Parturi-kampaajat apuun!

Neuvoton

(Laitoin tän saman tonne "työn hakeminen" kohtaan mut aattelin kokeilla saada apua täältäkin)

Hei kaikille!

Olen 22 v tyttö ja valmistuin parturi-kampaajaks vuosi sitten keväällä 2011. Vietin tämän viime vuoden muualla maailmalla aupairina.

Olen yhteensä työskennellyt parturi-kampaaja 5-6 kk viimeisen vuoden opiskelujen ohella. Nyt olen palannut Suomeen, vantaalle, takaisin ja haluaisin aloittaa kampaaja hommat syksyllä.

Leikkaus tahtini on nopeutunut sitten opiskelija aikojen, mutta silti ((mahd.pesu) leikkaus viimeistely) tahtini on 50-55 min naisissa ja miehissä 35-40 min. Opiskelijana sain työhöni aikaa tarvittavan määrän kun muilla (opiskelijoilla ja ammattilaisilla) oli 45 min naisissa ja miehissä 30 min.

Teen työni ehkä turhan tarkkaan ja päädynkin usein tekemään pieniä piiperryksiä leikkauksissa. Testinä leikkasin siskoni pitkää tukkaan ja pyysin häneltä että laittaisi sekunttikellon päälle.

Kun tunsin leikkauksen olevan valmis satuin vilkaisemaan kelloa ja huomasin että on mennyt vain 30 minuuttia, ja kun ryhdyin tekemään uudelleen tarkastusta, kerrosten korjailua ja näitä yhditelemään muuhun leikkaukseen. Aikaa olikin kulunut juuri 45 min. Tuskastuin tästä sillä mietin että kampaamossa tähän pitäisi vielä mahdollisesti lisätä loppu viimeistelyt joten tässä tilanteessa aika menisi yli.

Onko jotain vihjeitä mitä voisin tehdä jotta saisin tahtini nopeammaksi?

Haluaisin mennä kampaamoon töihin mutta en tiedä miten paljon pomot antavat anteeksi 5-10 minuutin viiveen leikkaustöissä vaikka ne ylimääräiset minuutit merkitään jo valmiiksi listaan tilausvaiheessa? (Kun leikkaukseen olisi normaalisti varattu 45 min naisille ja 30 min miehille)

Entä jos kampaamo opettaa opiskelijoita? (Esim. Beauty hair Sirpa Mansner)
Oltaisiinko siellä hieman myötäilevämpiä?

3

188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tukka pois

Tuo on vittumaista kun klipotaan saksien kanssa puoli tuntia, vaikka tukan leikkaisi oikeasti viidessä minuutissa. Siksikö siinä vetkutellaan ettei kehdata kolmea kymppiä ottaa viiden minuutin työstä? Ja päänhieronta on vihoviimeinen. Aletaan jotain hankaamaan ja nysväämään ja väitetään sen olevan jotain rentouttavaa. Katin paskat. Sattuukin vielä. Ärsyttää. Nuo hienosteluparturit jätän väliin ja etsin aina sen joka osaa tehdä asiansa nopeasti ja turhia lässyttelemättä.

• 12 20

nopeutta tulee, kun ajatus on selkeä ja etenee työssä loogisesti. Ei ole korjailtavaa jälkikäteen. Opettele myös keskustelemaan ne "päivänkuulumiset" niin, että teet kokoajan myös käsityötä.
      Kursseja kursseja, ja nimenomaan työkursseja, näytökset on ihan huuhaata, toki piristävää kolleegoiden tapaamista, mutta oppia ei niistä saa.
      Kolleegoissani olen huomannut, että "jutellessa" katkeaa työnteko?

• Neuvoton

Kiitos! Joo, mullakin on vähän tuo että juttelu ei luista vielä niin hyvin että pystyis tekee hommia samaan aikaan ilman että joko leikkaus kärsii tai että ite jään sekoilemaan sanoissa ku keskityn leikkaamiseen. Pitäs tosissaan syksyllä lähtee hakee jotain paikkaa ja vähän pelottaa se että miten pomo tykkäis jos joudun itelleni merkaamaan vähän lisä aikaa. :/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      214
      1427
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1276
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      3
      1067
    4. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      16
      1016
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      928
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      890
    7. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      830
    8. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      59
      828
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      768
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      754
    Aihe