Kaikki vihaavat puhelinmyyjiä?

puhelin laulaa

Huvittaa kun joka puolella haukutaan puhelinmyyjiä kun ne kauppaavat tuotteita puhelimen välityksellä eikä kukaan tunnusta ostavansa tuotteita puhelin myyjältä mutta silti aika iso joukko ihmisiä elättää itsensä puh myynnillä ja itse kuulun siihen joukkoon ja voin sanoa suoraan sydämmestäni että kauppaa tulee ihan sopivasti eli joku multa ostaa oisko se silti kyse millanen persoona siellä langanpäässä keikkuuu...

10

279

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dasdiasdddd

Ainoat myynnit jota saatte on seniileille vanhuksille, jotka eivät tiedä mitä tilaavat tai muksut jotka tilaavat vanhempiensa puhelimesta ja sitten mutsi saa raivarit myöhemmin.... Lisäksi käytöstavat puuttuvat. Puhelu tuntuu joka kerta alkavan ulkoa opetellulla litanjalla, eikä "asiakkaalle" edes anneta mahdollisuutta sanoa ei tai kysytä onko edes sopiva hetki häiritä! Ei jää muuta vaihtoehtoa kuin lyödä luuri korvaan. Sitten mietitte miksi puhelinmyyjillä on huono maine. No ei se varsinaisesti työntekijöiden vika ole vaan firmojen, pitäisi olla kiinteä tuntipalkka niin myyjätkin saattaisivat olla vähemmän agressiivisia eikä huijta nuoria töihin provikkapalkalla.

• gittygutty

Hienosti yleistetty. Juuri näinhän se menee, yksikään puhelinmyyjä ei kuuntele asiakasta, ja vain seniilit vanhukset kuuntelevat mitä on tarjolla.

Idiootti.

• Myyntiukko Espoosta

Olen tehnyt myyntityötä yli 25v. Väitän osaavani homman perusteet.
      Puhelinmyyjille on - kokemukseni mukaan - annettu paperi, jonka he lukevat. Sen jälkeen "asiakas tilaa, eikä tarvi kuin kirjata tilaus".
      Useimmat eivät osaa / saa / viitsi sanoa muuta, kuin sen, mitä Merkonomi-Pomo on käskenyt.
      Yksikään ei ole persoonallinen tai osaa noita perusasioita.
      Älyttömin puhelu oli sähkönmyynti: Myyjä tyrkytti ja puhui pelkästä alennusprosentista, eikä tiennyt edes mitä hänen sähkönsä maksaa. Lupasin ostaa kolme alennusta, mutta tyttö ei käsittänyt mitä tarkoitin...

Minä itse myyn myös puhelimitse tuotteitamme. Tärkein asia on KUUNNELLA asiakasta ja hänen asioitaan ja sorvata oma puhe niiden mukaisiksi.

Olen kerran polttanut proppuni Mediapex´iin ja lähettänyt ko. puljun toimitusjohtajalle viestin, jossa kielsin ihan kaiken soittelun minulle; "Ei kiinnosta mikään, mitä Mediapex myy! Jos sitä myy joku toinen, niin saattaa kauppoja tullakin..."

• notelou

"Yksikään ei ole persoonallinen tai osaa noita perusasioita"

Aika raju yleistys joka vesittää muuten hyvän mielipiteesi. Ala työllistää kymmeniä tuhansia ihmisiä ja eiköhän lisäksesi joku muukin osaa tehdä kauppaa persoonallisesti ja asiakkaan tyylin ja tilanteen huomioiden.

Minulla ainakin on useampi sellainen myyjä B2B puolella. Tosiasiahan on että huonoja myyjiä on moninkertaisesti hyviin verrattuna. Niin se on kaikkialla. Myös myymälöissä ja kentällä. Joka tavassa on omat vahvuutensa ja haasteensa.

Itse olen myynyt palveluja puhelimessa 15 vuotta ja ainakin leivässä pysynyt juuri siksi kun samat asiakkaat ostaa lisää. Lehtimyynti oli kyllä alussa kova mutta paras myyntikoulu missä olen ollut

• puhelin laulaa

Itse teen yrityspuolelle myyntiä ja voin vakuuttaa että se ei oo tuurista kiinni vaan millälailla esität asiat jos ihminen on persoonallinen osaa olla rento puhelimessa saa ihmisen juttelemaan ja jaksaa kuunnella asiakasta niin sillon menestyy hommassa..

• Myyntiukko Espoosta

Tarkoitin noita Merkonomi-Pomoja, en sitä soittavaa myyjää.

• jjkklmnjgj

Mediapex on paska!

• ei kauppoja

perkelevittuhelvettisaatana,

• huuva meediapeeks

ja luurit jhanuriin,hjyva meeediapeeks,tuupakkitauolla 1 hmjalporo

• Reiskaperskele

Olen ollut puhelinmyyjänä 25 vuotta ja tierän kyllä miten toimitaan. Ennen vanhaan soiteltiin sillä luurilla, jossa numerot pitää sormella pyöritellä. Eihän siinä muuta ku puhelinluettelo kouraan ja kaljatuoppi toiseen. Siinä hukuu samalla murheetkin. Pääasiassa vanhoille runkuille tuli soiteltua, nehän ne parhaiten ottaa mitä vaan tarjotaan. Aluspöksyjä ja vitamiineja pääasiassa olen ikäni kaupitellut. Aina pitää saada ainakin kymmenkunta eitä, ennekuin lopettaa puhelun. Ja jos asiakas ei sittenkään ota, niin sitte vaan haistatan paskat ja länttään luurin korvaan. Ei siinä muu auta. Olen urani aikana saanut monia diplomeja seinääni koristamaan, mm. paras myyjä 1988 - kategoria: aluspöksyt. Puhelinmyynti on jalo laji, jota tulee kunnioittaa. Itse tienaan viikossa siihen tonnin pintaan. Aika hyvin.

ps. Suosittelen puhelinmyyntiä kaikille niille, jotka haluavat kokea jotain mieltä ylentävää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      141
      3928
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      357
      3048
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      1978
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1685
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1129
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      974
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      42
      889
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      831
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      70
      818
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      794
    Aihe