Kielimatkalle Floridaan/Kaliforniaan 2013

jjjauu

Olisin lähdössä ensi keväänä/kesällä kielimatkalle EF:n kautta. Kohteena Usa. Haluaisin tietää kokemuksia siellä olleilta ja paljon reissut tulee maksamaan? Ja onko kaikille retkille pakko osallistua? Kumpi ennemmin, isäntäperhe vai asuntola? Entäs pystyykö hyvin tutustumaan paikallisiin nuoriin? Kiitos vastauksistanne! (jos nyt kukaan edes vastaa) :D

9

345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LähdössäOllaan

      Itekkin oon suunnitellut lähtöä just jompaan kumpaan 2013. En vaan osaa päättää Floridan ja Kalifornian väliltä. Molemmat kiinnostais niin paljon. Kumpaa oot itse ennemmin ajatellut?

      Kalifornian kurssi maksaa:

      ISÄNTÄPERHEESSÄ:
      ~3viikkoa Los Angelesin alueella n.2845e (International kurssi)
      ~4viikkoa Los Angelesin aluuella n.3095e (International kurssi)
      ~3viikkoa San Franciscon alueella n.2845e (International)
      ~4 viikkoa San Franciscon aluuella n.3095e (International)

      Tossa oli noita isäntäperhe vaihtoehtoja.. Toki on myös asuntola, mutta ne on sitten yli 3000e jotkut liki 4000e.

      Sitten Floridan kurssi:

      ISÄNTÄPERHE:
      ~3viikkoa n.2645e (International)
      ~4viikkoa n.2895e (International)

      RESORT:
      ~3viikkoa n.3245e (International)
      ~4viikkoa n.3545e (International)

      Tuo Resort on vähän niinkuin iso hotelli. Huomioi, että resortissa on puolihoito ja isäntäperheessä täysihoito.
      Hinnat riippuu myös siitä,että otatko lisäpalveluja.

      Maksullisiin retkiin ei ole pakko osallistua, mutta jos kurssin hintaan sisältyy joku matka niin tottakai siihen kannattaa osallistua!

      En siis voi itse sanoa, kunnolla mutta yks tuttuni on ollut tuolla kielimatkalla niin sano,että hauskaa oli! Paikallisiin nuoriin ei välttämättä ole kuulema kovin helppo tutustua, mutta kun ne liiderit voi laittaa semmosia tehtäviä,että täytyy nimenomaan tutustua niin siinähän sitä sitten tutustuu. Paremmin tutustut paikallisiin nuoriin jos menet isäntäperheeseen ja niillä on lapsia.

      Toivottavasti oli jotain apua. EF:n sivuilta voit muuten tilata sähköisen esitteen kielikursseista. Tosi kätevä, saat hinnoista tietoa ja mitä hintoihin sisältyy yms, mitä retkiä on. Suosittelen, EI maksa mitään.

      Tiedä vaikka jos satutaan samalle retkelle :D

    • mahtavaaa

      Kiitos, nyt pystyy vähän paremmin suunnittelemaan matkabudjettia :) Ja noihin hintoihin varmaan lisätään vielä lennot päälle?

      Kohteesta en aivan 100% varma vieläkään ole, koska minuakin molemmat kiinnostais :D mutta jompikumpi pitäis vaan valita..

      Ok, juu tottakai hintaan sisältyviin kursseihin osallistun. Mutta jos on jotain maksullisia hömppäretkiä niin no thanks ! :) kun ajan voi varmaan käyttää hyödyllisemminkin.
      No mielelläänhän tutustuis paikalliseen elämäänkin, että vois myöhemmin mennä vierailemaan muutenkin.
      Oli kyllä apua, täytyypä pistää tilaukseen se esite.

      Niimpä, maailma on pieni niin ei varmaan olisi ihme jos satuttaisiinkin :)

    • LähdössäOllaan

      Siis noihin koko hintoihin mitkä laitoin tohon sisältyy lennot, majoitus, ''opetus'' , sitte se ruoka riippuu siitä oliko se, se kokohoito vai puolihoito yms ja sitte ne hintaan sisältyvät retket. :)

      Muistaakseni Kaliforniassa ne retket oli silleen,että riippuu mihin sä menet, San Franciscoon vai Los Angelesiin, nii San Franciscossa sen matkan hintaan sisältyvä retki oli Golden Gate - silta ja LA:ssa Hollywood ja Rodeo Drive. :) Floridassa sitte oli vaikka mitä retkiä johonki Baseball- peleihin, shoppailua yms ja tommosta :D

    • titititiit

      aivaaan! :) no ei se nyt aivan mahottoman kallis oo.... taino on se hieman mutta kaipa se on sen arvostakin! Hmm... kyllä luulen että se Miami tulee olemaan matkakohteena :) Kiva ois tietää vaan että onko sitten muitakin lähössä ensi keväänä/kesänä!

    • Matkaa odotellessa

      Mä oon ajatellu lähtee johonkin päin Kaliforniaa (joko LA tai San Fransisco) tai ehkä Floridaan ens kesänä. Oon sillon 16. Ja EFällä menisin ja isäntäperheeseen :)

      Mietin tässä vaan, että ollaanko tuolla isäntäperheissä sitten ainoona kielimatkalaisena, vai onko siellä kerralla useampi kurssilainen?

      • St Paul's Bay <3

        Palasin pari päivää sitten 3 viikon kielimatkalta Maltalta. Isäntäperhe majoitukset toimivat varmaan joka kohteessa suurin piirtein samalla lailla. Itse olin matkassa kaverini kanssa ja majoituimme toiveesta samaan isäntäperheeseen. Noin viikon päästä perheeseen tuli 14v espanjalais tyttö. Sitten tuli vielä toinen entiseen isäntäperheeseensä tyytymätön 16v espanjalaistyttö, joka oli samasta ryhmästä kuin ensimmäinen.

        Perheessä majoittuu siis yleensä useampi kielimatkalinen, poikkeuksia lukuun ottamatta eri maista.
        Meidän suomalaisryhmästä kahden samassa isäntäperheessä olleen tytön lisäksi kyseisessä perheessä oli 6 muuta kurssilaista. Taisivat olla Itävallasta, Espanjasta ja Venäjältä. Ei niihin ''kämppiksiin'' niinkään tullut kiinnitettyä huomiota, kun oli jatkuvasti kaikenlaista ohjelmaa, jonka lisäksi he tulivat aina huomattavan myöhään illalla kotiin. Eipä heidän kanssansa siis aikaa tullut sen kummemin vietettyä. Joka tapauksessa kaikki meni hienosti. Ryhmä oli upea, liiderit olivat upeita, aktiviteetit olivat mieluisia, niin oli kyllä koko reissu !
        Kova ikävä kaikkia jo nyt, viimeinen ilta yhdessä oli yllättävän tunteikas.

        Sen verta vielä sanon, että valitsisin resortin jos nyt saisin valita. Isäntäperheen emäntää harvoin näkyi ja ruoka-ajoista oli vaikea sopia/pitää kiinni. No, onneksi mäkkäri oli lähellä. Paikallisiin nuoriin en tutustunut kehenkään. Perheen poika eleli omissa oloissaan. Vaikea oli edes tietää ketkä olivat ef:n oppilaita ja ketkä paikallisia... Oppilaille toki vaan puhumaan rohkeasti, ketä haittaisi kielimatkalle tullessa tutustua uusiin ihmisiin?

        EF:n toiminta oli lähes moitteetonta. Mainostettuja iPAD tunteja ei ollut, sitä jäin miettimään. Jotkut discot olivat hieman ankeita kun porukka hengaili ulkona omissa oloissaan, mutta ei se meiltä pois ollut kunhan vain sai itse pitää hauskaa. Discoja ei ollut edes joka ilta niin kuin muistan ef:n luvanneen. Onkin tärkeää ettei luota täysin siihen, mitä ef on luvannut.Yllätyksiä on aina luvassa lähti sitten minne tahansa...

        Ensi kesänä ehdottomasti uudestaan! Itselläkin kohteena joko Florida tai sitten Englanti. Katsoo nyt paljonko saa rahaa kerättyä. Ja jos on jotain kysyttävää tässä niin kysykää! Vastaan parhaani mukaan;)


      • didididi
        St Paul's Bay <3 kirjoitti:

        Palasin pari päivää sitten 3 viikon kielimatkalta Maltalta. Isäntäperhe majoitukset toimivat varmaan joka kohteessa suurin piirtein samalla lailla. Itse olin matkassa kaverini kanssa ja majoituimme toiveesta samaan isäntäperheeseen. Noin viikon päästä perheeseen tuli 14v espanjalais tyttö. Sitten tuli vielä toinen entiseen isäntäperheeseensä tyytymätön 16v espanjalaistyttö, joka oli samasta ryhmästä kuin ensimmäinen.

        Perheessä majoittuu siis yleensä useampi kielimatkalinen, poikkeuksia lukuun ottamatta eri maista.
        Meidän suomalaisryhmästä kahden samassa isäntäperheessä olleen tytön lisäksi kyseisessä perheessä oli 6 muuta kurssilaista. Taisivat olla Itävallasta, Espanjasta ja Venäjältä. Ei niihin ''kämppiksiin'' niinkään tullut kiinnitettyä huomiota, kun oli jatkuvasti kaikenlaista ohjelmaa, jonka lisäksi he tulivat aina huomattavan myöhään illalla kotiin. Eipä heidän kanssansa siis aikaa tullut sen kummemin vietettyä. Joka tapauksessa kaikki meni hienosti. Ryhmä oli upea, liiderit olivat upeita, aktiviteetit olivat mieluisia, niin oli kyllä koko reissu !
        Kova ikävä kaikkia jo nyt, viimeinen ilta yhdessä oli yllättävän tunteikas.

        Sen verta vielä sanon, että valitsisin resortin jos nyt saisin valita. Isäntäperheen emäntää harvoin näkyi ja ruoka-ajoista oli vaikea sopia/pitää kiinni. No, onneksi mäkkäri oli lähellä. Paikallisiin nuoriin en tutustunut kehenkään. Perheen poika eleli omissa oloissaan. Vaikea oli edes tietää ketkä olivat ef:n oppilaita ja ketkä paikallisia... Oppilaille toki vaan puhumaan rohkeasti, ketä haittaisi kielimatkalle tullessa tutustua uusiin ihmisiin?

        EF:n toiminta oli lähes moitteetonta. Mainostettuja iPAD tunteja ei ollut, sitä jäin miettimään. Jotkut discot olivat hieman ankeita kun porukka hengaili ulkona omissa oloissaan, mutta ei se meiltä pois ollut kunhan vain sai itse pitää hauskaa. Discoja ei ollut edes joka ilta niin kuin muistan ef:n luvanneen. Onkin tärkeää ettei luota täysin siihen, mitä ef on luvannut.Yllätyksiä on aina luvassa lähti sitten minne tahansa...

        Ensi kesänä ehdottomasti uudestaan! Itselläkin kohteena joko Florida tai sitten Englanti. Katsoo nyt paljonko saa rahaa kerättyä. Ja jos on jotain kysyttävää tässä niin kysykää! Vastaan parhaani mukaan;)

        heeei, oon miettiny ens kesänä et jos menisin joko maltalle tai britaniian. usaan en taida vielä lähteä;) milllaisia nämä isäntäperheet olivat kuuluiko paljon negatiivisiä muilta kurssi kavereilta?:) oliko suomalainen liideri koko ajan tavoitettavissa? olen itse vielä kahen vaiheilla että isäntäperhe vai resort:=)


    • ihana48

      Hei!
      Mä olisin kans lähös Floridaan, tosin STS:n kautta.Olisin 2013 vuonna 14, ja nyt kiinnostais kuulla muiden kokemuksia tolta 4vk matkalta. Ja vaikka ikäraja on 13-19, niin onko siellä ollu muita tälläsiä "Nuorempia"?

    • usaaaa

      Olisko ketään 17 lähdössä ensi keväänä/kesällä tai vasta syksyllä usaan kielikurssille ? Taino ei sillä iällä kyllä nyt niin isoo merkitystä oo... =)
      Miten se maksamisjuttu hoidetaan, pitääkö se maksaa kerralla kaikki vai voiko sen maksaa osissa ? Ja ei tuu kuuloonkaan että isi maksaa. Ja muutenkin vähän kokemuksia ois kiva kuulla niiltä ketkä siellä on ollu ja kumpi asumisvaihtoehto, isäntäperhe vai asuntola?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 145
      4097
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      112
      3700
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2575
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      90
      1496
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    Aihe