hyppykiikku/kävelytuoli

kiikkujainen

minkä ikäisenä voi laittaa kyseisiin vempaimiin????

8

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Åiti

Meillä kävelytuolia alettiin käyttää noin 5 kuukauden iässä vähän kerrallaan kuinka nyt vaan viihtyi siinä. Nyt menee jo lujaa sillä pitkin kämppää ja nauttii kovasti puolivuotiaana..

• 846165

Oma kummini, ammatiltaan fysioterapeutti varoitti näistä kävelytuoleista ja hyppykiikuista oman poikani ollessa noin kolmekuinen. Osa lastenlääkäreista ja fysiatreista ei suosittele näitä kumpaakaan lainkaan vauvoille. Voivat hidastaa kävelemään oppimista ja aiheuttaa paljon käytettyinä varvistelua. paras aika olisi kuulemma vasta sitten kun lapsi on jotenkuten oppinut kävelemään tuettuna hoksannut kuinka jalkoja käytetään. Mene nyt sitten ja tiedä, näistäkin varmaan ollaan montaa mieltä ja koulukuntia riittä joka lähtöön kuten jokaisen muunkin asian suhteen=) itse en sitten käyttänyt kumpaakaan, vaikka oli tuttavalta saanut hyppykiikun. Oma poikani oli hyvissä ajoin liikkeellä joten eipä näille olisi ollutkaan oikein käyttöä. Tästä kirjoituksesta nousee varman taas kauhea puolesta ja vastaan kirjoittelu, mutta tulkoon. Kerroin vain alle vuoden vanhaa tietoa=)

• itse oon

sitä mieltä että jos 5-6 kk ikäisen olisi tarkoitus olla pystyasennossa niin olisi sitä ilman kiikkuja sun muita.Mutta eipä ne tuossa iässä vielä pystyssä ole joten turhaa tunkea tuollaisiin ihme vempaimiin,parempi olisi lattialla opettelemassa asioita joita kuuluukin.

• hyppyhyppy

Meillä lapsi käytti hyppykiikua puol vuotiaasta lähtien. Tykkäsi hurjasti pomppia siinä. Oli vaihtelua hänelle.

Joka päivä ei ollut ja yleensä ihan pienen hetken kerrallaan.

NYt kävelee eikä mitään varvastusta ole ilmennyt tai muita ongelmia tämän hyppykiikun käytön seurauksena.

• ss

Eiköhän ole oikea sitten vasta, kun on oppinut vähän kävelemään tuettuna ja pienen hetken kerrallaan

• kiikkujainen

en oikein ymmärrä miksi ihmiset hössöttää tuosta varvastuksesta??? eihän se ole edes käytännössä mahdollista saada lasta varvastamaan??? meillä on hyppykiikku ja kävelytuoli mutta en ole pitänyt kun hyppykiikussa pieniä pätkiä kerrallaan kerta viihtyy siinä ikää vajaa 6kk.

• hohhoijaa!!

Ei lasta hyppykiikut enää silloin kiinnosta kun kävelee! Silloinhan se itse kävely on se asia eikä mikään kiinnioleminen jossain härvelissä

JÄRKI HOI!!

• kiikkujainen

niiiinpä!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4419
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3283
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      33
      1058
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1016
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      11
      1014
    8. 158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe