Hei. onko aikuisopiskeluun ikärajaa?
onko tutkinto pätevä eli käy työnhaussa?
saako opintotukea?
onko helppo päästä esim. jyväskylän aikuisopiston lähihoitajalinjalle, laboratorio linjalle tai metsänhoitoalalle? onko valintakokeita?
Jyväskylän aikuisopisto
5
597
Vastaukset
- agsafwrq
Jyväskylän aikuisopistoon on paljon hakijoita, mutta kuten muihinkin oppilaitoksiin niin myös sinne on mahdollista päästä opiskelemaan jos todella haluat.
Lähihoitajalinjalle on soveltuvuus/valintakokeet jossa käydään erilaisia testejä läpi joiden perusteella oppilaat valitaan. Vain osa (noin puolet) hakijoista kutsutaan valintakokeeseen ja näistä osa valitaan opiskelemaan.
Kannattaa ilman muuta hakeutua, jos ala tuntuu oikealta.- agsafwrq
Tutkinnot on yhtä päteviä kuin muutkin toisen asteen tutkinnot, käy työnhaussa sekä jatkoopinnoissa korkeakouluihin. Opintososiaalisissa etuuksissa voi olla vaihtoehtona opintotuki, aikuiskoulutustuki, tai opiskelu työttömyysetuudella. Voit tiedustella TE keskuksesta tai KELA:ta mitkä olisivat mahdollisuutesi mihinkin opiskelun aikaiseen rahoitukseen.
Oppisopimuskoulutuksissa saa työnopetuksen aikana alan työehtosopimuksen mukaista palkkaa työnantajalta. Mikäli työnantaja ei maksa palkkaa tietopuolisen koulutuksen ajalta, oppisopimuskeskukselta tai -toimistolta voi hakea tältä ajalta päivärahaa. Sen suuruus on 15 euroa päivältä. - ammatti ope
Jatkossa aikuisopistoon tulee aina hakea jos on jo suorittanut ammatillisen tutkinnon tai lukion tai vaikka ei olisikaan mutta jos ikää on enemmän kuin 18v. Nuoren oppilaitos ammattiopisto on jatkossa vain peruskoulun päättäneille.
- petoksenuhri666
Välttäisin aikuisopiskelua kuin ruttoa. Siivoamalla et opi tekemään mitään työtä.
- JAO_on_nykyään_Gradia
Koulun nimi on nykyään Gradia, muuttui vuodenvaihteessa 2017 - 2018. Itse valmistuin Jyväskylän aikuisopistolta 2017 joulukuussa, ja oikein hyvät muistot jäi. Tosin ala ei ollut metsä, laboratorio tai lähihoitaja. Nykyään Gradialla nuoret ja aikuiset opiskelevat samoissa opintoryhmissä, ei ole aikuispuolta ja nuorisopuolta erikseen. Ja hakea voi ainakin osaan koulutuksista ympäri vuoden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä752196- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1341434- 1451123
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673