ex vie lomalle ja minä maksan!!??!

sage1968

meneekö se tosiaan näin?? Meillä on yhteishuoltajuus ja lapset 2 vko/ kk kummallakin. Ex:lläni on 2,2 kertaa paremmat tulot ja siksi maksaa elatusmaksuja.Jäin tämän kuun alussa työttömäksi.Nyt hän haluaa viedä lapset lomalle ja minulta hän pyysi matkarahat, jotka jo maksoin. Nyt tarvitaan vielä (on hänen vloppu pitää lapsia) ruokarahaa ja lapsille käyttörahaa. Onko lähivanhemmalla velvollisuus antaa rahat? En ole pyytänyt häntä enkä isovanhempia viemään lapsia matkalle.

14

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2+1

      Oikeudenmukaselta tuntuisi elatusmaksurahojen käyttäminen tuolta osin lomaan mutta muuta ei tarvitse maksaa, joka haluaa viedä lomalle maksaa myös.

    • näin on!

      ei missään nimessä kuulu sinun maksaa! Elatusmaksut, jotka sinulle tulee, on tarkoitettu ensisijaisesti lasten peruselättämiseen. Jos jompikumpi vanhemmista haluaa jotain extraa tarjota lapsille, se on tämän vanhemmat itse kustannettava!

    • OPSERVERI

      OLET AIKA TIETÄMÄTÖN.....

      KUKIN VASTAA OMISTA MATKOISTAAN JA KUSTANNUKSISTAAN SILLOIN KUN PITÄÄ LAPSET ITSELLÄÄN

      LASTEN LOMAMATKAT VOI MAKSAA PUOLIKSI JOS NÄIN SOVITAAN MUTTA RUOKARAHAA EI OLE PAKKO ANTAA . LAPSILLE VOI ANTAA KARKKIRAHAA JOS HALUAA.

      TUTUSTU NYT IHMEESSÄ OIKEUSMINISTERIÖN ELATUSAPUOHJEISIIN ENSIN

      • opserveri

      • legal punkt
        opserveri kirjoitti:

        tässä ohjeet


        http://www.om.fi/1182265240526

        TÄHÄN KOHTAAN SOVELLETAAN OHJEEN 2.3. Kohtaa, Muut erityiset kustannukset

        Koska lapset ovat lomalla exäsi luona kustantaa hän välttämättömät elinkustannukset lapsille eli siismm. välttämättömän ruuan....

        lomamatkakustannukset tulee jakaa samassa suhteessa lasten osalta kuten muukin elatusapu on jaettu, eli maksat vain saman osan kuin alkuperäisessä elatusapulaskelmassa on sovittu

        Matkoja ei voi varata ja maksattaa niitä ilman sinun etukäteissuostumustasi !!!


      • legal punkt
        legal punkt kirjoitti:

        TÄHÄN KOHTAAN SOVELLETAAN OHJEEN 2.3. Kohtaa, Muut erityiset kustannukset

        Koska lapset ovat lomalla exäsi luona kustantaa hän välttämättömät elinkustannukset lapsille eli siismm. välttämättömän ruuan....

        lomamatkakustannukset tulee jakaa samassa suhteessa lasten osalta kuten muukin elatusapu on jaettu, eli maksat vain saman osan kuin alkuperäisessä elatusapulaskelmassa on sovittu

        Matkoja ei voi varata ja maksattaa niitä ilman sinun etukäteissuostumustasi !!!

        ELI SIIS RUOKARAHAA EI OLE PAKKO ANTAA JA KÄYTTÖRAHAN VOIT ANTAA SUORAAN LAPSILLE


    • mustaa valkoisella

      ex vetoaa tähän oikeuden tekemään päätökseen......se, että luonapitovähennyksen perusta on suppea, merkitsee, että lapsen lähivanhemman kustannettavaksi on tarkoitettu jäävän esimerkiksi lapsen vaatteista ja jalkineista, tietoliikenteestä, virkistys- harrastustoiminnasta ja niitä varten hankittujen välineiden hankkimisesta johtuvat kustannukset.....

      • PISTE

        ELI ET SIIS MAKSA KUSTANNUKSIA SILTÄ AJALTA KUN LAPSET OVAT EXÄSI LUONA


        ei exäsi voi varata matkoja lapsille sinulta kysymättä ja lähettää laskua sinulle
        ja ruokalaskuja ei sinun tarvitse maksaa sinä aikana kun lapset ovat exän hoidossa...

        on hyvä sopia asioista etukäteen....

        vaikka mullakin on exän kanssa yhteishuolto niin kumpikin maksaa lasten lomamatkat itse kun lapsi on toisen luona...


      • opserv

        ei se näin men...luepa ohjeet uudestaan tai käy kysymässä lastenvalvojalta tms...


      • KYSYMÄLLÄ PARAS
        PISTE kirjoitti:

        ELI ET SIIS MAKSA KUSTANNUKSIA SILTÄ AJALTA KUN LAPSET OVAT EXÄSI LUONA


        ei exäsi voi varata matkoja lapsille sinulta kysymättä ja lähettää laskua sinulle
        ja ruokalaskuja ei sinun tarvitse maksaa sinä aikana kun lapset ovat exän hoidossa...

        on hyvä sopia asioista etukäteen....

        vaikka mullakin on exän kanssa yhteishuolto niin kumpikin maksaa lasten lomamatkat itse kun lapsi on toisen luona...

        SIIS KYSY ASIAA LASTENVALVOJALTA TAI OIKEUSAPUTOIMISTOSTA....

        OTA HUOLTAJUUSPÄÄTÖS MUKAAN



        EI TÄLTÄ SIVUSTOLTA SAA MUUTA KUIN LÄPÄNHEITTOA


    • no just joo...

      Sää kun niin mieluusti pitäisit ne elatusmaksut ittelläs, etkä raatsis laittaa niitä lasten lomailuun... Suako se ex miehes elättää vai?

    • EXLOVERNIEO

      Paras resepti LOVE olen koskaan löytänyt on ollut John Yi Yi Oracle spell!!! LADIES, enää odottaa! Olen 7th Heaven, koska olin ohjannut John Yi Yi Oracle loitsu oma henkiopas ja minun suhde onnistuneesti korjata, kun se oli kuolemassa hidas kuolema! Luota Jumalaan ja tietää, että taika sijoittuu sinulle samoin, jos pitää sitä niin! Olen tavannut sielunkumppanin elämän ja tietää, että mitä, tätä ei oteta minulta! Kaikki siunaukset komeus John Yi Yi Oracle spell! Kaikki kiitos [email protected] varmista otat yhteyttä tämän miehen hän voi auttaa ... HIS sähköpostiosoite on [email protected]

    • tietenkin pitää

      eikö tässä ole lapsi se tärkein juttu....ja eikö ole mahtavaa että pääsevät matkalle...

      • Monimuotoista

        Minusta ois ihanaa jos lapseni isä veis lapsen matkalle!!! Maksaisin koko lystin jos tällanen yllätys tulis. Mut lapsen isukki reppureissaa uusiovaimoineen lapsettomana pitkin muaailmaa ja minä ja mieheni sitte käytetään matkarahat lapseen,sen harrastuksiin ja muun paletin pyörittämiseen. Kerran kahdessa vuodessa käydään etelässä tms. mutta ois kiva jos isänsäkin veis matkalle. Mut eihän se isästä oo niin kivaa lapsen kanssa,ei se hälle oo lomaa jos ei voi kietoo bissee Thaimaan kuppiloissa.:D

        Jtn maksa nyt ihmeessä jos varaa on,lapsi siitä nauttii !!!! Jos ei ole varaa,niin kerro että maksaisit jos olisi rahaa.:) Mut älä mieti kenen kuuluu maksaa,koska lapset on molempien.molemmat maksaa ja lapset nauttii!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1512
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1319
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1162
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1119
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      932
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      785
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      710
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      646
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      627
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    Aihe