Kannattaa palkata sellainen oikein koulutuksen saanut eräopas vaellukselle mukaan. Ammattitaitoa tarvitaan kun luonnon helmassa vaelletaan.
Eräopas
7
2418
Vastaukset
- kassu
Kai tämä oli vitsivitsivitsi, mutta kun ei aina oikein tiedä, joku voi ottaa tosissaankin...
- joo
Joo, on mullakin joskus mukana eräs opas. Mutta mielummin kyllä jätän senkin kotiin. Marketeissa retkeily on sille sopivinta.
- kaarlo
Hehhee näitä oppaita on niin monenlaisia...
Kerran sattui samaan porukkaan yksi koulutuksen saanut eräopas jonka toilailuja sivusilmällä seurailin.
Illalla aloitti vakuuttavasti tyhjentämällä litran tuoremehua rinkkaansa.
Kämpässä illalla ollessamme ihmettelimme miten tyttö viihtyy niin kauan reippaalla pakkasella paskahuussissa,
joku meni katsomaan ja siellähän se huhuili sisäpuolella kun oven linkku oli ulkopuolelta mennyt eteen, ei saanut sen verran oveen potkastua vaan tyytyi kohtaloonsa.
Sellaista koomailun makua oli muussakin toiminnassa.
Laittaisitko lapsesi tällaisen kanssa matkaan ja olisit kotona huoleti?
Sellaisen joka tuo julki olevansa jonkin sortin
eräopas täytyy omata selkeä "katu-uskottavuus"
ja osata ja tietää mitä on tekemässä.- lappitus-villitys
Eihän sitä parhaimmatkaan ammattilaiset aina tajua kaikkea, eikä osaa kaikkea. Mokat ovat varmasti sattuneet ihan vahingossa, inhimillisellä tavalla. En tietenkään ollut itse siellä katsomassa, mutta näin minä uskon.
- kysyn vaan
Nostatepaanpas tätä. eipäs nyt ole oppaat suuna päänä kehumassa osaamisellaan... miksi?? opettaako käytäntö kuitenkin paremmin kuin koulu...
- Janne Eklund
Erä- ja luonto-oppaan, eli arkikielessä eräoppaan ammattitaidosta on keskusteltu lähivuosina vilkkaasti. Niin sanottu koulutuksen saanut opas ei kerro ammattitaidosta vielä oikeastaan mitään. Kuka tahansa voi kutsua itseään koulutuksen saaneeksi oppaaksi, mutta mitenkään ei selviä onko kyseessä peruskoulu vai mikä koulutus. Jos olet kiinnostunut erä- ja luonto-oppaan ammattitaitovaatimuksista sekä siitä mikä on auktorisoitu opas, voit lukaista kirjan "Ammattina eräopas." Samalla voit pohtia moniko opas kykenee vastaamaan ammatin vaatimiin haasteisiin. Antoisia luku ja luontohetkiä. Toivoo erä- ja luonto-opas/tietokirjailija Janne Eklund.
- Anonyymi
Outdoor Academy Kvarnen Kruunupyyssä täys huijaus. Muistutti enemmän lasten päiväretkeä metsään, opettajat entisiä oppilaita jotka mielummin roikkuivat facebookissa juoden kaljaa kun opettivat mitään. Kallis huijaus jonka minä ja moni muukin keskeyttivät.
Ehkä tämä selittäö jonkun verran eräoppaista..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409