Vatsa sekaisin -> paha huimaus

laamaleidi

Onko normaalia, että vatsavaivat aiheuttavat niin pahaa huimausta, että on pakko mennä makaamaan, ettei pyörtyisi? Joka kerta vatsaongelmiini kuuluu todella pahat vatsakivut ja kylmä hiki, sekä huimausta. Olin eilen illalla vahingossa syönyt vanhaksi mennyttä ruokaa, ja heräsin yöllä todella pahaan vatsakipuun. Hetken tuntui että oksennan, joten lähdin samantien juoksemaan vessaan. En ollut päässyt edes huoneestani pois, kun jo näkö alkoi sumentua ja alkoi huimata. En muista puolia matkastani. Pesuhuoneen ovella meinasin kaatua maahan, joten kävin itse makaamaan. Olin siinä aivan hetken ja konttasin vessaan asti. Kun sitten lopulta pääsin wc:stä pois, huimaus oli tiessään. Mikä tuollaista voi aiheuttaa? Onko sellaista muilla? Voiko asialle tehdä mitään? Muuta kuin välttää suoliston tasapainoa häiritseviä ruokia.

Harvemmin oksennan, mutta vatsavaivoja kehitän itselleni ehkä kuukauden välein. Tällaisten oireiden kanssa se on minulle liian usein. Viime yönä tiesin tarkkaan mistä johtui, mutta aina en edes tiedä. Varsinkin, kun näistä ei ikinä seuraa kuin yksi tuskainen vessareissu, ja kaikki menee ohi sillä. Vain kerran on ollut useamman päivän lievempiä oireita ja vähän kuumetta.

4

4208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maha vaivaa

Tuossa kuvaamassasi tapauksessa on ihan normaalia, että meinaa taju mennä, jos syöksyt melkein kesken uniesi suoraan vessaan. Kun kroppa on jo valmiiksi pahoinvoiva, se ei ehdi tottua nopeaan asentomuutokseen kun nouset makuulta pystyyn ja verenpaine tippuu tosi matalaksi. Olen minäkin joskus maannut vessan lattialla kun on tehnyt huonoa.

Omat vaivani ilmenevät vessasta tulon jälkeisenä heikotuksena. Eli jos maha on sekaisin, minua saattaa heikottaa pahastikin sen jälkeen. Itselläni on epämääräisiä mahavaivoja ollut nyt muutaman viikon, ja tänään todellakin huimasi ja heikotti kun kaupassa lounasta hakiessani yhtäkkiä tuntui että maha menee sekaisin. En tiennyt oksettiko vai vessahädättikö vai mitä teki, mutta olo oli tosi heikko. Palasin takaisin työpaikalle ja mietin jo että menenkö lääkäriin ja lähden kotiin, mutta sen sijaan päätin syödä vähän ja olo parani.

• Anonyymi

Mulla on sama. Melkein joka kerta sama juttu, yritän tehdä asialle vaikka ja mitä mutta mikään ei auta..

(ja kyllä tiedän vanha keskustelu.)

• Anonyymi

Asia numero yksi, on epänormaalia syödä pilaantunutta ruokaa! Jos näin kuitenkin tekee, vatsavaivat on normaali seuraus.

Äkillinen ylösnousu on omiaan johtamaan huimaukseen. Verenkierto yksinkertaisesti ei ehdi vauhtiin mukaan.

• Anonyymi

Loiset aiheuttavat myös huimausta. Suomesta ei vain meinaa löytyä lääkäreitä, jotka uskoisivat suolistoloisiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3880
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      78
      2037
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      548
      1641
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      85
      1308
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1097
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1028
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      808
    Aihe