Escitalopram Actavis

Väsyttää

Onko kenelläkään tullu Escitalopram Actaviksesta väsymystä? Se on kyllä ollut mulla toimiva lääke, mutta haittavaikutuksena tuntuu olevan hirmuinen väsymys.
Nyt kun olin ilman lääkettä muutaman päivän niin pinna on kireellä kun viulun kieli, mutta ei väsyttänyt...itseasiassa en oo juurikaan saanu nukuttua.
Muilla samanlaisia kokemuksia?

12

15047

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lääkedosentti.

      "Onko kenelläkään tullu Escitalopram Actaviksesta väsymystä?"

      On tullut ja tulee valtaosalle.

      "Se on kyllä ollut mulla toimiva lääke, mutta haittavaikutuksena tuntuu olevan hirmuinen väsymys."

      Silloin se ei todellakaan ole toimiva lääke. Jos noita haitta / sivuvaikutuksia tulee, niin lääkitys ei ole silloin ainakaan missään nimessä oikea. Aiheuttaa todella paljon ongelmia.

      "Nyt kun olin ilman lääkettä muutaman päivän niin pinna on kireellä kun viulun kieli, mutta ei väsyttänyt...itseasiassa en oo juurikaan saanu nukuttua."

      Tuota nämä lääkkeet tekevät. Mielialat ja aivokemiat pysähtelee, sitten taas ryöppyää kuin viimeistä päivää, sitten taas hidastuu. Ne vääristävät aivokemioita peruttamattomalla tavalla ja pahentavat suurin osa useimmissa tapauksissa itse ongelmia, ja ongelmia ne eivät ratko missään vaiheessa. Harkitse lääkkeiden lopettamista vakavasti, muussa tapauksessa vaihda nyt ainakin lääkityksesi.

      "Muilla samanlaisia kokemuksia? "

      On. Vuosien kokemuksilla.

      • Anonyymi

        Luonnon masennuslääke - https://tonzes.com/deprfi.htm
        Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.


    • Väsyttää

      On se sillai toimiva lääke ollut, että mieliala on muuten ollut parempi ja ei ole tullut ns räjähtelyitä, mutta tuo väsymys on todella häiritsevää.
      Depressiohoitajan kans asiasta puhuin ja hän oli sitä mieltä, että lääkettä ei kannattaisi lopettaa eikä vaihtaa vielä ainakaan.
      Olin muutaman kuukauden ilman lääkkeitä ja tilanteeni paheni huomattavasti, siitä alkoi kärsimään jo koko perhe. Venlafaxinia söin aikasemmin, mutta siitä tulee niin kauhea pahoinvointi, että ei sen kanssa oikein mistään tullu mitään.

    • Lääkedosentti.

      "On se sillai toimiva lääke ollut, että mieliala on muuten ollut parempi ja ei ole tullut ns räjähtelyitä, mutta tuo väsymys on todella häiritsevää.
      Depressiohoitajan kans asiasta puhuin ja hän oli sitä mieltä, että lääkettä ei kannattaisi lopettaa eikä vaihtaa vielä ainakaan.
      Olin muutaman kuukauden ilman lääkkeitä ja tilanteeni paheni huomattavasti, siitä alkoi kärsimään jo koko perhe. Venlafaxinia söin aikasemmin, mutta siitä tulee niin kauhea pahoinvointi, että ei sen kanssa oikein mistään tullu mitään."

      No hyvä että oli edes jotain hyötyä. Depressiohoitajat ja lekurit sanoo aina sormi pitkällä sitä ja tätä, mutta he tietävät ainoastaan asioista tietoa. Tietenkin hän sanoo että ".. kokeile nyt vielä vähän aikaa takatakatakataka..", mutta ne voi ohjata täysin väärään suntaan jos niitä silmittömästi uskoo. Kokeile sitten jotain muuta lääkettä kuin tuota Venlaa, kyllä niitä on muitakin. Mutta tuo koko rumba joidenkin pillerien pyöritysten kanssa on omasta mielestäni jo itsessään todella sisältä syövää. Mutta nyrkkisääntönä, jos sivuvaikutuksia tulee, ei sitä lääkettä voi eikä tulisi käyttää. Äkkiä on asiat paljon huonommassa jamassa. Jos olet koittanut noita kahta lääkeetä vain, niin on niitä muitakin lääkkeitä..

      • Anonyymi

        Muista, ett kerrot seuraavalla kerralla totuuden, ett ätmi näitä kirjoittelee! Siis sinä itämieheke!


    • Väsyttää

      Kyllähän ne lääkärit liiankin äkkiä monesti lääkkeitä tyrkyttää. Omalla kohdallani vaan olen jo yli 10 v yrittänyt taistella ja jaksaa ja jaksaa, mutta viime syksynä kaikki loppui. En tiennyt mitä muutakaan, kuin mennä lääkäriin hakeen apua. Ite en tästä selviä yksin, ilman apua. En sitten tiedä mitä tehdä, jos lääkkeet ja terapia ei auta...

      • Lääkedosentti.

        "Kyllähän ne lääkärit liiankin äkkiä monesti lääkkeitä tyrkyttää."

        ? Sitähän minä tuolla sanoin jo.

        "Omalla kohdallani vaan olen jo yli 10 v yrittänyt taistella ja jaksaa ja jaksaa, mutta viime syksynä kaikki loppui. En tiennyt mitä muutakaan, kuin mennä lääkäriin hakeen apua. Ite en tästä selviä yksin, ilman apua. En sitten tiedä mitä tehdä, jos lääkkeet ja terapia ei auta... "

        Itselläni on myös erittäin sairasta ja sairaanloista taistelua ollut vuosikaudet. Ota nyt ensisijaisena hoitona tuo terapia, ja ole todellakin siinä päällä mukana. Asiat paranee.


    • tattoo2

      Mulle määrättiin tuota Escitalopram actavista paniikkihäiriöön, ja nyt 5 päivää syönyt 10mg/päivässä..Maha on outo ja tänään heräsin yövuoron jälkeen 12 aikaan siihen että molemmat kädet puutuneet ja paniikkikohtaus päällä, ei ole ikinä ollut uollaista paniikkihäiriötä..Sit lääkkeen otosta noin 3 tuntia oli toinen paniikkikohtaus lähellä ja käsi rupesi puutumaan.
      Soitin lääkäriasemalle ja sieltä lupasi lääkäri huomenna soitella..Olen miettinyt että heivaanko koko lääkkeen pois, on ollut pientä paniikkihäiriön poikasta, mutta ei mitään näin järkyttävää ******.
      Ja ennen en ole mitään ``masennuslääkkeitä`` syönyt. Ja olo on kyllä mielenkiintoinen tälläkin hetkellä, pikku rauhoittavassa kännissä kun olisi.

      Onko muilla samantapaisia kokemuksia ko. lääkkeestä?

      Tuntuu että pahensi vaan oireita ja pisti pään sekasin, ei todellakaan parantanut mitään,ainakaan vielä, pitäisikö vaan olla kärsivällinen ja sitkeesti ottaa lääkettä..? Katotaan nyt tietysti että mitä lääkäri sanoo, mutta niistäkään aina tiedä.

      • Actawish

        Tämä on juuri mitä SSRI:t aiheuttavat ihan normaalillekin ihmiselle. Potilasohjeessakin kerrotaan, että haittavaikutuksena on ahdistuksen/masennuksen/paniikkikohtauksien jne. pahentuminen. Raajojen ja muu kropan puutuminen on myös yksi tunnetuista vaikutuksista, joten mikäli et sattunut nukkumaan kätesi päällä, voisi lääkkeen lopettaminen tässä vaiheessa olla harkinnan arvoinen vaihtoehto. Niin ja yllätysyllätys, myös vatsavaivat kuuluvat SSRI:n haittavaikutuksiin.


    • Uupunut hoitsu

      Mulla ollu noin 1,5 kk käytössä Cipralex ja on kyllä olo parantunut (ennen söin Venlafaxinia vuoden ajan). Mutta hirvee väsymys kyllä ollut. Hyvä sitten tietää, että se on tosta lääkkeestä. Onhan se tietysti hyvä, että nukkuu kuin että valvoo, mutta päivällä ois ihan kiva jaksaa tehdä kaikkia normaaleja juttuja, eikä nukkua. Kesä mennyt vähän ohi, mutta tuleehan noita.

    • 2+3

      25 mg annostuksella olen nyt useamman vuoden syönyt. Ihan jees lääke, kamalan kallis vain.
      Alussa haittavaikutukset oli kamalat, joka paikkaan pisteli ja lihakset kouristeli, nenä oli tukossa ja väsytti. Jatkoin silti ja nyt ei ole noista enää mitään.

      • Anonyymi

        Kerro mies lääkärille, älä tänne!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4176
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2179
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1684
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1497
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1458
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1380
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1258
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1174
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1099
    10. 22
      1066
    Aihe