Mitä ihmettä tämä on? Kutiaa...

loiekfn

Olen 28-vuotias nainen ja en tunnu löytävän diagnoosia sille mikä ikinä mua vaivaakin:(.

Mulla on aina ollut herkkä, ja pinta kuiva iho, mutta en oo koskaan kärsiny finneistä. Omaan ns. "täydellisen ihon". Nyt yllättäen mulla on pieniä kutiseviä näppyjä leuan, otsan ja poskien alueella. Jotkut ovat rykelmissä ja jotkut eivät.

En tiedä liittyykö tämä mitenkään asiaan, mutta n. kk sitten sairastin kunnon flunssan ja 4 päivän vesiripulin. Heti kun paranin niin näpyt ilmestyivät naamalle. Pääsin hoitajalle joka ei tiennyt mitä se oli. Suositteli jotain lievää antihistamiinia ja kortisonivoidetta kasvoille. Nämä kyllä tehosivat, mutta kuurin loputtua meni 2 päivää ja naama alkoi olla samassa kunnossa. Sairastuin uudelleen ripuliin joka kesti 2-3 päivää.

Mitään allergioita ei ole jos ei oteta lukuun laktoosi-intoleranssia.

Kävin tänään lääkärissä ja sekään ei tiennyt mitä toi on. Määräsi Kefexiniä 750 mg x 2 päivässä(antib. koska voi alkaa odottaan vaikutusta?) Ostin itse bepanthen antiexemiä auttamaan kutinaan kun kortisonia ei mielellään laita tonne auringon valoon.

En ole syönyt mitenkään eri tavalla(jos ei lasketa että noita sairasteluaikoina ruoka ei oikein maistunut/pysynyt sisällä). En ole käynyt ulkomailla, enkä meikkaa ollenkaan. Kosteusvoiteita olen kokeillut yhtä sun toista ja mikään ei ole auttanut kuivuuteen. Meinaan että aina kun iho saa rasvaa siihen tulee finnejä. Niin herkkä tollasille. Joten mahdollisimman rasvatonta käytän.

Aknea se ei ole. Sitä ei ole suvussa ja oon kohta 8 vuotta syöny e-pillereitä(Diane Nova joka määrätty yhteen muuhun tautiin joka ollu mulla13 vuotta)
Muut vakituiset lääkkeet: Ketipinor 100 mg, opamox 30 mg ja venlafaxin 225 mg. Viimeistä syöny jo useamman vuoden ja noita ensimmäisiäkin 1 v.

En ole stressaantunut erityisesti joten siitäkään ei voi johtua.

Äitillä myös herkkä iho, mutta ei hänellä oo koskaan ollut vastaavaa. Siskolla tuli näppyjä sen jälkeen kun hän lopetti e-pillerit ja ei oo päässy niistä eroon.

Kuinka kauan kokeilen tätä antibioottihoitoa? Jos se ei tehoa haluaisin varata sulle ajan mahdollisimman pikaisesti(tämä syö todella pahasti itsetuntoa kun koskaan ei naamassa ole ollut mitään ja kaikki huomaa sen nyt et jotain).

Vai oliko hoitaja oikeassa? Allergia? Mutta mille ja miten ihan yhtäkkiä vaan?!

Niin ja tätä on vain kasvoissa. Vaikka nyt on alkanut kutittaan jo korvia ja päänahkaakin.

Aurinkoihottuma ja nokkosihottuma suljettu pois.
Hiukan oon huomannut hilseilyä kun näppy lähtee ja sit tulee johonkin vaan uus

Onko iho vaan herkistyny sen takia kun sairastin? Vai onko tällä joku yhteys siitepöyallergiaan?(jota ei myöskään suvussa, astmaa kyllä)Kun siitä kuulemma saa reaktioita tänä vuonna ei allergisetkin? Kun niin paljon liikkeellä?

1

281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2284
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2147
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe