- kuinka pian laitettu synnytyksen jälkeen?
- sattuiko laitto?
- ilmenikö komplikaatioita, haitta/sivuvaikutuksia?
Kokemuksia kuparikierukasta...
2
87
Vastaukset
- Nuppiainen
Minulle laitettiin kuparikierukka pari viikkoa jälkitarkastuksen jälkeen. Taisi olla niin, että tarkastuksen jälkeen ensimmäisten kuukautisten jälkeen. En ihan tarkkaan muista, onhan tuosta jo jokunen vuosi.
Paljoa se ei sattunut, noin viikon verran alavatsaa särki hieman, mutta heti laiton jälkeen alkoi uudestaan kuukautiset. (Mikä sinänsä outoa, kun kierukka oli hormooniton)
Minulla ei ilmennyt minkäänlaisia ongelmia kierukan kanssa, olin siis todella tyytyväinen ehkäisyyn.
Kun kävin poistattamassa kierukan pari vuotta sitten, lääkäri sanoi, että kuparikierukka on ollut poissa markkinoilta jo lähes kymmenen vuotta, ihmetteli vain suuresti, miten niitä on vielä niin paljon käytössä.
En tiedä, johtuiko kierukasta vai mistä, mutta nyt vasta yli kahden vuoden päästä kierukan poistosta onnistuin tulemaan uudestaan raskaaksi.
Kaikinpuolin hyvä ehkäisymuoto ainakin minulla oli (hirvittää ajatuskin hormoneista) - eisovikaikille
ÖÖÖ, itelle laitettiin kuparikierukka noin puolen v:n kuluttua ensimmäisestä synnytyksestä, se tuli "pois" kolmansien kuukautisten aikana (runsas vuoto). Uusi kuparikierukka laitettiin heti seuraavien kuukautisten jälkeen. Raskausoireita ilmaantui n. neljän kk:n päästä ja testi oli positiivinen. Kierukka poistettiin ja nyt minulla on kaksi tytärtä..
Kierukan laitto tuntui epämiellyttävältä ja sattui jonkinverran, varsinaisia muita haittavaikutuksia ei tullut. (..paitsi nuo yllämainitut).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse964764Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133912Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2083804Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1042210Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575771964Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801336- 1321248
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1621236- 531105
En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???4851038