Me kun olemme jo kaiken kokeneet, paitsi kansantanhut ja vapaan kasvatuksen,
niin varmaan alkaa olla se aika jolloin olemme monenlaista kipuakin tunteneet.
Minulla on korvatulehdus, viimeyönä piti ihan nousta sängystä ja avata tietokone ja koittaa kestää.
Aikasti railakkaasti revitteli kipua kun turvotti pääkallossani.
Ilmeisesti pitää vaihtaa Tulitikkua vähän useimmin.
Nyt sillä alkaa jo kuulla, aamulla oli vielä vähän hiljaisempaa tois puol järkee.
Olisi nautinnollista kuulla(?), kuinka te olette elämässänne kärsineet, jätetään
tästä syövät pois.
H.
Kipeä aihe
71
186
Vastaukset
- kivulias nuoruus
Mä olin nuorena miehenä kesätöissä teurastamolla.
Joka päivä sai maksaa ja kärsiä! - Ei jaksa toistaa
Kivut kerrottu jo moneen kertaan, tästä aiheesta on ollut jo niin monta avausta palstalla.
- ei koske mihinkään
Vanhat ihmiset nauttivat vaivojensa kertomisesta.
ei koske mihinkään kirjoitti:
"ei koske mihinkään"
Nooo... tietääkseni elämäni ensimmäinen korvatulehdus,
ainakaan mutsi ja faija eivät koskaan maininneet että olis ennenkin ollut.
Ja toiseks, aloituksen ajatus ei todellakaan ole vanhusten vaivojensa vongutus.
Kovinta kokemaansa kipua minä haen, nyt se kipu tuli minulle, Hienoa! ensimmäinen vanhuksenvaivani!
Ja kolmanneks, penskalleni laitettiin 2-3v. vanhana putket tärykalvoon, koska ongelma vaivasi häntä liian usein.
En enää ihmettele miksi pienestä lapsesta voi tulla niin pahaa rääyntää.
Näin aikuisena jaksoin olla hiljaa.
H.- tiinaex...
harvemmin sitä vanhemmilla ihmisillä on korvatulehduksia hyvä ettei sulla koske mihinkään mulla on lapaluiden yläpuolella sellaset lukkopaikat joiden takia kävin täänää oikeen lääkärillä sain lääkekuurin ja lähetteen fysikaaliseen ei tartte olla kun muutaman asiakkaan verran kassalla niin tulee sellanen pistävä kipu lapojen yläpuolelle en oo muuten kertonu ainakaan mää tästä vaivasta kertaakaaan.
- Valikoivaa sairautta
@ei koske mihinkään
Se on kyllä huomattu, mutta kuinka usein kuulet jonkun epäilevän sairastavansa mielisairautta, vaikka monella on syytä sitä epäillä?
Suu vaahdossa kaikenmaailman krempat kyllä jauhetaan ja joutuu kuuntelemaan mutta ei sanaakaan mielen sairauksista. - sitroen.
hunksz kirjoitti:
"ei koske mihinkään"
Nooo... tietääkseni elämäni ensimmäinen korvatulehdus,
ainakaan mutsi ja faija eivät koskaan maininneet että olis ennenkin ollut.
Ja toiseks, aloituksen ajatus ei todellakaan ole vanhusten vaivojensa vongutus.
Kovinta kokemaansa kipua minä haen, nyt se kipu tuli minulle, Hienoa! ensimmäinen vanhuksenvaivani!
Ja kolmanneks, penskalleni laitettiin 2-3v. vanhana putket tärykalvoon, koska ongelma vaivasi häntä liian usein.
En enää ihmettele miksi pienestä lapsesta voi tulla niin pahaa rääyntää.
Näin aikuisena jaksoin olla hiljaa.
H.Sanovat, että sinkkivalmisteen syöminen hivenaineena estäisi korvatulehdusta. En tiedä, ei ole kokemusta. Ainakaan korvatulehduksesta.
- diagnoosi minullakin
Valikoivaa sairautta kirjoitti:
@ei koske mihinkään
Se on kyllä huomattu, mutta kuinka usein kuulet jonkun epäilevän sairastavansa mielisairautta, vaikka monella on syytä sitä epäillä?
Suu vaahdossa kaikenmaailman krempat kyllä jauhetaan ja joutuu kuuntelemaan mutta ei sanaakaan mielen sairauksista.Mielen sairaudet ovat vieläkin hävettävä asia, halveksiva suhtautuminen niihin on tälläkin palstalla tullut esiin sillä ne samaistetaan työn vieroksuntaan ja laiskuuteen.
- satsatsaa.
En ole kansantanhunnut, eikä ole kokemuksia vapaasta kasvannaisuudesta.
Mustankipeä olin joskus, ei muuta, kiitos.
Jatkan, etten vaikuttaisi lyhytsanaiselta idiootilta. Hammasta ei ole särkenyt, kerran astuin naulaan.
Ylpeyteni on saanut kolhuja, mutta nekin olen ottanut vastaan mukisematta.
Joskus kuumeessa on pääni meinannut tunteen perusteella räjähtää.
Ei räjähtänyt.
Hammaslääkäripelosta kärsin. Mökillä musofobiasta. Hei Hunksz
Älä ihmessä kaiva korviasi tulitkuilla :D tai edes vanupuikoilla!
Mulla meni muutama viikko sitten vettä suihkussa korvaan ja se turvottaa vaikun siellä. Onneks ei tulehtusta tullut!
Käväise apteekissa ja osta Ceridal öljyä, saat ohjeet farmaseutilta, mutta varaudu näyttämään lekurille ensin jos se särkee!
Kolmena iltana jouduin laittamaan yöksi öljyä ja sitten huuhtelemaan lämpimällä vedellä useita ruiskullisia (apteekista myös) ja johan tuli vaikut astiaan. Kyllä helpotti!
Katsos kun vanu/tai tulitikku työntää vaikun vain syvemmälle ja sitten tulee ongelmia, kun vanhemmiten ei erite ole niin juoksevaa, kuivumiseen vaikuttaa keskuslämmityskin. moikka,..- ceridalia minäkin
"mutta varaudu näyttämään lekurille ensin jos se särkee"?
Mikä särkee, lekuri, farmaseutti, vanupuikko, Ceridal, onko tämä sitä yli 70 v logiikkaa? "texanell"
No voi sun, tuleeks tästä nyt lääkäripalsta? :)
Kiitos ohjeista, mutta minulla on ollut tämä tulitikku-addiktio jo 15 vuotta vuotta,
se alkoi kun lievä allergiani luontoa kohtaan puhkesi ja allergia alkoi kutittaa nenää ja korvaa.
Nenää en kaiva, koska se kutiaa harvemmin, useammin se vuotaa vettä.
Kerrankin mökillä heräsin aamulla toispuoleisesti kuurona.
Hoituritäti ruiskutti sinne kumipullolla suolavettä
ja kymmenen minsan päästä tohtorisetä imaisi sieltä pikkuimurilla puolet aivostani, melkein.
Pitivät sitten luennon tulitikun oikeaoppisesta käytöstä ja siitä mihin korvaa käytetään.
Saa tähän kirjoittaa myös kaikenlaisten käytävien kaivelemisestakin, kunhan se ei ole pääaihe vaan
koettu suurin kipu :)
H.hunksz kirjoitti:
"texanell"
Kiitos ohjeista, mutta minulla on ollut tämä tulitikku-addiktio jo 15 vuotta vuotta,
se alkoi kun lievä allergiani luontoa kohtaan puhkesi ja allergia alkoi kutittaa nenää ja korvaa.
ja kymmenen minsan päästä tohtorisetä imaisi sieltä pikkuimurilla puolet aivostani, melkein.
Pitivät sitten luennon tulitikun oikeaoppisesta käytöstä ja siitä mihin korvaa käytetään.
Saa tähän kirjoittaa myös kaikenlaisten käytävien kaivelemisestakin, kunhan se ei ole pääaihe vaan
H.Ei siis ruiskuttanut mökkiin, vaan korvaani.
H.- texsanell ek
hunksz kirjoitti:
"texanell"
H.Hunksz
En raatsi kertoa, pyörryt vaan niinkuin kaikki muutkin, mutta olihan hyvä että kerroit sen imurin tehon:D Nythän sinuu ymmärtääkin paremmin:D
Jaa a imuri onkin nopeempi keino, mä käytin ruiskua tyhjänä imaisemaan.
Tässä muutama räiskäle sullekin, heippa
Olin muka menossa mökille sisähommiin vaan ulkohommiksi meni. Kolme kuutiota koivuhalkoja on nyt sievässä rivissä saunan takana.
Polveeni laitoin varuiksi tukisiteen, mutta selälle ei ollut tukiaisia, vaan jospa illalla vastalla hakkaisi kumartuneen etuvartalon suoran jouhevaksi. Niskat oli jumissa viikko sitten vaan hierojani sai pääni kääntymään. Nyt autolla ajokin oli turvallisempaa kun ei tarvitse arvata tuleeko vasemmalta tai oikealta autoja.
Korvatulehduksia podin kahdeksankytluvulla tuon tuosta, mutta sain avun sairaanhoitajaltani, joka antoi mukaani korvanhuhteluspriitä. Hain sitä vuoden välein kunnes tutut hoitajat olivat jääneet eläkkeelle eikä nuoret tohtineet antaa ainetta omaan pieneen pullooni.
Sprii kuin sprii joten koskenkorva korvanhuuhteluvetenä ajaa saman asian. Kuivaan aina korvat saunan ja suihkun jälkeen kossulla ja näin on menty vuosikymmeniä eikä tulehduksia ole enää ollut.
Muista koskenkorvaa korvaan ei suuhun jo vain auttaa.."Tsernobyl-varikseni"
Muistutukseksi:
"Ja toiseks, aloituksen ajatus ei todellakaan ole vanhusten vaivojensa vongutus.
Kovinta kokemaansa kipua minä haen"
H.- Korppis*
hunksz kirjoitti:
"Tsernobyl-varikseni"
Muistutukseksi:
"Ja toiseks, aloituksen ajatus ei todellakaan ole vanhusten vaivojensa vongutus.
H.Korvatulehdus on kivultaan kova, mutta sappikivikohtaus voittaa sen, tosin se ei kestä niin kauaa kuin korvatulehdus ja virtsatietulehduskin on tosi ikävä.
Ymmärsinkö nyt oikein aloituksen?
Niin älä laita sitä kossua korviin jos epäilet sen tehoa se on minun korviini sopiva ja antaa pikaisen avun. Korppis* kirjoitti:
Korvatulehdus on kivultaan kova, mutta sappikivikohtaus voittaa sen, tosin se ei kestä niin kauaa kuin korvatulehdus ja virtsatietulehduskin on tosi ikävä.
Ymmärsinkö nyt oikein aloituksen?
Niin älä laita sitä kossua korviin jos epäilet sen tehoa se on minun korviini sopiva ja antaa pikaisen avun."matojen täyttämästä vatsasta puhkuva"
Jos olet nuo molemmat kokenut, olen pahoillani,
jos olet kipeimmät kokemukset etsinyt Wikipediasta,
Minä syötän sinulle puolimädäntyneen madon.
H.
- :)
Mitäs kaivelet korvias tulitikulla!
Mun mies käytti tarkoitukseen kehitettyä instrumenttia, sivistynyt kun oli...
Muovipäinen (saa jopa eri väreissä :) metallikierukalla varustettu "antiikkinen" keksintö, jota myydään vieläkin ko. maan apteekeissa on paljon lempeämpi korvienpuhdistusväline, kuin se tulitikku :D
Kun en voi tässä rautalangasta vääntää, niin:
http://patentados.com/invento/utensilio-para-limpiar-los-oidos.html
(Lapsena, korvakivun yllättäessä, isä puhalsi ensiapuna korvaan tupakan savua…)
- ja, olipa hauskaa kuulla sinun kirjoittavan jonkin muun ruumiinaukon tuotoksesta, kuin mistä yleensä kirjoitat...
No - paranemista nyt kuitenkin!!!- hyvää tekisi
Melkoinen akrobaatti olisi jos omaan korvaan saisi tupakansavua puhallettua ;)))
- ?=+
hyvää tekisi kirjoitti:
Melkoinen akrobaatti olisi jos omaan korvaan saisi tupakansavua puhallettua ;)))
Letkeällä letkulla?
hyvää tekisi kirjoitti:
Niinpä :D :D
... luin kirjoittamani...
Hyvä sinä :D - hyvää tekisi
:) kirjoitti:
Niinpä :D :D
... luin kirjoittamani...
Hyvä sinä :DEi sun kirjoituksessa mitään vikaa ollut, ajattelin lähinnä aloittajaa ;))
hyvää tekisi kirjoitti:
Ei sun kirjoituksessa mitään vikaa ollut, ajattelin lähinnä aloittajaa ;))
"hyvää tekisi"
:D - se 'i' puuttui siitä korvan lopusta...
- olihan siinä se hauska 'i'-vika, vaikka ei se sen kummemmin korvaan koskenutkaan... taisit olla ainoa, joka "hoito"-virheen huomasi :D
Tämä sen vuoksi, kun et itse löytämääsi virhettä sen kummemmin kommentoinu :D - hyvää tekisi
"hyvää tekisi"
:D - se 'i' puuttui siitä korvan lopusta...
- olihan siinä se hauska 'i'-vika, vaikka ei se sen kummemmin korvaan koskenutkaan... taisit olla ainoa, joka "hoito"-virheen huomasi :D
Tämä sen vuoksi, kun et itse löytämääsi virhettä sen kummemmin kommentoinu :DKyllä minä sen huomasin, mutta en siitä meteliä nostanut. :=)
"korppis" - tosi hienon terassin olet(te) saaneet aikaseksi!!!
Aurinkoisia päiviä!!!- Korppis*
Niin ja nuo tuolien istuintyynytkin pesin eilen. Tosin nyt sataa joten ne komistavat sisäkuistia, jossa on myös se rakentamani uusi nukkekoti. Oletko nähnyt sen en muista onko se ollut tuossa pääkuvassa.
Pirttiin entisöin vanhan pyöreän olohuoneen pöydän ja se on kanste hyvännäköinen. kyllä sitä aikaan saa kaikkea kivaa kun muistaa ottaa välillä päiväköllöset. Nytkin koivuhalko-operaation jälkeen nukuin tunnin ylisillä, somasti ropisi sade kattoon.
Kohta kipaisen kirkolla saunassa. Taloyhtiössä on lenkkisauna eikä maksa mitään niin säästyn saunanlämmitykselta ja samalla säästän raihnaista kehoani.
Tuliskin aurinkoisia kelejä ; (
Ainoan aiheen jolla voisin osallistua ja pullistella olet rajannut pois!
Isot Halit Sinulle "laiska-lasse"!!!
(menköön nyt väärin nuo isot kirjaimet - tarkoitus korvaa kieliopin :) - Korppis*
Lasse oman sairauteni aikana en tuntenut kipuja enkä käynyt läpi kivuliaita hoitoja. Kiitos siitä varhaiselle kasvaimen löytymiselle. Sain eilen kutsun kolmanteen vuositarkastukseen.
Vielä kerran haluan varoittaa naisia hormoonikorvaushoidoista, iloinen tyttömäinen olo voi johtaa kyyneliin. Tosin omat kyyneleeni vuodatin sädehoitojakson loppupuolella kun sain iltayöstä sappikivikohtauksen.
Kuinka voit? Korppis* kirjoitti:
Lasse oman sairauteni aikana en tuntenut kipuja enkä käynyt läpi kivuliaita hoitoja. Kiitos siitä varhaiselle kasvaimen löytymiselle. Sain eilen kutsun kolmanteen vuositarkastukseen.
Vielä kerran haluan varoittaa naisia hormoonikorvaushoidoista, iloinen tyttömäinen olo voi johtaa kyyneliin. Tosin omat kyyneleeni vuodatin sädehoitojakson loppupuolella kun sain iltayöstä sappikivikohtauksen.
Kuinka voit?> korppis
Kiitos kysymästä!
Pakoputkeni 30cm:n poisto ei ole täysin korvaantunut mutta elo on kutakuinkin normaalia.
Kahdesta kohdasta poikkisyin raadeltu vatsa rajoittaa pääharrastustani.
Makuukuukaudet verottivat liikkuvuutta, lihasmassaa ja tietenkin voimia.
Nyt oli vielä kevään velttoilukausi joka täydensi tuhoa.
Ennen leikkausta minua säteilytettiin, hoitsun lausuman mukaan, elehvantin annoksilla.
Ainoana sivuoireena oli kolmannen kerran jälkeen mieskunnon heikkeneminen. Nyt sen ilkeää jo sanoakin.
Missään vaiheessa en tuntenut itseäni sairaaksi. Vain liikkumis- ja liikerajoitteiseksi.
Ei matkustelua. Ei oikeaa kuntoilua.
Se on ohimennyttä.
Loppujen lopuksi, pidän itseäni onnekkaana!- korppis*
laiska-lasse kirjoitti:
> korppis
Kiitos kysymästä!
Pakoputkeni 30cm:n poisto ei ole täysin korvaantunut mutta elo on kutakuinkin normaalia.
Kahdesta kohdasta poikkisyin raadeltu vatsa rajoittaa pääharrastustani.
Makuukuukaudet verottivat liikkuvuutta, lihasmassaa ja tietenkin voimia.
Nyt oli vielä kevään velttoilukausi joka täydensi tuhoa.
Ennen leikkausta minua säteilytettiin, hoitsun lausuman mukaan, elehvantin annoksilla.
Ainoana sivuoireena oli kolmannen kerran jälkeen mieskunnon heikkeneminen. Nyt sen ilkeää jo sanoakin.
Missään vaiheessa en tuntenut itseäni sairaaksi. Vain liikkumis- ja liikerajoitteiseksi.
Ei matkustelua. Ei oikeaa kuntoilua.
Se on ohimennyttä.
Loppujen lopuksi, pidän itseäni onnekkaana!Kiva kuulla, että olet selvinnyt ilman, että olisit tuntenut itsesi saiaaksi, näin se meni itsellänikin. Olemme onnekkaita. No, jaa mies-, naiskunnon heikkenisestä, sen verran, että konstit on monet sano akka kun kissalla pöytää pyyhki ; )
Kivaa Jussia sinulle ja vaimollesi!
Halit kaikissa muodoissaan tuottavat mielihyvää!
Jos saisin osallistua keskusteluun niin pääsisin kehumaan nykyistä olotilaani.- :)
laiska-lasse kirjoitti:
Taas menivät oksat sekaisin.
En usko, että sekainen puu aiheuttaisi epäilyjä kirjoituksesi kohteesta :D
Minulla on kurkku kipeä.
"Anceli"
""Ja toiseks, aloituksen ajatus ei todellakaan ole vanhusten vaivojensa vongutus.
H.hunksz kirjoitti:
"Anceli"
""Ja toiseks, aloituksen ajatus ei todellakaan ole vanhusten vaivojensa vongutus.
H.Tosi kipeä kurkku.
Ei kelpaa, no sit nokitan kolmella synnytyksellä.
Ja kerran hirveen kauhee hammassärky.- :)
Anceli kirjoitti:
Tosi kipeä kurkku.
Ja kerran hirveen kauhee hammassärky.Ihana "Anceli", peittosit tuhannesti tuon aloittajan korvakivun :D
Ihana "Anceli", peittosit tuhannesti tuon aloittajan korvakivun :D
Minulla on ollut aikuisena korvatulehdus kolme kertaa, kerran yhtä aikaa molemmissa korvissa. Pyh, ja mies ei muka tuota kestä.. :)
- meeriamanda
Anceli kirjoitti:
Minulla on ollut aikuisena korvatulehdus kolme kertaa, kerran yhtä aikaa molemmissa korvissa. Pyh, ja mies ei muka tuota kestä.. :)
Ihan nuoresta kuin muistan minulla oli ajoittain ihan ´karmee´päänsärky ajoittain joka sitten myöhemmin todettiin mikreeniksi.
Taas kerran olin tutkimuksissa, reilusti alle 30v... lääkäri selasi papereitaan ja totesi et se kyllä helpottaa vaihdevuosissa... silloin mä repesin totaalisesti :))
Sain ennakoiviin ´vilauksiin´ tabuja, kohtauksen ollessa päällänsä, ja vielä subboja kun luulin ´kuolevani´ tilanteessa.
Vielä joskus sahanlaidat vilisee silmissäni, vaan ei sellaista heevettiä kuin aikoinaan oli, et oikeassahan lääkäri oli..... meeriamanda kirjoitti:
Ihan nuoresta kuin muistan minulla oli ajoittain ihan ´karmee´päänsärky ajoittain joka sitten myöhemmin todettiin mikreeniksi.
Taas kerran olin tutkimuksissa, reilusti alle 30v... lääkäri selasi papereitaan ja totesi et se kyllä helpottaa vaihdevuosissa... silloin mä repesin totaalisesti :))
Sain ennakoiviin ´vilauksiin´ tabuja, kohtauksen ollessa päällänsä, ja vielä subboja kun luulin ´kuolevani´ tilanteessa.
Vielä joskus sahanlaidat vilisee silmissäni, vaan ei sellaista heevettiä kuin aikoinaan oli, et oikeassahan lääkäri oli.....Migreenin unohdin ihan kokonaan, ihan hirveetä, kun aina työviikon jälkeen meni päivä sen kourissa.
Kammottavaa se päänsärky herätessä ja iltapäivällä oksentaminen viimein toi helpotuksen.
Hurjan kamalaa, kuin siitä on ollenkaan selvinnyt.
Tulikohan nyt tarpeeksi valitettua, ai ai ai...
Minulla raskaudet veivät suurimmat kohtaukset, ihan muutamia on ollut, eikä enää kymmeneen vuoteen. Kop kop, koputtaa päätään..:) kirjoitti:
Ihana "Anceli", peittosit tuhannesti tuon aloittajan korvakivun :D
":)"
Eipä ole tämä kilpailu.
H.Anceli kirjoitti:
"Anceli"
Älä nyt taas liihottele erinomaisuudessasi, ja tyhjänjauhamisessa.
"En enää ihmettele miksi pienestä lapsesta voi tulla niin pahaa rääyntää.
Näin aikuisena jaksoin olla hiljaa."
H.- :)
hunksz kirjoitti:
":)"
Eipä ole tämä kilpailu.
H.Miksi tämä ei voisi olla kilpailu!?
Äly puhuu älylle(kö)...
Tänään on mun irvistelypäivä - totisille asioille voi nauraakin - yleensä otan kirjoituksesi inhotuksena, mutta hlökoht. korvakipu-aloituksesi toi pikkuisen sympatiapirun esille :D hunksz kirjoitti:
"Anceli"
Älä nyt taas liihottele erinomaisuudessasi, ja tyhjänjauhamisessa.
"En enää ihmettele miksi pienestä lapsesta voi tulla niin pahaa rääyntää.
Näin aikuisena jaksoin olla hiljaa."
H.Mielestäni vastasin hyvinkin asiallisesti ja lyhyesti, verrattuna aloituksesi pitkään valitusruikutukseen ja tyhjänjauhamiseen.
Naiset eivät yleensäkään valita noin paljon yhdestä mitättömästä korvatulehduksesta.
Haluatko kuulla lisää synnytyksistä, ensimmäinen kesti 24 tuntia?
:):) kirjoitti:
Miksi tämä ei voisi olla kilpailu!?
Äly puhuu älylle(kö)...
Tänään on mun irvistelypäivä - totisille asioille voi nauraakin - yleensä otan kirjoituksesi inhotuksena, mutta hlökoht. korvakipu-aloituksesi toi pikkuisen sympatiapirun esille :D":)"
Ymmärrän, väärän irvistelyn oppiminen on hengelle hupaa,
Tarkoitan tällä henkistä olemusta.
Jos ihminen ei ymmärrä irvistelyn sisintä olemusta, tulee hänestä ihqu- ilkeä ihminen.
En tarkoita tässä sinua.
Jos tekisin aloituksen: Sattuuks taas, varmaan saisin miljoona vastausta, kaikkiin ihmisiin kun joskus sattuu,
väittävät että vanhuksiin eniten.
Ja aloituksessa pitää aina antaa jotain itsestään,
niin minäkin tein, tietäen ihan hyvin, että joihinkin on sattunut vieläkin enemmän.
Aloituksessani on kysymys, kysymys joka ei ole henkilökohtainen.
Ja jooo... joskus kantsii miettiä myös, olenko ikäryhmässä jonka lapsellisuus pitäisi aina olla harkittua ja tarkoitushakuista.
H.Anceli kirjoitti:
Mielestäni vastasin hyvinkin asiallisesti ja lyhyesti, verrattuna aloituksesi pitkään valitusruikutukseen ja tyhjänjauhamiseen.
Naiset eivät yleensäkään valita noin paljon yhdestä mitättömästä korvatulehduksesta.
Haluatko kuulla lisää synnytyksistä, ensimmäinen kesti 24 tuntia?
:)"Anceli"
"Pyh, ja mies ei muka tuota kestä."
Aloituksessani on kysymys, se ei ole henkilökohtainen.
H.- jocus*
Anceli kirjoitti:
Tosi kipeä kurkku.
Ja kerran hirveen kauhee hammassärky.En ymmärrä, kun pitävät tuota lapsen saamista niin kummoisena kärsimyksenä. Minä en pitänyt juuri minään.
jocus* kirjoitti:
En ymmärrä, kun pitävät tuota lapsen saamista niin kummoisena kärsimyksenä. Minä en pitänyt juuri minään.
"jocus*"
Jossain kerrotaan että synnytyksen hoitava lihas on ihmisen vahvin lihas.
Urheilijana koin aikasti monta kramppaavaa lihasta, reisissä ja pohkeissa,
eivät nekään ihan sormenkoukistajia ole.
Kyllä minä arvostan naisia jotka eivät Keisarinleikkausta ole tehneet.
Arvostan myös synnyttäneitä naisia, jotka ovat olleet pakotettuja siihen, lääketieteellisistä syistä.
Vatsankaunistajia ja pelkureita en.
Pitää myös muistaa että useimmat naiset ovat, eka kertaa, Marilyn Monroen kaltaisia tiukkalihoja.
Usein huvitun, kun kerrotaan uutisissa että nainen on järkyttynyt, kuullessan olevansa seitsemännellä kuulla raskaana.
Aina on kuvissa lihava plösö.
Synnytyskin voi olla helppo, jos on käsitellyt ruumistaan liikaa.
H.hunksz kirjoitti:
"Anceli"
"Pyh, ja mies ei muka tuota kestä."
Aloituksessani on kysymys, se ei ole henkilökohtainen.
H.Hyvinhän sinä taisit kivun kestää, kun et itkenyt etkä huutanut.
Et ainakaan tunnusta.
Kaikki kipu mikä on lääkkeillä hoidettavissa, ei ole pahaa kipua. Lääkkeet auttavat ja ihminen tietää kivun kohta helpottavan.
Synnytyksen jälkeen kun uurastuksen lopputulos on sylissä, ei enää koske mihinkään. Eikä niitä kipuja tarvitse muistella.
Se kipu, mitä ei mitenkään voi poistaa, on pahempaa eikä se välttämättä aina ole ruumiillista.
No, hyvä on, menen pois "ilkeilemästä"...
- :(
Mie en ole edes tullutkaan, enkä tulekaan. Kävin hetken muttei taaskaan mitään ihmeellistä.
Ainahan se on kivaa jos muillakin on kurjaa ja sulla näyttää taas olevan vähemmän kivaa,syystä että sun pitäs ymmärtää olla vänkäämättä naisten kanssa,aina häviät.
Noista kivuista niin kaik leikkaukset ja jälkitilathan on hoitunu lääkityksellä ja ne on pikku perunoita.
Kaikkein kurjinta tais olla kun tähystettiin parikertaa nielun kautta siin sä makaat suu auki kun joulupossu ja proffa survoo letkua mahaan yökkäät ja röhkit ilmaa ulos.
Se alapään tähystys taas on pelkkää hankausta,suolta paisuttavaa ilmaa ja varjoainetta.
Sörkkimisen jälkeen on tosi kiire pöntölle jossa päristelet ilmat ja valkoset litkut pitkin seinämiä,en menis kehumaan kokemusta.- meeriamanda
Voi kamalaa...minuun sattuu jo kun luin kuvauksesi :o Etkö saanut mitään puuduttavaa lääkitystä?
- Tekevälle sattuu
Synnytys. Se synnytys!
Mitä on korvapipi siihen verrattuna? - Sappi.k
Sappikivi kohtaus, siinä on kovat tuskat. Kivet ovat nyt lasipurkissa kaapissa.
- Sappikiehuu
Mikähän miinuksen aihe tässäkin on? Ihminen jolla on ollut paha sappikivikohtaus, tietää mistä puhun. Aika hölmöä porukkaa täällä. Suurin tuska taitaa olla korvien välissä.
- 1943
Sappikiehuu kirjoitti:
Mikähän miinuksen aihe tässäkin on? Ihminen jolla on ollut paha sappikivikohtaus, tietää mistä puhun. Aika hölmöä porukkaa täällä. Suurin tuska taitaa olla korvien välissä.
Sivusta olen seurannut monen tuskia.Kuusikymmenentä vuotta sitten äidilläni oli sappikivistä johtuvia kohtauksia. Melko tuskaisia olivat. Vertaan omaa elämääni äitini elämään ja omani on luksusta. Ei tarvitse esim. olla kehitysvammaisen lapsen ja halvaantuneen miehen omaishoitaja melko alkeellisissa oloissa. Itse olen vapaa liikkumaan. Äitini pääsi hengähtämään, kun lomillani astuin remmiin ja hoitelin talouden. Jo 12-vuotiaana olin äitini lomittajana. Elämäni tässä päässä on toistaiseksi ollut helpompaa.
- oivoivoi :/
Eräänä aamuna en päässyt ylös kunnolla sängystäni. Hiljaa raahauduin vessaan tarpeilleni. Kokeilin soittaa puhelimella apua mutten saanut lankapuhelimen luuria mitenkään käteeni kaikista yrityksistä huolimatta. Raahauduin takaisin sänkyyn ja ajattelin kuolemaa. Muutamien tuntien odottelun jälkeen tuli mieheni kotiin työvuorostaan. Hän soitti ambulanssin ja piikittelyjen jälkeen kipu helpotti seuraavana päivänä.
Eräänä päivänä menivät "jalat alta". Raahasin itseäni käsilläni eteenpäin yrittäen nousta ylös. Jalat palautuivat ja pystyin vaivoin siirtämään itseäni eteenpäin, kunnes pettivät jälleen. Taaskin ambulanssi oli pelastus lääkärin luo piikitettäväksi. Sain itse apua, silloin oli jo kännykkä käytössä.
* Olen joskus ensiapukursseilla kuullut ettei korvaan saa laittaa kirvestä pienempää esinettä. - kawe
2 X synnytys sappikivet - poistettu selkäydinpuntio - ei kiva
pahempi mielestäni oli kun pienemmälle pojalleni tehtiin joku kyynelkanavan avaus
vauvana minut laitettiin käytävälle odottamaan, mutta huuto kuului........... - ällitälli
iskias, pahimmillaan 1/2 tuntia herättyään joutunut kampeemaan itseänsä ylös että kuselle pääsee.
Verisuonen katkeaminen päästä, ja niin kova repivä päänsärky että jos siitä on vielä pahempi niin se on sitten suoraa huutoa ellei taju lähde. - Lorena*
Eriasteiset tukokset elimistössä aiheuttavat eriasteisia kiputiloja, ovatpa ne sitten ruuansulatuskavassa tai virtsateissä kivinä. Ei muuten paljon naurata!
En vähättele kenenkään sairauksia - kipuja.
Tärykalvo on punainen pullottava bakteerien lisääntyessä, kun tärykalvo puhkeaa kipu hellittää eritteen levitessä pikkukäytävään. Googlettakaa korvan rakenne huomaatte miten käytävä jatkuu nenä-nieluun saakka.
Ulkokorvan tulehduksessa korvanlehti on visvainen muodostaa ylimääräistä töhkää korvaan.
Onko sitten ulkokorvan- vai sisäkorvan tulehduksesta kysymys hyvin pirullista kipua kumpikin tuottavat, on siinä pää sekasin kun Haminan kaupunki tuntuu kuin kipu säteilisi koko päähän ja niinhän se tekeekin. Kun antibiootti alkaa tehota kipu vähitellen häviää tulee suorastaan autuas olotila.
Jokainen korvatulehdus on hoidettava ja hyvin, parantuessa huomioitava onko jäänyt kuulon alentumaa ja jälkitarkastus on paikallaan.
Suihkun jälkeen kuivatkaa korvat ja korvantakuset hyvin silloin lähtevät hiuslakan ja kampausnesteiden jämät pyyheliinan kulmaan. Huom! Tämä ei ole neuvo, itse kuivaan ulkokorvan kiemurat Topsylla huomaan hiustenkääsittely jämiä jäävän Topsuun. - 1943
Kansantanhut olen kokenut mutta kärsimystä ei osalleni ole juuri tullut. Tanhuta voisin edelleen, jos sopiva kumppani löytyisi. Polkkaa, jenkkaa ja masurkkaa tanssin vieläkin opettelematta, mutta varmaan hambon, menuetin yms tanssiminen sujuisi harjoittelun jälkeen.
- Kysyn vain
Tuliko viestisi 1943 vika ketjuun?
- 1943
Kysyn vain kirjoitti:
Ei kai sillä niin väliä ole, kunhan nyt jonnekin. Jos olet sitä mieltä, niin ei kai silläkään väliä ole. Turha olla niin kovin tarkkana.
- lukenut
Kysyn vain kirjoitti:
Kyllä aloittaja tanhutkin mainitsee, joten ei varmaan tullut 1943;n viesti vika, vaan oikeaan ketjuun.
Vikaksi saattoi ketjuun sillä hetkellä tullakin. :)
Jos niitä synnytyksiä ei nyt lasketa, niin kaularangan välilevynpullistuma.
Sitä perskelettä en halua muistella!- orretta
On kuulemma A-streptokokkia taas liikenteessä,
kannattais pureskellä valkosipulia ja chiliä, mikä sais tiehyeissä nesteet ja limat liikkeelle ja puhdistaisi/avaisi ahtaita kanavia.
Ja jos ei apua, niin lääkäriin ja apteekkiin ab-reseptin kera.
Onhan tähän ikään mennessä kai jokaiselle kipukokemuksia kertynyt. Mulla kipeimpien tällien kohdalla luonto on ollut armelias (onhan se Luojan luoma)
-- vintti pimenee, joskus loistavien tähtiryöppyjen kera, taju kankaalle ja monot oikosiks, on kai sit kuin ellun kana kuutamolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1642042
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu141952- 1191375
- 981352
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4401212- 65945
- 49861
- 50856
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä221751Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa338724