4.6 syntynyt poikamme saa nyt sitten nimekseen:

verena--

Verneri René Elian

Taustaksi sanottakoon, että itse en ole syntyjäni suomesta, joten alun alkujaankin tahdottiin mieheni kanssa valita lapselle nimi, joka ei välttämättä olisi pelkästään ihan perinteisen suomalainen. (:

Tarkempana selityksenä nimivalinnoista:

- Verneri nimi oli sellainen, jota mieheni ehdotti heti kun aloimme nimivaihtoehtoja pohtia. Hän kuulemma on aina pitänyt ko. nimestä ja kuvitellut sen antavansa lapselleen ja koska itsekin pidän siitä, niin miksikäs ei. Lisäksi halutaan lapselle kuitenkin suomalainen etunimi, jonka kirjoitusasusta tai muusta "outoudesta" ei synny hämminkiä tulevaisuudessa koulussa, kaverien keskuudessa yms.

- René (tai mahdollisesti kirjoitusasultaan yksinkertaisemmin Rene) tulee pojan toiseksi nimeksi aiemmin keväällä kuolleen vaarini mukaan, eli kyseessä on suvusta periytyvä nimi.

- Elian oli yksi "ei niin perinteisistä suomalaisista" nimistä, joita pohdimme lapsen etunimeksi alunperin. Vaikka Verneri nyt sitten veikin voiton, niin tykästyttiin tähän nimeen mieheni kanssa niin paljon, että päädyttiin antamaan tämä lapselle vielä kolmanneksi nimeksi :)

Teidän, että osa varmasti kauhistelee/inhoaa tätä nimeä, ja mikäs siinä, kuka tykkää mistäkin ja makuasioitahan nämä ovat. Olisi silti kiva kuulla mielipiteitänne eli mitäs tykkäätte?

8

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eräs lukija

Varsin kiva nimi, ja ihan sopiva suomalaiselle pojalle. :-) Toinen nimi on ainoa hieman erikoisempi, mutta ymmärrettävä suvusta tulevana, ja melko harvoin niitä toisia joutuu lopulta käyttämään. Verneristä pidän myös itse, ja on harkinnan arvoinen jos poikia joskus siunaantuu. :-)

Onnittelut koko perheelle!

• Täti

Olen erittäin samaa mieltä "Erään lukijan" kanssa. Hyvät nimet poikanne tulee samaan :)

• NimiTäti

Oikein hyvä nimirimpssu poitsulle.

• ????

Nimiyhdistelmä on oikein hyvä.

• heiheiheinäkuu...

Nimet ovat kivat, mutta väärässä järjestyksessä...

Verneri Rene Elian ei soinnu yhtähyvin kuin
      Rene Verneri Elian, Rene Elian Verneri.. jne.
      oma lempparini olisi: ELIAN RENE VERNERI

• samaamieltä!!!!!

Nyt on kesäkuu, mutta olen silti samaa mieltä kanssasi pojan nimestä.
        Elian Rene Verneri sointuu kaikista parhaiten.

• Eräs lukija
        samaamieltä!!!!! kirjoitti:

Nyt on kesäkuu, mutta olen silti samaa mieltä kanssasi pojan nimestä.
        Elian Rene Verneri sointuu kaikista parhaiten.

Mielestäni nimi taas on juuri hyvä tuossa järjestyksessä kuin aloittaja suunnittelikin, ja kutsumanimi on kätevää olla ensimmäisenä.

• verena--

Kiva lukea täältä näin positiivisia kommentteja tuon tulevan nimen suhteen :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      21
      1800
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      156
      1789
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      347
      1514
    4. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      209
      1122
    5. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1118
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      142
      1116
    7. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      995
    8. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      11
      985
    9. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      4
      969
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      928
    Aihe