Ikkunaremontin hinta?

Hessu

Näyttää siltä, että ikkunaremontti on edessä okt:hen parin vuoden kuluessa. Ei ole vain hajuakaan, paljonko se noin about maksaa. Osaako joku sanoa, missä kustannusluokassa liikutaan?

Vaihdettavana olisi kolme keskikokoista ja kaksi vähän suurempaa olohuoneen ikkunaa karmeineen ja pelteineen.

Mitä maksaa, jos työn tekee itse tai vastaavasti ulkopuolisella teetettynä? Kannattaako ikkunoita ylipäätään lähteä itse vaihtelemaan, jos ei ole pahemmin remonteista tietotaitoa? Suvussa on kyllä rakennusalan ammattilaisia, jotka voivat hoitaa homman, jos itse ei pysty, mutta tarvitaanko esim. ikkunapeltien laittoon joku ko. alan ammattilainen?

11

25383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asukas

Vaihdatin 4 vanhaa kaksinkertaista ikkunaa uusiin kolminkertaisiin, uusin samalla myös yhden ikkunallisen oven. Teki hieman yli 20.000 mummonmarkkaa.

• asukas

Hintaan sis. myös vanhojen ikkunoiden poistamisen yhteydessä tulleiden vaurioiden korjaus (rappaus, silikoni- yms. saumaukset jne.), sekä tietysti ikkunapeltien oikeaoppinen asennus.

• Hessu

Tsiisus... johan on lasilla hintaa. Miksi muuten laitoit kolminkertaiset lasit? Tuliko niistä enemmän hintaa kuin olisi tullut kaksinkertaisista?

• PerttiErkki
        Hessu kirjoitti:

Tsiisus... johan on lasilla hintaa. Miksi muuten laitoit kolminkertaiset lasit? Tuliko niistä enemmän hintaa kuin olisi tullut kaksinkertaisista?

Juu kyllä lasille hintaa tulee. Erityisesti kolmikerroslasit maksavat aika paljon, verrattuna kaksikerroslaseihin, mutta ovat tietenkin lämmöneristykseltään ihan eri luokkaa. En pysty sanomaan mitään tarkkaa hintaa, riippuu toimitustavasta (avaimet käteen, pelkät lasit tms.) mutta joku 3000-4000 euroa voi hyvinkin mennä, erityisesti jos joudut uusimaan peltejä yms.

• ikkunaa

joista kaksi kooltaan 1210/93 ja yksi 550/930,hinta 637 euroa!

• ikkuna

juu ei käy kieltäminen etteikö olisi halpa. mutta eihän tuossa sanota että minkälaiset ikkunat ne oli. joku paikallinen puuseppä tekee takuulla vielä edullisemmin... mutta voiko laatua vertailla jonkun "suuren" toimittajan kanssa? no ei takuulla!

• ikkuna

Toki sitä hintaa voi tälläkin hetkellä kysyä, mutta on muistettava se tosiasia, että parin vuoden päästä hinta ei tule olemaan sama. eikä tässä maailmassa mikään tunnu halpenevan :(

kustannukset vaihtelevat ikkunan "sisällön" muuttuessa. sisällöllä tarkoitan esim. sälekaihtimia, selektiivilasitusta, raitisilmaventtiilejä yms. tämän takia voi toisen kaverin hinta-arvio olla esim 4000 euroa ja toisella 5000 euroa. kun sitten kysyt ikkunoiden hintoja niin muista AINA kysyä se samalla "sisällöllä" vaikka kilpailutettavia valmistajia olisikin useita.

itse olen sitä mieltä, ettei asennusta kannata nykyään tehdä itse, ellei ole täysin varma siitä että osaa asiansa. käytettävissäsi on valtion myöntämä verotuki, joka on 60prosenttia tehdyn työn osuudesta. siis tuen saa vain työn osuudesta ei esim. käytetyistä tarvikkeista, mutta kun ammatti-ihmiset tekevät asennuksen alusta loppuun ei aikaakaan mene kuin muutama tunti. onnistuisikohan tämä itseltäsi/sukulaisiltasi. käytännössä asennustyölle ei jää verotuen jälkeen mielestäni mahdotonta summaa, kun ajattelee sitä, että asentajat tekevät kaiken pellityksistä listoituksiin ja vanhojen ikkunoiden poisvientiin saakka.

tuolla määritelmällä "kolme keskikokoista ja kaksi vähän suurempaa ikkunaa" ei sitten kyllä tee yhtään mitään!!!! pyydät ikkunavalmistajan edustajaa käymään paikan päällä ja hän mittaa/suunnittelee kanssasi oikean kokoiset ja näköiset akkunat teidän taloon. samalla saat tietää kustannukset "just eikä melkee"!!!

hintoja kun kyselet, tulet huomaamaan, että vaihtelu on kovaa. mielestäni tässäkin paikassa pätee sanonta: hyvä ja halpa ei kulje käsikädessä. eräällä tuttavallani vaihdettiin nyt toiset ikkunat 5 vuoden sisällä kun oli ostanut halvimmat markkinoilla olevat. en sen kummemmin viitsi tässä tilanteessa lähteä mainostamaan kenen valmistajan ikkunat nämä ongelmat olivat. mm. talvella tiivisteistä kävi kova veto... hieman kun laittaa rahaa enempi kiinni niin laatukin on aivan toista luokkaa.

tuossa jossakin vastauksessa mietittiin laittaisiko 2 vai 3 lasiset ikkunat. tähän ei ole kuin yksi vastaus. 3 LASISET!!! jos kustannuksia ajatellaan niin hintaero on melko pieni. ensimmäinen talvipakkanen niin 3 lasinen vaihtoehto on "maksanut itsensä takaisin".

nyt onkin jo tullut kirjoiteltua aikas paljon. saa kommentoida.

• tyytyväinen

uusittiin viime syksynä kaikki ikkunat.kolmikerroslasit ja sälekaihtimet joka ikkunassa."avaimet käteen" toimitettuna.hinta noin 500 euroa per ikkuna.

• Kilpailuta

Uusin 15 ikkunaa ja 2 ulko-ovea. Asennustyön teetin ammattilaisella joka otti hommasta 1000 euroa ja vaihtotyö kesti kokonaista 8h. Koko homma maksoi kaikkinensa n.6500 euroa. Ikkunat ovet kuuluvat sen paremmin mainostamatta varmasti maamme kolmen parhaiten tunnetuimman valmistajan joukkoon. Lasit ovat kolminkertaiset puu/alumiini selektiivi argon kaasulasit ilman kaihtimia. Lisäksi asensin ulkolaudoitukset ja pellitykset itse. Kokonaishinnaksi tuli kuitenkin tuo 6500 euroa. Kilpailutin useimpia ikkunafirmoja ja kehoitan myös muita tekemään samoin. Hinnoissa on nykypäivänä aivan tolkuttomasti ylimääräistä, eli ei kannata uskoa kaikkea mitä ne myyjät yrittävät ympäripuhua. Netissäkin voi itse vertailla hintoja ja kilpailuttaa eri yrityksiä näppärän ikkunalaskuri ohjelman kautta.

• hullumakssaa

Otin tarjoukset 7 ikkuna firmasta...17 ikkunaa ...selektiivi ..argon...valkoiset..ei sälekaihtimia...lämpölasit siis...hintahaarukka pyöri 4000 euron ja 8000 euron väliillä..otn halvimman tarjouksen. Lasit laitoin itse paikoilleen. ja ikkunat tosi laadukkaat..kuten jo ennkolta kuulin huhuja. eli jos itse osaa laittaa seinään,,,mikä ei tosiaankaan oo vaikeaa, niin saa kyllä aika hyvin palkkaa vaivastaa..säästyneillä rahoilla tehdään pari etelänmatkaa.

• "ammattilainen"
        hullumakssaa kirjoitti:

Otin tarjoukset 7 ikkuna firmasta...17 ikkunaa ...selektiivi ..argon...valkoiset..ei sälekaihtimia...lämpölasit siis...hintahaarukka pyöri 4000 euron ja 8000 euron väliillä..otn halvimman tarjouksen. Lasit laitoin itse paikoilleen. ja ikkunat tosi laadukkaat..kuten jo ennkolta kuulin huhuja. eli jos itse osaa laittaa seinään,,,mikä ei tosiaankaan oo vaikeaa, niin saa kyllä aika hyvin palkkaa vaivastaa..säästyneillä rahoilla tehdään pari etelänmatkaa.

Asennus ei ole vaikeeta. Itse tehnyt eräälle ikkunafirmalle töitä jo pidemmän aikaa. Huonopuoli itse asennetusta ikkunasta on se ettei ole asennustakuuta. Jos ikkuna valskaa,tulee kolhuja,pielet repeilee etc niin itse ne joutuu korjaileen ja miettiin mikä on vikana kun esim ikkunat huurustuu... Ovien asennukseen ihan sama homma. Alussa näyttää olevan kunnossa kaikki mutta seuraavana päivänä ovilehti ei mene kiinni yms.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      64
      2618
    2. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      27
      2594
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      15
      1694
    4. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1407
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1406
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      101
      1359
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1173
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1106
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1083
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      59
      995
    Aihe