Mikä talvikkoani "vaivaa?"

Estelle hamsu

Niin, omistan n. puolen vuoden ikäisen uros talvikon.
Tiedän, että hamsut voivat peseytyä chinchillahiekassa, mutta minun hamsterini ei kerta kaikkiaan tee niin! Kun laitan hamsuni hiekkaan, se yrittää kaikin keinoin pois hiekka-astiasta. Mitä tehdä? Kun hamsuni ei ole suostunut kierimään hiekassa, niin olen vain hellä varoen ns. hieronut hamsun turkkiin hiekkaa. Joskus hamsuni turkki näyttää "rasvaiselta".. eli siksi olisi mukava että se peseytyisi itse..
Mikä neuvoksi?

Sitten, onko normaalia jos kääpiöt eivät juokse juoksupyörässä? Hamsuni terrassa oli juoksupyörä, mutta ei se siinä juossut. Sitten lopulta otin sen pois, koska hamsu rupesi käyttämään sitä vessana :D

toivon nopeita vastauksia :)

3

282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16+18

Hamsterit ovat yksilöitä niin kuin kaikki muutkin eläimet. Jotkut pitävät kylpemisestä ja juoksupyörästä, jotkut taas eivät.

• 5+6

Yritä tehdä kylpyastiasta mukava paikka hamsterille, tarjoa aina herkkuja kun laitat sen astiaan, tämän jälkeen voit ripotella varovasti hamsterin päälle hiekkaa(varo silmiä). Toinen vaihtoehto on, että laitat kupin häkkiin tunniksi, pariksi ja seurailet vähän sivummalla että kiinnostaako hiekka-astia lainkaan vai ei. Jos ei, niin sitten on vaan jatkettava hiekan hieromista hamsterin turkkiin. Ja yksi juttu vielä mitä voit kokeilla on että vaihdat nykyisen kylpyastian ihan erilaiseen, esim pieni pahvirasia tms. johon laitat hiekkaa ja katsot innostuuko hamsteri erilaisesta viritelmästä paremmin.
      Mitä juoksupyörään tulee niin laita hamsteri pyörään, pidä kämmentä edessä, ettei hamsteri pääse pyörästä pois, sitten toisella kädellä annat sormien välistä herkun tai pari ja tämän jälkeen laitat herkun hamsterin nenän eteen ikään kuin antaaksesi sen sille, mutta vietkin herkkua aina vaan "ylemmäs" juoksupyörässä, olettaen siis että hamsteri on alkanut tavoitella kädestäsi tätä herkkua. jos hamsteri jahtaa herkkua vähänkin aikaa kävellen pyörässä eteenpäin, anna herkku ja toista sama useamman kerran kunnes hamteri tajuaa pyörän idean.(jos tajuaa:D)

• epätiedokas(korjatk.

Voisiko se kylpyhiekka johtua esim.onko se aamulla,päivällä vai illalla vaiko yöllä tapahtunut?Sillä jos se haluaa vain takaisin nukkumaan ja menee aina yöllä kun nukut?En ole ihan varma,mutta sekin voisi olla yksi vaihtoehto :))(korjatkaa jos olen väärässä!)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      98
      4466
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3313
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1143
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1086
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1054
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe