olen ylioppilas ja menin työvoimatoimistoon työnhakijaksi niin jo kahden viikon päästä tuli osoitus töihin: siivojaksi. siis mitä helvettiä. olen ylioppilas ja laittavat siivoojaksi.. jotain rajaa tähänkin arpajaisiin,, ihme kun ei eivät arponeet roskakuskiksi tai maatalous jätteiden lomittajaksi. eikö yhteiskunnassa ylioppilasta arvosteta yhtään???? tiedän muutaman tyypin jotka ovat päässe työkkärin kautta johtaviin tehtäviin ilman alna koulusta
työkkärin touhu päin helv...
11
182
Vastaukset
- vai ylioppilas
työkkärissä eivät arvosta ylioppilaita. he ovat samanlaisessa asemassa kuin muutkin ilman ammatillistakoulutusta olevat.
- täällä tykätään
Eikä arvosteta ilmeisesti trollejakaan.
- Mene ammatilliseen
No ei todellakaan siellä ole tarkoitus muuta kuin siivota tilastoja työnhakijoista. Linja on tiukentunut ja mistähän syystä sitä voit miettiä. Katso ettei tule keppiä, porkkanaa eivät taida tarjota niin enää. Hyvä niiden on itsensä kun on vakityö työttömien kustannuksella ja tuttaville on hyvä jakaa parhaat paikat. Sinulla taas ei ole vielä ammatillista koulutustakaan.
- ahkerapano
Panee epäilemään osaisitkohan edes siivoojan työtä, sillä se vaatii todellista ammattitaitoa nykyisin, ei kannata elää pilvilinnoissa, olipa mikä koulutus tahansa.
- wdsdsadsa
Ei ylioppilas ole mihinkään ammattiin pätevöivä tutkinto. Eikä ylioppilas ole missään nimessä ammattitaitoinen siivooja.
Itse et arvosta siivoojia?
Se on kuule rehellistä ruumiillista työtä, jota ilman et sinäkään tulisi toimeen.
Harmi kun se huomataan vasta sitten, kun sitä ei kukaan tee... - ihan kamalaa
on se vallan kauhiaa, ihan hirmuuuuuusen kauheen kamalaa, että ihan oikee ylioppilas laitetaan töihin.
- rillrumarei
On se. Kyllä ylioppilaan kuuluisi viettää kesä maalla ylioppilas hattu päässä keikkuen ja "pappa maksaa" tyyliin. Ja luonnollisesti viekoitella siinä samalla muutama viaton maalaistyttö paheen polulle.
- F&S
Trollitkin käyvät vuosi vuodelta haikkoimmiksi.
- ukkeliskukkelis
Mä voisin ottaa se siivoojan homman. Mä olen huippuammattilainen IT-alalla mutta kun Nokian yms isrtisanomisten takia on paljon alan työttömiä, niin näin vanha yli viisikymppinen ei saa enää alan töitä. Siis ihan oikasti voisin ottaa sen siivoojan homman. Rahat loppu kun en tiennyt että mun ansisidonnainen vakuutus ei ollut voimassa.
- Taudit kurissa
Roskakuskit ovat pelataneet useampia ihmishenkiä kuin lääkärit.
Arvomaailmasi on vinoutunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse984812Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1143942Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2113850Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1192257Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575771974Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801366- 1371324
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1681296En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5371156- 531125