Alustansuoja-aineen ruiskutus

Minä

Niin olisin halukas kysymään, että onko jollain kokemusta alustansuoja-aineen ruiskuttamisesta ns. paineruiskun avulla? jaksaako ko. ruisku suihkuttaa tätä ainetta? Tarkoitukseni olisi ostaa kaupasta niitä paineilman kanssa käytettäväksi tarkoitettuja litran panoksia, kaataisin niistä sisällön paineruiskun säiliöön ja alkaisin työhön. Pohjan olen esikäsitellyt kauttaaltaan kotelonsuoja aineella ja antanut kuivua rauhassa. Mahtaakohan tuota alustansuoja-ainetta voida ohentaa vaikkapa kotelonsuojalla jos pakko..

Kiitoksia neuvoista

7

1704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osta samalla

      siihen purkkiin tarkoitettu ruisku. Ei maksa montaa euroa. Jos tarkoitat ns. maaliruiskua niin hommasta ei tule mitään. Ohentaa sitä tietysti voi mut menee aika lutraamiseksi.
      Alku on hyvä. Alustan pesu, kotelosuoja, massa. Muutaman auton olen itse ruiskutellut hyvällä lopputuloksella. Ongelma tulee lähinnä kotelorakenteiden sisäpuolisesta suojaamisesta.
      Homman hyöty on lähinnä mitä laskee omalle työlle. Jos työ pitää tehdä "tunkin varassa" niin tuskin kannattaa.
      Ruostesuoja liikkeistä saa aika edullisia tarjouksia osa suojaksesta kun tekee itse purku/kasaus työt. Niille ei vaan anneta mitään takuuta, ymmärrettävistä syistä.

      • kotisuojaaja

        Kotelorakenteiden sisäpuolinen suojaus ei ole ongelma. Osta sellainen ruisku, johon saa laitettua letkun jonka päässä on suutin. Suuttimen reiät on porattu säteittäisesti, jolloin koteloiden suojaus onnistuu hyvin.


    • kotimassari

      minä olen sekoittanut öljyä ja massaa ja tuota pystyy ruiskuttaan paineilmalla sekä pysyy pohjassakin kuin tauti.Öljy pysäyttää ruostumisen alunkin ja massa sitoo sen öljyn.Pelkkä massa edesauttaa vaan ruostumista jos on jo ruosteen alkua.

      • sitroen.

        Jos kerta "Öljy pysäyttää ruostumisen alunkin", niin miten selität wanhoissa Ford V4 ja V6 -moottoreissa tapahtuneet peltisten venttiilikoppien sisäpuolelta alkaneet läpiruostumiset? Siellähän se pelti on aina öljyisenä...


      • Öljypuuro

        Tää "ruikitaan öljy massapuuro pohjaan" on niitten touhuja jotka ei sitä pohjaa sen kummemmin jaksa sen jälkeen tutkiskella vaan elävät siinä toiveessa että sillä se ruoste talttuu. Itsekin isäpapan neuvosta aikoinaan tein saman, mutta viikko pari kun operaation jälkeen sitten vilkaisi pohjaa niin öljyt oli seoksessa valuneet alimmaiseksi ja tippuneet pois, jolloin jäljellä oli suurimmaksi osaksi vain kuivaa massaa, öljytippaa siellä täällä. Vähän taas aikaa eteenpäin ja tuo massakin alkoi lohkeilla pois.


    • kolmas foorti

      Mites jos helmakotelot on suojattu sisältä tehtaalla ns. kuumavahalla ( ainakin se siltä vaikuttaa, jotain vaaleaa kotelon sisällä on ) itellä olisi tuommonen suojaus homma käsillä. -09 Ford. Jos sinne tuikkaisi Dinitrolin ML:n niin olisiko siitä mitään haittaa?
      Pohjan palkit ja pohjan pesin tänään, pitää antaa kuivua muutama päivä.
      Pitäisi massata kun ei ole kuin maali pinnassa sinne tänne on vetäisty jotain paksumpaa vähän sattuman varaisen näköisesti

    • tee se itse

      Massahan ei sitten tule läpi ihan mistä tahansa suuttimesta. Vanhaa autoa ei kannata millään paksulla massalla töhriä, kun jo alkaneet ruosteet vaan muhii siellä tökötin alla, vaan massaa on hyvä ohentaa kotelosuoja-aineella.

      Koteloiden sisälle ei sitten missään tapauksessa mitään massaa, pelkkää kotelosuojaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8690
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2346
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1986
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1734
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      7
      1219
    Aihe