Canon 85mm 1.8, vai joku muu..?

Pohdiskelija...

Olen mietttinyt tässä jonkin aikaa uuden obiskan ostoa koirankuvaukseen.

Vaihtoehtoina oli Canon 50mm 1.8 ja Canon 85mm 1.8.
Tällä hetkellä olen kääntymässä 85mm puoleen.
Olen kuullut että 50 millisessä on ruma bokeh, ja jää vähän lyhyeksi?
..Muutenhan se ois tosi hintaansa nähden hyvä objektiivi.
85 millisessä on kuulemma nopea automaattitarkennus, hyvä liikekuvaukseenkin.
Nätti bokeh
Piirtää hyvin isollakin aukolla(?)

(Sori tää ehkä vähän turhakin keskustelu näistä mun omista pohdinnoista... Haluan vaan et en tulis kovin pettymään valintaani, paitsi ei se haittaiskaan, kun tulen kuitenkin hankkimaan vielä lisää objektiiveja...) Mutta siis jos joku jaksais ottaa kantaa tähän kun sitä vaan mietin et
onkohan 85mm liian pitkä kuitenkin?
Ja tarvinkohan sitä zoomia sitten? :/
Ja onko tuo Superkuva luotettava verkkokauppa tilata --> http://www.superkuva.fi/tuote/canon-ef-85-mm-f-18-usm/065220623/

13

932

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HaKe

      Itse en ostaisi 50/1,8:a, ennemmin Sigman 50 /1.4 tai Canonin vatsaava. Kalliimman ostohinnan vaikutus laimenee vuosien mittaan, huonon muovinpalan (1.8) ketutus vaan lisääntyy.
      EF 85/1,8 on melko hyvä, mutta niinkait on Sigma 85/1,4:kin.

    • samaa pohtinut

      Itse ostin lähinnä koiran kuvaamista silmällä pitäen tuon 85 mm, eikä kyllä hetkeäkään ole tarvinnut katua. Käytän samaa kuvatessani urheilua ja muotokuvia. Lasten yms. juhlat hämärissä tiloissa pystyy kuvaamaan tuolla myös loistavasti. Tarkennus on nopeaa, mutta isolla aukolla saattaa mennä ohikin jos ei ole tarkkana. Bokeh on tosiaan nätti.

      Siirtyminen zoomista kiinteään vaati alkuun totuttelua, mutta kun on tajunnut kiinteän rajoitukset niin hyvin menee. 85 mm:llä tosin ei tavallisessa asunnossa (=oma asuntoni) juuri pysty kuvaamaan, koska rajaus on niin tiukka, että ainakaan omaa isoa koiraa ei yhteen kuvaan saa.

      Polttoväli tarpeesi varmaan ratkaisee noiden kahden välillä. Oma koira on sen verran ADHD, että 85 ja etäisyyden ottaminen oli tarpeen ;)

    • Sebulban serkku

      kyllä toi 85 on ihan ok polttoväli, mutta suosittelen ostamaan heti sen ällä version lasista, saat lisää valovoimaa ja parhainta piirtoa mitä canonilla on tarjota. Noihin halpoihin susipimeisiin putkiin ei kannata koskea ja muutoinkin kannattaa suosio kameravalmistajien omia putkia, toimivat paljon paremmin.

      nuo 50mm kannattaa unohtaa, ihan kuraa ja polttoväli ei sovellu mihinkään.

      • kyllä onnistuu

        Niin, mutta toisinaan piraatit on paljon parempia kuin Canonin omat kakkulat. Kovasti olen kuullut kehuttavan esimerkiksi Sigman jämäkkää 50 millistä Canoniin ahdettuna.


    • Pohdiskelija...

      Lueskelin kans tuosta sigman 50millisestä, tosi kehuttu oli. En taida kallistua kuitenkaan sen puoleen, vaiko olisiko se polttoväliltään parempi kun semmosia koirien "pönötyskuvia", muotokuvia koirista, otan enimmäkseen :D
      No, kaipa tuo 85mm on hyvä, kaikki sillä koiria kuvaavat ovat vain kehuneet, eivätkä ole katuneet ostostaan. Olen epävarma, onhan tuo kuitenki aika kallis mun pörssille, enkä tahdo rahojen menevän hukkaan (:

    • EF 85mm f/1.8 USM
    • 355 eurolla lähtee
    • Pohdiskelija...

      "Mun pörssille" painottaen.. Muttajoo, superkuvasta meinasinkin tilata. Onko se luotettava verkkokauppa? Luin kyllä aika huonoja arvosteluja..

      • ihan jees on

        On se luotettava verkkokauppa - onhan niitä arvosteluja, mutta onko todennäköisyys saada huonoa palvelua kovin suuri?


    • Pohtiva ostaja

      Oon ajatellu ostaa kameran tuolta Superkuva.fi:stä toivottavasti se on luotettava =)

    • Pohdiskelija...

      Loppujen lopuksi ostettiin tuo 85mm verkkokauppa.comin liikkeestä vähän kalliimmalla mutta sainpahan sen viimein ja en ole ostosta katunut (:

    • isas5
    • Muutaman kk kokemus

      Hankin putken koirakuvaukseen, ja se on lunastanut paikkansa todella hyvin. Kirkkaalla (ja pilviselläkin) säällä saa hyviä tilannekuvia vauhdikkaastakin menosta. Sisätiloissakin toimii. Ilman sen kummempia termejä ja hienouksia ja suurempaa analysointia totean, että koirakuvaukseen ehdoton!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2669
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      344
      2521
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2168
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1846
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1753
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1734
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    8. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      65
      1564
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1533
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe