Hyi, pahanmakuiset röyhtäykset

Jiiäm.

Vaivana siis röyhtäykset jotka maistuu ihan kananmunalle (vaikka siis en edes syö kananmunaa kuin leivonnaisissa tms.) Nyt parikin kertaa jo vaivannut, viime kerrasta on kyllä viikkoja. Tänään söin ranskalaisia (ravintolassa) ja vähän jälkeen tämän alkoi, kestänyt nyt kolmatta tuntia ja on sitten kamalanmakuista :( onko muilla tällästä? Ihan ajattelin ensin kokemuksia kysyä ennenkuin säntää lääkäriin suin päin jos vaikka liittyykin jotenkin närästykseen? Ennenkin ollut kyllä ruoan jälkeistä runsasta röyhyäilyä, mutta ollut vain ilmaa ei siis maistuneet oikein miltään, ne nyt jo vähän rauhoittuneet. Niin ja mahakin vöhän sekavanlainen aina kun näitä röyhtäyksiä. Mutta tällästä vaivaa tällä kertaa vaikkei kummoselta kuulosta niin inhottavaa se silti on.

16

23848

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+1

      Minulla on joskus ollut, varsinki hiilihydraattipitoisten ruokien kanssa, ylävatsa turpoaa ja ja tuntuu kun sinne tulisi ilmaa koko ajan lisää, en ymmärrä mistä se johtuu, eikä taida lääkäritkään, kerran oksensin sen takia, kun se "maku" on kauhea. Uskoisin että liittyy hiilihydraattiaineenvaihduntaan.

      • Jiiäm.

        Viime yönä sitten meinaan kello neljä heräsin ja maha meni aivan sekaisin. Kaksi tuntia istuin siellä, ihan hirveetä. En muista kosks viimeks olisi noin vedeksi heittänyt. Vielä ei ole uskaltanut edes syödä, mutta nyt varmaan jo pakko mennä kokeileen kun pari tuntia tässä vain huilannut. Mahtoko nyt tää liittyä jotenkin tohon eiliseen :/ tiedä sit.


      • 3+1
        Jiiäm. kirjoitti:

        Viime yönä sitten meinaan kello neljä heräsin ja maha meni aivan sekaisin. Kaksi tuntia istuin siellä, ihan hirveetä. En muista kosks viimeks olisi noin vedeksi heittänyt. Vielä ei ole uskaltanut edes syödä, mutta nyt varmaan jo pakko mennä kokeileen kun pari tuntia tässä vain huilannut. Mahtoko nyt tää liittyä jotenkin tohon eiliseen :/ tiedä sit.

        Mulla on kyllä myös refluksitauti, mutta en usko että sen syy minulla se tila oli, tosiaan oksetti ja tuntui kuin ilmaa menisi mahaan lisää koko ajan. Kokeile samaa kuin minä, yleensähän limpparit/kivennäisvedet tekee happoja ja turvottaa ja sanotaan että ne lisäävät närästystä, minulla on juuri toisin päin, pystyisitkö juomaan hiilihappopitoista juomaa ja välillä vettä vaikka koko päivän vaan, ei muuta. Puhdistaisi elimistöä niistä hapoista ja lisäksi maitohappobakteerit auttaa yleensä.
        En ole hoitaja enkä lääkäri, olen 19- vuotias tyttönen mutta jos näistä on apua niin hyvä! :)


    • Jiiäm.

      Aina voi kokeilla:) maitohappobakteereita syön joka päivä ja vaikka tuntuukin, ettei ne oikein auta niin ei osaa lopettaa niiden syömistä :D

      Mutta siis huh tää vatsa! Nyt aamupuuron söin 11 jälkeen ja ei kyl pysyny mahassa, nytkin koko ajan tunne että kohta tarvis taas mennä vessaan. Kamalaa tällänen varsinkin kun yleensä jos tulee ripuli mulla niin se kestää sen pari tuntia ja on yhtäkkiä ohi. Nyt kestänyt siitä aamu neljästä asti, ainoo "tauko" kun sain nukuttua klo 8-10 välissä. Harmittaa jopa kun joutu jäämään pois töistä ja kohta tarvis osata sanoo pääseekö huomenna, hirveesti haluis tottakai kun huomenna vika työpäivä tossa työpaikassa (teen päiväkoti sijaisuuksia). :/

      • 3+1

        Niin, ne maitohappobakteerit varmaan toimii kuitenkin, mutta ei sitä huomaa :D
        Toivottavasti helpottaa ja pääset sinne töihin kun viimeisen kerran siellä oot.
        Kerro miten auttaa :)


    • Jiiäm.

      No joo olo helpotti iltapäivemmällä, vaikka nyt yhä höntti olo ja kaamee päänsärky. Otin imodiumia sen 2pilleriä mitä ohje sanoo, kai sekin sit vähän auttoi. Työpaikalta kyllä sanoivat, ettei huomenna kannata tulla kun ei kumminkaan ollut ihan niin pieni vaiva mitä ajattelin ja kestikin paljon pidempään mitä yleensä mulla kestää. Pakko tosin mennä viemään avain ja kamoja hakemaan :) On tää ihmisen elämä rankkaa kun tarvii kaikenlaista sairastella :D no toivotaan et meni jo ohi :) Haha ne kananmunaröyhtäykset olikin pienin murhe mulla, vieläkin vaan miettii mistä ne johtuu :D

    • Munaröyhtäys

      Ääääää. Hyyyyiii! Mul on just tollasii ja se on sairaan ällöttävää. Itsekin mietin et pitäskö sanoo äitille vai meneekö ittestään ohi. Mul on tänään ollu päänsärky kohtauksia ja kun aivastan (allergiaa) niin aivan kuin putki aivoissa särkyy (En osaa selittää kunnolla) Niinkuin mun pää lävistettäis kun aivastaa tai huutaa. Liittyyköhän toisiinsä mitenkää?

    • Anonyymi

      Minullakin on sama juuri nyt ja haluaisin tietää mistä se johtuu.

    • Anonyymi

      Mulla sama vaiva että kun oon maha taujissa nii röyttäykset. Maistuu siltä kun oisin syöny paskaa

      • Anonyymi

        Minulla oli lievä suolitukos, jota ei huomannut - vatsa vaikutti toimivan normaalisti ja suht säännöllisesti. Silti sinne suolistoon oli päässyt kertymään sitä ulostetta.

        Oireilu alkoi ihan kauheilla kananmunan / ummehtuneen pierun hajuisilla röyhtäyksillä. En tajunnut missä vika. Minun kohdalla tilanne onneksi raukesi itsestään, vaikkakin rajulla tavalla - aloin oksentaa todella hurjan hajuista-ja makuista lähinnä nestettä, tätä kesti joku tunti jonka jälkeen pöntölle, ja suolisto tyhjeni aluksi hiljattain, lopussa aika paineella täysin.

        Olin yön sairaalassa. Varmistivat ettei ole suolen kiertymä tai joku vesilukon kaltainen juttu siellä, TT-kuvat ja verikokeet otettiin. Lääkäri oli vakavana, monimutkainen systeemi brakasi.

        Eli jos tuollainen röyhtäily jatkuu tai uusiutuu, ja etenkin jos siihen liittyy ripulia (se tulee kovemman ulostemassan ohi, kuten normikin tavara myös mutra suoli vaan ei tyhjene täysin) niin kannattaa mennä lääkäriin. Voi paljastua pahempikin juttu taustalta. Ja jos menee pienemmällä kuten mulla, niin ainakin oire poistuu! Olo on aika hutera vielä, viimeyönä oli tämä, mutta puhdas. :)

        Ruuansulatuskanavan jutut on aina vakavia, pitäkää itsestänne huolta! Mitä pidemmälle tila pääsee pahenemaan, sitä pahemmassa lirissä olet!

        Terkuin Oskari


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla oli lievä suolitukos, jota ei huomannut - vatsa vaikutti toimivan normaalisti ja suht säännöllisesti. Silti sinne suolistoon oli päässyt kertymään sitä ulostetta.

        Oireilu alkoi ihan kauheilla kananmunan / ummehtuneen pierun hajuisilla röyhtäyksillä. En tajunnut missä vika. Minun kohdalla tilanne onneksi raukesi itsestään, vaikkakin rajulla tavalla - aloin oksentaa todella hurjan hajuista-ja makuista lähinnä nestettä, tätä kesti joku tunti jonka jälkeen pöntölle, ja suolisto tyhjeni aluksi hiljattain, lopussa aika paineella täysin.

        Olin yön sairaalassa. Varmistivat ettei ole suolen kiertymä tai joku vesilukon kaltainen juttu siellä, TT-kuvat ja verikokeet otettiin. Lääkäri oli vakavana, monimutkainen systeemi brakasi.

        Eli jos tuollainen röyhtäily jatkuu tai uusiutuu, ja etenkin jos siihen liittyy ripulia (se tulee kovemman ulostemassan ohi, kuten normikin tavara myös mutra suoli vaan ei tyhjene täysin) niin kannattaa mennä lääkäriin. Voi paljastua pahempikin juttu taustalta. Ja jos menee pienemmällä kuten mulla, niin ainakin oire poistuu! Olo on aika hutera vielä, viimeyönä oli tämä, mutta puhdas. :)

        Ruuansulatuskanavan jutut on aina vakavia, pitäkää itsestänne huolta! Mitä pidemmälle tila pääsee pahenemaan, sitä pahemmassa lirissä olet!

        Terkuin Oskari

        Mul oli sama et olin lääkärillä ja otettii veri kokeet ja kaikki ei mitää vastausta


    • Anonyymi

      Meikälle tulee samoi oireita kanamunasta simasta ja poppareista eikä loppua näy Ai saatana

    • Anonyymi

      mulla on hyvin samanlainen ongelma, enkä oo syönyt muutakun eilen illalla puolikkaan tortillan. en edes tykkää kananmunista. mulla on myös tosi helpot oksennusrefleksit joten melkeen oksennan joka kerta.

    • Anonyymi

      Mulla on ollut sama jo 3vuotta ja ei ole hauskaa koska iltasin tulee aina oksennus päivällä pahan hajuisia röyhtäyksiä

    • Anonyymi

      Olet syöny liikaa on kokemust

    • Anonyymi

      Kananmunan makuiset röyhyt kuuluu ainakin giardiasikseen. Pieni loinen. Ripuloitko? Intian matkalla koin, 4 kk ripuli joka alkoi aina kananmunan maulla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9254
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      42
      2720
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2493
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1340
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe