Saisiko apua ammattilaisilta..
Olen harrastekuvaaja ja tykkään kuvata nopeasti liikkuvia kohteita.
Minulla ollut käytössä Nikon D80.
Olen ostamassa Nikon D7000 kameraa. Kuvaan usein D80 kameralla automaatti juoksumies asetuksella.
Onko D7000 kamerassa myös olemassa näitä valmiita säätöjä valittavissa? Esim se juokseva mies, maisema jne ? Katsoin kuvaa kamerasta eikä valinta ympyrässä näitä ollut ?
Onko D7000 vain manuaali säädöillä pelaava ?
Mikä on D7000 edeltävä malli ?
Nikon D7000, apua/kokemusta, edeltävä malli ?
6
280
Vastaukset
- vaatimatonharrastaja
Osta se kamera !
http://www.nikonusa.com/pdf/manuals/kie88335f7869dfuejdl=-cww2/D7000_EN.pdf - wersfrt
Onhan siinä kissoillekin oma scene mode.
Mutta jos on todella vaativa harrastaja pitää olla vähintään D800. - gggggggg
D90 taitaa olla edeltävä malli. D7000 löytyy juokseva mies, maisema jne mutta pysy niissä pokkareissa jos et aio opetella käyttämään M,A,S tiloja.
Nuo maisemat ja juoksevat miehet jotka yleensä jätetään pois pro malleista ovat D7000:ssa "scene" valinnan takana. Alla näet ne toimintamodet joita scene sisältää:
Advanced Scene Modes
Portrait
Landscape
Close-up
Sports
Night Portrait
Night Landscape
Party / Indoor
Beach / Snow
Child
Sunset
Dusk / Dawn
Pet Portrait
Candlelight
Blossom
Autumn Colors
Food
Silhouette
High Key
Low Key
Jos nuo kaikki siihen valintakiekkoon laitetaan niin sen halkaisijaa joudutaan ehkä kasvattamaan.
Sports = juokseva mies ja landscape on se maisema. Loput saat arvailla itse.- vaativa harrastaja
Olen siis kuvannut asetuksilla ja tiedän säädöistä, mutta en halua kameraa jossa pelkästään joutuu niiden kanssa elämään :)
Haluaisin että olisi mukana myös valmiita asetuksia, ettei aina tarvitse säätää asetuksia jos haluaa räpsäistä kuvan paikasta x nopsaan jossa ei ole tarkoitus ottaa mitään "hienoa" ja aseteltua kuvaa.
Toinen mitä mietin on juuri D90.
Hankin siis joko D90 tai D7000 rungon. Olen harkinnut hankkivani runkoon
-SIGMA 70-200/2.8 EX APO DG II HSM
objektiivin. Miten tälläinen yhdistelmä pelittää ?- bbbbbbb
Kuten varmasti olet digicamera.netistä lukenutkin VALOKUVAAJIEN kommenttia linssistä ei sinun luultavasti sitä kysyä täältä trolleilta yms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1041804- 2091577
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos591040Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311010Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K61917En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k52833Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49795Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉61782The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut5782Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.37777