Olen nuori opiskelija joka vielä hetki sitten eli normaalia opiskelijan elämää. Tosin nyt olen kesätöissä siivoojana ja rahasta on ollut tiukkaa. Kuitenkin joku lakitoimisto otti taannoin yhteyttä ja pyysi käymään tuolla. Kävi ilmi, että eräs sukulainen oli kuollut ja oli tehnyt testamentin, jossa perintö oli jätetty minulle. Perintöön kuuluu melkoinen määrä käteistä pankissa sekä pari kerrostaloasuntoa (Helsingissä, ovat vuokralla) sekä joku asunto-osake Tukholmassa. Luulin tuota ensin vähintään piilokameraksi ja kävin verotoimistossakin näyttämässä noita papereita. Verotoimiston virkailija totesi, että kyseessä ei ole huijaus vaan ihan oikea yllätysperintö.
Ihmetyttää ja yötkin menevät lähinnä valvoessa. Harmittaa kun en edes hautajaisiin tiennyt mennä. Perukirjoitus ja perinnönjako on ensikuussa. Jotenkin on outoa siivoilla ja elää tonnikala-pastalinjalla ja venyttää senttiä. Tarkoitus olisi mennä loppukesästä käymään Tukholmassa katsomassa sitä asuntoa (joku sukulaiseni loma-asunto kai). Muita tulevia asuntojani en ole vielä edes nähnyt, Google mapsista katsoin lähinnä että missä nuo sijaitsevat.
Kyllä maailma onkin ihmeellinen...
Sain jättisuuren yllätysperinnön
164
17168
Vastaukset
- 9+4
Onnittelut sitten vaan! Se, että kuinka nopeasti rahat saa käyttöön riippuu siitä, tyytyvätkö kaikki lakisääteiset perilliset testamenttiin. Testamentissa tuskin mitään vikaa, mutta lakisääteiset perilliset voivat hidastaa testamentin toimeenpanoa, jos ryhtyvät hankaliksi.
- siis ihan oikeesti..
Niin ja ensitöiksesi tulit kertomaan siitä tänne.
Joo, me kaikki uskotaan sinua...ihan oikeesti.
Kyllä te ylläpidonpoijjaat sitte keksitte kaikenlaista.
Tulee niin elävästi mieleeni ne ajat, jolloin sepitin horoskooppeja eräälle aikakauslehdelle. - Päätavoite on..
siis ihan oikeesti.. kirjoitti:
Tulee niin elävästi mieleeni ne ajat, jolloin sepitin horoskooppeja eräälle aikakauslehdelle.klik-klik-klik
- painajaisuniko ?
Tulee niin elävästi mieleeni ne ajat, jolloin sepitin horoskooppeja eräälle aikakauslehdelle.Siis keksitty kirjoitus . En usko että sait noin paljon perintöä . Olet nähnyt unta !
- Hiihaa ja hoohoo
Tulee niin elävästi mieleeni ne ajat, jolloin sepitin horoskooppeja eräälle aikakauslehdelle.Sitähän minäkin :D miksi kukaan olisi niin pölhö, että tulisi tänne tuommoista kertomaan... eli ei ole tosi juttu tuo :D !
- tavoite hukassa
Päätavoite on.. kirjoitti:
klik-klik-klik
Miksi aina pitää epäillä?
Oletetaan että epäilevä henkilö kuulee tarinan joka ei edes liity henkilöön itseensä ja myöhemmin tarina osoittautuu valheeksi.
Normaali henkilö ei välttämättä reagoi kovinkaan suuresti jos edes ollenkaan koko asiaan, mutta tyypillinen suomi24 epäilijä kokee epäonnistuneensa elämässä ja harkitsee luultavasti itsemurhaa johon melko varmuudella vetää muitakin mukaan (todisteena koulu ja muut perhesurmat).
Mielestäni olisi aiheellista miettiä onko tieto kovinkaan arvostettava asia. - klik klik
Päätavoite on.. kirjoitti:
klik-klik-klik
näinhän se on, mutta kaikki kävijät, joita sinäkin olet, auttavat heitä tässä asiassa.
- eos---eos
Hiihaa ja hoohoo kirjoitti:
Sitähän minäkin :D miksi kukaan olisi niin pölhö, että tulisi tänne tuommoista kertomaan... eli ei ole tosi juttu tuo :D !
alotushan oli provo, mutta itselle kai kilahtaa 100k 10-20v sisään. siis verojen jälkeen laskettuna jos asuntojen hinta pysyy 15% marginaalissa...
Miksi naputan tänne? Lyö moraali vastaan, jotain tsemppausta kai kaipaisin siis... Olisiko kiva että toinen kuolisi, jos se mahdollistaisisi minulle paremman elämän? - mk
Rimtaperiiliset saavat osansa muitta jos heitä ei ole niin kuka muu voi moittia testamenttia ja siihenkin pitää olla syy miksi. Jos on rintaperillisia niin ei voi testamentata kuin puolet omaisuudestaan mutta se toinenkin puoli jaetaan kaikkien prillisten kesken eli omia lapsiaa pitää olla muuten on aika heikoilla ja pitää pystyä tosidstamaan mikä testaemntissä on vikana. Oliko henkilö täysin sielun ja ruumiin voimissa pitää pystyä nayttämään toteen ja kun lakitoimsito hoitaa asiaa niin vitsit on vähissä yrittää mitätöidä testamentti.
- älä kerro satuja...
tavoite hukassa kirjoitti:
Miksi aina pitää epäillä?
Oletetaan että epäilevä henkilö kuulee tarinan joka ei edes liity henkilöön itseensä ja myöhemmin tarina osoittautuu valheeksi.
Normaali henkilö ei välttämättä reagoi kovinkaan suuresti jos edes ollenkaan koko asiaan, mutta tyypillinen suomi24 epäilijä kokee epäonnistuneensa elämässä ja harkitsee luultavasti itsemurhaa johon melko varmuudella vetää muitakin mukaan (todisteena koulu ja muut perhesurmat).
Mielestäni olisi aiheellista miettiä onko tieto kovinkaan arvostettava asia.Asia kun ei vaan voi juridisesti mennä noin :)
- Kotitarvejuristi
Ja kannattaa muistaa, että koska et ole perinnön jättäjän lapsi, joudut maksamaan perinnöstä 30 prosenttia perintöveroa.
- 8+5
//Perukirjoitus ja perinnönjako on ensikuussa//
Perunkirjoituksessa selvitetään jäämistö, osakkaat ja varmaankin testamentti tiedoksi paikalla oleville ja perukirja menee verottajalle perintöveron määräämistä varten.
Tuo perinnönjako ei ehkä sujukaan samalla kertaa ja sopuisasti. Ellet ole täysin selvillä perinnönjaon ja testamentin vaatimista kiemuroista, niin palkkaa asiantuntija avuksesi jo perunkirjoitukseen.
Testamentti on saatettava todisteellisesti tiedoksi kaikille perillisille ja viimeksi tavoitetusta perillisestä alkaa kulua 6kk aika moitekanteen nostamiseksi. Jos kaikki perilliset hyväksyvät testamentin heti, niin silloin jakokirja ja rahojen haltuun saamisen voi toteuttaa jopa perunkirjoituksen yhteydessä.
Jos taas joku perillisistä todella pakoilee testamentin tiedoksi antamista, niin prosessi voi venyä todella pitkäksi ja perintöverokin ehtii tulla ennen perinnön haltuun saamista. Kuuntele herkällä korvalla testaattorin muiden perillisten suhtautumista, ettei joku livahda ulkomaille ennen tiedoksi antamista.- TOSI ON
Kannattaa alkaa runoilijaksi,ne kuulemma tienaavat hyvin.joo...monta päivää pitää ryypätä ennenkuin taiteilijan lahjakkuus tulee esiin?
- 25346
No onneksi olkoon vaan. Joillain ihmisillä on onnea, nauti siitä.
- Jappe121
Et viittis lainata muutamaa saturaista? :)
- esaiasko
Siitä perinnöstä kun sitten maksaa kaikki kulut ja verot niin kyllä se siitä pienenee sekin perintö(kiitos suomen eduskunnan)
- Ex suomalainen
Ei Suomen eduskunnan vaan suomalaisen karteellisen vasemmistofeminismin a`la Jutta Urpilainen, joka ei ymmärrä, että kotimaassa pidetty raha tuottaa uutta rahaa, mutta ulkomaille feminismin nimissä syydetty ulkomaisten naisten eläke- etuutwwn annettu euro on vain jokaiselta suomalaiselta pois otettu raha velkana jopa useammalta sukupolvelta! Sosialismi ei ole kannattavaa kuin sosialistiselle viranhaltijalle tai ministerille ja niitähän on Suomi pullollaan, ja joista 90% on nasia.
- Yllätysperinnönsaaja
Ex suomalainen kirjoitti:
Ei Suomen eduskunnan vaan suomalaisen karteellisen vasemmistofeminismin a`la Jutta Urpilainen, joka ei ymmärrä, että kotimaassa pidetty raha tuottaa uutta rahaa, mutta ulkomaille feminismin nimissä syydetty ulkomaisten naisten eläke- etuutwwn annettu euro on vain jokaiselta suomalaiselta pois otettu raha velkana jopa useammalta sukupolvelta! Sosialismi ei ole kannattavaa kuin sosialistiselle viranhaltijalle tai ministerille ja niitähän on Suomi pullollaan, ja joista 90% on nasia.
Höpö höpö sinä "vasemmisto feministien" haukkuja. Otahan ensiksi selvää, mihin puolueeseen kuuluvat ne suomen rikkaimmat, joilla EI ole huolen häivääkään rahasta, ja hauku sitten vasta köyhempää kansanosaa ja vasemmistoa, joka edes hiukkasen yrittää pitää vähävaraisempien puolia.
Naiset ovat tosiasiassa kaikista varattomimpia kaikissa maailman kolkissa; perehdy vähän tilastotietoon ja muuhunkin, ennen kuin alat väittää vääräksi asioita. Jos nyt muutama poliitikko on vähän varakkaampi, mutta muuten naiset eivät saa kuin 80% siitä mitä miesten keskipalkka on, VAIKKA tekisivätkin samaa työtä. Ja kaikista köyhimpiä ovat "värilliset" naiset.
Maailma on nykyään globaali, kaikki mitä maapallon toisella puolellakin tapahtuu, vaikuttaa meihinkin täällä Suomessa. Se on tosiasia ja syytä ottaa huomioon. Ei voi olla niin "yksisilmäinen" että pyörii vain oman napansa ympärillä.
Toinenkin asia olisi: Itse olen perinyt entiseen markka-aikaan 100 000 mk tädiltäni "Ameriikoista". Heillä kun ei ollut lapsia, niin testamenttasivat rahansa suomen sukulaisille. Viisaasti monille (serkuilleni) ja kaikille sama summa. Sillä ostin asunnon, se oli iso raha siihen aikaan! Että kyllä näitä perintöjäkin vaan joskus sattuu yllättäen tulemaan. Se OLI SUURI yllätys kaikille meille! Olen kiitollinen tädille ja hänen miehelleen, että olivat noin kauaskantoisen viisaita ja ystävällisiä ihmisiä. Olen pitänyt yllä heidän muistoaan mm. lahjoittamalla liikeneviä (pikku)summia köyhemmilleni, vaikka itse kuulun siihen vähän ansaitsevaan kansanosaan. Olen sairaseläkkeellä ja saan tuloja
1000 euroa/ kk, siitä vielä miinus verot lääkkeet, nekin maksavat 250 euroa/ kk. Että sellaista.
- Onnea!
Onneksi olkoon!
- nice life
Mikä onnenpotku! Onneksi olkoon! Elämä on ihmeellistä.
- Mies
Oletko nainen? Entä vapaa? :)
- haha!
X------------------D
- kohtuutuloinen
Onnea minultakin! Viisautta toimiessasi elämää eteenpäin.
- sala rakas
Tämähän on vuosisadan uutinen,missä tavataan? nälkä kurnii vatsassa voitas käydä syömässä ja vaikka tutustua.täytyy sun sen verran solitaarinen olla.....
- Markkinat määrää
MUISTA ÄLÄ SIJOITA RISKI RAHASTOIHIN.VOLATILITEETTI ALLE NELJÄ.PANKKI TARJOAA KAIKEN NÄKÖISTÄ ÄLÄ USKO NIITÄ.SÄÄSTÄ RAHAA älä tuhlaa tarvit vielä sitä myöhemmin.Älä ota eläkevakuutusta.Mieti ja ota selvää mikä kannattaa tehdä.TIEDÄN MITÄ PUHUN.USKO MINUA .
No ja tietysti tosiaan siitä täytyy kertoa hyvin julkisesti ei pitäis olla noin sinisilmäinen ennenko rahat ja perintö on omissa nimissä siinä sitä kiemuraa riittää ja etkö yhtään ihmettele miksi sinulle? jos sua ei ole edes kyseinen henkilö aikaisemmin yhtään kiinnostanut vähän huvittavaa . En oo kade sillä olen itse jonkin aikaa sitten perinyt sisarusteni kanssa vanhempamme :)
nimimerkki ihmettelijä- keksitään kaikki
Oikeesti oon vain pa pakertaja joka jonkun killinkin toivossa rustailee tänne näitä keksittyjä aloituksia,muka omina kokemuksian.Seuraavaksi vaikka: Ministeri ehdoitti sopimattomia,pitäisikö mun suostua kun jonkun avustajan duuninkin lupasi.-Vain taivas on kattona kun mielikuvitus laukkaa.
- ystävä.
ota lopputili ja rupea naukkailemaan jotain hienoa viiniä. pyydä usein ystäviä lasilliselle ja muisa olla avokätinen. Älä pihistele jos ystävät tarvitsevat lainaa ja venytä maksuaikaa tarvittaessa. Mutta älä unohda sitä viiniä. USKO MINUA MINÄ TIEDÄN MITÄ MINÄ PUHUN.
- Peru--uuta
Nuo kolme kirjotusta, ovatko kenties samalta kirjottajalta? O.o
- Suomi 24:n...
porukka se taas jaksaa järjestää "yllätyksiä",
eihän tuollaista tarinaa usko kukaan :D - Lakiosa
Kaikkea hemmettiä sitä kuuleekin.
- uniset silmät
joo,ja sitten heräsit kauheassa kankkusessa,
ja kaikki olikin pelkkää unta hyvä homma! Älä tuhlaa.
- jopas
No jopahan TAAS tuli aloitukseen tekaistu juttu....
- hölmöjä on
lapset ottaa ensin oman osansa eli lakiosan
sittenhän sulle voi jäädä joku killinki,
herää tollo,ei sitä tänne ilmoiteta perinnöstä,
verotoimistoon se ilmoitetaan,tietävät viedä veron.
laita vielä nimesi tänne niin voidaan ilmoittaa että
sait ison kasan rahaa ja pakaset aluvaatteet - mar2112
Typeriä keksittyjä avauksia.Uskottavuus menee koko suoli- 24 sivulta.Jäljet johtaa sivun ylläpitäjään joka esiintyy taviksena.
Lopettakaa tälläinen pelleily.
Typerää,että jotkut uskovat satuja ja kommentoivat moista.- plaaaplaa
KUTEN SINÄ!!!!!
- 55224kfrrnhj
Näin on. Tosi typerää S24 taholta.
Ja jotkut pökiöt jopa vielä uskovat näihin.
Voi hyvää päivää sentään.
- a.aimo
Ja sitten heräsit!
- =)
Iha uskomatonta XD. Siis nää kommentit, mut kyl toiki perintä-juttu ja vähän epäilyttää et onks tää vaa jonkun pilakirjoitus, mut kyl mä nyt taidan täl kertaa uskoo että tässä on ihan oikea henkilö kyseessä. en nyt osaa muutakaa sanoo, kun lähdin kommentoimaa ja tajusin juuri että mitä järkee itselläni kommendoita kun ei ollu mitää järkevää xDDDDD
- määmy
Lakitoimistot toimii eri tavoin, osasivat jo kertoa mitä sinulle tulee etukäteen (mahdollista, jos on testamentista luntattu kerrottu).
Mulle kerrottiin pelkästään, et oon osallinen kuolinpesän jäämistöön.
Seuraavaks voitkin kysyä verotoimistolta, paljonko tulee maksettavaksi veroja. - ghkjxfjxtrfj
Miten voit saada perinnön ennen perunkirjoitusta?Kuka näitä oikein keksii?
- Minäähhhhhhhhh
No onnea onnea vaan täältä ruudun takaa.
Onneksi olkoon.
Yritä pitää matalaa roolia Suomalaiset ovat niin kateellisia jos joku sattuu menestymään tai vaikka sitten perinnön.
Menetin itse useita ystäviä ja syytä ei ollut vaikea arvata.
Pari kuukautta sitten ostin uuden auton ja naapureiden mielestä olisi varmaan pitänyt ostaa auto romuttamolta.
Eräskin naapuri tuli päissään räkyttämään ja sanoin vaan että edellisen auton tuhkakupit tuli täyteen. (en tosin polta)
Aika omituista silti ettei omasta rahastaan saa nauttia.
Onnea vielä kerran ja pidä jalat maassa.Haha=)
68miinusta=)
Vituttaako minun hyvinvointi?
Itse sain myös aikoinaan perinnön ja se oli hyvä starttiraha sijoittamiselle.
Jouduttiin turvautumaan pesänjakajaan kun oli niin riitaisa juttu.
- Tadaaaa
Mä kun menin yks päivä työkkäriin, niin täti kysy että mikäs vuoronumero sulla on. Sanoin että numero 34. Sitten kuulu pam ja katosta rupes sataa ilmapalloja työkkärin logoilla, ja kaikki virkailijat tuli halamaan ja ne sano että mun tarvii tulla uusimaan työhaku seuraavaksi vasta 60v työttömyysjakson jälkeen, eikä kuulemma kiusaa enää koskaan. Et tämmösii palkintoi sielt välil voi saada.
- yx pöhölö
Ja heko heko,satu meni saunaan jne.
- ehrrtyh
Mulla on tämä suomi24 aloitussivuna,mitä vaihtoehtoja tään tilalle olisi ? Soneralla on joku,mut mitä muita ?
- miukumauku@suoli24
www.google.fi on hyvä aloitussivu. Yleensähän sitä netistä aloitetaan etsimällä jotain tietoja. Suomi24:n vois unohtaa, ellei ois sähköposti täällä.
- Elämää tää vaan on
Onnee vaan
Munkin pitäisi saada miljoonaperintö jos ei vanhanaikainen isäni testamenttaisi kaikkia vanhimmalle lapselleen. Mutta niin taitaa käydä... - Turun XIII
Hmm.Sinäkö se olet.?Hmm.Se viikinki Rurikin Ruotsin tulianen?
- JK
NINKÖ
- lainaa tarvitsis its
Ihan mahdollista tutulle kävi just noin ,lakitoimisto otti yhteyttä,sitten myöhemmin oli perunkirjoitus ja perinnönjako.Testamentti voi olla vaikka naapurin ukolle/akalle jos niikseen haluaa,jos ei perillisiä satu olleen .
- Provo"""
Provo"!!!!
- Ei uskota!
Voihan täällä pashaa jauhaa vaikka ei pääsiäinen olekaan! PROVO!
- lpo0987
noh kun perinnönjako on ja perunkirjoitus saat nähdä muiden katseet :))ei elmä ole niin musta valkoista . jättiperinnöstä joudut maksamaan sievoiset verot että ei se ilmasta ole
- mummeliini
Jos tämä on totta ISOT ONNITTELUT.Kuulosta sadulta tai ehkä niin kun unta,en tiedä.Itse en tois esillä netissä perintöuutiset........?
- loputon oleminen
Jos tosiaan olet 2 Helsingissä sijaitsevan ja yhden Tukholmassa sijaitsevan asunnon vuokraisäntä niin koko loppuelämäsi on nyt turvattu hyvään keskitasoon riittävällä tienestillä. Miljonääri et ole mutta köyhäkään et enää ole koskaan vaikket mitään tekisi.
Suosittelen silti että elämässäsi olisi yhä joku rahaan liittyvä tavoite koska sellainenkin voi käydä tylsäksi että miellät elämäsi olevan jo valmis tuolta rahaan liittyvältä osiolta.
Ihmissuhde asioihin tuollainen perintö ei välttämättä vaikuta suuntaan eikä toiseen. - SiirappiSepe
Joo, kyllä maailma onkin ihmeellinen, sanoin minäkin, , kun toissa aamuna kävin koiran kanssa lenkillä niin ykskaks alkoi taivaalta sataa seteleitä ! Onneksi oli sattumalta viisi muovikassia iso kangaskassi mukana. Toista tuntia me koiran kanssa kerättiin seteleitä. Muutama milli euroa varmaankin, en ole vielä laskenut, olen vain tutkinut asuntoilmoituksia. Enkä mitään halpisasuntoja vaan Suomen hienompia asuntoja. Että tosiaan maailma on ihmeellinen...
- Sit mun koirakin
ihmetteli ja sano lopuksi ettei olis kyllä mitenkään voinut uskoa et taivaalta sataa seteleitä vaik oli toivonu luita.
- sfghjsfghas
voi kun söpöä. opiskelija vielä raatanut siivoushommissa illat. ihan kyynel tulee silmään näitä tarinoita lukiessa. ylläpidon tarinan keksiä ilmeisesti juhannuspyhinä kattonu tuhkimon??
- Höpö höpö taas
Jatka vain noita siivous hommia kun sinusta ei ole kirjoittamaan yhtään uskottavaa tekstiä .
- typeriä tekstejä
Samako näitä surkeita provoja nysvää?
- mireik
Onnea perinnöllesi ja toivottavasti osaat elää sen kanssa, mutta vähän harmittaa, kun ei ole itsellä tiedossa ketään rikasta sukulaista, joka jättäisi tuollaisen perinnön minulle, koska elän pienellä eläkkeellä ja velkaakin on jonkun verran, mutta olen kuitenkin tyytyväinen elämääni, koska olen saanut kuitenkin elää melkoisen omaa elämää ja olen saanut rakkaan miehenkin rinnalleni elämään! Hyvää kesänjatkoa ja muutenkin hyvää oloa ja eloa sinulle, kukapa lie oletkaan, Mirkku
- ihan tosi
Suomessa on sanan vapaus täällä saa puhua paskaa ja haaveilla ihan
vapaasti,voitin lotossa viis kertaa päävoiton ihan varmasti ette usko.
Ihminen on jotenkin vinksahanut kun uskoo omiin valeisiin.- Ajatteletko näin?
Lotto aivan eri asiaa kuin perintöä!Jos saisin vaikkapa lottoa tai perintöä paljon niin en tekisi näin tyhmästi "tuhlata" kaiken.Haaveilla saa olla,mutta ei toteutua voi.Raha vain rahaa mut ei se ratkaisee mitenkään.
- 20+7
Onnea!! Raha se mikä ratkasee!!
- ...
Täällä kaikki on rikkaita menestyjiä. Mene vaikka katsomaan palkat palstaa, jossa jokainen ansaitsee vähintään 10 000 €/kk.
Alkuperäinen kirjoittaja valehtelee. Ja jos ei valehtele, niin toivon sinulle kaikkea pahaa!- Minä taas toivon
sinulle että sairastuisit kateellinen ja pahantahtoinen pska että sairastuisit johonkin tautiin jossa kaikki muut toiminnot surkastuvat paitsi järki. Ehtisit kärsiä kuukausikaupalla ja lopulta tukehtuisit kun lihakset lamaantuvat pikkuhiljaa eikä hengityskonekaan kauaa auta.
- S.auer vaara
Et ryhdy perintöön ja ilmoitat sen selväsanaisesti ja tarvittaessa kirjallisesti
asianomaisessa tilaisuudessa, niin muut perimysjärjestyksessä olevat saavat
ristikseen koko p*skan. Näin tehden säästyt paljolta myöhemmältä riesalta,
usko pois - tietoa on. - ex-desimaalimiljonää
Mukava yllätyshän tuo on,vaikkakin ehkä hieman surullisen tapahtuman kautta.
Itse olen ollut myös tilanteessa jossa ihmisen kuoleman kautta sain huomattavan summan rahaa,eikä kyse ollut vain muutamasta kymppitonnista.
Joten tiedän tunteen kun sitä rahaa tulee yllättäen mieletön summa entiseen tuloon nähden.Ikävä fakta on kuitenkin, että raha on katoavaista joten sen käyttö kannattaa suunitella oikeasti huolella alusta asti.Ei tehdä mitään äkkipäätöksiä esim.että tuollainen auto olisi kiva,kaikkea kannattaa harkita jokusen tovin,ajan kanssa.
Tämä vain näin omakohtaisena kokemuksena,itse käytin osan rahoista fiksusti muttta osan olisi voinut käyttää toisinkin.Esimerkiksi 20k euroa on loppujen lopuksi pikku summa jos innostuu kuluttamaan.Usko tai älä.Sijoittaminen kannattaa mutta sitä varten kannattaa aluksi käyttää asiantuntijaa.
Itse aloitin kuvitellulla salkulla ja huomasin että tässähän voi tienatakin jotain.
Nykyisin tosin olen hieman varovainen kun tilanne on mikä on.
Niin paitsi tuo auto oli ehkä hätäinen ostos.
Fiksuja neuvoja ex.
- MutherKuker
Rintaperilliset ja verottaja siivuttaa ensin omansa.. sitten kun kerta olet opiskelija niin opintolainaa jos olet "nautiskellut" niin nekin nypätään siitä piältä. Jos jäät työttömäksi niin on sulla ainakin vuokratulot ja realisoitavat omaisuudet niin ei tuu tukia mitään mistään.. ja niistä vuokratuloista sun pitää pulittaa maksuja ja huoltokuluja tms kiinteistöistäs ja taivas tietää mitä kivaa pommia tulee ruotsista postista.. Ihan hyvä jos saat mitään tai jos saatkin niin voitko pitää =) Sellaista se on jos perintös ei ole miljoonia ( mitä epäilen) niin ei sitä välttämättä kannata kovin innokkaasti ja mitään perusteellisesti selvittämättä ottaa vastaan.. köyhän kannattaa olla köyhänä .
- mua hämää
miksi niin monessa kommentissa on just 69 miinusta
ylläpito vai?- .........
Just ajattelin samaa.. painoin sulle peukkua, mutta ei muuttunut miksikään.
- hyvä provo
......... kirjoitti:
Just ajattelin samaa.. painoin sulle peukkua, mutta ei muuttunut miksikään.
Minusta kun tuntuu, et tää on joku ylläpitohemmojen juhannusjekku alusta lähtien, ehkä aika tullut heillä pitkäksi. :)
- Täällä on aivan
liikaa luusereita linjoilla. Köyhiä ja avuttomia mutta kateellisia. Siitä nuo miinukset. Katkeruus hautaa kaiken alleen, niinkuin tavallisestikin. Saisikohan noista vaikka saippuaa tehtyä.
- ja
Että olet tyhmä muuten vaan
- ???????????
Mites tuon perintöveron ajattelit hoitaa?
- -69
miksi kaikissa kommenteissa on -69
- -.-
Koska se on kaikin puolin mukava numero.
- korjaus
-.- kirjoitti:
Koska se on kaikin puolin mukava numero.
Tarkoitit varmaan asento? Ellet sitten ole joku matikka fetissoitunut nörtti.
- HÖLMÖ ITSEKIN :)
ET SINÄ OLE SAANUT MITÄÄN PERINTÖÄ SILLÄ SINÄ OLET TOIMITTAJA!
KESKUSTELUN ALOITTELIJA :)
Hauskaa miten nuo haluaakin uskotella lukijoille tuota rooliaan.
Toimisi se niinkin, että rehdisti vaan aloittaisi toimituksen toimesta artikkelin.
Kun duunasin itse lehtimaailmassa, niin kahvilla keksittiin kaikkea paskaa nauraen kuinka hölmöt provosoituvat kirjoittelemaan...heh! - Hemppa hepuli
Jos olisit perinyt paljon rahaa ja kolme asuntoa et todellakaan kirjoittelisi siitä täällä sivustolla ! eli elät haaveissa toivot periväsi tai voittavasi lotossa ! olet perseaukinen duunari ! minä tiedä että näin on totuus !
- Nuorimman lapsi.
Onneksi olkoon:)!.Vaikka sait melkoisen määrä perintöä,mutta ajattele tarkkaan kun haluaisitko pitää kaksi taloa eli helsingissä sekä tukholmassa.Mun isän äidltään eli luovutettu isälleni talon sitten isoäitini osti aivan keskustan ydin asuntoa ja mummini kuoli ja isäni sai taas toisen asunnon.Isäni ei voitu pitää molemmat eli myyty molemmat pois koska meitä 4 lastaa siksi riittää vain perinnöksi "käteistä" eikä mitään tavaroita tai asuntoa.Tiedän vain,että isäni tehnyt jo testamentin kolmelle lapselle paitsi voi ollakin toinen joku sukulainen jättää esimerkiksi minulle..Eihän voi tietää etukäteen kuin yllätys.Ei verotoimiston virkailija vitsi ole asiaa.Isäni lipsahti aivan vahingossa minulle teini-ikäisenä,että saisin kuulemma isompi määrä kuin kahdelle sisarukselleni vähän vähemmän.En tiedä miksi isäni päätti asiasta.Kun mummini kuulemma oli tehnyt perinnöksi minulle sekä kahdelle sisarukselleni tämän asunnon,mutta isäni sanoi ettei mitään olemassa.Siis en voinut todistaa mitään todeksi.Ei se koskaan saa selville onko totta tai ei.
- Pankkiiri
Otapa minuun yhteyttä, minulla on hyviä ideoita pientä korvausta vastaan, mitä voit rahoillasi tehdä.
- treg1
Onnea sinullekkin! T. Suurperijä--kohta siirrytään 0-perintöveroon.
- yx köyhä :)
Onnea vaan kovasti :)
- vamma-jussi
Höpö höpö, et ole perinyt mitään.
- Kiire......
Ota selvää perunkirjoitukseen ja testamenttiin liittyvistä asioista oikeusaputoimistosta ja perintöverosta. Miten joudut maksamaan veroa Suomessa ja mahdollisesti Ruotsissa.
Heti hakemaan tietoa. - hyviä unia nähnyt?
jos tää on tosi juttu niin kyllä se iltalehtikin tekee täst etusivujutun et opiskelijasta tuli laakilla rikas sit ku lehdestä saa lukee ni sit uskon
- Pöljä
Täälläkö sitä kannattaa ihmetellä,voi voi
- turhaa kaistaa
Jollain on taas tekemisen puute kun täällä tuollaisia satuilee. Mutta voishan sitä kai huonomminkin aikansa käyttää. Vai voisko...?
- Katellinen!
Nimittäin sinä! Miksi olet noin juro, iloitse sen sijaan toisen puolesta! :D
Onneksi olkoon vaan aloittajalle! - TNS seuranta
Katellinen! kirjoitti:
Nimittäin sinä! Miksi olet noin juro, iloitse sen sijaan toisen puolesta! :D
Onneksi olkoon vaan aloittajalle!Tämän koko sivuston taso on laskenut siitä kun Eniro myi tämän sekä muut omistamansa palvelut pois. Tämän nykyinen sivuston omistaja ja varsinkin ns. valvojat tarvitsee paljon lisää kävijöitä ja kirjoittajia jotka viipyy ajallisesti kauan, että mainospaikat pysyvät kalliina. Nämä tarinat ovat juuri sitä että saadaan sivustolle liikennettä sekä ajallisesti viihtyviä jne. Mutta eihän sillä ole väliä kuka nämä tarinat työkseen kirjoittaa vaan sillä on merkitystä että ihmiset kirjoittaa mielipiteitään on ne tarinat sitten keksittyjä tai ei. Silloin kun Eniro vielä omisti tämän shaitin oli tämä tasokkaampi kuin nykyään. TNS nettisivujen mukaan on viikkokävijä määrät olleet laskussa joten hätä keinot keksii!
- 12+5
ihan hyvin on käynyt jos näin on käynyt.
Se mitä olet saanut, niin tee sillä mitä parhaaksi näet.
odota kuitenkin että kaikki asiat varmistuvat sinulle. - Toiveajattelua...
Ei kukaan testamenttaa koko omasuuttaan jollekin sellaiselle sukulaiselleen, jonka kanssa ei ole ollut missään tekemisissä. Jos nimittäin olisitte olleet edes jossain tekemisissä, niin olisit kyllä osannut etukäteen odotella ainakin jonkinlaista perintöä...
Tää oli nyt kyllä tosi huono valhe. Täällä on usein niin ihmejuttuja, että niistä varmaan 50% ei pidä paikkansa, mutta usein niillä on ees joten kuten todenmukaisempi tarina...
Tässä ei ole mitään todenmukaista... - onneton mies
Itse sain ajat sitten yli puol millii perintönä ja 400 tonnin asunnon pääkaupunkiseudulta. Sanon vaan et raha ei tee onnelliseksi. Ei ainakaan mua tehnyt. Olen yksinäinen ilman kavereita, vanhempia eiole ja sukulaiset on vihasia kun sain perinnön joten ne ei halua tavata. Ei ne kyl ennenkään pitäneet yhteyttä. Mut raha ei tee onnelliseksi vaikka ei tarvii tonnikalaa syödäkkään joka päivä. Elän kuten ennenkin, ostan halvnta ruokaa ja teen pas.ka duunia pas.kalla palkalla.
- toivossa hyvä elää
heitäppä se paskan jauhaminen yllätysperintös kanssa ja jatka samalla linjallavettä näkkileivän syöntiä
- onneton mies
Isä jätti mulle perinnön
- Onneton perintö
Sattuipa eräälle serkulleni niin jotta hänen vaimonsa, (adoptoitu ottotyttö) sai jo vanhemmalla iällä tiedon hänen piologisen isänsä kuoleman jälkeen jättämästä miljoonaperinnöstä, (markka-aikaan)..
Siitä ei onnea seurannut, vaan seuras avio ero, tämä 'vaimo' sekos uskonlahkoon joka yllytti eroamaan ja näin tämä uskonlahko pääsi niihin rahoihin käsiksi.
Sitten kun rahat olivat huvenneet, alkoi tämä 'vaimo' pyyteleen takaisin, kuitenkaan he eivät enää yhteen muuttaneet vaan yrittivät olla jonkilaisia 'kavereita'..
Se perintö ei tuonut onnea.!!?? - heeeipsss
mikä tää juttu on et melkee kaikis on peukut -69 ?
- Rikkaudesta
Luukas 12:
"ei ihmisen elämä riipu hänen omaisuudestaan, vaikka sitä ylenpalttisesti olisi".
16 Ja hän puhui heille vertauksen sanoen: "Rikkaan miehen maa kasvoi hyvin.
17 Niin hän mietti mielessään ja sanoi: 'Mitä minä teen, kun ei minulla ole, mihin viljani kokoaisin?'
18 Ja hän sanoi: 'Tämän minä teen: minä revin maahan aittani ja rakennan suuremmat ja kokoan niihin kaiken eloni ja hyvyyteni;
19 ja sanon sielulleni: sielu, sinulla on paljon hyvää tallessa moneksi vuodeksi; nauti lepoa, syö, juo ja iloitse'.
20 Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä mieletön, tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois; kenelle sitten joutuu se, minkä sinä olet hankkinut?'
21 Näin käy sen, joka kokoaa aarteita itselleen, mutta jolla ei ole rikkautta Jumalan tykönä."
22 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte.
23 Sillä henki on enemmän kuin ruoka, ja ruumis enemmän kuin vaatteet.
24 Katselkaa kaarneita: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa, eikä niillä ole säilytyshuonetta eikä aittaa; ja Jumala ruokkii ne. Kuinka paljoa suurempiarvoiset te olette kuin linnut!
25 Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
26 Jos siis ette voi sitäkään, mikä vähintä on, mitä te murehditte muusta? Siis LOL tee ihmiset ootte lapsellisia ku laitatte kaikille saman verran miinusta kommentin laadusta piittaamatta....säälittävää touhua oikeesti, kasvakaa aikuiseksi jo hyvät ihmiset, tarhat on taakse jäänyttä elämää jo....se ketä teiltä tarhassa varasti tikkarin niin ei pitäis enää kalvaa mieltä.
- tuomiopäivän basuna
Onkohan mulla lukihäiriö, kun luin otsikon ensin "sain jättisuuren yllätysperseen"
- Ihqu_jensqu_91
Ooks kundi jos ootni, Onx sulla profiilii suomi24 treffeil. Mä en oo pinnallinen tytsy, vaan älykäs ja hyvää seuraa!!
- Talous mies
"Kuitenkin joku lakitoimisto otti taannoin yhteyttä ja pyysi käymään tuolla. Kävi ilmi, että eräs sukulainen oli kuollut ja oli tehnyt testamentin, jossa perintö oli jätetty minulle."
Tuota noin, tämä aloittajan kirjoitus ei nyt taida olla ihan todellinen...
En ole koskaan kuullut, että ennen perunkirjoitus tilaisuutta kerrottaisiin jollekin perinnön saajalle yhtään mitään testamentista, varsinkaan sen sisällöstä etukäteen.
Vainajan laatima testamenttihan avataan vasta perunkirjoitus tilaisuudessa ja vasta silloin selviää, mitä vainaja on testamentannut jälkeläisille.
""Luulin tuota ensin vähintään piilokameraksi ja kävin verotoimistossakin näyttämässä noita papereita."
Tässä on seuraava todiste siitä, ettei kirjoitus ole aito.
Miten voit olla saanut käsiisi testamentin jo ennen perunkirjoitus tilaisuutta, varsikaan, kun kirjoituksesta päätellen et ole kaikkein läheisin sukulainen.
Testamentti pysyy suljettuna perunkirjoitus tilaisuuteen saakka, jossa vasta testamentti avataan virkamiesten läsnä ollessa.
Täytyy vaan kysyä, jos tällainen perintö olisi todellinen, niin olisiko sinusta hoitamaan perintöä niin, ettei se häviäisi jo muutamassa vuodessa.
Yleensähän käy niin, että ihminen, jolla on rahasta tiukkaa ja jos ei ole oppinut säästämään, niin tällainen suuri rahamäärä saa ihmisen sekoamaan eli ihminen alkaa tuhlaamaan rahaa ja jokun ajan kuluttua perintö onkin huvennut.
Kun nyt olen nuori, niin ne kiinteitöt kannattaa pitää vuokrattuina, jolloin saat niistä tuloja, samoin se Tukholman kiinteistö, laita sekin vuokralle.
Ne perintörahat kannattaa sijoittaa pankin sijaan kiinteistöihin eli yksi tai kaksi kiinteistöä yksiö tai kaksio, jotka saa helposti vuorattua.
Jos sinulla on 1-5 kiinteistöä, joissa on vuokralaiset, niin silloin sinulla on jo sellaiset tulot, ettet tarvi koskaan siivota, vaan pärjäät niillä vuokratuloilla.
Ensimmäisen kerran kannattaa myydä kiinteistö joskus 15-20 vuoden kuluttua.
Jos myyt loput kiinteistöt, niin ne kannattaa myydä 5-10 vuoden perioidilla.
Niistä saat kuitenkin joka kerta 100.000-300.000 euroa, joten et todellakaan tarvi enää töitä tehdä elämässäsi, jos et sitten harrastus mielessä halua jotain työtä ajan kuluksi tehdä, mutta ei rahan takia. - Megazoneennn
Megazoneen koko rahalla!
- laittomasti kynitty
jOS TARVITSET VANHANKIINTEISTÖ- JA SIJOITUS EKSPERTIN APUA, OLEN KÄYTETTÄVISSÄ
EN OTA PALKKIOTA! Olen feministisuomen 12 laittoman veropäätöksen vararikkoon ajama sairasteleva eläkeläinen. Olisin toivonút, että lapseni saavat kaltaisesi perinnön itseltäni ja toivon, ettei keltään kukaan mädäntynyt demarifeministi varasta tuollaista sukulaisen jättämää jo moneen kertaan verotettua onnenpotkua!
Sen avulla saat varmaan opintosi loppuun ja, jos Suomen feministisosialistit suovat, ehkä Sinulle jää ilman apua muutama roponen käyttöösikin.
Valitetavasti Suomessa omistaminen ja omaisuuden periminen on , mutta ei roposia enempää. Omoistaminen ja periminen on Tarja Halosen aikana tehty suuremmaksi rikokseksi kuin murhat!
En ole juristi , vaan juridiikkakin eduskunnan ex apulaisoikeusasiamies Pirkko K Koskisen luennoilla oppinut omistajavihamielisen virkakoneistomme vainoama entinen keskivarakas yritäjä, jolta ryöstettiin kaikki perhettä myöten.
Toivon, että jokainen kaltaisesi suomalainen voisi pitää saamansa raskaasti jo verotetut perinnöt, että varat pysyisivät Suomessa luomassa uusia työpaikkoja ja uutta varallisuutta!
Asun laittomilta vainoajiltani maanpaossa, joten halutessasi minut tavoittaa muitten kaltaisteni joukosta mm puh salainen 372 58796859 tai e-mail mama.papa@ netti.fi
Olen 100% rehellinen , vaikka muut muuta kommentoisivat. Suosittelijat on.
Suomessa on vasemmistofeministinen verokoneisto, joka tuhoaa penimmätkin omistajat, VAIKKA RIKOLLISIA KEINOJA KÄYTTÄEN, KOSKA MAASSAMME EI VERO YM VIRANOMAEINEN JOUDU VASTUUSEEN MISTÄÄN TEKEMISISTÄÄN Olen toiminut vakuutusyhtiöitten ja eläkeyhtiöitten sijoituskonsiulttina ennen eläköitymistäni yli 20 vuotta!! Jos olet nainen, älä mene retkuun, sillä 99 % rikollisista viranhaltijoista on naisia!- laittomasrti kynitty
Valitan kirjoitusvirheitä! edellisessä! Viranomaiskoneisto ja puutteellinen terveydenhuoltomme aiheutti lievän aivovamman, mikä vaikuttaa koirjoitusmotoriikkaan. MUUTEN! SE VIRANOMAISKYNIMINEN VEI MINULTA JA PERILLISILTANI 7 MILJOONAA. KALTAISIANI MIEHIÄ ON KARANNUT sUOMESTA ULKOMAILLE JO 1, 3 MILJOONAA! Siinä syy Suomen työttömyyten!
- Se siitä...
...salaisesta puhelinnumerosta sitten...
- ...
Kertomuksesi lankesi vanhanaikaiseen. Huomasitko itse. Kaikki ei sitä varmaan huomannut, minä huomasin. Minuun tuo stoori ei uppoa. Toiveunta näkee moni ja sinä olet yksi niistä.
Kaikkea se tonnikala-pastalinja aiheuttaakin. Voi olla vielä että lääkityskin on jäänyt välistä tai on täysin väärä. Ymmärrettävää kyllä. En yhtään ihmeetelisi sillä valelääkäreitä on yhtä lailla kuin valehtelijoitakin.- laittomasti kynitty
Minäkin elin yliopistoaikoinani tonnikalapastalla ja opiskelin ilman opintotukia jakamalla aamuöisin lehtiä. Kaikilla ei oollut varaa maataloustukiaisiin, eikä varakkaisiin muurari tai timpuridemareihin! Onneksi oli osaava ja sain kovalla työllä ABCE.- ajokortinj, mikä takasi minulle yötyöelannon opiskeluni rashoittamiseksi. Ole onnewllinen , jos olet todella sanut perinnön, mutta kateuden mädättämässä feministiyhteiskunnassamme on hyvin vaikea ilman käytännön ainakuntijoita säilyttää perintöjään!
Olen se laittomasti kynitty, joka oppi, ettei Suomessa voi tienata omalla kovalla työllään tai periä mitään, ettei joku kade akkakoneisto putsaa sinuaa varattomaksi!
Mitäs äänestitte Tarja Halosta ja hänen naiskumppaneiitaaan.
Nyt jokainen naisperillinenkin saa kärsiä vaalivalinnoistaan ja Suomi tyhjenee työpaikoista ja rahasta!
Se raha voi olla myös perimääsi moneen kertaan verotettua rahaa.
- pööloo
no huh huh!
- luuserisivu
mäkin kävin aamulla paskalla,taidan valehdella,haistakaa itte,perkele
- 11+4
Sikaa ja nautaa saa halvemmalla kuin tonnikalaa. Vertailepa hintoja jos et ole provo.
- jooooooooooooooooooo
uskotaan.
- profossori
Uskookohan noi "asialliasesti" vastaavat tuota paskaa tosissaan???
- unfake
Ihan hyvä feikki!
- höpisevä opiskelija
- varatuomari
Älä viisi puhua potaskaa,koitahan herätä tuostakin unestasi,jos olisit saanut isomman perinnön,niin et sinä niin tyhmä olee,että kuulutat siitä kaikile,kun kateelliset nyt valvoo,että perintöverosi tulee eurolleen maksetuksi:) hulluhan saa olla,mutta ei tyhmä .:)
Tulee kalliiksi ilmoitella täällä,että on saanu rahaa,kun ip:n saa selville alta minuutin ja lähettää sähköpostia verottajalle,että onkos noin isosta perinnöstä nyt maksettu kaikki verot ja leimeverotkin ilmeisesti on myös hoidettu,siksi uskon sinun puhuvan potaskaa,tai olet sitten hieman....................................... - hjkoluyt
haaveita haaveita vaan---http://www.youtube.com/watch?v=0a3sZI1zmXA
- minäkin luulin
miten voi tietää jos perunkirjoitus on ensi kuussa mitä testamentissä lukee seän pitäis olla salainen ja avataan vasta sitten siivooja tehnyt liikaa ylitöitä lulen.???
- Grateful
Onneksi olkoon!
Kannattaa jutella asiantuntijan kanssa, kuinka hoitaa uutta omaisuuttasi, jotta saat siitä elinikäisen ilon. - Lehdenjakaja
Tämä tarina on tosi:
isämme lapseton veli on tehnyt testamentin meille,veljensä lapsille.
Toki emme tiedä koska tämä lapseton veli kuolee,emmekä sitä toivo,mutta
tämmöisen testamentin hän oli laatinut, näyttänyt ja puhunut siitä.
Itsellä ei mitään hurraamista olisi,vaikka perintöä saisin,koska on niin
paljon ulosotossa asioita,että siihen kai ne ottavat jos jotain "ylimääräistä"
tulisi .
Periaatteessa uskon aloittajan kertomuksen,ei tuo välttämättä ole provo.
Olisin itsekin vastaavassa tilanteessa hämmentynyt. - Ei niin hirveän kade
Onneksi olkoon.Muita yksi tärkeä seikka,jos saat sen kaiken mitä testamentissä on sinulle testamentattu.Tämä meidän veroittaja on hyvinkin huumori tajuton ja ottaa kaikesta osansa.
- uskon sua
minä ainakin uskon sua miksi haluasisit tulla tänne valehtelemaan että oot ssaanu paljon rahaa koska et siitä mitään hyötyis..eli onnea sulla:)
- TavallinenTallaaja
Ihanaa, Onnea! On se hyvä että edes jollakulla käy hyvä tuuri!!!
- UNOHDITKO
mainita perintöön kuuluvan puolet,,,ei kun 3/4 vatikaanin holvin varoista? Pienen käsikassanhan toki tarvitset.
Kesäpojat ilmeisesti päässeet "työn" touhuun toimituksessa? - onnellinenrahaton
Onnea :) Nyt pari neuvoa , laita asunnot vuokralle jos et niitä tarvitse.
Sijoita käteistä osakkeisiin ja laita raha poikimaan. Avaa tili vaikka nordnettiin joka on halvin ja osta jotain hyviä osakkeita , Kuten , Neste , SturaEnsoR , Sonera, Ixonox, Toki sellaisiakin sijoituksia voi tehdä ja kannattaa jotka nousevat jos ko osakkeen kurssi laskee (pankki yleensä mielellään neuvoo näissä)
Ulkomailta löytyy myös hyviä sijoituskohteita.
Onnea kuitenkin ja koita olla haaskaamatta koko omaisuutta :)
Pitäähän elämästä kuitenkin nauttia :) muista tehdä sitä!- 3546874
Perintövero!!!!!!!!!
- vitun jonnet
...
- ... sitten heräsit
ja piti lähtee taas siivoamaan... =) =)
- Olin lähiomainen
Hauskoja nämä keksityt jutut. Tosiasiassa olis kauheaa, jos perisi kaukaiselta sukulaiselta paljon rahaa ja omaisuutta. Se teitäisi lopullista perikatoa. Perintövero on korkea, se pitää maksaa lähes heti. Ja myytävästä omaisuudesta vähintään 30 %.
Ei naurata, tällainen keksittykin todellisuudessa joutuisi pinteeseen.
Maailma ja Suomen ja Ruotsin verotus on kyllä ihmeellinen.- Yllätysperinnönsaaja
Itse olen maksanut perintöveroa tuon verran ja jäi vielä 100 000 mk, jolla ostin asunnon! Ei huonompi homma ollenkaan, kun raha tulla tupsahti noin vain äkkiä yllättäen. Katso aiempi kirjoitukseni aiheesta. Ei pidä olla ahne: jo etukäteen miettiä, että "mitä kauheeta, ei siitä mitään jää kun verottaja syö kaiken". Ei se niin mene! Meillä sentään verorahoilla on saatu aikaiseksi toimiva yhteiskunta, toisin kuin monissa muissa paikoissa, joissa ei ole mitään ilmaisia kouluja, kouluruokia, edullisia sairaaloita, neuvoloita, päivähoitopaikkoja jne. Ja täällä taas ihmiset valittavat kaikesta mitä meillä sentään on!
- testeripirkko
Tampereen seudulla perintöveromaksun saaminen kestää 6 - 8 kuukautta...se siitä nopeudesta.
- Lol
Satua.
Aikamuodot eikä kerrontatyyli tue perintöä. Siinä vaiheessa kun tuollainen perintö napsahtaa kontolle aloittajalle ei soita "joku" lakitoimisto vaan lakitoimisto. Muutoinhan tarina onkin vain onnitteluja paitsi valmis. - gkgjkg
Ei mitään muutaku myyt kaikki! ....muuta nopeasti kaikki käteiseksi rahaksi ja lähde ulkomaille!
- Satuseppo
.....kunnes heräsit hikisenä ja krapulassa soluasuntosi lattialta. Nurkassa oli pino pikavippikarhuja ja tyhjä nuudelipussi sekä tonnikalapurkki....
- ihmettelijä.
Tässähän on nyt niin, että lakitoimisto on jo kupannut sukulaisesi lähes kuiviin, ja sitten piti löytää "yllätysperinnön" saajaksi joku ei-aktiivinen sukulainen, joka hyväksyisi kaikki lakitoimiston tekemät toimet siitä syystä, että saa rippeitä perinnöstä.
Testamentti on ehkä tehty oikein.
Ole onnellinen, ja nauti omaisuudesta.
p.s. Ihmettelen vaan, että onko testamentin tekijä ollut täysin kykenevä tekemään testamenttia, jos hän testamenttaa omaisuutensa sukulaiselle, joka ei edes reagoi hänen kuolemaanta tai ole muuten ollut hänestä kiinnostunut :) - Uskonhan minä!
Joo! Kannattaa säästää se perimäsi käteinen perintöveron maksuun. Niin vainaja on varmaan asian ajatellutkin.
Jäitä hattuun! - Onnentoivotukset!
Onnea! Perehdy hyvin tilanteeseen ja valitse hyvin ihmiset, joiden annat neuvoa. Elä elämää, jonka osaat ja muuta sitten kun olet ehtinyt koko tilanteeseen sopeutua. Prosessi voi kestää kauankin, anna itsellesi aikaa.
- älä kerro satuja...
Eihän perunkirjoitusta ja perinnön jakoa tehtäskään jos kaikki jo ennen sitä tietäisivät kuka mitäkin perii. Siihen asti testamentin sisältö on ainoastaan testamentin laatijan ja perinnön antajan tiedossa. Näin ollen jos perunkirjoitus ja perinnönjako on ensi kuussa sinulla ei voi olla mitään tietoa mitä perit tai jätät perimättä. Hyvä yritys provota mutta ei mene lain mukaan läpi "sain jättisuuren yllätysperinnön". Jokaisella meillä tietenkin on haaveemme...
- katainen ja verottaj
onnea. kyllä verottaja huolenpitää ettei sinulle jää mitään kokemusta on
- mummeli vaan
jos tää on totta, niin ystävä hyvä , pistä raha hyvään talteen ja ole hyvä itsellesi, sijoita ja elele järkevästi, siitä on iloa koko elämän ajan!
Myös tulevalle perheellesi, jos selaisen satut perustaan!Onnea jatkoon oikeasti, jos tää juttu on totta! - JK
N IIN ON
- ei jää mittään
Olen myös kyllä ymmärtänyt niin, että jos tyhjätasku saa omaisuuttakin perintönä, niin ongelmia on luvassa perintöverojen muodossa, eli milläs maksat perintöverot esim. osakkeista, jos olet tyhjätasku...? (vaikka tämä ap:n tarina ei olekaan totta) Siinä vähävarainen joutuu vaan kuseen ja myymään kaiken perimänsä, jotta selviää ensinnäkin perintöveroista ja sitten maksaa muut kulut, niin saas nähdä miten äijän käy... Niin se vaan omaisuus sulaa taitamattoman käsissä väkisinkin.
Toisekseen myöskään ei ole mahdollista, että tietäisit mitä olet perinyt, jos perunkirjoitukset ovat vasta edessäpäin; korkeintaan sulle olisi saanut ilmoittaa kutsun perunkirjoitustilaisuuteen - jossa vasta avataan testamentti ja saadaan tietää mitä se sisältää. Ei sitä voi lukea etukäteen ja ilmoitella yhdelle osapuolelle mitä siinä on lukenut. Laki kieltää moisen toiminnan.
Eli mielikuvitusta riittää kyllä juttujen keksijällä, mutta tietoo vois hakee lisää, niin uppoais paremmin kansalaisiin... - vuosi ja varaton
Just niin. Sun kirjoituksesta voi rivien välistä lukea ajatuksesi. Mökit myyntiin ja Balille bailaamaan. Onnea vaan ja hellurei!
- Tosielämää
Uusimmassa tosielämää lehdessä oli aivan vastaava tarina..oliko kenties aloittaja sinun kirjoittamasi? Pienet yksityiskohdatkin täsmäsivät :)
Oon kuullut saman tarinan yhdeltä patologiselta valehtelijalta monet kerrat.. Tosin hänen tarinansa meni niin, että sitten kun hän täyttää 25.. Hän saa. Tais siihen kuulua vielä muutama muukin asunto jostain ulkomailta.
Onkohan tää joku kaupunkilegenda?- höpläaloitus
Kuvastaa sitä, miten ahtaalla nuoria pidetään nykyään; joka tuutista houkutellaan uppoavaan laivaan kuin äitipuoli lumikkia. Onneksi rahttomuus on monella se pelastus, ettei uppoa suon syövereihin. Ja tietysti asiallinen kasvatus siihen, että jalat pysyy maassa tuli mitä tuli. Vielä Suomessa on onneksi työtä ja toimeentuloa halukkaille ikään kastsomatta. Vain sairaudet esteenä.
- kommentator68
Minua huolestuttaa suomalaisten uustyhmyys, kun jotkut tälläisiäkin kirjoituksia näyttävät uskovan.
- kuu-urkkija
Paljon kans tulee paremmin toimeen ku niukkuuden kans,toivottavasti olet tyytyväinen;-)
- siltappaaaaaa
Onneksi olkoon! Mieti tarkkaan mitä niillä rahoilla teet. Alkuun ei kannata tehdä yhtää mitään vaan ottaa asioista selvää. Sulla on loppuelämä turvattu taloudellisesti jos itse et ryssi asioitasi.Isot perintöverot joudut joka tapauksessa maksamaan.
Ole tarkka siitä kenelle kerrot rahoistasi nimittäin maailma on täynnä pelkkiä hyväksikäyttäjiä! Nuoria ihmisiä on helppo höynäyttää kun heiltä puuttuu elämän kokemus.Jos ja kun menet naimisiin avioehto ehdottomasti. Raha ei tuo onnea mutta antaa turvallisuutta. Vähän kateeksi käy... - NiiJust
VMP= Vittu mitä paskaa!
Ja miinustajat tunkekaa ne peukkunne perseeseenne! - 10+11
Pakko sanoa, että eipä tulisi mieleenikään tänne kirjottaa asiasta, jos tuommoinen onnenpotku omalle kohdalleni sattuisi! Silkkaa jaskaa koko tarina!!
- 0449642678
Kuule jos tarvitset asiantuntijaa avuksi niin öy unetkin nukut hyvin.
0449642678- Näin kävi meillä
Meidän suvun kantatilan jaon kaatoi yksi sisarus. Puolet oli testamentissa määrätty tilaa hoitaneelle miespuoliselle rintaperilliselle. Elettiin kymmeniä vuosia uskossa että paperi pitää. Hän hoiti metsätilan asiat metsänhoidon ja kiinteistöverot ym.juoksevat asiat. Koitti sitten aika jolloinka testamentti luettiin. No lakimiehet kaatoi paperin vanhentuneena. Olisi kuulema pitäny lainhuudattaa testamentti 10vuoden välein. Pyyhkivät persettä sillä. Kaikki metsänhoidot ja työt mitätöitiin käytännössä koska mitään tehdyistä töistä ei oltu dokumentoitu ,työt metsissä oli vain yksinkertaisesti tehty. Meni maat ja mannut lopulta VALTIOLLE !
- mk
Älä vielä iloitse koksa jos olet rintaperillinen niin perintövero on 10% ja jos et ole niin vero 20-50% eli miljoonasta maksat 200000€ veroa että silleen.
- työstä raha +
Noh! näitä sattuu mulla sen sijaan on semmonen homma että minä ja raha ei sovita yhteen tulipahan tota joku vuosi takaperin aikas reippaasti pikkasen vuorottelu vapaata siihen ja iso pyörä päälle.
Menipähän siinä vuodessa aika paljon onneksi jäi jonkun moinen katto viel pään päälle ja emäntäkin jäi tohon viel kattelemaan mut hei jäipähän muistoja :)- Laki ei sama kaikille
Varatuomareista ja asianajajista minä pysyn niin kaukana kuin ikinä pystyn! Varsinkin jos he asianomistajina ovat vastapuolella riitatilanteessa! Se on nähty että vaikka olisivat kuinka väärässä he väsyttävät vastapuolen loputtomilla valituksillaan ja torpedoivat vastapuolen!
- onnea
ehkä kantsii jatkaa siivous hommia ennenku selviää miten asiat oikeasti on..
- taikku
onnea.
Onnea vaan. koita pitää kiinteistöt kiinteistöinä. No, raa voit tietysti käyttää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833922
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t342883Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä992223Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?281806Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian211714- 311710
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell481544Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261518- 281481
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71464