onko tämä uusheräyksen palsta?

käppäilijä

Vai ovatko nämä uuslestadiolaiset ne pari hassua tyttöstä, jotka ovat pistäneet nimensä siihen kuuluisaan ehkäisylistaan.

18

2584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vain
    • vl2003

      Kerro nyt minullekin? Naurattaa jo valmiiksi.

      • käppäilijä

        etkö muka ole kuullut.

        Viime vuonna se taisi kiertää siellä.

        Listan tarkoituksena oli osoittaa ehkäisyn hyväksymisen kannatus rauhanyhdistyksellä.
        Kyllä siihen muutama nimi tulikin.

        Listan oli varmaan laittanut kiertämään joku uuslestadiolaisen tapainen kaveriporukka.
        Tai ehkä jotkut ei-vl:lät.

        Vai olikohan se lista vain joku vitsi.

        Minusta siitä tietää nykyään melkein kaikki uskovaiset, mitä olen jutellut.


      • vl2003
        käppäilijä kirjoitti:

        etkö muka ole kuullut.

        Viime vuonna se taisi kiertää siellä.

        Listan tarkoituksena oli osoittaa ehkäisyn hyväksymisen kannatus rauhanyhdistyksellä.
        Kyllä siihen muutama nimi tulikin.

        Listan oli varmaan laittanut kiertämään joku uuslestadiolaisen tapainen kaveriporukka.
        Tai ehkä jotkut ei-vl:lät.

        Vai olikohan se lista vain joku vitsi.

        Minusta siitä tietää nykyään melkein kaikki uskovaiset, mitä olen jutellut.

        Onko tuo totta vai kaupunkitarina?

        Mitä listalle tapahtui?

        Ehkä mulle ei tuollaisia näytetä, kun on jo tätä perhettä;-).


      • Oluen Ystävä
        käppäilijä kirjoitti:

        etkö muka ole kuullut.

        Viime vuonna se taisi kiertää siellä.

        Listan tarkoituksena oli osoittaa ehkäisyn hyväksymisen kannatus rauhanyhdistyksellä.
        Kyllä siihen muutama nimi tulikin.

        Listan oli varmaan laittanut kiertämään joku uuslestadiolaisen tapainen kaveriporukka.
        Tai ehkä jotkut ei-vl:lät.

        Vai olikohan se lista vain joku vitsi.

        Minusta siitä tietää nykyään melkein kaikki uskovaiset, mitä olen jutellut.

        Ei listaa ole ollut eikä ole eikä tule olemaan.

        Olenhuomannut että VL-liike kieltää kaiken, joka voi olla sille negatiivistä.

        Niin kävi tuolla VL palstalla olutkeskustelu.

        Siellä todettiin, ettei kukaan/koskaan ennen eikä tulevaisuudessa ole yhtäänolutta seurapaikalla juonut eikä juo.

        Yli-ihmisiä nuo VL-ihmiset.
        Niin ja VL-srk on aina oikeassa.
        Vaikka suurin osa saarnaajista on vailla teologista koulutusta, mutta se taitaakinolal vain negatiivinen kokemus.


      • käppäilijä
        käppäilijä kirjoitti:

        etkö muka ole kuullut.

        Viime vuonna se taisi kiertää siellä.

        Listan tarkoituksena oli osoittaa ehkäisyn hyväksymisen kannatus rauhanyhdistyksellä.
        Kyllä siihen muutama nimi tulikin.

        Listan oli varmaan laittanut kiertämään joku uuslestadiolaisen tapainen kaveriporukka.
        Tai ehkä jotkut ei-vl:lät.

        Vai olikohan se lista vain joku vitsi.

        Minusta siitä tietää nykyään melkein kaikki uskovaiset, mitä olen jutellut.

        En tosin ole itse nähnyt sitä, enkä tiedä mikä sen nykyinen tila on.

        Kuitenkin siitä on puhuttu seurakuntapäivilläkin tässä alkuvuonna ainakin Kokkolassa.

        Olen sitäpaitsi kuullut siitä jo sitä ennen parilta kaverilta, jotka ovat sen omin silmin nähneet. Ja muutenkin aika moni tuntuu kuulleen asiasta.

        Joten tuskin pelkkä huhu.


      • vl2003
        käppäilijä kirjoitti:

        En tosin ole itse nähnyt sitä, enkä tiedä mikä sen nykyinen tila on.

        Kuitenkin siitä on puhuttu seurakuntapäivilläkin tässä alkuvuonna ainakin Kokkolassa.

        Olen sitäpaitsi kuullut siitä jo sitä ennen parilta kaverilta, jotka ovat sen omin silmin nähneet. Ja muutenkin aika moni tuntuu kuulleen asiasta.

        Joten tuskin pelkkä huhu.

        Olisiko sitä joku ihan vakavalla mielellä kierrättänyt vai enempi huumorilla?

        Kylläpäs on harhautus.


      • käppäilijä
        käppäilijä kirjoitti:

        En tosin ole itse nähnyt sitä, enkä tiedä mikä sen nykyinen tila on.

        Kuitenkin siitä on puhuttu seurakuntapäivilläkin tässä alkuvuonna ainakin Kokkolassa.

        Olen sitäpaitsi kuullut siitä jo sitä ennen parilta kaverilta, jotka ovat sen omin silmin nähneet. Ja muutenkin aika moni tuntuu kuulleen asiasta.

        Joten tuskin pelkkä huhu.

        siellä seurakuntapäivillä joku puhuja totesi, että sellaisen listan kierrättäminen tai siihen nimen paneminen on eriseuraisuutta. Mutta totesi lisäksi, että koska tuo eriseuraisuus ei ole vielä muodostanut mitään näkyvää yhtenäistä joukkoa, eikä siihen ole mukaan mennyt puhujia, ei ainakaan vielä voida puhua eriseurasta.


      • käppäilijä
        vl2003 kirjoitti:

        Olisiko sitä joku ihan vakavalla mielellä kierrättänyt vai enempi huumorilla?

        Kylläpäs on harhautus.

        koska en ole itse nähnyt.

        Mutta tuskin kaksi kaveriani valehtelisi.
        Vaikkakaan en ole ihan varma, että olivatko he itse nähneet sitä.
        Ehkä se puhujakin oli vain kuullut huhun.
        Mutta tuskin, tuskin.

        Oletko itse Helsingistä päin(tai oleskellut siellä paljon)? Silloin voisit omistaa varmemman tiedon asiasta.


      • käppäilijä
        vl2003 kirjoitti:

        Olisiko sitä joku ihan vakavalla mielellä kierrättänyt vai enempi huumorilla?

        Kylläpäs on harhautus.

        On siellä Helsingissä kuulemma semmosia kuppikuntia, jotka on kannattamassa tällaista.

        Luulevat että Jumalan valtakunta on demokraattinen. Vaikka sehän on kuningaskunta.
        Ja sen Kuningas ja Itsevaltias on Elämän Herra Jeesus Kristus.


      • Hynde
        käppäilijä kirjoitti:

        koska en ole itse nähnyt.

        Mutta tuskin kaksi kaveriani valehtelisi.
        Vaikkakaan en ole ihan varma, että olivatko he itse nähneet sitä.
        Ehkä se puhujakin oli vain kuullut huhun.
        Mutta tuskin, tuskin.

        Oletko itse Helsingistä päin(tai oleskellut siellä paljon)? Silloin voisit omistaa varmemman tiedon asiasta.

        Täällä ei olla kuultu mitään, ei vielä yhtään mitään.

        Ainoastaan pohjoisessa huhuillaan.
        Kerran on joku pohjoisesta väittänyt että täältä olisi jotkut uuslestadiolaiset etenkin espoosta sellaisen anomuksen lähettäneet. Liioteltua huhua sellainen määrä, 50 nimeä mikä pitäis kuulua jo keskinäisissä puheissa. joopajoo.


      • vl2003
        käppäilijä kirjoitti:

        On siellä Helsingissä kuulemma semmosia kuppikuntia, jotka on kannattamassa tällaista.

        Luulevat että Jumalan valtakunta on demokraattinen. Vaikka sehän on kuningaskunta.
        Ja sen Kuningas ja Itsevaltias on Elämän Herra Jeesus Kristus.

        Tämä on samanlainen tieto kuin se, että "Helsingissäkin kohta kaikilla on televisio". (Kuultuu yhdeltä pohjoissuomalaiselta perheenisältä joka halusi ostaa television).

        Monestikin tulee tällaisia asioita, joissa jokin ilmiö yleistyy "missä tahansa muualla paitsi täällä", jolloin "mekin voimme varmaan nyt vähän höllentää".

        Jos näitä kuppikuntia on, niin hyvin ovat pysyneet minulta piilossa. Tai ovat sitten jo niin irrallaan, etteivät käy ja näy enää rauhanyhdistyksen tilaisuuksissa.


      • vl2003
        Hynde kirjoitti:

        Täällä ei olla kuultu mitään, ei vielä yhtään mitään.

        Ainoastaan pohjoisessa huhuillaan.
        Kerran on joku pohjoisesta väittänyt että täältä olisi jotkut uuslestadiolaiset etenkin espoosta sellaisen anomuksen lähettäneet. Liioteltua huhua sellainen määrä, 50 nimeä mikä pitäis kuulua jo keskinäisissä puheissa. joopajoo.

        Kyllä vähän epäilyttää, että "listaa olisi kierrätetty" niin etten itse tai kukaan minun tuttuni olisi sellaista nähnyt. Jos se lista taas on kiertänyt niin, ettei sitä ole kaikille näytetty, niin olisi kiinnostava tietää, kuka on tehnyt valintoja kenelle näytetään ja kenelle ei. Joka tapauksessa tuollainen kierrättämistapa jo kertoisi kuinka puhtailla tai likaisilla papereilla listan kierrättäjät olisivat olleet asialla. Luulenpa, että jos itse kierrättäisin tuollaista listaa niin viimeistään toinen uskovainen, jolle sitä tarjoaisin allekirjoitettavaksi, haluaisi keskustella minun kanssa uskomisen asiasta vakavasti.

        Miksei tuo periaatteessa voisi pitää paikkansakin, hiukan vain epäilyttää.


      • käppäilijä
        vl2003 kirjoitti:

        Tämä on samanlainen tieto kuin se, että "Helsingissäkin kohta kaikilla on televisio". (Kuultuu yhdeltä pohjoissuomalaiselta perheenisältä joka halusi ostaa television).

        Monestikin tulee tällaisia asioita, joissa jokin ilmiö yleistyy "missä tahansa muualla paitsi täällä", jolloin "mekin voimme varmaan nyt vähän höllentää".

        Jos näitä kuppikuntia on, niin hyvin ovat pysyneet minulta piilossa. Tai ovat sitten jo niin irrallaan, etteivät käy ja näy enää rauhanyhdistyksen tilaisuuksissa.

        mutta voi olla perääkin.


    • UL-nuori

      Tämä ei ole uusherätys-paltsa vaan ihan otsikon mukaisesti uuslestadiolaisuus-palsta.

      Uuslestadiolaisuus ei ole uusherätys!

      • UL-nuorelle

        Miten teidän joukkoonne voi liittyä?


      • ul Puhveli
        UL-nuorelle kirjoitti:

        Miten teidän joukkoonne voi liittyä?

        Joukkoon voi liittyä kuten minä: alkaa kirjoittaa hassulla nimimerkillä hilpeyttä herättäviä viestejä suomi24:n lestadiolaisuusaiheisille palstoille.


      • UL-nuori
        UL-nuorelle kirjoitti:

        Miten teidän joukkoonne voi liittyä?

        Jos tunnet olevasi uuslestadiolainen, kuulut heihin. Mihinkään maksulliseen yhdistykseen ei tarvitse liittyä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      68
      6783
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4400
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2813
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1091
    Aihe