Debian 7 Wheezy KDE käyttö/testailu...

Nichya

Tässä on nyt käytetty 4 kk pelkästään D7 KDE järjestelmää ja enempään ei voi olla tyytyväinen.

Yks pieni ongelma.... Kuuntelen paljon musiikkia ja äänet räpsyy, kuin huonokuntoisissa LP-levyissä.

Näkyy VLC hoitavan äänet oletuksena. Olenkin VLC-soittimella katsellut ja kuunnellut kaiken tarvitsemani.

Ainut ongelma on tuo räpsyminen/pätkiminen äänen osalta.

Onko muilla samaa ongelmaa? Systerin koneella sama homma, mutta vielä pahempi.

Musiikissa käytän vain Flac muotoa ja muita en ole kokeillut.

DVD-leffat toistuu ihan OK. Sen mitä asema pysyy perässsä. Ihan toimii!!!

Musat (Flac) on Ulkoisella kiintolevyllä, mutta pätkii ihan miltä formaatilta kuuntelee.

Tiedän että ei ole valmis versio. Gstreamer on itellä aina toiminut. Miksi VLC? Fedora houkuttaa, mutta päivitysten jälkeen pitää kone saada tarvittaessa päällekin. apt-get on parempi.

Debianin KDE on... Toimii... mutta...

13

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • e{cUv<X|

      Joskus aikoinaan tuli KDE:tä käytettyä. Silloin Arts oli ronkeli ja sen kanssa oli kaikenlaista hässäkkää. Olisikohan vanhat tavat palanneet?

    • Fedora-käyttäjä

      >>Fedora houkuttaa, mutta päivitysten jälkeen pitää kone saada tarvittaessa päällekin.

    • Nichya

      Ongelma on VLC puolella selvästikin. Kaffeine soittaa musan kunnialla alusta loppuun ilman räpsyjä tai pätkimisiä.

      Taitaa Debian pysyä kuitenkin pää käyttiksenä. Fedora saa jäädä testailuun. Kokeiltu on moniakin, mutta aina Debianiin palanut. It's simply works!

    • Nichya

      Asensin Debian 7 Wheezy:n uudelleen. Muutama bugi lähti sen myötä. Esim. "nepomuk sopraano virtuooso" mikä lie, ei valita enään puuttumista ja VLC soittaa äänet jo aika OK. Ei oikein hyvin vieläkään.

      Uusi ongelma on, että paneelissa on oletuksena nuo Dolphin ja Konqueror kuvakkeet. Sellaiset pikku myltyt paneelissa.

      Nuo kun poistaa paneelista, niin ne ilmestyy joka käynnistyksen yhteydessä AINA takas paneeliin.

      Kuvaa voin tarvittaessa laittaa kunhan pääsen omaan koneen ääreen ;)

      Niin siis 9 vuoden Gnomeilu johti KDE SC 4 käyttäjäksi, jota rakastan! ;) Eli kyseessä on KDE.

      Miten saa nuo 2 kuvaketta pysyvästi pois paneelista?

    • Nichya

      Nyt olen kotona. KDE on jotain mistä tykkään. Paljon kunnollisia ja toimivia ohjelmia. Saa myös itse päättää miten muokkaa järjestelmän ulkoasua... Itse pidän aika KDE oletus jutuista, mutta jotain poistan paneelista ja lisään sinne omaa.

      Tämä on mitä haluan: http://aijaa.com/0027810456169

      Tämä on se mitä saan, kun sammutan koneen ja käynnistän uudelleen. Joka kerata ihan saama juttu :( http://aijaa.com/0016310456192

      Ärsyttävä bugi/ominaisuus... Saako sitä kuriin vai odotellaanko tulevaisuuteen?

      Juu tiedän, että D7 ei ole valmis. Valmis se on moneen muuhun distroon verrattuna...

      • Nichya

        Lisäksi tuo kello ei kävele oikein. Sitä saa itse säädellä että kävelee oikein. Mulla "OLI" W7 toisella kiintsarilla dvd-leffojen kopsaamista varten ja se sekoitti aina kellon miten sattuu.

        Nyt Windööts on pyyhkäisty toiselta levyltä ja koneeseen ei tartte vaihdella kiintsareita, niin kello on pysynyt syht kondiksessa.

        Ya ljublju tebya DEBIAN!!! (Minä rakastan sinua DEBIAN!!!) Venäjää. En osaa paljon, mutta raksastan sen maan musiikki kulttuuria. Pure Finnish Guy ;)

        Nichya = No one = Ei kukaan.


      • Nichya
        Nichya kirjoitti:

        Lisäksi tuo kello ei kävele oikein. Sitä saa itse säädellä että kävelee oikein. Mulla "OLI" W7 toisella kiintsarilla dvd-leffojen kopsaamista varten ja se sekoitti aina kellon miten sattuu.

        Nyt Windööts on pyyhkäisty toiselta levyltä ja koneeseen ei tartte vaihdella kiintsareita, niin kello on pysynyt syht kondiksessa.

        Ya ljublju tebya DEBIAN!!! (Minä rakastan sinua DEBIAN!!!) Venäjää. En osaa paljon, mutta raksastan sen maan musiikki kulttuuria. Pure Finnish Guy ;)

        Nichya = No one = Ei kukaan.

        Karsee kun tulee kännissä nakattua ihan mitä sattuu sekaan. Tuo paneelin pikakuvake ongelma pysyy, on sitten selvä tai känässä.


      • no tota...
        Nichya kirjoitti:

        Karsee kun tulee kännissä nakattua ihan mitä sattuu sekaan. Tuo paneelin pikakuvake ongelma pysyy, on sitten selvä tai känässä.

        Piilota paneeli? Turha sitä koko ajan on katsella ja hiirtä liikuttamalla sen saa näkyviin.

        Siistimpi työpöytä:

        http://aijaa.com/0047410456855


    • Nichya

      Ihan hieno sulla siellä :)
      KDE vaan on sellainen värkki, mitä voi muokata mieleisekseen ihan miten vaan haluaa, piilottelematta mitään palkkeja jne... En sanonut pahalla.

      Nyt ei vaan tuo paneeli ota toimiakseen. Eihän tuo iso vika ole. Poistaa joka käynnistyksen yhteydessä, nuo kaksi ylimääräistä kuvaketta, jos häiritsee.

      Testing on aina testing. Mä vaan, että jos joku muu on paininut saman kanssa ja löytänyt kiertotien, niin...

      Uudelleen asennus sai Nepomuk sopraano virtuoso lässytyksenkin loppumaan. Jokin työpöytähaku juttuun liittyvä. Pois otan ne muutenkin. Ei vaan ole pystynyt... Ilmeisesti jokin häiskä halusi tehdä vapaata muutosta pakettiin ja sen takia oli retuperällä. Googlesta jostain luin...

      Systerille se jäi. vaikka päivitetty on. Asennanko siskolle uudelleen vai voinko kopsata asetukset omalta koneelta? Eihän toi iso vaiva ole, mutta vie käynistys aikaa aika v.i.t.u.n. paljon.

      Lublju tebya! Olette rakkaita! (Ihan suomalainen olen, ainakin 4 polven tarkistuksella)

      Rakastan Venäläistä musiikkia. Aika usea suomalainen iskelmä hitti on alunperin venäläinen ;)

      Kuuntelen paljon myös Suomalaista musiikkia, mutta se on nykyään sielutonta. En selitä sitä sen enempää. Suomalainen musiikki on mahtavaa METALLINA!!!

      Venäläiset artistit tekee yleensä kaiken itse, JOPA NUORISOKIN!!! ja niiden ei tarvitse tulla kuuluisaksi toisten biiseille. Uhuu nyt tuli hitti, kun nakattiin suomalaiset sanat....

      Tää täti ainakin tekee itse kaiken. Kuulostaa jopa mieheltä välillä ;)

      http://www.youtube.com/watch?v=GnS2G7SPJxU&feature=related

      Ihan mikä vaan musa maistuu, kunhan se on tehty sydämellä. Valmiiksi pureskeltu huttu ei oikein uppoa...

    • gfhfgh4545

      Kokeile poistaa task manager widget ja ne kaksi kuvaketta alapaneelista ja sen jälkee lisää task manager uudestaan sinne, jotenkin noin se meni, en tarkasti muista. On ihan yleinen KDE:n bugi eikä koske pelkästään Debiania.

    • gfhfgh4545

      Tein vielä testin ja kyllä se noin meni. Eli poista tehtävienhallinta widget paneelista ja lisää se uudelleen niin pitäisi ongelman kadota.

    • miksuh-

      Itse en ole vielä jaksanut edes kokeilla Wheezyä, koska viimeeksi asiaa alkukesästä tarkistaessani julkasukriittisiä bugeja näytti olevan ihan liikaa. Squeeze toimii hyvin ja olen siihen tyytyväinen, eli en näe tarvetta rynnätä päivittämään tässä vaiheessa. Lisäksi kännykkäsovellusten kehitystä varten tarvitsen vakaan ongelmitta toimivan käyttiksen ja en siksi viitsi alkaa ottamaan riskiä, että päivitys testingiin särkisi jotain.

      Teen kyllä varmaankin syksyn aikana ekan testiasennuksen, ihan uteliaisuuttani.

    • Nichya

      Nyt on ääni ongelmat saatu päivitysten yhteydessä korjattua. Eli äänet toimii nyt oikein.

      Koko distro toimii oikein hyvin. KDE työpöytä siis käytössä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1645
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1509
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      68
      1419
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      38
      1373
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1314
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1248
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1126
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe