Elikkä olen varasijalla nro. 14 kasvatustieteiden ja aikuiskasvatustieteiden asiantuntijakoulutukseen Itä-Suomen yliopistoon. Tietääkö kukaan, onko millaisia mahdollisuuksia päästä sisään?
14. varasija Itä-Suomen yliopistoon Kasvatustieteeseen
3
458
Vastaukset
- oleeol
Ootko varmasti ottanut selvää, saako tommosesta asiantuntijakoulutuksesta mitään oikeaa ammattia itselleen? Jos ei saa, sulle itselle ois parempi, että
jäisitkin varasijalle. Kasvatustieteilijöitä, jotka ei oo opettajia, on vaikka kuinka
paljon työttömänä. - niin no
Ei ole ihan noin yksioikoista. Tuolta linjalta pystyy suuntautumaan hyvin monenlaisiin eri tehtäviin, ja joissain yliopistoissa on mahdollista suorittaa myös esimerkiksi aikuiskouluttajan pedagogiset opinnot tutkinnon yhtenä osana. Sivuaineilla pystyy vaikuttamaan suuntautumiseensa paljon ja siihen kannattaa kiinnittää huomiota. Ja "vaikka kuinka paljon työttömänä" nyt on vaikka jos minkä alan osaajaa. Kaikki eivät halua perus luokanopettajan työhön, vaikka kasvatustiede muuten alana kiinnostaa. Työllisyyteen toki kannattaa ja pitää kiinnittää huomiota, mutta on tärkeää myös huomioida opiskelualan valinnassa omat mielenkiinnon kohteet. Kasvatustieteen ja aikuiskasvatustieteen puolella pystyy rakentamaan oman näköisen opintopolun ja vaikuttamaan siihen omaan suuntautumiseen todella paljon.
- lasikyynel1
Moikka!
Pääsitkö sisään 14. varasijalta? :) Millainen koe oli silloin kyseessä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836059
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474095- 1314021
- 693823
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262978Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72577Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?412445- 282262
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501859