4g Antenni

lokko

Eli olisin vaihtamassa tohon 4g verkkoon mutta saunalahden kuuluvuuskartassa oon aika rajalla joten aattelin ostaa siihen kaveriksi antennin. Ongelma vain on etten tiiä niistä juuri mitään joten tässä pari kysymystä jos joku osais vastata.

Ensiksikkin noista db arvoista. Luulen että on kyse desibeleistä ja ne kertois että kuinka voimakas antenni on mutta mikä db arvo on hyvä ja mikä huono?

Toisekseen noista hertseistä. Eli mitä taajuutta 4g verkot tyypillisesti käyttää?

Oisko tommonen mistään kotoisin------>http://www.verkkokauppa.com/fi/product/5163/cbcq/D-Link-ANT24-1200-Suuntaava-12dBi-H80-V23-antenni

6

1578

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • C,Ri(NW$

Desibeliarvot kertovat kuinka suuri vahvistus (ja samalla suuntaavuus) antennilla on. Kaapeli ja liittimet puolestaan aiheuttavat häviöitä ja vaimentavat antennin antamaa signaalia.

Antennin vahvistus ei ole hyvä tai huono. Joskus riittää pieni vahvistus ja joskus ei niin suurta ja kallista löydy, jolla toimisi. Tarvittavasta vahvistuksesta ei sivullinen voi sanoa mitään. Tehokas antenni on aina varma valinta.

Kannattaa valita monitaajuusantenni niin ettei katolle tarvitse kiipeillä kun systeemit ja taajuudet muuttuu tulevaisuudessa.

• Hmmmmm :D

Mokkulan oma anteeni on jotain 0.5db
      joten 12 db anteeni antaa valtaissasti voimakkaamman singnaalin..

Pitänee vaan olla tarkka kun noita ostaa, että ne on suomalaisille taajuuksille, vieläpä oman operaattorin.. ellei sitten ole logaritmi, mutta sillä tuskin pääsee yli 10db vahvistuksiin.

Kiinan sivuilta mm alibay saa halvalla, mutta katso että on euroopan ja suomen taajuudet,, USA mallista ei ole kuin haittaa!

Jos oikeen jytyn haluaa, silloin peiliantenni on poikaa!

• Hmmmmm :D
    • make704
    • HuluHullu

Ja kunhan muistat tarkistaa myös että liitin sopii, huaweissa ainakin muistaakseni oli CRC-9 -liitin jatkoantennille,en oo ihan varma.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      168
      2867
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      64
      2356
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2169
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1796
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      95
      1713
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1591
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      92
      1353
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1110
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      209
      1102
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1059
    Aihe