiselle
        puolelle jne....... Mikäli käy vielä niin hassusti, että miespuolisella sattuukin
        olemaan "pelit ja vehkeet" sekä lompakossa muutakin kuin "kuitteja", niin
        ihmeellisellä tavalla kulminoituu tavaksi ajatus että mies hoitaa, mies maksaa....

Ei se vaan toimi niin, siis ainakaan sellaisten miesten kohdalla, jotka ajattelevat
        muullakin kuin sillä "kolmannella" jalalla.
        Parempi kulkea vaan ja rallattaa, omilla rällätä mitä rällää ja muut "joutavuudet"
        sikseen.

• realismia kehiin.
        better be alone, kirjoitti:

than be a poor buyer

Ai mitä huomioita????

Taas kerran tulee esiin sama vanha laulu, muiden vika ja jne............

Mitenköhän kokoomus on syypää aloittajan ongelmaan, jos tuota voi nyt
        ongelmana pitää.

Se minkä ennakoit todennäköisesti paikkansa pitävästi, on se että alamäki
        vain jatkuu ja vauhti kiihtyy, mutta se ei suinkaan ole heidän syy, jotka osaa
        ja pärjää kiihtyvässä nopeudessa (vertauskuvallinen ilmaisu). Helppo aina
        syyllistää muita ja etsiä vikoja, kuin yrittää korjata niitä: Omin Avuin!

Mitä naisiin tulee, avaajan aloitus kyllä pitää paikkansa. Ei tarvi kuin 2-3
        tapaamiskertaa, niin jutut suuntautuvat enemmin tai vähemmin ekonomiselle
        puolelle jne....... Mikäli käy vielä niin hassusti, että miespuolisella sattuukin
        ihmeellisellä tavalla kulminoituu tavaksi ajatus että mies hoitaa, mies maksaa....

Ei se vaan toimi niin, siis ainakaan sellaisten miesten kohdalla, jotka ajattelevat
        muullakin kuin sillä "kolmannella" jalalla.
        Parempi kulkea vaan ja rallattaa, omilla rällätä mitä rällää ja muut "joutavuudet"
        sikseen.

Mikäli käy vielä niin hassusti, että miespuolisella sattuukin

Voi olla juuri näin. Miehet on tottuneet keskimääärin paaaaljon parempaan elintasoon kuin moni nainen. Jos ollaan yhdessä, voit kuvitella, miten käy, kun nainen ehdottaa, ettei lähdetä ravintolaan syömään, ei mennä leffaan, ei teatteriin, ei matkusteta, ei hankita mitään uusia juttuja. Mennään k-kauppaan ja ostetaan tarjousjauhelihaa, lanttua ja porkkanaa ja tehdään niistä keittoa ja ostetaan yks kynttilä, niin tulee kynttiläillallinen. Eiks kuulosta kivoilta treffeiltä? Olis varmaan hieno tulevaisuus suhteella tuollaisen ehdotuksen jälkeen, eikö?
        Siksi nainen voi lähteä ehkä mukaan, mutta antaa miehen maksaa, jos se on maksaakseen. Ja varmaan kyllä monella naisella menee kyllmät selässä, kun antaa maksaa, koska miehelle ei voi ainakaan suhteen alussa paljastaa, että tota joo kun mä saan tonnikakskymppiä kuussa nettona ja siitä makselen kaikkea, niin eikö sulle kävis kuitenkin se keitto ja kynttilä..

Raha kun ei ole tärkeä asia niin kauan kun sitä on riittävästi ja kun sitä ei ole, ei mikään ole enää elämässä suurempi määräävä tekijä.

• better be alone...
        realismia kehiin. kirjoitti:

Mikäli käy vielä niin hassusti, että miespuolisella sattuukin

Voi olla juuri näin. Miehet on tottuneet keskimääärin paaaaljon parempaan elintasoon kuin moni nainen. Jos ollaan yhdessä, voit kuvitella, miten käy, kun nainen ehdottaa, ettei lähdetä ravintolaan syömään, ei mennä leffaan, ei teatteriin, ei matkusteta, ei hankita mitään uusia juttuja. Mennään k-kauppaan ja ostetaan tarjousjauhelihaa, lanttua ja porkkanaa ja tehdään niistä keittoa ja ostetaan yks kynttilä, niin tulee kynttiläillallinen. Eiks kuulosta kivoilta treffeiltä? Olis varmaan hieno tulevaisuus suhteella tuollaisen ehdotuksen jälkeen, eikö?
        Siksi nainen voi lähteä ehkä mukaan, mutta antaa miehen maksaa, jos se on maksaakseen. Ja varmaan kyllä monella naisella menee kyllmät selässä, kun antaa maksaa, koska miehelle ei voi ainakaan suhteen alussa paljastaa, että tota joo kun mä saan tonnikakskymppiä kuussa nettona ja siitä makselen kaikkea, niin eikö sulle kävis kuitenkin se keitto ja kynttilä..

Raha kun ei ole tärkeä asia niin kauan kun sitä on riittävästi ja kun sitä ei ole, ei mikään ole enää elämässä suurempi määräävä tekijä.

"Raha kun ei ole tärkeä asia niin kauan kun sitä on riittävästi ja kun sitä ei ole, ei mikään ole enää elämässä suurempi määräävä tekijä. "

Hienoa, näytät ymmärtävän kupletin juonen, joten ymmärrärtänet miksi on
        parempi käydä aina "uusissa" tutuissa jne. Ei siteitä, ei rasitteita :)

Mitä tulee siihen, mitä kenellekin paljastaa ja milloin, ei koskaan tule näyttää
        mitä, missä ja milloin. Mitä enemmän "toinen" sinusta tietää, sitä pahemmin
        saat selkääsi, ennemmin tai myöhemmin. Siksi "pätkätyöt" ovat parhaita :)

• realismia kehiinn
        better be alone... kirjoitti:

"Raha kun ei ole tärkeä asia niin kauan kun sitä on riittävästi ja kun sitä ei ole, ei mikään ole enää elämässä suurempi määräävä tekijä. "

Hienoa, näytät ymmärtävän kupletin juonen, joten ymmärrärtänet miksi on
        parempi käydä aina "uusissa" tutuissa jne. Ei siteitä, ei rasitteita :)

Mitä tulee siihen, mitä kenellekin paljastaa ja milloin, ei koskaan tule näyttää
        mitä, missä ja milloin. Mitä enemmän "toinen" sinusta tietää, sitä pahemmin
        saat selkääsi, ennemmin tai myöhemmin. Siksi "pätkätyöt" ovat parhaita :)

kyl ihminen tietää saavansa selkäänsä jo siinä vaiheessa kun joutuu ottamaan pakosta alipalkatun pätkätyön. Tulevaisuutta niillä ei ole, ja tiedät jo työn ottaessasi, et sua käytetään hyväks niin kauan kuin vain siedät sitä katsella. Tutut ei liity työntekoon mitenkään.

• better be alone...
        realismia kehiinn kirjoitti:

kyl ihminen tietää saavansa selkäänsä jo siinä vaiheessa kun joutuu ottamaan pakosta alipalkatun pätkätyön. Tulevaisuutta niillä ei ole, ja tiedät jo työn ottaessasi, et sua käytetään hyväks niin kauan kuin vain siedät sitä katsella. Tutut ei liity työntekoon mitenkään.

nOh noh, parempi päättää tää tarinointi tähän.

Tarkoitin "pätkätöillä" vertauskuvallisesti lyhyitä suhteita, en palkkaa perustuvia lyhyitä työsuhteita. No niin, se siitä.

Mutta mitä tulee hyväksikäyttöön, siis noin yleisellä tasolla: Kaikki pyrkivät aina
        ja poikkeuksetta pääsemään siihen tilanteeseen, että voivat hyötyä muista, joko
        suoraan tai välillisesti. Siksi turhat ihmissuhteet ovat turhia. Raadollista, kyllä
        myönnän, mutta maailma on kova ja kylmä, sitä ei höpötykset ja halaukset miksikään muuta.

• Hemppa korhonen

Olen kyllä pettynyt sinuun miehenä ! olet saanut aivot ne ovat maailman nopeimmat ja suurimmat tietokoneet ! sinulla on kaikki kemikaalit aivoissa, voit suunnitella ja ajatella itse oman tulevaisuutesi, sitä on rakennettava osa kerrallaan, aloita ajatteleminen niin ettei sinua kukaan voi häiritä 3 vrk putkeen, aseta itsellesi päämäärät mitä haluat, saat ihan kaikki kun vain ajattelet, ajattelet, ajattelet. Typerää on haukkua muita omista virheistä ! niin sinä valitat tuolla jutullasi, mies parka ! ota aivosi käyttöön ja ala elämään kuin mies rahakkaiden naisten kanssa tai kuinka itse ajattelet asiat, vinkin voin antaa joka kannattaa pitää mielessä koko elämän, se on : älä koskaan juo alkoholia, äläkkä tule humalaan silloin et saa mitään !

• kokemusta on

tässä sulle vinkki,kun se tulee sun luo nii pyydä se samantien sänkyyn ja työnnä muna suuhun ,jos se sen huolii nii ota itelles vaa ,ja muita nusii kovasti

• perho81

Tunnut itse olevan aika vaativa,vaiks kaikki vapaat naiset ei todellakaan ole veloissa korviaan myöten,ettei pahemmin kannattais yleistää!!! tätäkään asiaa!! ja kyllä näitä vaativia ja velkaisia löytyy miehistäkin ja itelläni on aikalailla maanläheiset vaatimukset miehelle....

• Vaasassavaasalaisia

Itsellä oli parikin tällaista naista, jotka olivat pa. tyyliin jatkuvasti. Minulla upposi yhteensä heidän menoihinsa satoja, jopa tuhansia euroja. Vastineeksi sain ns. rakkautta :D jota itse luulin aidoksi mutta kun rahat alkoivat minultakin loppua niin joutui mies vaihtoon.

• Fiksu mies

Minäkin alan kohta uskoa, että ylläpidon kesätyöläset näitä otsikoita vääntävät ihan omasta päästään! Eihän tuollaisessa pohdiskelussa ole päätä ei häntää! Olisi kiva tietää mikä on specterin koulutus- ym muu sivistystaso, kun tuollaisia naisia vaan saa! Niin se vaan on, että fiksut miehet saa fiksuimmat naiset!!

• perho81

Ja laittaa vihaksi tää yleistäminen,koska kaikille ei todellakaan ole varaa ostaa omaa asuntoa,ottaa pankista lainaa,jne... saati rakennekynsiä,onneks sellases työssä,ettei voi sellasia edes pitää eikä vois kiinnostaa sellaset.. Ja olen kans sitä mieltä,et tää on joku kesätyöläinen,joka näitä juttuja tääl kirjotteleepi...argh ://

• MissMoneypenny

Haloo! Mistä muka tiedät toisten raha-asiat jos ette asu yhdessä? Minä en ainakaan jakele pankkitilin numeroa kelleen taikka kerro sen saldoa. Velkaa ei ole penniäkään enkä ota. Asun vuokralla, vuokra noin kolmasosan kk tuloistani, ihmettelen millaisen asunnon saa 160 eurolla? Jos on niin pienet nettotulot kun niin kannattaa miettiä kuka se olisi se elättäjä, harvalla on nykyisin alle 2500 bruttopalka, nettokin siis lähempänä 2000. Ja et vaadi naiselta mitään?
      Ja kyllä, olen nainen.

• Tässä ratkaisu

Nykyään kun kaikilla on kaikki laitteet, eli siis kännytietokoneet tarkoitan, niin siitä seuraa se että joka kahvilasta, lenkkipolulta, välitunnilta, ruokatauolta, ihan mistä vaan kuka tahansa lähettelee mitä sattuu aikansa kuluksi nettiin. Kuten tämäkin koko ketju ja koko s24 ja facebook jne jne...

Sääliksi käy niitä joille tämä netti touhu merkitsee jotain tärkeää, vaikka en silti käytännössä mitenkään tuota sääliäni aio ilmaista heille, paitsi sen mitä tässä itse viestissäni kerrotaan. Kyllä näin on.

• nainen77

Naisilla on harvemmin hyvä tulot, mies on perinteisesti perheen taloudellinen turva.

• velkainennainen

SORRY VAAN viesti ketjun aloittaja ..olen samaa mieltä nainen 77 kanssa..mies on perheen taloudellinen turva joka hoitaa että nainen viihtyy ja lapset saavat ruokaa..
        mies saa yleensä parempaa palkkaa kuin nainen...
        ja köyhänä voin olla ihan yksinkin en tarvitse mitään haisevaa kaljamahaista junttia
        tai saitaa nörtti Inssiä jolle 1 euron hampurilainenkin on liian kallis jos se pitää ostaa naiselle..

ja miehet tykkää hyvännäkoöistä naisista ja se maksaa että käyt kampaajalla/salilla/ym hoidoissa ..ei se ilmaista ole että on hyvännäköinen.
        no tämä on taas joku maalaisJUNTTI TOLLON VIESTI KIRJOITUS JOKA miettii
        tietokoneen äärellä kun ei kukaan huoli jos on liian pihi naisia kohtaan..

• Meidän rouvalla

jää kuukaudessa palkasta käteen suunnilleen 7 tuhatta. Ei törsää eikä tee muutenkaan mitään yllättäviä liikkeitä. En itsekään tienaa noin paljoa vaikka hyvin meneekin. Rahaa kun on tarpeeksi, ei sitä tarvitse koko aikaa miettiä. Eikös olekin mukava tilanne.

• 24

Sulla on vaan ollut huonoa tuuria.

Kannattaa deitti-ilmoituksissa vähän liioitella alakanttiin tulonsa, niin karsiutuu rahan perässä juoksijat pois....

Baareista et tyttöäsi löydä.

• Pirkko

Olen vapaa nainen ja minulla on vastaavia kokemuksia miehistä. Rahat on menneet kahden asunnon loukussa, avioerossa tai monen lapsen elatusmaksuja maksellessa. Se mitä on jäänyt, on kulutettu alkoholiin, ulkona syömiseen ja taksilla ajelemiseen. Pikavippikierre ja peliongelmatkin on olleet joillekin tuttuja.

Miehet hakevat majoitusta siistinä pidetyssä kodissa ja kotiruokaa, hoivaa, hellyyttä, kuuntelijaa, rapsutusta ja seksiä. Mitä näillä miehillä on naiselle vastavuoroisesti tarjottavana? Vain seksiä!

Niin kalliiksi seksi tällaisissa suhteissa tulisi, että naisen ei kannata tällaisiin suhteisiin ruveta. Seksiä nainen saa aina halutessaan, eikä tartte olla edes mikään rinsessa.

• entinen rouva

Ah ja tässä taas on niin hyvin kuvailtu ex-mieheni. Ihanaa vertaistukea!

• Nomoneynohoney

Kaikesta saa jutunjuurta aikaseks,on täällä pöljempiäkin kuultu.Persaukisia akkoja ja ukkoja lie suomenmaa täynnä.Ei liene sukupuolikysymys,tosin tietty ajatus tuossakin aloitusheitossa on mitenkään naisia ylenkatsomatta.Aikas monella nykynuorella muijjalla on vaatimuksia verrattuna omiin resursseihin hiukka liikaa.Jätkän pitäisi tuunata uutta autoa ja etelänmatkaa vaikka se ylitöillä juuri pystyssä pysyvä kämppäkin on kiinnitetty seuraavat 25v viimeistä naulaa myöten.Mutta syy taitaa olla osin meissä kaikissa.Eletään maailmassa jossa kaikki mitataan euroissa ja itse me taidetaan olla tällainen systeemi pystyyn kyhätty.

• Triple XX

Ei nykyisin enää ole miesten ja naisten tuloja, niin ainakin väitetään. Itse olen asunut 15 vuotta miehen kanssa jolla reippaasti tonnin pienemmät tulot kuin itsellä ja maksoin kaiken, ikävä kyllä. erossa sitten mies halusi irtaimiston itselleen, tietysti. Ei ne naiset aina ole rahan perään...

• hyvä kysymys

On mielenkiintoista pohdintaa ja hyvä aloitus.

Itse teen kahta osa-aikatyötä, olen töissä pääsääntöisesti lomat ja viikonloput, osittain viikollakin. Toinen työ on fyysisesti minulle liian raskasta, mutta sillä oikeastaan elän paremmin ja teen niin kauan, kuin paikat eivät hajoa lopullisesti. Sairaslomia en pidä, enkä hae, jos katkaisisin jalkani ja potisin muutaman kuukauden enkä pystyisi töihin, talouteni romahtaisi todennäköisesti. Neljänsadan sairaspäivärahalla ei makseta menoja, eikä pysytä hengissä. Teen ylipitkää viikkoa, töissä silloin kun muut ovat vapaalla, vapaa-ajan olen saanut unohtaa. En tiedä kauanko tätä pää kestää, mutta mikä on vaihtoehto? Olen väsynyt, mutta onnellinen sentään siitä, et olen väsynyt työhön enkä työttömyyteen, se väsymys on jotain aivan muuta. Nyt on sentään väsynyt ja hieman rahaa, jolloin elämisen stressi kuitenkin helpottuu paljon. Tulevaisuutta ei uskalla ajatella. Päivä kerrallaan, joka vuorokaudelle on ainakin toistaiseksi nukkumaan päässyt, joten kaipa tämä elämä näin etenee.

En tuhlaa, en rikastu, ruokaa en laske, mutta suuremmat laskut kuten autovakuutuksen joudun suunnittelemaan usean kuukauden budjettiin. En ole ongelmissa laskujen kanssa, mutta en paljon nautikaan monesta jutusta. Kaikki vähänkään kauemmas tai pidemmät matkustelut, kosmetologipalvelut, sisustusideat olen haudannut epärealistisena haaveena. Tehkööt toiset, jotka pystyy. En omista enkä harrasta enkä osta mitään kallista, kaiken sanelee se, millaiset työvuorot saan seuraavalle jaksolle. Ja elämäni määräytyy vain ja ainoastaan sen mukaan, että pystyn tekemään tietyt työvuorot ja niiden edelle en voi laittaa mitään.

Moni nainen joutuu pakosti tekemään töitä, jossa elintaso ei nouse ja et vaikka paahtais 20 vuotta niska limassa, elää yhä samalla tavoin, omaisuus ei kasva, säästöjä ei kerry, mutta ei kuole köyhyyteekään. On väliinputoaja sinnittelijä palkkapäivästä toiseen, ei luuseri, joka ei pärjää, mutta ei menestykään. Huomaa vain ajan kuluvan ja itsensä kuluvan töissään. Jos on sinkku, maksat kaikesta suhteellisesti enemmän kuin suhteessa olevat, enimmin asumisesta ja autokuluista. Parilla ystävällä ei ole edes autoa.
      Miten 30 vuotiaan asunto voi olla velaton, jos koskaan ei pääse asunnon laitaankaan kiinni? On muodikasta muka elää downshiftaajana, että arvostaa ns pehmeitä arvoja, totuus on, että muunlaiseen elämäntyyliin ei vain ole monella varaa ja mitään todellista valinnanmahdollisuutta. On epäreilua maksaa vuokraa toisen taskuun, mutta velkaakaan ei voi ottaa eikä saa, koska velan kuukausiosuus olisi silti suurempi kuin kuukausivuokra, puhumattakaan siitä, että olisi vakituisia töitä toimien ja pätkien sijaan, jotta saisi tai uskaltaisi ottaa lainan.
      Jalat maassa olevaa tavallista suomityttöä, joka osaa säästää et tule löytämään, ne ovat aina töissä silloin kun normaalit ihmiset ovat vapaalla. Muut joko tienaa riittävästi, ei ole jalat maassa tms.

Jos tästä yhtäkkiä vielä saisin lapsen ja putoaisin neljänsadan minimiäitiyspäivärahalle, se olisi katastrofi sekä lapsen että itseni kannalta. Jos olisi mies, joka haluaisi lasta, niin mikä tai kuka sen elättäisi? Ei ole lapsenkaan kannalta oikein, että se on vain hengissä, mutta ei oikein juuri sitten ole mahdollisuutta hyvään lapsuuteen.

• SH

Tunnustan tänään juuri, mitä esim. rahan suhteen minulle? Rukoilemme? Naiset, rahattakin teen sen, mitä voisi olla ohjauksessa, esim. minulta. Niin rahaa ja sex.

• miehissä

Ulkonäkö on 1. valintaperuste, jos sitä ei oo raha voi korvata vähän ja lopuksi luonteen hyvät tai huonot ominaisuudet ratkaisee jatkon..

• Hyödykkeiden vaihtoa

Kun otat huomioon kiistattoman faktan että nainen ei yleensä kaipaa miehen seuraa yhtä paljon mitä mies naisen niin se mitä haetaan parisuhteesta on suurelle osalle naisista juuri elintaso.

• huhhuh

Pitää sitä joku saada omat velat maksaan?

• oukki doukki

Opettele tanssimaan niin pääset käsiksi uuteen naisryhmään.

Siis lavatanssikursseille ja sitten lavoille.
      Tanssivia tyttöjä riittää.
      Näyttävät ainakin ihan joltain muulta kuin tekokynsiensä kanssa hengailevat krapulaiset kapakkalikat.

Tanssitytöt ovat raikkaita ja luonnollisia naisia. Monet maalta kotoisin ja kyllä siellä kaupunkilaisiakin näkee.

Maksuhäiriöisiä ei kannata ajatellakkaan ja jos vahingossa sellaisen kanssa joudut, niin älä mene naimisiin tai ainoastaan avioehdon kanssa.

• faktara

jos sä haluut naisen, joka tienaa, niin kyl sun pitää ensin kääntyy tän maan politiikan puoleen ja alkaa hommata Suomeen sellasia todellisia mahdollisuuksia, et naiset tulee eläneeksi. Yhteiskunnan rakenne on niin vinoutunut, että naisen elämässä leskeytyminen, sinkkuus tai ero yhtä kaikki, tai yksinhuoltajuus tai yleensä lapsen saaminen on tehty kalliiksi. Se keskimääränen 1,76 lapsen elättäminen vetäiseen monta naista samantien köyhyysloukkuun, koska laajemmin ongelmasta ei pääse. Jos joku onnistuu pääsemään paremmillle apajille, rakenneongelma takaa sen, että aina on enemmän niitä, jotka on huonotuloisia eikä tule ikinä yltämään sellaselle tulotasolle, et mies tajuaisi, et se on normaalia.
      Suomalaisen naisen paras elintasoturva on mennä parikymppisenä nelikymppisen äijän kans yhteen. Mut karuinta, jos eroaa.

• irsku

Miksi?Koska nainen aina toivoo että mies auttaa ...siksi

• Julma maailma

Totuus on se että velatonta naista ei ole olemassakaan. Nainen velkaantuu viimeistään parisuhteessa ja mies maksaa kaiken. Huorissa käyminen tulee halvemmaksi.

Nyt käsi lompakolle, ettei mene kaikki rahat.

• Moi Jonne

Vähämpä tiedät =D

• baasley

sinulle "hyvä kysymys"

Jotenkin surullista kuulla tarinasi. Toivoisin, että sinulla olisi enemmän tilaisuuksia nauttia elämästäsi.

Olet kuitenkin älykäs ja ahkera, tulet taatusti pärjäämään elämässäsi näiden ominaisuuksien ansiosta.:) Toivotaan, että kahden työn jatkuva raataminen on elämässäsi ohimenevä vaihe!

Saanko udella, millaisia töitä teet?

• hyvä kysymys

surullisuus on suhteellista, on sentään töitä! Työttömyys tai rahattomuus veisi järjen. Älykäs ja ahkera.. se ei tarkoita eikä sano mitään eikä merkitse yhtään. Matalapalkka-aloilla kaikki on ahkeria, koska siitä on työnsaanti kiinni ja älykkyyttä ei kysele kukaan missään, ja hyvä niin, lähinnä pitää tehdä hommansa ja olla muuten huomaamaton. Ohimenevä vaihe se välttämättä on, ei tuollaista tahtia voi jaksaa loputtomiin, se loppuu joskus, mutta ei vielä ja sitä en halua edes ajatella. Toinen työ on teollisuushommaa, puhdasta duunia silkalla lihasvoimalla, aivot lähes naulassa tyyppistä, parempipalkkaista tosin ja sillä elän käytännössä ja toinen tyypillistä naisten matalapalkka-alaa ja kovaa sekin, mut palkka ei huimaa päätä.

• huora on halvempaa

Sitten jos otat jonkun elätin ja rakennat talodellista tulevaisuuttaa kuittaa ämmä erossa leijonanosan plus elatusmaksut

• C

Ihan silkkaa höpinää, minkä leijonanosan? Puoliksi ne menee, jos on avioehdot tekemättä ja se on sitten ihan oma syy. Elatusmaksuilla taas ylläpidetään pentuja, jotka nekin on ite värkätty.

Tietenkin otsikon tilanne on halvempi, jos se muuten tuntuu sopivalta vaihtoehdolta.

Kivaa on sekin, kun avoliitossa asut miehen velkakämpässä ja maksat palkasta sähkölaskun, vesilaskun, ruuan, lasten vaatteet ja harrastukset ja mies maksaa sitä asunnon velkaa. Sitten se löytää paremman ja saat lähtee saamatta senttiäkään siitä, että on miestä ja niitä senkin lapsia on siinä ylläpidetty vuosikaudet. Tähän ei kannata alkaa sitten!

• irsku

Sä et vaadi naiselta mitään? Miksi etsit?Mä tiedän miksi, seksia sä oot kovin halukas.

• Maallamukavaa

Juu, maalta tyttöjä velkaisten kaupunkilaisten sijaan. Täällä katsos tytöllä voi olla satakunta lypsävää ja 300 hehtaaria humisevaa ;-)

• V*tun köyhä.

Harrastetila?

• anti-paska

Lehmänkusen haju pukkaa pintaan paniessa.Sitä on sitoutunut luuydinnesteeseenkin ja poistuu vasta pidemmällä aikavälillä.

Paskalle haiseminen ei ole nykyään trendikästä.

• irsku

Huorasta sulle tulee yllätyssairauksia, maksat hoidosta paljoo ja joskus tulee jotain parantomattoman sairauden huiiiiiiii Koko elämäää kärsiää ja muistaa taas ja taas tämän huoran makeita hetkeja...

• Onnelisesti vaativa

Älä ot sutturaa.Kyllä sen verran saa vaatia mitä itsekkin täyttää.

Kohdallani se on 100% velattomuus nyt ja ennen.Jos jollain olisi luottotiedot punaisella se voisi jäädä luotolla tilaamaansa kaljaa juomaan siihen pöytään.

Mitä tulee asuntoihin tai muihin niin se riippuu aika paljon vastakappaleesta,
      esim. nyt kun muija peri 1,5 mijoonan omaisuuden(kiinteistöinä)
      Pahemmin hänen työttömyytensä häiritse...Ei se häirinnyt ennekään.

Tosin oon itse niin laiska tekemään töitä, että oon duunissa
      noin 12-16 päivää kuusta.Asunnoista en tiedä, meillä toimii se,että
      kaikki kolme ja mökki on muijan nimissä, samoin autot ja moottoripyörä.
      Velat noista on mun nimissä, katotaan kun muija myy noi perimänsä
      kämpät, et mitä seuraavaks.

Muija ei oo koskaan vaatinut multa mitään...Enkä mää siltä muuta ku puhtaat luottotiedot ja sen, että paino pysyy 45 kg:ssä. Kolmen lapsen jälkeen se on niin kunnioitettava saavutus ettei ole syytä vaihtaa mihinkään hutsuun.

• Yualle

Normisettiä. Ite olen huomannut ihan saman.

Naiset, joiden on pakonomainen tarve vaihtaa joka toinen vuosi VW Golfinsa uusimpaan malliin, on syytä kiertää kaukaa...

Talouden hallinnasta sellainen yleispohdiskelu, että meillä rahaihmisillä, joilla on aina pätäkkää tilillä, ne tuppaavat myös hankintoja tehdessä säilymään siellä paremmin kuin rahattomilla. Se on kyllä kumma juttu. Kun näen esim. tarjouksen jostain isommasta hankinnasta, voin sen aina ostaa, koska on rahaa tilillä. Näin ei tietenkään ole rahattomilla, jotka joutuvat ostamaan tuotteen täyteen hintaan, koska liikkumavaraa ei ole (jos sen hankinta-ajankohta ei osu tarjouksen voimassaoloon). Mielenkiintoinen juttu.

• rikastaa

Haloo me velkaongelmalliset naiset olemme myös ihmisiä ! itse ainakin vaadin että miehellä on oma auto ! se on ensimmäinen jota katson ja toinen että ei ole mikään vuokrayksiö asuntona , mut rikas ei tarvii olla vain perus asiat joita itsellänikin

• Rauhaa ja rakkautta

En minä ainakaan ihmisyyttänne vähätellyt.
        Just tota meinasin..Vakka kantensa.

• koko aikuisiän omistanut

Hyvä sitä on vaatia autoa mieheltä ja omistusasuntoa. Joten miehen pitää vaatia myöskin autoa ja omistusasuntoa naiselta, rehti peli. Autosta pari sanaa: Minulla ei ole autoa, Koska tahansa voisin ostaa aivan uuden auton käteisellä. Miksen osta, en tarvitse. Vuokraamosta saa tarvittaessa ja taksi tuo ja vie.

Miksi miehen pitäisi velkaongelmaiseen puuttua, velattomia on myöskin markkinoilla. Myöskin auton ja asunnon kokonaan omistavia naisia.

Mutta kerro: mistä velkaongelmat tulevat, tyhmyydestäkö, huonosta seurasta jossa tyhmyyttä, huonoa elämän suunnittelua tyhmiä tekoja.

• pari sanaa
        koko aikuisiän omistanut kirjoitti:

Hyvä sitä on vaatia autoa mieheltä ja omistusasuntoa. Joten miehen pitää vaatia myöskin autoa ja omistusasuntoa naiselta, rehti peli. Autosta pari sanaa: Minulla ei ole autoa, Koska tahansa voisin ostaa aivan uuden auton käteisellä. Miksen osta, en tarvitse. Vuokraamosta saa tarvittaessa ja taksi tuo ja vie.

Miksi miehen pitäisi velkaongelmaiseen puuttua, velattomia on myöskin markkinoilla. Myöskin auton ja asunnon kokonaan omistavia naisia.

Mutta kerro: mistä velkaongelmat tulevat, tyhmyydestäkö, huonosta seurasta jossa tyhmyyttä, huonoa elämän suunnittelua tyhmiä tekoja.

toisaalta ymmärtää sen, että jos haluaa jaksaa ja tuntea itsensä ihmiseksi joskus, niin ei jaksa aina kituuttaa ilman rahaa ja joskus ihan vain korvien välin kannalta saattaa täräyttää sen lainan, jolla tekee jotakin sellaista, mikä kuuluu normaalin ihmisen elämään. Lainakurimukseen voi kyllä joutua vähemmästäkin epäitsekkäistä syistä. Ei vaan ole ihmisarvoisen tuntuista sekään, että koskaan ei voi mitään kivaa elämässä olla, jos se olisi lainan takana. Rahat on monella aina tiukalla, joten onko se nyt uutta jos sitten kituuttaa taas, mut mielenterveyden kannalta joskus repäisee. Onhan se niinkin et kyl tää maa on täynnä miehiä, jotka arvostelee vaikka niitä tuulipuvuissaan kulkevia naisia, kun ne ei ole tyylikkäitä. Oikeesti ne vaan ei tienaa itselleen joka vuodenajaksi vaatehuoneen sisältöä uusiksi. Auto on suurimmalle osalle välttämättömyys, ei mikään ylellisyyskampe.

Rahaongelmat on pitkälle periytyviä, siitä on ollut paljon tutkimuksiakin. Huonot lähtökohdat tarkottaa huonoa tulevaisuutta ja hyvät parempaa. Siihen liittyy myös seura, eli kun sä kuulut tiettyyn sosiaaliluokkaan, siitä on vaikea jos lähes mahdoton käytännössä päästä pois.

• miksi miinustit
        pari sanaa kirjoitti:

toisaalta ymmärtää sen, että jos haluaa jaksaa ja tuntea itsensä ihmiseksi joskus, niin ei jaksa aina kituuttaa ilman rahaa ja joskus ihan vain korvien välin kannalta saattaa täräyttää sen lainan, jolla tekee jotakin sellaista, mikä kuuluu normaalin ihmisen elämään. Lainakurimukseen voi kyllä joutua vähemmästäkin epäitsekkäistä syistä. Ei vaan ole ihmisarvoisen tuntuista sekään, että koskaan ei voi mitään kivaa elämässä olla, jos se olisi lainan takana. Rahat on monella aina tiukalla, joten onko se nyt uutta jos sitten kituuttaa taas, mut mielenterveyden kannalta joskus repäisee. Onhan se niinkin et kyl tää maa on täynnä miehiä, jotka arvostelee vaikka niitä tuulipuvuissaan kulkevia naisia, kun ne ei ole tyylikkäitä. Oikeesti ne vaan ei tienaa itselleen joka vuodenajaksi vaatehuoneen sisältöä uusiksi. Auto on suurimmalle osalle välttämättömyys, ei mikään ylellisyyskampe.

Rahaongelmat on pitkälle periytyviä, siitä on ollut paljon tutkimuksiakin. Huonot lähtökohdat tarkottaa huonoa tulevaisuutta ja hyvät parempaa. Siihen liittyy myös seura, eli kun sä kuulut tiettyyn sosiaaliluokkaan, siitä on vaikea jos lähes mahdoton käytännössä päästä pois.

sinä miinustaja ymmärtäisit, jos eläisit sellaisessa tilanteessa, et siihenkin niin totaalisen väsyy ja uupuu, ettei voi koskaan mitään ja jos se on yhdestä velasta kiinni, joka pitää kituuttaa kuitenkin pois, niin se sitten on, se kituutus ei lopu siihen, et joskus hauskuuttaa itseään ihan järjensäilymisen vuoksi.
        Pahinta on ollut saada tietää, että esimerkiksi nuorten psykiatrisella osastolla varataan rahoja siihenkin, että ne nuoret sais pitää hauskaa, olla edes kerran elämässään vain tavallisia nuoria, koska moni on niin hankalista oloista, ettei ole koskaan voinut elää tavallaan sellaista normaalia lapsuutta, mihin kuuluu jotakin mukavaa edes joskus. Se aukaisi kyllä vähän silmiä, että miten tiukalle se voi vetää korvienvälinkin, jos pitää aina olla aivan peeaa. Liittyy siihen muutakin, mutta on kovaa kun pitää opettaa joku käyttämään rahaa ja pitämään edes jollain lailla hauskaa normaalisti, että pysyy polla kasassa.

• Mittee nää pölöjä

sitte ettit semmosta mikä ei keleppoo?
      Kun ongelma on tiedostettu sen voi kiertää.

• Velan matemaatikko.

Edellä "Parisanaa" kirjoitti raha ongelmien periintyvän, kannattaisi sitten ottaa itseään niskasta kiinni ja katsovan mitä ongelmille voi tehdä.

Matemaattisesti useamman vuoden rahaongelmissa paininut on kurjuuden tasapainossa. Tästä voi johtaa: samoilla tuloilla ja järkevillä menoilla jonkin aikaa oikein toimimalla saa 20-30% enemmän käytettävää rahaa kunhan velkansa hoitaa kerrankin kuntoon.
        Sellainen tilanne jossa lainan määrä pysyy vakiona on tyhmyyttä kuten edellä kirjoitettiin.

Oikeastaan lähes kaikki ovat syyllisiä omiin velkoihinsa. Jos eivät, ovat tyhmiä.

Anna tasapainossa oleva pienivelkainen elämäsi minun suunniteltavaksi, takaan että 2 vuodessa alkaa jäädä rahaa elämäänkin.

• kun et tajua
        Velan matemaatikko. kirjoitti:

Edellä "Parisanaa" kirjoitti raha ongelmien periintyvän, kannattaisi sitten ottaa itseään niskasta kiinni ja katsovan mitä ongelmille voi tehdä.

Matemaattisesti useamman vuoden rahaongelmissa paininut on kurjuuden tasapainossa. Tästä voi johtaa: samoilla tuloilla ja järkevillä menoilla jonkin aikaa oikein toimimalla saa 20-30% enemmän käytettävää rahaa kunhan velkansa hoitaa kerrankin kuntoon.
        Sellainen tilanne jossa lainan määrä pysyy vakiona on tyhmyyttä kuten edellä kirjoitettiin.

Oikeastaan lähes kaikki ovat syyllisiä omiin velkoihinsa. Jos eivät, ovat tyhmiä.

Anna tasapainossa oleva pienivelkainen elämäsi minun suunniteltavaksi, takaan että 2 vuodessa alkaa jäädä rahaa elämäänkin.

Pienituloinen maksaa kaikesta enemmän kuin isotuloinen. Joutuu säästämään kaikessa pienessä ja väärässä, kunnes säästöt sitten kostautuvat entistä isompina ongelmina. Jos/kun velat loppuvat, niin se tietysti hyvätuloisen logiikalla on vain tulon lisäystä. Pienituloisen logiikalla se on sitä, että ne välttämättömyydet, mistä on joutunut tinkimään, tulevat seuraavaksi ostoslistalle. Sen lisäksi ei tarvita paljon, tavallisia menoja, pesukone hajoaa, autoa pitää huoltaa, hammaslääkärissä käydä, silmälasit uusia, ostaa niitä juttuja, mistä ei voinut velan kanssa edes haaveillakaan.. Rahan lisäys tarkoitta pieni tuloisella pienempää kituuttamista, mutta ei kituutuksen loppua. Isotuloisella se tarkoittaa rahan lisäytymistä. Kun isotuloinen on voinut kaikessa panostaa enemmän, hän saa laadukkaampaa, joka kestää, pienituloisen asiat särkyvät aina ennemmin.

• Velka laskin.
        kun et tajua kirjoitti:

Pienituloinen maksaa kaikesta enemmän kuin isotuloinen. Joutuu säästämään kaikessa pienessä ja väärässä, kunnes säästöt sitten kostautuvat entistä isompina ongelmina. Jos/kun velat loppuvat, niin se tietysti hyvätuloisen logiikalla on vain tulon lisäystä. Pienituloisen logiikalla se on sitä, että ne välttämättömyydet, mistä on joutunut tinkimään, tulevat seuraavaksi ostoslistalle. Sen lisäksi ei tarvita paljon, tavallisia menoja, pesukone hajoaa, autoa pitää huoltaa, hammaslääkärissä käydä, silmälasit uusia, ostaa niitä juttuja, mistä ei voinut velan kanssa edes haaveillakaan.. Rahan lisäys tarkoitta pieni tuloisella pienempää kituuttamista, mutta ei kituutuksen loppua. Isotuloisella se tarkoittaa rahan lisäytymistä. Kun isotuloinen on voinut kaikessa panostaa enemmän, hän saa laadukkaampaa, joka kestää, pienituloisen asiat särkyvät aina ennemmin.

Toivottavasti tajuan, mutta kun on velaton jää sieltä huomattava menoerä pois.

Se että on huonosti toimeen tuleva, on toinen ja vaikeampi stoori.

Mutta velkoihin on oikea lääke maksaa ne pois maksoi mitä maksoi. Tämä vapauttaa tuloja tarpeelliseempi käyttöön kuin lainojen korkoihin ja kuluihin.

Ehkä en ymmärrä, mutta taloutta osaan laskea.

• kun et ymmärrä
        Velka laskin. kirjoitti:

Toivottavasti tajuan, mutta kun on velaton jää sieltä huomattava menoerä pois.

Se että on huonosti toimeen tuleva, on toinen ja vaikeampi stoori.

Mutta velkoihin on oikea lääke maksaa ne pois maksoi mitä maksoi. Tämä vapauttaa tuloja tarpeelliseempi käyttöön kuin lainojen korkoihin ja kuluihin.

Ehkä en ymmärrä, mutta taloutta osaan laskea.

tarkottaa edelleen pienempää kituutusta, ei suurempia tuloja. Kieltämättä vapauttaa tuloja sitten niihin tarpeellisiin asioihin, joista on joutunut jo liian paljon tinkimään, mutta ei tarkoita, että tulis yhtään sen rikkaammaksi tai tinkiminen edelleenkään loppuisi.

Hyvätuloinen ei olis koskaan velkaantunutkaan niin, että olis tosi ongelmissa. Se on hallittua velkaa, mut huonotuloinen voi velkaantua väkisin, vaikka sairauden tai työttömyyden vuoksi. Sitä velkaa ei maksa huonotuloinenkaan oikein pois, kun harvoin on sitä millä maksaa, ja jos se revitään selkänahasta ja eletään vuosia kaurapuurolla ja ei olla mitään, ei kukaan, ei thedä mitään, ei käydä missään, ei harrasteta mitään, ei saada koskaan mitään uutta, ei korjata rikkinäistä, menetetään ihmissuhteet ja terveys, niin hyvätuloisen on vähän ilkeä huudella, että elä paremmin kun minä sen näin laskin laskimellani.

Köyhä ei rikastu sillä, et oli sillä euro tai miljoona velkaa, se ei lisää mahdollisuuksia yhtään sen isompaan elintasoon. Ja tätä ei hyvätuloiset tajua. Ehkä pystyy hoitaan muutaman asian enemmän, mitä ei ennen ole voinut, mut ei se kenestäkään tee sen parempiosaista.
        Ei vaikka miten sitä millä laskimella laskis minkä tuloksen, siitä ei elintaso hetkahda mihinkään.
        Ja moni velkaongelmainen on jo sellasessa saneerauksessa, et siitä on jo korot ja kulut pois, että pystyis maksaan sitä perusvelkaa.

• Velkalaskin
        kun et ymmärrä kirjoitti:

tarkottaa edelleen pienempää kituutusta, ei suurempia tuloja. Kieltämättä vapauttaa tuloja sitten niihin tarpeellisiin asioihin, joista on joutunut jo liian paljon tinkimään, mutta ei tarkoita, että tulis yhtään sen rikkaammaksi tai tinkiminen edelleenkään loppuisi.

Hyvätuloinen ei olis koskaan velkaantunutkaan niin, että olis tosi ongelmissa. Se on hallittua velkaa, mut huonotuloinen voi velkaantua väkisin, vaikka sairauden tai työttömyyden vuoksi. Sitä velkaa ei maksa huonotuloinenkaan oikein pois, kun harvoin on sitä millä maksaa, ja jos se revitään selkänahasta ja eletään vuosia kaurapuurolla ja ei olla mitään, ei kukaan, ei thedä mitään, ei käydä missään, ei harrasteta mitään, ei saada koskaan mitään uutta, ei korjata rikkinäistä, menetetään ihmissuhteet ja terveys, niin hyvätuloisen on vähän ilkeä huudella, että elä paremmin kun minä sen näin laskin laskimellani.

Köyhä ei rikastu sillä, et oli sillä euro tai miljoona velkaa, se ei lisää mahdollisuuksia yhtään sen isompaan elintasoon. Ja tätä ei hyvätuloiset tajua. Ehkä pystyy hoitaan muutaman asian enemmän, mitä ei ennen ole voinut, mut ei se kenestäkään tee sen parempiosaista.
        Ei vaikka miten sitä millä laskimella laskis minkä tuloksen, siitä ei elintaso hetkahda mihinkään.
        Ja moni velkaongelmainen on jo sellasessa saneerauksessa, et siitä on jo korot ja kulut pois, että pystyis maksaan sitä perusvelkaa.

Siis et ole tyytyväinen jos käteen jäisi 20-30% enemmän kuussa ?

No, pitäkää tunkkinne & velkanne.

• pidän tunkkini :)
        Velkalaskin kirjoitti:

Siis et ole tyytyväinen jos käteen jäisi 20-30% enemmän kuussa ?

No, pitäkää tunkkinne & velkanne.

Velkaa ei ole penniäkään, mutta jos 20-30% jäisi käteen, en rikastuisi yhtään, voisin vain hieman käyttää niihin asioihin, joista ehkä joudun nyt jo tinkimään. Tyytväisyydestä voisi puhua sitten kun kokisin, että voin elää suhteellisen normaalia elämää ja joskus vähän enemmän irrotella tai toteuttaa jonkun haaveen. Jos voin tuolla 20% ostaa kalliimpaa juustoa tai lihaa kaupasta, käydä vaikka joka vuosi vaikka yksityishammaslääkärissä tarkastuttamassa kaluston ja hakemassa fysioterapiaa, mitä tarvitsisin, se ei olennaisesti muuta elämäntilannetta mihinkään. Ehkä en kuluttaisi joitakin juttuja niin puhki kuin mitä nyt kulutan, ennenkuin hankin uusia.

Sinä voisit jakaa neuvoja niille, joilla on hyvä rahatilanne, on aivan eri asia ja lähtökohta neuvoa niitä, joilla on asiat kunnossa lähtökohtaisesti.

• Velkalaskin.
        pidän tunkkini :) kirjoitti:

Velkaa ei ole penniäkään, mutta jos 20-30% jäisi käteen, en rikastuisi yhtään, voisin vain hieman käyttää niihin asioihin, joista ehkä joudun nyt jo tinkimään. Tyytväisyydestä voisi puhua sitten kun kokisin, että voin elää suhteellisen normaalia elämää ja joskus vähän enemmän irrotella tai toteuttaa jonkun haaveen. Jos voin tuolla 20% ostaa kalliimpaa juustoa tai lihaa kaupasta, käydä vaikka joka vuosi vaikka yksityishammaslääkärissä tarkastuttamassa kaluston ja hakemassa fysioterapiaa, mitä tarvitsisin, se ei olennaisesti muuta elämäntilannetta mihinkään. Ehkä en kuluttaisi joitakin juttuja niin puhki kuin mitä nyt kulutan, ennenkuin hankin uusia.

Sinä voisit jakaa neuvoja niille, joilla on hyvä rahatilanne, on aivan eri asia ja lähtökohta neuvoa niitä, joilla on asiat kunnossa lähtökohtaisesti.

Ehkä pitänee pyytää anteeksi olettamustani ,lainojen syövän suuren osan tuloista. Koska täällä on keskustelua lainoista \ vipeistä.

Kertoisitko oikeasti mitä jää asumisen & sähkön & pakollisten jälkeen käteen ?

• ei mainittavasti
        Velkalaskin. kirjoitti:

Ehkä pitänee pyytää anteeksi olettamustani ,lainojen syövän suuren osan tuloista. Koska täällä on keskustelua lainoista \ vipeistä.

Kertoisitko oikeasti mitä jää asumisen & sähkön & pakollisten jälkeen käteen ?

vaikea sanoa kun tavallaan joka viikko suhteutan sitä tienattuun. Lähinnä räknään viikkotasolla epäsäännöllisiä tienestejä ja menoja päässä. Eli jos on tuloja, voin hankkia jotakin, mitä tarvin, jos ne on pienemmät, en voi. Mietin konkreettisesti, mitä ostan, ruoat, kulkemiset, laskut, menot, maksut ja mitä laskuja maksan milläkin viikolla jne, suunnittelen reissut ja sellaiset.. Joskus käyn kaupoissa, silloin ei voi olla paljon laskuja. En mä oikeestaan tiedä mitä jää, koska menoja olis periaatteessa enemmän kuin tuloja ja kaikenlaiseen menisi enemmän jos olisi. Toisinaan jää, mutta toisinaan taas menee. Koetan pitää vähintään -0 linjan, ja pakkovaran toisella tilillä, että jos sattuu jotakin odottamatonta, ettei käy hullusti. Kaikki menisi, mitä tulisi, mutta ei voi elää niin, että kaikki on koko ajan mennyt, vaikkei pääse rikastumaan. Joskus on pakko hankkia jotakin isompaa tai saada joku palvelu, sitten pitää tehdä töitä enemmän. Mutta kyllä jään varmasti köyhyysrajan alle, joka on 1100 euroa, josta pitäisi maksaa aivan kaikki. Säästöön ei jää tällä hetkellä mainittavasti. Minkäänlaisia tukia en yhteiskunnalta saa, kriteerit ei riitä, koska en periaatteessa kuulu mihinkään tuensaajaryhmään. En saa edes yleistä asumistukea. Eli elämiseen se tahtoo mennä mikä tuleekin.

• Yualle
        kun et tajua kirjoitti:

Olet enemmän kuin oikeassa. Lisättäköön vielä, että isotuloinen voi ajoittaa hankintojaan niiden tarjousajankohtaan. Minullakin on tällä hetkellä 3-5 isompaa juttua akuutittomalla hankintalistalla. Jos nuo tulevat tarjoukseen kaikki samaan aikaan, niin varaton voi olla helisemässä. Pystyy ehkä ostamaan juuri ja juuri sen yhden tuotteen. Sen sijaan itse voin ostaa nuo kaikki vaikka samana päivänä, koska katetta löytyy. Ei mene tasan nämä elämän pelikortit...=(

• Kumarramme Teitä
        Yualle kirjoitti:

Olet enemmän kuin oikeassa. Lisättäköön vielä, että isotuloinen voi ajoittaa hankintojaan niiden tarjousajankohtaan. Minullakin on tällä hetkellä 3-5 isompaa juttua akuutittomalla hankintalistalla. Jos nuo tulevat tarjoukseen kaikki samaan aikaan, niin varaton voi olla helisemässä. Pystyy ehkä ostamaan juuri ja juuri sen yhden tuotteen. Sen sijaan itse voin ostaa nuo kaikki vaikka samana päivänä, koska katetta löytyy. Ei mene tasan nämä elämän pelikortit...=(

Voi, Te olette niin paljon parempi kuin kukaan meistä surkeista kuolevaisista.

Olette aivan eri tasolla, kenenkään muun onnettomasta elämästä ei voi puhua edes samana päivänä kuin Teidän Ylhäisyytenne loppumattomasta ruusuilla tanssimisesta hunajan virratessa.

Meistä jokainen kadehtii täydellistä elämäänne (jota mainostatte jossain suomi24:ssä....).

• Yualle
        Kumarramme Teitä kirjoitti:

Voi, Te olette niin paljon parempi kuin kukaan meistä surkeista kuolevaisista.

Olette aivan eri tasolla, kenenkään muun onnettomasta elämästä ei voi puhua edes samana päivänä kuin Teidän Ylhäisyytenne loppumattomasta ruusuilla tanssimisesta hunajan virratessa.

Meistä jokainen kadehtii täydellistä elämäänne (jota mainostatte jossain suomi24:ssä....).

Outo käsitys asioista. Elän aivan yhtä "normaalia" elämää kuin muutkin kuolevaiset. Kenties jopa vielä normaalimpaa, koska en ole kertaakaan "ruusuilla tai hunajassakaan tanssinut" (ymmärrän vertauksen), kuten sellaiset, joiden ei taloutensa puolesta ehkä lainkaan pitäisi. Tosin, kommenttisi herätti ajatuksen, että pitäisikö sittenkin, koska kait jostain olen jäänyt paitsi, kun en ole laittanut haisemaan...:/

• huh, suomi naista

Puhut asiaa....haluavat oman auton, tietokoneen jne... jatkuvasti pitäisi olla jossain " tuulettamassa" heitä...työttömyys rahat loppu ennen aikaa--.. tuo sitä tuo tätä..jos ehdottaa siivoamista, tai muuta hommaa.." Tee kuule ihan ite, minä en oo sun piikas"..jne...

Just näin on ..päätä pitää pyörittää

• sinäkin brutukseni

sellasesta moni tykkää.

• Hmm.. Pienestä pitäen vanhemmat takoneet kovakalloiseen päähäni,että on tultava toimeen omillaan. Tarkoittaen sitä, ettei ole toisesta riippuvainen ja velaksi ei eletä.

No,tässä sitä ollaan: korkeastikoulutettu, 30-vuotias,vakkarityö,ei lapsia,ei miestä,ei omistusasuntoa tai muutakaan kiinteää omaisuutta. (Uudehko auto löytyy ja sen velka on jo maksettu.)
      Toisaalta en ole velkavankeudessa,eikä tarvi huolehtia kuin itestäni ja elukoista. Kädessä pysyy niin moottorisaha kuin virkkuukoukkukin ja kaikkea siltä väliltä. Poltan,mutten juo.Olen lyhyt,hoikka,mutta lihaksikas. Olen sosiaalinen, rehellinen ja suorapuheinen, ns. "hyvä jätkä". Tulen toimeen kaikenlaisten ja kaikenikäisten ihmisten kanssa, jo työnkin puolesta on pakko. En halua et mies elättää mut, maksan kyllä omat kulut,toisaalta en halua elättää aikuista ihmistä. Mulla ei ole itsetunto, raha,ulkonäkö tai mielenterveysongelmia. Kaiken pitäisi siis olla kunnossa.

Jokin tässä kuviossa kuitenkin mättää,sillä miehiä ei näköjään kiinnosta mun kaltainen nainen.

Poislukien juopot,eläkeläiset ja ukkomiehet. Tähänastiset suhteet on ollu lyhyitä,johtuen siitä et mies on ollu a) juoppo b)väkivaltanen tai narsisti c) narkkari ja/tai vankilakundi d) casanova,joka oli salaa kihloissa toisen kanssa.

Eipä sillä hyvinhän sitä yksinkin pärjää (ja mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa), mutta välillä sitä miettii miksei tavallinen tyttö kelpaa fiksuille,tavallisille miehille?

• Uskomaton toope

Ensin kerroit kuinka hyvä olet kaikessa ja paras..

Sit muut on narsisteja.. Ja sit, et kelpaa..mistäköhän johtuis?
        ..Ei mitään käryä? =D

Kannattaa silti lähteä Mellunmäkeä kauemmas kalaan =D

Sun Cv:s oli niin täynnä paradokseja et meinaa verisuoni mennä päästä.

• Puolisoa vaille.

Hei WildOne-81.

Oikeastaan ihmettelen ja samalla ymmärrän sinua, minunkin kavereissa on pari samanlaisessa taloudellisesti paremmassakin asemassa olevaa naista. Kumpikin kertoo samankaltaisia stooreja.

Itse olen etsiskelemassa kumppania ja äitiä tuleville lapsilleni. Oikean kumppanin löytäminen on todella vaikeaa. Oikeastaan kaksi asiaa: elämä kunnossa, ja meillä natsaisi yhteen. Sitten sellainen vieno toive, tekasta tyttö & poika.

Ehdokkaita tuntuu olevan paljon liikkeellä, mutta kaiken mailman tekokynsi & glitteri pellejä pääosin. Haluan hyväosaisen tuulitakki ja iltapuku ihmisen, moottori sahalla ja kumisaappailla.

• vai niin
        Puolisoa vaille. kirjoitti:

Hei WildOne-81.

Oikeastaan ihmettelen ja samalla ymmärrän sinua, minunkin kavereissa on pari samanlaisessa taloudellisesti paremmassakin asemassa olevaa naista. Kumpikin kertoo samankaltaisia stooreja.

Itse olen etsiskelemassa kumppania ja äitiä tuleville lapsilleni. Oikean kumppanin löytäminen on todella vaikeaa. Oikeastaan kaksi asiaa: elämä kunnossa, ja meillä natsaisi yhteen. Sitten sellainen vieno toive, tekasta tyttö & poika.

Ehdokkaita tuntuu olevan paljon liikkeellä, mutta kaiken mailman tekokynsi & glitteri pellejä pääosin. Haluan hyväosaisen tuulitakki ja iltapuku ihmisen, moottori sahalla ja kumisaappailla.

sähän et ihan vähän vaadikaan: elämä kunnossa..
        herranjestas siitä uskalla unelmoidakaan. Sun kanssa ei tulisi parisuhteesta mitään. Elämässä tulee koko ajan juttuja, mitkä sotkee sitä et kaikki on kunnossa, ainakin mun elämässä se on ollut vähintään viimeiset 25 vuotta niin. Lähinnä kun oppisi sietämään sellaista ja kestämään sitä, et jos joskus on hyvä hetki, ettei koko ajan ajattele, et mitähän seuraavaksi.
        Et voi kuvitella, millasta on elämä kun kerran juteltiin, et mitä kuuluu, no kellekään ei kuulunut oikein mitään. Sit oltiin tositosi tyytyväisiä, et kerrankin oli tilanne, ettei mitään hankalaa ollut tapahtunut sitten viime näkemän. Ehkä jotkut pystyy elään kunnollista elämää, mä en ole sellasta nähnytkään. Sä et tajua tän yhteiskunnan sosiaaliluokkien eroja. Ne, jotka pystyy nauttiin niistä tekokynsistään ja glittereistään, on varmaan tositosi hyvässä asemassa sikäli, et niillä ei isoja murheitakaan ole. Täs kun vierestä seuraa yhden lapsettoman parin epätoivoisia hoitoyrityksiä, ei lapsetkaan ole itsestäänselvyys niillekään, jotka pystyy ne elättään.

• Uskomaton toope kirjoitti:

Ensin kerroit kuinka hyvä olet kaikessa ja paras..

Sit muut on narsisteja.. Ja sit, et kelpaa..mistäköhän johtuis?
        ..Ei mitään käryä? =D

Kannattaa silti lähteä Mellunmäkeä kauemmas kalaan =D

Sun Cv:s oli niin täynnä paradokseja et meinaa verisuoni mennä päästä.

Hah! Kun oliskin kaikessa hyvä ja paras! On vaan elämässä ollu pakko opetella tekemään kaikennäkösiä hommia,myös niitä perinteisiä miesten töitä.

En väittäny et muut on narsisteja,vaan kuvailin lyhyesti niitä miehiä joiden kanssa olen seurustellut. Luehan nyt tuo aiemmin kirjoittamani teksti uudelleen,ihan ajatuksen kanssa!

Ja jos sulla nimimerkki Uskomaton toope ei yhtään välähtänyt,niin toi mun profiili oli kirjotettu pilke silmäkulmassa,huumoria kato elämään. You know?

• Semmoittiisia
        vai niin kirjoitti:

sähän et ihan vähän vaadikaan: elämä kunnossa..
        herranjestas siitä uskalla unelmoidakaan. Sun kanssa ei tulisi parisuhteesta mitään. Elämässä tulee koko ajan juttuja, mitkä sotkee sitä et kaikki on kunnossa, ainakin mun elämässä se on ollut vähintään viimeiset 25 vuotta niin. Lähinnä kun oppisi sietämään sellaista ja kestämään sitä, et jos joskus on hyvä hetki, ettei koko ajan ajattele, et mitähän seuraavaksi.
        Et voi kuvitella, millasta on elämä kun kerran juteltiin, et mitä kuuluu, no kellekään ei kuulunut oikein mitään. Sit oltiin tositosi tyytyväisiä, et kerrankin oli tilanne, ettei mitään hankalaa ollut tapahtunut sitten viime näkemän. Ehkä jotkut pystyy elään kunnollista elämää, mä en ole sellasta nähnytkään. Sä et tajua tän yhteiskunnan sosiaaliluokkien eroja. Ne, jotka pystyy nauttiin niistä tekokynsistään ja glittereistään, on varmaan tositosi hyvässä asemassa sikäli, et niillä ei isoja murheitakaan ole. Täs kun vierestä seuraa yhden lapsettoman parin epätoivoisia hoitoyrityksiä, ei lapsetkaan ole itsestäänselvyys niillekään, jotka pystyy ne elättään.

Oikeastaan kunnossa oleva elämä ei ole elämättömyyttä.
        Vaan sitä ettei tarvitse jännittää elämää, vaikka sattuukin jotain, jää yleensä jaloilleen.

Talous on kunnossa, merkkaa sitä että selviää vuoden ilman tuloja.

• Voi voi sentäs
        WildOne-81 kirjoitti:

Hah! Kun oliskin kaikessa hyvä ja paras! On vaan elämässä ollu pakko opetella tekemään kaikennäkösiä hommia,myös niitä perinteisiä miesten töitä.

En väittäny et muut on narsisteja,vaan kuvailin lyhyesti niitä miehiä joiden kanssa olen seurustellut. Luehan nyt tuo aiemmin kirjoittamani teksti uudelleen,ihan ajatuksen kanssa!

Ja jos sulla nimimerkki Uskomaton toope ei yhtään välähtänyt,niin toi mun profiili oli kirjotettu pilke silmäkulmassa,huumoria kato elämään. You know?

Tuoksut Ikealta ja Aplelta... =(

• suhteellista.
        Semmoittiisia kirjoitti:

Vaan sitä ettei tarvitse jännittää elämää, vaikka sattuukin jotain, jää yleensä jaloilleen.

tämä on velat ja lainat- palsta. Yli-inhimillisille ihmisille on varmaan omansa, joita voisit etsiskellä. Mulle kunnossa oleva elämä on sitä, että ei tarvi joka päivä ajatella, et miten mä pärjään eikä kokoajan ahdista, et miten tästä selviää sekä rahan, mutta myös ihmisten muiden huolien kanssa. Tuolla kriteerillä vamaan koskaan ei ole talous kunnossa tai sitten pitää muuttaa afrikkaan vuodeksi.
        Kysymys ei ole monella siitä, että sattuu jotakin, kysymys on siitä, että edes joskus on hetki, jolloin muuten ei satu mitään pahempaa/ ei ole isoa stressi tai kuormitustekijää elämässä tai ne ovat sen kokoisia, että ne pystyy jollakin tavalla hallitsemaan.

• Eletty on mutta
        Semmoittiisia kirjoitti:

siististi ja järjen kanssa. Töitäkin on tehty tarpeeksi ja sato korjattu siitä. Lopun elämääni, ehkä 30 vuotta, ajattelin viettää vähän rennommin pääoman turvin eläen. Vaimoni samoin. Tuntuu vaan aiheuttavan monenlaista kateutta ja katkeruutta se että olemme osanneet järjestää asiamme fiksusti.

• jk

vai niin

• Mikä on

Mikä on sellainen kk/brutto, jolla yksin elävä pärjää pääkaupunkiseudulla?

• velkaaonettei

Olen itse velkainen nainen jonka velat johtuu vätysmiehestä joka ei hoitanut kotona ollessaan asiallisesti sovittuja maksuja...valehteli hoitaneensa asiat. Lisäksi elimme "nimelläni" kun hän oli velkajärjestelyssä. Sen hoiti kunnialla mut lopetti siihen kun sai omat velkansa kuntoon. Olen itse siis jonkin sortin auervaaran uhri. Hän kärsii myös vakavasta sairaudesta nimeltä narsismi. Hän otti vippejä nimissäni ja olin itse jo niin masentunut että sanoin vaan ok ja allekirjoitan...järki ei enään pelannut. Älä siis tuomitse kaikkia velallisia naisia. Itse olen perheessä ainoana tienannut leipärahat pöytään viime vuodet. Tehnyt töitä töitä töitä ja elättänyt perheeni. Nyt sain jostain sielun syövereistä kaivettua voimaa sen verran et lähdin lasteni kanssa pois mieheni luota. Ulosotto vie minkä saa vietyä. Muutaman vuoden päästä osa veloistani vanhenee mutta en anna periksi. Asun vaatimattomasti vuokramökissä mutta olen onnellinen siitä huolimatta. En tarvitse muuta kuin rauhan itselle ja lapsilleni. Ei ole varaa mihinkään turhanpäiväisiin akkojen kotkotuksiin mutta se mikä tekee surulliseksi on se että olen tavannut / tuntenut ihanan miespuolisen ihmisen ( nyt 8 vuotta) ja toivoisin enemmänkin yhteisoloa hänen kanssaan mutta tämä velkaisuuteni on suuri este...hän kun pärjää elämässään hienosti ja on oma firma sun muuta. En vaan halua ihmisten ajattelevan että elätiksi hänelle alan sillä niin siinä varmasti kävisi jos alkaisimme parisuhteeseen. Periaatteeni on siinä erittäin vahva...niin paljon kun välitän/ rakastankin häntä.

• Uskomaton väsykkä

Olen itse velkainen nainen(älä saatana)

jonka velat johtuu vätysmiehestä(ei vaan susta kuten toteat myöhemmin)

Olen itse siis jonkin sortin auervaaran uhri.(olet vain idiootti)

Hän kärsii myös vakavasta sairaudesta nimeltä narsismi.

(ja tiedät tämän koska omaa arvosanan...?)

Hän otti vippejä nimissäni ja olin itse jo niin masentunut että sanoin vaan ok(kuten huomasit syys on sinun) ja allekirjoitan...järki ei enään pelannut.(Ei sun järkes oo koskaan pelannut)

Älä siis tuomitse kaikkia velallisia naisia.(Sut on helppo tuomita)

Itse olen perheessä ainoana tienannut leipärahat pöytään viime vuodet.() Tehnyt töitä töitä töitä ja elättänyt perheeni.(paskan vitut sossussa käyt)

Nyt sain jostain sielun syövereistä kaivettua voimaa sen verran et lähdin lasteni kanssa pois mieheni luota.(Nyt vasta?)

Ulosotto vie minkä saa vietyä. Muutaman vuoden päästä osa veloistani vanhenee mutta en anna periksi.(Olet anatnut jo)

Asun vaatimattomasti vuokramökissä mutta olen onnellinen siitä huolimatta.
        (Tämä on se valhe minkä sinä ja kaltaisesi tarvitsevat elääkseen)

En tarvitse muuta kuin rauhan itselle ja lapsilleni.

(Taas sama valhe ,kun et saa kuuta niin ei olisi kuu kiinnostanutkaan. Teitä mahtuu suomeen aika monta ja tusinaan 13)

Ei ole varaa mihinkään turhanpäiväisiin akkojen kotkotuksiin mutta se mikä tekee surulliseksi on se että olen tavannut / tuntenut ihanan miespuolisen ihmisen ( nyt 8 vuotta) ja toivoisin enemmänkin yhteisoloa hänen kanssaan mutta tämä velkaisuuteni on suuri este...(Olisit hoitanut hommas,etkä sössinyt talouttas.)

hän kun pärjää elämässään hienosti ja on oma firma sun muuta.

(Samanlainen luuseri kuin sinäkin..Mistäkö tiedän? Koska sulla on jo lapset,
        et parempaa saa.)

En vaan halua ihmisten ajattelevan (Tähän tulis pilkku) että elätiksi hänelle alan sillä niin siinä varmasti kävisi jos alkaisimme parisuhteeseen.(Luuseri)

Periaatteeni on siinä erittäin vahva...niin paljon kun välitän/ rakastankin häntä.
        (Sä oot yhtä kujal rakkaudest ku lumiukko)

Luuseri!

• mk

Mitä sinä muiden puheista välität ja alat vain suhteeseen miehn kanssa ja jos on fiksu mies niin lainaa sinulle rahat jos on tarpeeksi luottoa ja saat maksettua ne erääntyneet velat pois ja sitten makselet miesyhtävällesi velkaa pois ilman korkoja niin pääset nopeasti pois velkahelvetistä että silleen. Jos haluat naimisiin hänen kanssa niin avioehdon voi aina tehdä ainakin firman osalta jos ei muuten parisuhde onnistu. Sinuakin on käytettu hyväsksi raha-asioissa niin anna vahingon kiertää mutta jos mies haluaa olla sinun kanssa niin varmaa voi jeesata että saat raha-asiasi kuntoon. unohda vähän niitä periaatteita niin hyvä tulee.

• ÄITI x3
        Uskomaton väsykkä kirjoitti:

Olen itse velkainen nainen(älä saatana)

jonka velat johtuu vätysmiehestä(ei vaan susta kuten toteat myöhemmin)

Olen itse siis jonkin sortin auervaaran uhri.(olet vain idiootti)

Hän kärsii myös vakavasta sairaudesta nimeltä narsismi.

(ja tiedät tämän koska omaa arvosanan...?)

Hän otti vippejä nimissäni ja olin itse jo niin masentunut että sanoin vaan ok(kuten huomasit syys on sinun) ja allekirjoitan...järki ei enään pelannut.(Ei sun järkes oo koskaan pelannut)

Älä siis tuomitse kaikkia velallisia naisia.(Sut on helppo tuomita)

Itse olen perheessä ainoana tienannut leipärahat pöytään viime vuodet.() Tehnyt töitä töitä töitä ja elättänyt perheeni.(paskan vitut sossussa käyt)

Nyt sain jostain sielun syövereistä kaivettua voimaa sen verran et lähdin lasteni kanssa pois mieheni luota.(Nyt vasta?)

Ulosotto vie minkä saa vietyä. Muutaman vuoden päästä osa veloistani vanhenee mutta en anna periksi.(Olet anatnut jo)

Asun vaatimattomasti vuokramökissä mutta olen onnellinen siitä huolimatta.
        (Tämä on se valhe minkä sinä ja kaltaisesi tarvitsevat elääkseen)

En tarvitse muuta kuin rauhan itselle ja lapsilleni.

(Taas sama valhe ,kun et saa kuuta niin ei olisi kuu kiinnostanutkaan. Teitä mahtuu suomeen aika monta ja tusinaan 13)

Ei ole varaa mihinkään turhanpäiväisiin akkojen kotkotuksiin mutta se mikä tekee surulliseksi on se että olen tavannut / tuntenut ihanan miespuolisen ihmisen ( nyt 8 vuotta) ja toivoisin enemmänkin yhteisoloa hänen kanssaan mutta tämä velkaisuuteni on suuri este...(Olisit hoitanut hommas,etkä sössinyt talouttas.)

hän kun pärjää elämässään hienosti ja on oma firma sun muuta.

(Samanlainen luuseri kuin sinäkin..Mistäkö tiedän? Koska sulla on jo lapset,
        et parempaa saa.)

En vaan halua ihmisten ajattelevan (Tähän tulis pilkku) että elätiksi hänelle alan sillä niin siinä varmasti kävisi jos alkaisimme parisuhteeseen.(Luuseri)

Periaatteeni on siinä erittäin vahva...niin paljon kun välitän/ rakastankin häntä.
        (Sä oot yhtä kujal rakkaudest ku lumiukko)

Luuseri!

Taidat olla itse joku teinikakara joka syntynyt kultalusikka suussaan "pappa betalar" . Sinä tulet aina jäämään yksin! Ainoa intohimosi on raha. Et tajua muusta yhtikäs mitään.

Luulet olevasi niin fiksu ja filmaattinen, mutta ehkä totuus onkin se että sinua ei kukaan huoli kun olet niin täynnä itseäsi! Todennäköisesti vailla ulkonäköä kun huutelet täällä jossain suomi24: lla kuinka hyvä ja mahtava olet.

Säälin sinua. En ole KOSKAAN HUOM! KOSKAAN käynyt sossussa vaan tehnyt töitä valmistumisestani asti. Ainoastaan Äityislomat olen ollut pois töistä.

Olisi mukava tietää minkä näköinen oloinen ihminen siellä huutelee. Olet varmaan itse yhtä typerän näköinen kuin lumiukko...yhtä yksin, yhtä hyljeksitty ja ajan kuluessa sulat pois yksinäsi...ilman rakkautta.

• maalle mies

kuules nyt herra täydellinen..mitä huonoja puolia sinussa on????kysytkö heti ekoilla treffeillä että tulot /menot/luottotiedot vai mistä tiedät että kaikki ovat maksukyvyttömiä naisia??? minä en ainakaan maksa mitään miehille vaikka olisin kuinka rikas tahansa.
      Missä nyt asut kun vain 10 % menee asumiseen?? luultavasti olet väärässä paikassa etsimässä elämäsi naista kun et ole löytänyt...
      ota ruma nainen ja maalta niin ei mene rahat kauneudenhoitoon..saat sitten itse käydä maksullisella kun oma nainen ei nosta kaluasi mihinkään suuntaan.
      kyllä se on niin että miehet pitää tapaa "iskupaikoissa" on niin kiinni entisissä vaimoissa /lapsissaan että miehen tuloista puolet menee edelleen entisen vaimon tilille vaikka on erottu..

• Mies maalta

Mä en nyt ymmärrä, miten naisen treffailun vaikuttimet ja velat kohtaa näin voimakkaasti?

Tuossa joku ihmetteli 10% asumis kuluja, pistän pikkasen paremmaksi 7,5% helsingissä 3 raitsikan varrella.

• jaan viisauttani

Et kai sinä toope kuvittele että tuollainen mies kiinnostaisi ensimmäistäkään naista?!?

Pistä visa vinkumaan ja osta 6000€ maksava sormus velaksi niin johan alkaa akkaa pörräämään ympärillä.

Mitä turhempaan olet valmis käyttämään rahasi, sitä seksikkäämpää ja romanttisempaa se on.

• life is

Kyllä nykyään monet elävät yli varojensa..Olen itse alle kolmekymppinen nainen ja ostanut vanhan omakotitalon parikymppisenä,makselen sitä pikkuhiljaa paskalla palkallani,siskoni hoitaa hiukseni, teen itse kynteni ja ripseni maksavat yhtä paljon kuin kalja laatikko kuukaudessa, kyllä haluan tuntea olevani nuori ja nainen,vaikka hoitaisinkin asiani...mikään rahakas en ole,mutta onnellinen..säästelen satasen silloin tällöin käyn 1x vuodessa ulkomailla,en tarvitse huippuhotellia,pidän enemmän hotellin ulkopuolella pyörimisestä..taloa on tietenkin pakko kunnostella,mutta sitäkin teen,veronpalautuksilla ja kesälomarahoilla pikkuhiljaa,välillä kyllä tekisi mieli hakea lainaa ja hoitaa kaikki kerralla kuntoon,vaikka 40v pitäis olla maksettuna talo pois,kai sitä sittenkin voi rempata,en tiiä..no mutta kaikki tallaavat tavallaan.Minullaki on ollut pari miestä tässä,toinen hakkasi palkkansa pelikoneisiin jos sattui palkkaa jostain saamaa ja toisella oli kaikki ulosotossa,molemmat mukavia ei siinä mitään,eikä sen takia erottu,mutta kyllä se minulle aika raskasta oli,koska pakko oli ns.molemmat elättää ja tuli vähän sellainen olo,kuin olisi jonkun äidiksi alkanut..mutta edelleenkin kaikkien ihmisten elämä on erilaista.

• EI mee hyvin

Mä taas oon nuollut niin paljon pilluu, et lesbot heittää mun kans ylä-femmoi. =(

• kävele ohi

Velkaongelmaisia on vain 10% väestöstä. Jos törmäät heihin usein, niin miten ihmeessä seulot seurasi?

• life is

en tiedä oliko viestisi minulle,mutta jostain syystä voisin niin kuvitella :) Jaa-a sitä on kyllä itsekin tullut mietittyä. Ensimmäinen aloitti pelaamisensa yhtäkkiä,johtui ehkä suuren surun takia omassa perheessä,en tiedä. Toisella oli firma,eli ensin kaikki oli ok,erittäin ok,kunnes sitten firma menikin..eli ehkä eli yli varojensa jne en voinut sitäkään tietää aikaisemmin.. En tiedä,minua ei vain ole suunniteltu parisuhteisiin.Ehkä teen itse jotain väärin, mutta tähän mennessä aika stressaavaksi miesten kanssa seurustelu on käynyt. Vaikka en ole ikinä ajatellut,että raha tekisi minua onnelliseksi.Mutta on vaikeaa jos minut on opetettu aina tekemään töitä paljon ja hoitamaan asiani,jos toinen ei olekaan valmis näkemään samaa vaivaa..no ihan sama,valitsen seurani vääri,ei voi mitään.Onneksi kohdalleni ei osu usein ihmisiä joihin rakastun :)

• Iku

Mitä nariset. Aina miehet maksaa, vaikka sanovat ettei ole koskaan naisista maksanut. Jos haluat naisen älä katso hänen rahan tilannetta.Kaikki järjestyy. Tai oletko narsisti, sitten anna mennä, et löydä naista koskaan. Olen itse 44 v mies ja töissä, eikä ole koskaan katsonut naisen lompakkoon ja hyvältä tuntuu.

• Ahne mies on ällöttä

Olet ällöttävä ,ahne, harmaahiirulainen! Toivottovasti löydät samanlaisen naishiirulaisen. Yäk! Hitto miten tylsää!!! TYLSÄÄ!!! V.tun juntti!

• annavinkki

Velat on maksettu pikatahtiin kun toimii vähän aikaa prostituoituna.

• Valittava oikein...

Itse totesin että viisasta pysytellä sinkkuna... Yhteen ulosottovelkaiseen naiseen rakastunut ja siltä viel oli molemmat lapset huostaanotettu, ikää just reilu parikymmentä vuotta... Nätti kuin mikä. Mut totuus ihmisestä ihan toista mitä odotin.

Joten itsekkkin oon samoilla linjoilla Aloittajan kanssa, toisaalta jollei kunnollista löydy niin ennemmin olen sinkkuna ja yksin elämäni loppuun saakka kuin velkaongelmissa... Itselläni on stressaavan puoleinen työ muutenkin ja palkka tulee säännöllisen epäsäännöllisesti, sitten kun sitä tulee niin kerralla vähän reilummin mutta sillä on elettävä myös parhaimmillaan seuraavat pari kolme kuukautta... Ei tulisi mitään.

• King Corvax

No tietysti naiset haluavat miehen joka taloudellisesti huolehtii heistä.,

Se on biologista ja niin on aina ollut ja niin t ulee aina olemaan. Ei tässä ole mitään pahaa, mutta ei siinäkään, jos sinä et moiseen suostu.

Voin kertoa, että mikään nainen ei ole niin erinomainen että tälle kannattaisi kustantaa elintasoa ja erotessa lahjoittaa vielä puolet.

Vapaat naiset joita kohtaat ovat vippiongelmaisia siksi, että he juuri tuosta syystä ovat innokkaimpia miestenetsijöitä. Kyllä paljon o niitäkin joilla ei tuota ongelmaa ole, mutta heille et kelpaa muista syistä.

Minusta sinun pitäisi nauttia omaisuudestasi itse ja antaa ymmärtää että olet menestynyt vaikket mikään rikas olisikaan. Pidä hauskaa noiden velkaongelmaisten naisten kanssa ja siirry seuraavaan. Pystyt kyllä olemaan ihan yksilö, ehjä, aikuinen, joka ei parisuhdetta tarvitse.

Luultavasti perheen perustaminen ei sinulle olisi hyvä vaihtoehto, koska 1) et tiedä miten raskasta se on 2) vedät puoleesi lähinnä naisia, jotka eivät osaa rahaa käsitellä ja sitä menee ihan erilailla perheen kanssa 3) sinulla nyt on vaikeuksia koko parisuhdeasian kanssa joten en miettisi perhettä ekana.

• 123456879

Kyllä sellaisia naisia löytyy jolla on peruselämän taidot kunnossa.

Olen nyt 40-vuotias nainen ja minulla on ollut ainoastaan opiskeluista velkaa. Tosin en ole tienannut koskaan suuria summia, mutta omillani olen tullut toimeen. Myönnän asun vuokralla. Siitä taitaa tulla pitkä miinus.

Tällä hetkellä maksan mieheni kanssa suurin piirtein puoliksi kaikki, vaikka miehelläni on kaksinkertaiset tulot minuun verrattuna. Hän on se joka meistä kahdesta tuhlaa. Ennen yhteen muuttoa asuin yksin 21 vuotiaasta asti. Opiskelin toisella paikkakunnalla 5 vuotta ja koskaan en ole eläessäni saanut karhulaskua tai muutakaan huomautettavaa ja 16 vuotiaasta olen huolehtinut omat raha-asiat.

Eli kannattaa etsiä muualta, kun baarista ja myös muutenkin miettiä tarkkaan mitä haluaa. Se lapsi kuluttaa todella paljon pienenäkin ja sitten kun kasvaa.

Jos mieheni olisi ensimmäisillä treffeillä puhunut lapsista ja perheestä 5 vuotta sitten olisi hän jäänyt siihen paikkaan. En tuntenut häntä silloin tarpeeksi hyvin.

Itse olen taas kasvanut perheessä, jossa lapsilla on ollut isä eli hän on läsnä perheessä ja osallistui kodin töihin tasavertaisesti äidin kanssa. He olivat harvinaisuus lapsuuden asuinpaikassa.

• Yualle

Asiallinen kannanotto!

• 25,99

Ei kai minusta vuokralla asuminen voi olla ainoa syy hylätä mukavaa miestä tai naista? Voihan vuokralla asumisen syynä olla muitakin kuin rahaongelmat esim. muutot työn perässä toiselle paikkakunnalle, edullinen vuokra, työsuhdeasunto, työsuhteet pätkätyötä jne.

Sitä paitsi moni haluaa säästää ensiksi käsirahaa, ennen kuin ostaa sen omistusasunnon. Varsinkin pienituloiset naiset tietävät, että he eivät saa tarpeeksi lainaa yksin, vaan se on mahdollista vasta kumppanin kanssa, jolloin heillä voi olla käsiraha säästettynä, mutta se asunnon osto onnistuu tosiaan sitten vasta kumppanin kanssa. Täällä pääkaupunkiseudulla asuntojen hinnat ovat niin järkyttävän kovia.

Jos asuu esim. Helsingissä, on lapsia ja tulot luokkaa alle 2500 e/kk, niin sellaisilla tuloilla on mahdotonta saada asuntoa maksettua nuorella iällä. Tällainekin henkilö pääsee kiinni omistusasuntoon esim. vanhempien takauksella, puolison kautta tai myöhemmin lasten kasvettua.

• ameeba...

Minulla on erilainen tilanne kuin monella muulla. Olen 43-vuotias, työtön yritysjohtaja. Olen vaimoni kanssa, joka on myös huipputuloinen, ehtineet keräämään suomalaisittain mittavan omaisuuden. Meillä on yli miljoonan euron velaton talo arvoalueella pääkaupunkiseudulla. Sijoitusasuntoja, osakkeita, rahastojs, eläkesäästöjä 2 miljoonan arvosta. Irtisanouduin vuosi sitten, koska työ ei antanut mitään muuta kuin rahaa ja sitä minulla oli tarpeeksi ja vaimo on edelleen työssä, joten ajattelin, että tämä olisi oikea ratkaisu. Pari kuukautta meni hyvin, olin kuin pitkällä lomalla. Nyt lähes vuoden jälkeen olen muutumassa laiskaksi, en saa mitään aikaiseksi, herään 9, luen lehdet ja iltapäivä lehdet syön aamiaisen katson TV:tä, sitten tuijotan tyhjää email boxia kukaan ei lähetä mailia. Puolen päivän aikaan menen ostoskeskukseen syön lounaan juon pari tuoppia, sen jälkeen menen kotiin päikkäreille. Surffaan netissä, sitten vaimo tulee kotiin syömme illallisen. Tissuttelen viiniä katson TV:tä niin kauan kuin ohjelmaa tulee lisäksi nauhoitan ohjelmia seuraavaksi päiväksi. Vaimoni on täysin kyllästynyt ameebamaisuuteni kuten minäkin ja sanonut, että muutos pitää tulla muuten hän kippaa minut pihalle.

• numberone123
        ameeba... kirjoitti:

Minulla on erilainen tilanne kuin monella muulla. Olen 43-vuotias, työtön yritysjohtaja. Olen vaimoni kanssa, joka on myös huipputuloinen, ehtineet keräämään suomalaisittain mittavan omaisuuden. Meillä on yli miljoonan euron velaton talo arvoalueella pääkaupunkiseudulla. Sijoitusasuntoja, osakkeita, rahastojs, eläkesäästöjä 2 miljoonan arvosta. Irtisanouduin vuosi sitten, koska työ ei antanut mitään muuta kuin rahaa ja sitä minulla oli tarpeeksi ja vaimo on edelleen työssä, joten ajattelin, että tämä olisi oikea ratkaisu. Pari kuukautta meni hyvin, olin kuin pitkällä lomalla. Nyt lähes vuoden jälkeen olen muutumassa laiskaksi, en saa mitään aikaiseksi, herään 9, luen lehdet ja iltapäivä lehdet syön aamiaisen katson TV:tä, sitten tuijotan tyhjää email boxia kukaan ei lähetä mailia. Puolen päivän aikaan menen ostoskeskukseen syön lounaan juon pari tuoppia, sen jälkeen menen kotiin päikkäreille. Surffaan netissä, sitten vaimo tulee kotiin syömme illallisen. Tissuttelen viiniä katson TV:tä niin kauan kuin ohjelmaa tulee lisäksi nauhoitan ohjelmia seuraavaksi päiväksi. Vaimoni on täysin kyllästynyt ameebamaisuuteni kuten minäkin ja sanonut, että muutos pitää tulla muuten hän kippaa minut pihalle.

mee kuntosalille, siit se lähtee...

• mk
        ameeba... kirjoitti:

Osta prätkä niin joutuu oelmaan selvinpäin että pääsee ajalemaan ja keksi jotia n urheilujuttua sen tissuttelun sijaan.

• ameeba....
        mk kirjoitti:

Osta prätkä niin joutuu oelmaan selvinpäin että pääsee ajalemaan ja keksi jotia n urheilujuttua sen tissuttelun sijaan.

Kiitos, neuvoista. Olen harvoin ns. Humalassa. Mutta kai olen jotenkin liukumassa masennukseen, kun kaikilla muilla on kiireinen elämä ja tunnen itseni turhaksi. Elämäni oli lähes 20 vuotta työtä 24/7. Nyt venaan, että lapset/ vaimo tulee kotiin. Myös itsetuntoni on jotenkin laskenut, kun mittasin menestystä rahassa ja asemassa. Tarvitsee opetella nauttimaan pikku asioista.

• 1

Eipä tarvitse paljoakaan ihmetellä miksi naiset kautta aikain ovat himoinneet rikkaisiin naimisiin.

Fyffe on kuin magneetti joka vetää naisia puoleensa.

• Vastaus on helppo

Unohda suomaalaiset naiset.

Itse tein niin jo kymmenen vuotta sitten ja sen jälkeen on mennyt paljon paremmin.

• Sivustahuutelina

Ei noin idioottimaisten naisten kanssa kannata edes alentua puhumaan, suhteesta puhumattakaan!!

On käsittämättömän pinnallisia jos tuollaisia vaatimuksia asettavat onnellee. Ja käsittämättömän tyhmiä mikäli ovat samaan aikaan velka ongelmissa.

Vaatimattomuus on hyve, pidä siitä kiinni ja etsi sopivaa kumppania siihen. Tiedän monia perheitä jossa talo on mahtava ja hyvässä paikassa ja kaikki on ulkoisesti mahtavaa mutta perheen suhteet ovat kylmiä ja todellista rakkautta ei siellä ole nähty koskaan.

Todennäköisesti hyvinvoinnin pilaamia naisia ovat joista puhut. Luulevat että kaikki pitää saada keinolla millä hyvänsä.

On mielenkiintoista verrata tuollaista kuvailemaasi naista esim. eläkeläiseen. Eläkeläinen, 60-70 vuotias ei paljoa rahaa saa keskimäärin, mutta elelee sen kanssa mitä on. Menot sovitetaan tuloihin.
      Sitten hyvinvoinnissa kasvanut yksilö on tottunut että kaikki pitää saada. Se ettei ole rahaa ei ole este heihän mielestään. Sitten velkaannutaan, hetken on kivaa mutta kupla puhkeaa ennemmin tai myöhemmin.
      Ja sitten sekin että kun loppujenlopuksi tulette vanhaksi ja maanpäällinen vaellus päättyy, niin omaisuus menee velkojen takaamiseen. Lapsille taas ei jää mitään. Itse ainakin yritän työlläni kohentaa myös lapsiani (mahdollisesti tulevien sellaisten) elämää. Ei kuitenkaan tietty millään perintöprinsessa tyylillä vaan järkevästi.

Kyllä niitä fiksuja naisia on vaikka muille jakaa, jatka etsimistä äläkä tyydy mihikään pinnalliseen ja onnensa rahaan parustavaan halpaan muijaan

• Arkadia osa maailmaa

Oletko itse valinnut palkkaasi tai eläkettäsi taikka työpaikkaasi? Oletko sinä tai työnnantajasi rahaongelmainen,vai mistä tuo rahaongelmainen-sana tulee ja kenen nilkkaan se pannaan taikka kenen nilkkaan se kuuluu?Jokainen olemme veromme maksettu yhteiseksi hyväksi.Tuskin täällä pitäisi olle yhden tai toisenkaan mikään rahaongelmainen hyvinvointi valtiossamme.Ellei valtiossamme ole löytynyt enää ohjaksissta kiinni osaavia,niin on se yhteinen ongelmamme? Siirretään rahaa EU:jäsenvaltioille ja korotetaan veroja ja hintoja sekä asumiskustannuksia ja maa on muiden hallinnassa.Sotiemme aikana maassamme oli myös paljon ulkolaissyntyisiä kenraaleja ja liikemiehiä.Jotain kuuluja pamauksia tekivät ilmeisesti ulkolaiset jonkun Ruotsalaisen piispankin tappoi kai ruotsalainen lalli jonka nimi oli ilmeisesti Lars?Tuntuu kuin hallinnassamme olisivat nyt yhtyneet kylrosvot naisineen,koska maamme on ollut jo kauan velkaantunut ja velkarahojammekin käytämme humanitaarisiin tarkoituksiimme.EU: jäsenvaltioidenkin rahat ovat juosseet ties mihin,ja Suomi partiopoikana auttaa näitä sitten ,jotta meidänkin varamme menisivät samaan raha-lampeen? EU:n rahat kerätään kai yhteen ja samaan kassakaappiin tulevaan käyttöön aivankuin Maailmanpankkikin pelasti isoja maita murenemasta.Euroopan maat tulivat toimeen tuloillaan ennen EU:takin ja tuskin nyt heillä enemmän menoja on ollut kuin silloinkaan,joten johonki varat virtaavat?Se johonkin on jokaisen tiedossa,vaikka siitä ei kirjoitellakkaan.Jokaisella jäsenvaltiolla on suitset suissaan joista ohjataan.Verkosto voi olla esim.läntisesti globaalinen taikka vain paikallinen.Ruma ankanpoikanen valitti Aku-Ankaa kerran rivoksi kun käveli ilman housuja.Siitä Naisten Lehdetkin tietenkin kiinnostuivat.Mutta Aku piti puolensa housuittakin.

• Neuvoksi

Jos aloituksesi on totta, onkohan sinulla taipumus sekaantua sellaisiin tyttöihin jotka ovat velkaisia. Mieti miten tutustuisit toisenlaisiin tyttöihin, koska heitäkin on. He vain eivät ehkä pyöri samoissa piireissä kuin mistä heitä olet etsinyt.
      Muuta etsintäsi kohdetta toisaalle, sinne missä nämä kunnon tytöt mahdollisesti oleilee ja harrastaa.

• Arkadia osa maailmaa

Oletko itse valinnut palkkaasi tai eläkettäsi taikka työpaikkaasi? Oletko sinä tai työnnantajasi rahaongelmainen,vai mistä tuo rahaongelmainen-sana tulee ja kenen nilkkaan se pannaan taikka kenen nilkkaan se kuuluu?Jokainen olemme veromme maksettu yhteiseksi hyväksi.Tuskin täällä pitäisi olle yhden tai toisenkaan mikään rahaongelmainen hyvinvointi valtiossamme.Ellei valtiossamme ole löytynyt enää ohjaksissta kiinni osaavia,niin on se yhteinen ongelmamme? Siirretään rahaa EU:jäsenvaltioille ja korotetaan veroja ja hintoja sekä asumiskustannuksia ja maa on muiden hallinnassa.Sotiemme aikana maassamme oli myös paljon ulkolaissyntyisiä kenraaleja ja liikemiehiä.Jotain kuuluja pamauksia tekivät ilmeisesti ulkolaiset jonkun Ruotsalaisen piispankin tappoi kai ruotsalainen lalli jonka nimi oli ilmeisesti Lars?Tuntuu kuin hallinnassamme olisivat nyt yhtyneet kylrosvot naisineen,koska maamme on ollut jo kauan velkaantunut ja velkarahojammekin käytämme humanitaarisiin tarkoituksiimme.EU: jäsenvaltioidenkin rahat ovat juosseet ties mihin,ja Suomi partiopoikana auttaa näitä sitten ,jotta meidänkin varamme menisivät samaan raha-lampeen? EU:n rahat kerätään kai yhteen ja samaan kassakaappiin tulevaan käyttöön aivankuin Maailmanpankkikin pelasti isoja maita murenemasta.Euroopan maat tulivat toimeen tuloillaan ennen EU:takin ja tuskin nyt heillä enemmän menoja on ollut kuin silloinkaan,joten johonki varat virtaavat?Se johonkin on jokaisen tiedossa,vaikka siitä ei kirjoitellakkaan.Jokaisella jäsenvaltiolla on suitset suissaan joista ohjataan.Verkosto voi olla esim.läntisesti globaalinen taikka vain paikallinen.Ruma ankanpoikanen valitti Aku-Ankaa kerran rivoksi kun käveli ilman housuja.Siitä Naisten Lehdetkin tietenkin kiinnostuivat.Mutta Aku piti puolensa housuittakin.

• Arkadia osa maailmaa

• gtyughgedtekl

Olet tainnut etsiä naisia ihan vääristä paikoista, itse kuulun melkein luokitukseesi, eli olen tavallinen suomityttö, jalat maassa. Mutta velaton en ole, koska maksan asuntolainaa, mutta muita velkoja ei sitten olekaan. Olen vaan sitä mieltä että maksan asunnosta mieluummin lainaa, kuin vuokraa, siitä hyötyy pidemmän päälle.
      Itselläni kuitenkin samanlainen ongelma kuin sinulla, kaikki miehet joihin olen törmännyt ovat luottotiedottomia ja käyttävät liikaa alkoholia.

• Arkadia osa maailmaa

• Tulot ja menothan on sopeutettava toisiinsa. Sellaisilla ihmisillä joilla se ei onnistu ei todennäköisesti ole elämä muutenkaan hallinnassa, ei siis kannata haikailla sellaisten perään! Mutta niitäkin naisia on joilla raha-asiat ovat hallinnassa. He eivät odota että mies hoitaa asiat heidän puolestaan eivätkä he vaadi että miehen pitäisi olla rikas. Tosin eivät he mitään elättimiestäkään suostu ottamaan, vaan miehenkin pitäisi kyetä vastaamaan omasta kulutuksestaan. Ainut vaan että jostain syystä näyttää siltä ettei tällainen nainen näytä miehille kelpaavan - jos on liian omillaan pärjäävä ei mies vissiin saa päteä taloudellisella vallalla!

• edaneres

Tavallinen suomi neito ei kuluta aikaa ja rahaa baareissa saalistuseissuilla eikä niissä esivalmisteluissa mitä vaaditaan lähteäkseen baariin jotta suomalainen mies edes huomaisi tavallisen suomineidon. Aika hauska dilemma sinänsä.

Kunnollinen suomineito on yleensä kiltti ja hyväkäytöksinen joka on sopiva uhri näille ns luusereille, tavalliset kunnolliset miehethän ovat sokaistuneet näistä baareissa saalistavista punahuulisorsista eivätkä näe tavallisia suomineitoja.Suomineito jää siis yksin jos ei osaa tuoda itseään esille ylitsemuiden, olla seksikkäämpi, haluttavampi ja kauniimpi ja huolitellumpi kuin muut, suomi neito ei siis kelpaa ja alkaa potea huonoa itsetuntoa.
        Siihen saapuu hulttiomies ja suomi neito takertuu häneen jolle edes kelpasi..ja kaikkihan tietää miten käy. Loppujen lopuksi suomi neito todellakin istuu kotona yksin nuollen haavojana ja miettien miksi ei saa rakastaa ja saa vastarakkautta tavalliselta suomalaiselta mieheltä.

Suomineidon painolastia lisää tietenkin se jos on ennestään lapsia, kuka mies nyt toisten kakaroita haluaisi kasvattaa ja elättää sillä oletushan on että suomi neito etsii vain elättäjää lapsilleen, ja rumakinhan suomineidon täytyy olla jos mies on jättänyt, eihän nyt kukaan tule ajatelleeksikaan että suomineidon mies nyt sitten sortui näihin punahuulisorsiin, kyllä suomineidon täytyy olla ruma.

Jos suomineito jollakin tapaa on selviytynyt hengissä ilman suurempia traumoja näiden luuseri-saalistaja-äijien kynsistä ja pitää "korkeaa rimaa" saa hän pihtarin maineen ja kateelliset panettelevat joka käänteessä kuinka suomineidosta on tullut niin ylpeä ettei kukaan kelpaa. Suomineito ei kaipaa punahuulisorsien seuraa iltaisin eikä hän kaipaa luuseriäijien seuraa iltaisin joten hän jää yksin miettimään missä ja miten hän voisi kohdata tavallisen suomalaisen miehen. Netti..juuu ei..sielähän ne saalistajat vasta onkin..Mitä jää jäljelle..
        Suomineidon on tuhlattava rahaa lastenvahteihin että pääset harrastaan johonkin jotain jonne sinnekkin tuhlaantuu rahaa sillä suomalainen tavallinen mies ei kadulla naista pysäytä pyytääkseen kahviseuraksi joten ilmaisilta hölkkälenkeiltä on turha odottaa yhtään mitään. Rahaa ja aikaa alkaa kulumaan yhä enmmän,, on kierrettävä eri paikoissa, eihän tavallinen mies kotiovelta tule hakemaan, on ostettava muodikkaita vaatteita, eihän kukaan halua hävetä suomineitoa, on näytettävä kauniilta että erottuu joukosta...

Sitten kun suomineito on kuluttanut kaikki rahansa ja vapaa-aikansa etsiäkseen sitä oikeaa on hänestä tullutkin jo se punahuulisorsa muiden joukassa ja kas, kun pebaa pyörittää ja myy itseään seksillä ei miehistä ole pulaa...ei niistä rikkaistakaan. Aika jännä juttu!

• 1kyrpä
        edaneres kirjoitti:

Tavallinen suomi neito ei kuluta aikaa ja rahaa baareissa saalistuseissuilla eikä niissä esivalmisteluissa mitä vaaditaan lähteäkseen baariin jotta suomalainen mies edes huomaisi tavallisen suomineidon. Aika hauska dilemma sinänsä.

Kunnollinen suomineito on yleensä kiltti ja hyväkäytöksinen joka on sopiva uhri näille ns luusereille, tavalliset kunnolliset miehethän ovat sokaistuneet näistä baareissa saalistavista punahuulisorsista eivätkä näe tavallisia suomineitoja.Suomineito jää siis yksin jos ei osaa tuoda itseään esille ylitsemuiden, olla seksikkäämpi, haluttavampi ja kauniimpi ja huolitellumpi kuin muut, suomi neito ei siis kelpaa ja alkaa potea huonoa itsetuntoa.
        Siihen saapuu hulttiomies ja suomi neito takertuu häneen jolle edes kelpasi..ja kaikkihan tietää miten käy. Loppujen lopuksi suomi neito todellakin istuu kotona yksin nuollen haavojana ja miettien miksi ei saa rakastaa ja saa vastarakkautta tavalliselta suomalaiselta mieheltä.

Suomineidon painolastia lisää tietenkin se jos on ennestään lapsia, kuka mies nyt toisten kakaroita haluaisi kasvattaa ja elättää sillä oletushan on että suomi neito etsii vain elättäjää lapsilleen, ja rumakinhan suomineidon täytyy olla jos mies on jättänyt, eihän nyt kukaan tule ajatelleeksikaan että suomineidon mies nyt sitten sortui näihin punahuulisorsiin, kyllä suomineidon täytyy olla ruma.

Jos suomineito jollakin tapaa on selviytynyt hengissä ilman suurempia traumoja näiden luuseri-saalistaja-äijien kynsistä ja pitää "korkeaa rimaa" saa hän pihtarin maineen ja kateelliset panettelevat joka käänteessä kuinka suomineidosta on tullut niin ylpeä ettei kukaan kelpaa. Suomineito ei kaipaa punahuulisorsien seuraa iltaisin eikä hän kaipaa luuseriäijien seuraa iltaisin joten hän jää yksin miettimään missä ja miten hän voisi kohdata tavallisen suomalaisen miehen. Netti..juuu ei..sielähän ne saalistajat vasta onkin..Mitä jää jäljelle..
        Suomineidon on tuhlattava rahaa lastenvahteihin että pääset harrastaan johonkin jotain jonne sinnekkin tuhlaantuu rahaa sillä suomalainen tavallinen mies ei kadulla naista pysäytä pyytääkseen kahviseuraksi joten ilmaisilta hölkkälenkeiltä on turha odottaa yhtään mitään. Rahaa ja aikaa alkaa kulumaan yhä enmmän,, on kierrettävä eri paikoissa, eihän tavallinen mies kotiovelta tule hakemaan, on ostettava muodikkaita vaatteita, eihän kukaan halua hävetä suomineitoa, on näytettävä kauniilta että erottuu joukosta...

Sitten kun suomineito on kuluttanut kaikki rahansa ja vapaa-aikansa etsiäkseen sitä oikeaa on hänestä tullutkin jo se punahuulisorsa muiden joukassa ja kas, kun pebaa pyörittää ja myy itseään seksillä ei miehistä ole pulaa...ei niistä rikkaistakaan. Aika jännä juttu!

Yleensä velkainen nainen omistaa jättimäisen siideri ahterin sekä kalpeat selluliitti sääret
        puhumattakaan mahasta
        hyi helvetti hävetkää suomalaiset naiset

• näin se on aina menn
        edaneres kirjoitti:

Tavallinen nuori suominainen ei jää yksin jos laskee vaan riman riittävän alas. Tuo on alemmantason miesten ongelma, ettei löydy ensimmäistäkään naista joka olisi kiinnostunut, kun nää 1 1 matikalla heille kuuluvat naiset tekee sijoituksia velkarahalla etteivät olisi tavallisia ja löytäisivät ylemmäntason miehen. Maailma on unelmia täynnä, mutta omaa tasoaan tiedostamaton ottaa riskejä. Panoseuraa nämäkin naiset kyllä saavat pettävistä ylemmäntason miehistä, mutta harvalle alemmantason naiselle lopulta riittää ylemmäntasonmiestä. Ja kun itse kuvittelevat olevansa ylemmäntason naisia vaikkeivät ole mitään eritystä, päätyvät lopulta kärttyisiksi vanhoiksi piioiksi.

• lyyliluuta ei toimi

nykymuijat suurelta osin poispilattuja hutsuja,joihin ei kannata itseään kiinnittää.
      sitä paitsi,ne istuu valmiiksi pankin päällä,joten eikun viivavisa vinkumaan.
      naisen keinotekoisuuden ja typeryyden huomaa n.1-2 sekunnissa,joten helppo on typerät hutsut huomata.
      antaa lyylien painaa omaa panokonettaan euro- tai kamahuumassaan ja heilutella huuliaan itseään tyydyttävin keinoin.

• Mr. Moneypenny

Olen nainen, ja pahasti velkaantunut. Velkoihin syynä ex-mies joka petoksen (siis ihan kunnon asiakirjaväärennösten yms. ) kautta otti velkaa nimiini, sain tietää vasta kun oli myöhäistä. Yritin ensin viedä asiaa eteenpäin poliisin kautta, mutta sain huomata törmänneeni kunnon mielipuoleen, ja oman ja lasteni turvallisuuden takia jätin asian sikseen. Nyt sitten makselen velkaa, josta en koskaan saanut penniäkään itselleni. Olen siis ongelmainen nainen, mutta silti nainen. Kaipaan rinnalleni miestä, en miehen rahoja.

• asda asd asd

Ei jaksa lukea tämmösii provoja

Ootko seksikäs, oletko läski, onko sulla rahaa?

• erilainen nainen

...loysin Etela-Koreasta turkkilaisen miehen joka oli siella ilman viisumia ..huone oli samankokoinen kuin minun pyykinpesu huone kotona..vain patja sankyna..jotenkin tajusin etta han on taysin vaarassa paikassa ..miten han oli siihen tilaan joutunut..paatin auttaa hanet ulos siita tilanteesta..helppoa se ei ollut mutta kolmen vuoden taistelun jalkeen sain hanet en Suomeen tullutkaan vaan Australiaan..han aina sanoi etta ei halua rahaa vaan mahdollisuuden tehda rahaa itse..kaikki suomalaiset puhuu pahaa ja naiset ajattelevat vain itseaan..mutta tein painvastoin ja totta se oli kaikki mita laitoin on tullut takaisin..ostin hanelle kebab kaupan ja laitteet siihen ja nyt han on tehnyt dollareita yli 2 vuotta joka paiva kellon ympari..tosi ahkera ja maksoi heti asunnon velattomaksi..antaa tukon rahaa joka paiva jonka vien pankkiin..jos nainen ei aina vaadi itselleen miehelta jotain ..vaan antaa joskus jotain niin ainakin turkkilainen antaa sen monin kerroin takaisin..olen erilainen suomalainen eika suomalaiset yleensa ole minusta pitaneet ei siella Suomessa eika taalla Australiassa..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      94
      4666
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3153
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3125
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      403
      2212
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      235
      1368
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1223
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1207
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      69
      1122
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1084
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      114
      1002
    Aihe