Miten kauan uskaltaa kys. automallilla (vm. -05 1.1 litrainen kone) ajaa ennenkuin on pakko vaihtaa jakohihna? Tiedän kyllä että virallinen vaihtoväli on se 4 vuotta (korjaamojen rahastustako?) mutta nyt olen ajanut jo 7 vuotta hihnassa ole vielä silmällä havaittavia merkkejä kulumisesta. Tosin kilometrejäkin tosi vähän eli n. 10000 km ja auto ostettu uutena. Auto on ollut pääasiassa pelkästään lyhyessä kaupunkiajossa joten siitä vähäiset kilometrit. Onko jollain spesiaalitietoa mitä hihna todellisuudessa kestää ja mitä siitä seuraa jos se pettää? Eikös vastaavassa Citroenin 1.1 litraisessa koneessa ole hihnan vaihtoväli peräti 10 vuotta? Miten eri merkkien ohjeistukset hihnan vaihtoon poikkeavat noin paljon?
Peugeot 206:n jakohihnan todellinen vaihtoväli
2
6125
Vastaukset
- 305305306505406407
"Miten kauan uskaltaa kys. automallilla (vm. -05 1.1 litrainen kone) ajaa ennenkuin on pakko vaihtaa jakohihna?"
Siihen asti kun se katkeaa, silloinhan se on pakko vaihtaa, jos ajoa meinaa jatkaa.
Ymmärrän kyllä että autoiluun ei halua laittaa enempää rahaa kuin on aivan pakko, mutta ehkä tuon 100 euroa vuodessa voisi säästää helpommalla, ja vähemmillä taloudellisilla riskeillä jostakin muustakin asiasta? - tyhmyydestä sakoteta
On aivan omaa tyhmyyttä jos ei vaihda/vaihdata hihnaa ajoissa. Samalla kannattaa vaihtaa vesipumppu.
Suomen talven takia ei hihnalle anneta 10 vuoden vaihtosuositusta, kuten muualla Euroopassa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971998- 931440
- 1121177
- 761057
- 1211052
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57903- 49849
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58819- 36812
- 33723