Satavuotiaan hirsitalon yläkerta on rempan kohteena ja siellä on ennestään maalattu lankkulattia. Lattia on lisäksi pölyinen, likainen, paikoin kulunut ja epätasainen.
Kysymys? En aio poistaa entistä maalia, joten millä pesen entisen pinnan (lankkujen rakoihin ei saa mennä kovin paljon vettä) ja mitä maalia suosittelette käytettäväksi. En halua hioa lattiaa erityisen tasaiseksi, eikä rakoja tarvitse häivyttää mihinkään, mutta uusi vaaleampi maali pitäisi saada pintaan. Maalina käytän täysin peittävää, koska valitsen eri värin, kuin entinen punaruskea. Siis kuinka tällainen "uusiokömpelys" toimii?
Vanhan lankkulattian maalaus
3
153
Vastaukset
- lattialankku1
Mene väriliikkeeseen,siellä neuvotaan.Täällä saat "mutu.neuvoja" varmoina ohjeina...niin minä ainakin tekisin.
- uusiokömpelys
Joo!! Kävin paikallisessa väriliikkeessä ja neuvo oli, että "hio koneellisesti kaikki vanha maali pois (vuokraa kone heiltä), tasoita pinta, kittaa kolot ja lankkujen raot, hio, imuroi, kittaa uudelleen, hio, imuroi, pese ja käsittele vahalla tai lakkaa pinta. Tai osta heidän remppaporukalta lattian hionta ja käsittely. "ei lattiaa kannata jättää vanhan ladon näköiseksi, jos kerran aiot rempata"
Täältä saan neuvoja niiltä, jotka ovat itse tehneet tai joiden lähipiirissä on tehty kyselemääni hommaa... "mutu-neuvot" on toisinaan parhaita.
"nusmestarin" neuvo kuulostaa sopivalta, kiitos...
- nusmestari
Irtonaiset maalit raavitaan pois senjälkeen pesu esim kidesoodavedellä ( ei tarvitse paljoa käyttää vettä), kostealla soodajäämät pois, sitten jälkeen himmeäksi hionta 80 tai 100 karkeuksisella hiekkapaperilla, hiontapölyjen imurointi ja kostealla pyyhintä, lattian kuivuttua maalaus kahteen kertaan Betolux Aqualla.
Ei ole vaikea homma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606484- 1003352
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252676- 212308
- 271861
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251600
- 491452
- 321448
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423