Sinä lempeä lounaistuuli
valkean yön hiljaisuus
levottomuutteni rauhoittaa
uni vie haaveeni
aurinkorantaan
valkeassa hiekassa
painumat
onnellisten askelten
sukellus mereen
laineiden syliin
valoiseen yöhön
sinne lounaistuuleni
minut veit
Lounaistuuli
10
164
Vastaukset
- Oijoi Liona miten haaveilevaa, pehmeää, lämmintä 
 ja kesäistä tunnetta runosi onkaan tulvillaan. Haaveillahan
 ihmisen pitää, se on elämän suolaa sekin jos toki se voi
 antaa myös kitkeryyttä.
 Suomenkielesi alkaa olemaan kiitettävää, runon säejakokin
 on hyvä ja katkeaa aina sopivassa kohtaa.
 Jatka samaan malliin !
 Hyvää kesää sinulle ja rakkaillesi
 ( en saa postejani perille sinne )- LionaTietäisitpä kuinka ilostuin vastauksestasi. 
 Kyllähän noita kirjoitusvirheitä vieläkin ilmestyy
 melkein jokaiseen kirjoitukseeni, mutta jotakin olen
 sentään oppinut, olen lukenut paljon suomenkielisiä kirjoja
 viimeaikoina ja se on ehkä auttanut osaksi.
 Kiitos Lindal. hienosta vastauksestasi!
 En tiedä miksei postini toimi, en itsekään pääse sinne kirjautumaan.

- lounaistuuli 
 kuiskaus haaveiden maastani ...
 sinä hyväilet niin kutsuvasti
 tuot levottomuuden
 kunnes minun täytyy kääntyä vasten sinua
 antaa johdattaa sinne
 missä olin onnellinen
 pikkuisen rakastunutkin ...
 kutsuva tuuli hiuksissani
 sanani hukkuvat sinussa
 sinun viemänä
 hänelle ...
 aivan mahtavaa lionaa
 pursuavan iloisia sanoja runoilijattarelta
 tosi hyvin hyvä upea liona !!!- LionaViikon kuluttua alkaa kesäloma joten se ehkä syynä 
 kirjoituksessani näkyvään iloon.
 Kiitos jälleen vastauksestasi joihin aina vastaat runoillen!

- onijaTämä tuuli vei minut 
 valkean yön hiljaisuuteen..
 kiitän lion..
 ps. pikkukirjoitusvirheistä ei
 kannata huolestua..- LionaKiitos itsellesi onija palautteestasi! 
 Harmittaa silti että noita kirjoitusvirheitä tulee,
 useimmiten pelkkää huolimattomuuttani.
 Kieliopillisesti oikeinkirjoittaminenkin tuottaa vaikeuksia.

- ChazutaOlet taas kerran onnistunut luomaan tunnelmarunon. 
 Runosta välittyy kesäinen , lämmin ja myös seesteinen tunne, joka vie lukijansa auringonpaahteiseen rantaan.
 Kuuman hiekan ja viileän veden valtakuntaan. Meriveden tuoksuun ja hiljaiseen laineiden liplatukseen.

Runon rakenne on toimiva. Runo on rakennettu tunnelmaan. Pikemmin niin päin, kuin niin, että tunnelma olisi rakennettu runoon.
 Jollakin tavalla sinä vain teet sen. Saat aikaan vaikutelman suuresta avarasta rannasta, kirkkaasta kuumasta auringnpaisteesta ja houkuttelevasti päilyvästa vedestä.
 Sinulla on lahja vältiittää tunteita, tunnelmia ja mielikuvia. Ei siihen aina paljoa sanoja tarvita, mutta siihen tarvitaan juuri ne oikeat sanat.
 Kesäisen lämpimät kiitokseni.- LionaLukijalle joka kommentoi ja vielä näin positiivisesti 
 se kiitos kuuluu, siis kiitos, Chazuta!
 Jollen väärin muista olen joskus kirjoittanut myös
 länsituulesta.
 Lukuunottamatta joitakin runontapaisia tarinoita, kirjoitan
 yleensä aika lyhyesti. Sanat eivät riitä ja jos riittäisivätkin
 kadotan sen ns. "punaisen langan" eli sisältö ei pysy koossa.

- Ich bin...Runosi tunnelmaan on helppo eläytyä. Ihana sukellus kesään! - LionaKiitos sinullekkin ich bin...! Ja nyt sukeltamaan.....kesään!! 

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset485061
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut273724
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti693483
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1012838
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral912729
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k302680
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa131871
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161656
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2021498
- 1531351