Olen lähdössä Erasmus-vaihtoon syyslukukaudeksi, ja pohdin tässä että onko Erasmus-apurahan saaminen jotenkin sidottu opintopisteiden määrään? Osaisiko joku vaihdossa ollut neuvoa mua? En oikein löydä tähän selkeää vastausta yliopistojen sivuilta.
Olen ymmärtänyt, että itse Erasmus-ohjelma ei aseta vaatimuksia opintopisteiden suhteen, mutta opintotuen saaminen Kelalta toki edellyttää sen 45 op/vuosi. Apurahan osalta olen löytänyt vain tiedon, että "opiskelun tulee olla vaihdon aikana päätoimista" ja että mikäli opintopisteitä ei kerry lainkaan, voidaan pyytää selvitystä asiasta (ja apuraha pyytää takaisin?).
Eli mitenkä tämä nyt oikeasti menee? Löytyykö jostain mustaa valkoisella?
Erasmus-vaihto ja opintopisteiden suorittaminen
vaihtoonlähtijä
1
718
Vastaukset
- Vaihtari kevät2012
Omalta AMK:lta vaatimuksena on 60op/lukuvuosi tai 30op/lukukausi, jotta saa Erasmus apurahan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911244Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221098- 48824
- 70820
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53760Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50695- 33672
- 60659
- 52637
- 50615