Kannattaako Jussinkaan

syödä ravintolisiä enää. Loppuu kerralla naisen halut.
Elintarviketurvallisuusvirasto Evira julkaisi maanantaina tiedotteen, jonka mukaan Suomeen on tuotu vaarallista ainesosaa sisältävää ravintolisää.

Jack3D-niminen tuote sisältää dimetyyliamylamiinia (DMAA), joka on amfetamiinin sukuinen keskushermostoa stimuloiva aine, jonka turvallisuutta ihmiskäytössä ei ole todettu. Aineella on raportoitu olevan useita vakavia haittavaikutuksia sydämen ja aivojen toimintaan, erityisesti kofeiinin yhteisvaikutuksesta.

Iltalehden lukija käytti Fitnesstukusta tilaamaansa Jack3D-ravintolisää puolisen vuotta. Ravintolisä aiheutti miehelle ajan kanssa useita eri terveysongelmia.

Mies aloitti käytön viime syksynä, kun kaveri suositteli ravintolisää hänelle. Ahkera salillakävijä koki tuotteen aluksi toimivana.

- Kyseessä oli "treenibuusteri", jonka avulla treeni lähti paremmin käyntiin, mies muistelee.

Pelottavat oireet

Pian miehelle alkoi ilmetä erikoisia oireita: sydämen tykytyksiä, ylivilkkautta ja ärtyisyyttä. Mies käytti myös samaan aikaan paljon kofeiinia ja energiajuomia, mitkä tuntuivat vain lisäävän oireita.

Mies ehti syömään ravintolisää noin puoli vuotta, kunnes tammikuussa hän lopetti kokonaan tuotteen käytön kun oireet tuntuivat koko ajan vain pahenevan.

Tammikuussa mies sai myös ensimmäisen paniikkikohtauksensa. Sen tyypillisiä oireita ovat ahdistus ja hengitysvaikeudet, joiden seurauksena mies lähti sairaalaan asti.

- Paniikkikohtaukset toistuivat monta kertaa noin kuukauden ajan, eivätkä lääkärit keksineet niille silloin mitään syytä.

Vähitellen oireet laantuivat. Mies kertoo, että hänen ystävilläänkin on ollut tuotteen käytön jälkeen kummallisia oireita, kuten nukahtamisvaikeuksia.

- Oli helpotus, kun kuulin, että tuote vedetään markkinoilta. Se vahvisti, että oireilleni oli oikea syy, mies sanoo.

MIMOSA HEDBERG
[email protected]
387
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

tarkka ,mihin lusikkaansa työntelee.

Äänestä
  • ku puurosa syö .ei tarvihe säikkyä tollasesta myrkkyvaarasta.

    Äänestä

Emme Jussin kanssa kannata tommottii lisukkehia.
Vai aito on onnea!
terv. kesäheila

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Pikku- Jätti kirjoitti:

syödä ravintolisiä enää. Loppuu kerralla naisen halut.
Elintarviketurvallisuusvirasto Evira julkaisi maanantaina tiedotteen, jonka mukaan Suomeen on tuotu vaarallista ainesosaa sisältävää ravintolisää.

Jack3D-niminen tuote sisältää dimetyyliamylamiinia (DMAA), joka on amfetamiinin sukuinen keskushermostoa stimuloiva aine, jonka turvallisuutta ihmiskäytössä ei ole todettu. Aineella on raportoitu olevan useita vakavia haittavaikutuksia sydämen ja aivojen toimintaan, erityisesti kofeiinin yhteisvaikutuksesta.

Iltalehden lukija käytti Fitnesstukusta tilaamaansa Jack3D-ravintolisää puolisen vuotta. Ravintolisä aiheutti miehelle ajan kanssa useita eri terveysongelmia.

Mies aloitti käytön viime syksynä, kun kaveri suositteli ravintolisää hänelle. Ahkera salillakävijä koki tuotteen aluksi toimivana.

- Kyseessä oli "treenibuusteri", jonka avulla treeni lähti paremmin käyntiin, mies muistelee.

Pelottavat oireet

Pian miehelle alkoi ilmetä erikoisia oireita: sydämen tykytyksiä, ylivilkkautta ja ärtyisyyttä. Mies käytti myös samaan aikaan paljon kofeiinia ja energiajuomia, mitkä tuntuivat vain lisäävän oireita.

Mies ehti syömään ravintolisää noin puoli vuotta, kunnes tammikuussa hän lopetti kokonaan tuotteen käytön kun oireet tuntuivat koko ajan vain pahenevan.

Tammikuussa mies sai myös ensimmäisen paniikkikohtauksensa. Sen tyypillisiä oireita ovat ahdistus ja hengitysvaikeudet, joiden seurauksena mies lähti sairaalaan asti.

- Paniikkikohtaukset toistuivat monta kertaa noin kuukauden ajan, eivätkä lääkärit keksineet niille silloin mitään syytä.

Vähitellen oireet laantuivat. Mies kertoo, että hänen ystävilläänkin on ollut tuotteen käytön jälkeen kummallisia oireita, kuten nukahtamisvaikeuksia.

- Oli helpotus, kun kuulin, että tuote vedetään markkinoilta. Se vahvisti, että oireilleni oli oikea syy, mies sanoo.

MIMOSA HEDBERG
[email protected]

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu