Onko kellään siis vastaavaa ongelmaa. Ollaan uusio perhe ja mieheni poika 5 v. puhuu huutamalla jatkuvasti. Omat lapseni 2kpl kun ovat hiljaisia mutta eläviä lapsia niin meinaa pikkusen hermoille käydä tämä mieheni pojan jatkuva huutaminen. Poika huutaa siis kaiken puhumansa. Jatkuvasti saa olla sanomassa että" ei tarvitse huutaa".
Neuvolassa on jo kuuloa tutkittu ja siinä ei ole mitään vikaa. Mikä voisi olla avuksi? Periksi kun ei pojan kanssa anneta.
Juuli_111
Lapsen jatkuva huutaminen.
5
2634
Vastaukset
- o9
Hei!
Meidän lapset (päiväkoti- ja eskari-ikäisiä) puhuivat myös vielä jokin aika sitten suuren osan asioistaan huutamalla. Itse ollaan päätelty, että siihen on ehkä syynä päiväkodin melutaso - siellä ei ehkä saa ääntään kuuluviin ellei sitä huomattavasti korota. Mekin toistelimme sitä "ei tarvitse huutaa" aika kauan. Mutta nyt huomaan, että se asia on vähän helpottanut itsekseen. Ovatko lapsenne päiväkodissa? Jos ei, niin sitten en osaa sanoa mitään. Toivottavasti helpottuu ajan kanssa. - Uudelleenkoulutusta
Ensimmäisenä tuli minullekin mieleen, että lapsi on tottunut huutamaan tullakseen kuulluksi, johon syynä on voinut olla meluisa päiväkotiympäristö. Pienet pojat myös ovat usein leikeissään äänekkäitä ja yrittävät huutaa toistensa äänen yli.
Yksi konsti saada lapsi alentamaan volyymeja äänessään, on olla "kuulematta" kun lapsi huutaa eli sanoa, että sitten vastaan sinulle, kun puhut normaalilla äänellä.
Tai ehkä pojan äiti on "huonokuuloinen" ja hänelle lapsen pitää huutaa saadakseen aikaan reaktioita. ;)- Juuli_111
Heipsan,
ei poika ole ollut tähän mennessä päiväkodissa. Perhepäivä hoitajalla. Mutta huomisesta aloittaa päiväkoti elämän :)
Mutta todella äiti on mikä on eikä ota vastaan pojalle esim. puheterapiaa mitä neuvolasta jo olisi annettu 2 kertaan. äidin mielestä mitään ongelmaa ei ole. Just, poika kun on 5 eikä osaa kirjaimia lausua saati sitten puhua kunnolla.
Kaikkemme ollaan yritetty, puhua nätisti ym. Nyt käytetty poika jopa yksityisellä lääkärillä verikokeissa. Anemiaa löytyi mitä epäiltiinkin. Mutta äitiä ei kiinnosta. Poika kun tahtoo vain syödä perunamuussia niin se on ihan ok. Mitään pillereitä ei kuulemma anneta :O
Nyt on jouduttu lyömään hanskat tiskiin. Pidetään toki ja rakastetaan poikaa kuten ennenkin. Mutta muuhun emme pysty :/ - Uudelleenkoulutusta
Juuli_111 kirjoitti:
Heipsan,
ei poika ole ollut tähän mennessä päiväkodissa. Perhepäivä hoitajalla. Mutta huomisesta aloittaa päiväkoti elämän :)
Mutta todella äiti on mikä on eikä ota vastaan pojalle esim. puheterapiaa mitä neuvolasta jo olisi annettu 2 kertaan. äidin mielestä mitään ongelmaa ei ole. Just, poika kun on 5 eikä osaa kirjaimia lausua saati sitten puhua kunnolla.
Kaikkemme ollaan yritetty, puhua nätisti ym. Nyt käytetty poika jopa yksityisellä lääkärillä verikokeissa. Anemiaa löytyi mitä epäiltiinkin. Mutta äitiä ei kiinnosta. Poika kun tahtoo vain syödä perunamuussia niin se on ihan ok. Mitään pillereitä ei kuulemma anneta :O
Nyt on jouduttu lyömään hanskat tiskiin. Pidetään toki ja rakastetaan poikaa kuten ennenkin. Mutta muuhun emme pysty :/Pelkkä perunamuussin syönti aiheuttaa kyllä muitakin puutostiloja kuin anemiaa. Lapsen neurologinen kehitys mm. vaarantuu moisesta ruokavaliosta, koska perunassa on suurinpiirtein yhtä paljon ravintoaineita kuin... ei missään.
Itse en ole lapsilleni juurikaan perunaa tuputtanut juuri sen vuoksi, että se on ravintoarvoltaan niin mitätön elintarvike. - eri1
Huutamalla puhuminen ilman elimellistä syytä viestii psyykkisestä pahoinvoinnista. Oire on varsin yleinen masentuneilla lapsilla, varsinkin pojilla. Lapsi psykologille, perhetilanne pitää saada lasta tukevaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391