Nikon D7000, apua/kokemusta, edeltävä malli ?

vaativa harrastaja

Saisiko apua ammattilaisilta..

Olen harrastekuvaaja ja tykkään kuvata nopeasti liikkuvia kohteita.
Minulla ollut käytössä Nikon D80.

Olen ostamassa Nikon D7000 kameraa. Kuvaan usein D80 kameralla automaatti juoksumies asetuksella.

Onko D7000 kamerassa myös olemassa näitä valmiita säätöjä valittavissa? Esim se juokseva mies, maisema jne ? Katsoin kuvaa kamerasta eikä valinta ympyrässä näitä ollut ?

Onko D7000 vain manuaali säädöillä pelaava ?
Mikä on D7000 edeltävä malli ?

6

221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaatimatonharrastaja
    • wersfrt

      Onhan siinä kissoillekin oma scene mode.

      Mutta jos on todella vaativa harrastaja pitää olla vähintään D800.

    • gggggggg

      D90 taitaa olla edeltävä malli. D7000 löytyy juokseva mies, maisema jne mutta pysy niissä pokkareissa jos et aio opetella käyttämään M,A,S tiloja.

    • Nuo maisemat ja juoksevat miehet jotka yleensä jätetään pois pro malleista ovat D7000:ssa "scene" valinnan takana. Alla näet ne toimintamodet joita scene sisältää:

      Advanced Scene Modes
      Portrait
      Landscape
      Close-up
      Sports
      Night Portrait
      Night Landscape
      Party / Indoor
      Beach / Snow
      Child
      Sunset
      Dusk / Dawn
      Pet Portrait
      Candlelight
      Blossom
      Autumn Colors
      Food
      Silhouette
      High Key
      Low Key

      Jos nuo kaikki siihen valintakiekkoon laitetaan niin sen halkaisijaa joudutaan ehkä kasvattamaan.

      Sports = juokseva mies ja landscape on se maisema. Loput saat arvailla itse.

    • vaativa harrastaja

      Olen siis kuvannut asetuksilla ja tiedän säädöistä, mutta en halua kameraa jossa pelkästään joutuu niiden kanssa elämään :)
      Haluaisin että olisi mukana myös valmiita asetuksia, ettei aina tarvitse säätää asetuksia jos haluaa räpsäistä kuvan paikasta x nopsaan jossa ei ole tarkoitus ottaa mitään "hienoa" ja aseteltua kuvaa.

      Toinen mitä mietin on juuri D90.

      Hankin siis joko D90 tai D7000 rungon. Olen harkinnut hankkivani runkoon
      -SIGMA 70-200/2.8 EX APO DG II HSM
      objektiivin. Miten tälläinen yhdistelmä pelittää ?

      • bbbbbbb

        Kuten varmasti olet digicamera.netistä lukenutkin VALOKUVAAJIEN kommenttia linssistä ei sinun luultavasti sitä kysyä täältä trolleilta yms.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe