Maanjäristys

I love Ragusa

Eilen ja tänään maa on järissyt Taorminan ja Naxoksen välillä, sekä Calatabinossa Castelmolassa ja useissa paikoissa pitkin rantaa. Se ei ollut kuin 2.2 Richterin skaalassa mutta kuitenkin. Viikon ajan on Cataniasta noin 100 kilomtriä merellä ollut maanjäristyksiä mutta ne ovat ravistelleet vain "Italian varpaissa" sijaistevia kyliä. Toisella puolen Messnian salmea meressä on myös melkein joka päivä ollut maanjäristyksiä ja ne ovat ravisteleet pojoisella rannalla lähinnä Messinaa sijaitsevia kyliä. Maa tärisee joka päivä myös pohjoisenpana "Italian jalassa", Polinon luonnonpuistoalueella.

Viime viikolla tärisi täällä Ragusan alueellakin, epicentrumi oli Modican ja Noton välissä Ispican alueella.

17

566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pericoloso

      Enteileeköhän Sisilian järistykset sitä napolin lähellä olevan merenalaisen tulivuori MArsilin purkausta, ehkä kuka ties..

    • tär

      Onko tuonluokan järistys jo sellainen että sen huomaa selvästi?

    • Sisiliassa

      Kyllä 2,2rihteerin järistyksen huomaa! Sänky heiluu.. ja kyllä siihen herää! Nimim kokemusta on ;)

    • kolme viikkoa vielä

      onkohan alueella turvallista nyt matkustaa? Tänne Suomeen kuin ei informoida näistä järistelyistä ja matkatoimistot tietty haluaa vaan rahat jos sieltä asiaa kyselee....

    • siciliassa-asuva

      Ainakin itse luin sicilian lehdestä että Sicilian ja Galabrian aluetta uhaa joku iso 7,2rihteerin järistys kuukausien - 2 vuoden sisällä! Itse asun sicliassa. Ja kyllähän tuota pelotti lukea. HUOM! Ei ollut vielä mitenkään VAHVISTETTU tuota järistystä , mutta tutkijat olivat semmoisen MAHDOLLISUUDEN havainneet.

      Mutta jos semmonen tulee ja kuolee semmoisessa niin se on vaan kohtalo. Mielummin mä täällä olen lämpimässä kesät - talvet kuin tulen sinne jäiseen suomeen jossa voi kuolla talvella vaikka kylmyyteen.

    • lähtööön

      Ei siellä mikään järise juuri tultiin matkalta ja suosittelen muillekin Sisiliafaneille kannattaa mennä! Mitä vaan voi sattua koska tahansa se ei pelaa joka pelkää, lähtisin heti uudelleen. Koko Italia on maanjäristysherkkää aluetta myös Pohjois-Italia ja moni on luullut ettei pohjoisessa ole järistyksiä kyllä on ollut, toinen pelkää lentämistä toinen järistyksiä toinen elämistä

    • järisee se

      Monti Ibleillä tärähti kaksi kertaa peräjälkeen tänään kello 12:45 ja muutaman minuutin päästä uudestaan. Se ensimmäinen oli 3,3 Richterin skaalassa ja toinen 2,1. Tuntui Siracusassakin.

    • järiseeoikyllä

      Sisiliassa on aina ollut maanjäristyksiä ja tulee olemaan!

      että jos joku niitä pelkää niin sitten ei kannata matkustaa koko etelä-eurooppaan, maanjäristyksiä on myös Kreikassa, Espanjassa, Amerikassa, Australiassa, Turkissa lähes missä tahansa.

    • I Love Ragusa

      Catanian eteläpuolella Monti Ibleillä oli nyt yöllä yhdeksän maanjäristystä peräjälkeen. Ensimmäinen tuli kello 03:07 ja viimeinenoli kello 05:33. Kovin tärinä oli 3,7 Richteriä. Tämä onkin sitä aluetta jossa maanjäristykset ovat tavallisimpia ja alue jolla Italian suurimmat maanjäristykset ovat tapahtuneet.

    • tärisee se

      Jatkuu vaan maantärinä. Kello 11:58, 12:23, 17:28 ja 17:52 sekä 19:28 Catanian etelä puolella. Pohjoisrannikolla tärisi kello 15:27 ja se tärinä on saattanut tuntua Taorminassakin.

    • Naxos <3

      Olin Naxosissa 12-26.6, enkä huomannut mitään järistyksiä!
      Yhtenä päivänä tosin oli kauhea merenkäynti, että ehkä saattoi olla silloin jotakin merenalaisia järistyksiä.
      Aiemmin Etnan purkauksen yhteydessä oli myös kova merenkäynti, joka heitti rantaan kauheasti meduusoja.
      Meduusoja oli nytkin, mutta ei kauhean paljoa.

      T. Naxos- fani sempre =D

    • I love Ragusa

      Yöllä ravisteli viisi kertaa Catanian alueella, epicentrumi oli noin 8-10 kilomteriä Naxoksesta etelään. Kello 21:58, 22:11, 22:35, 22:38 ja 2:42. Sitä ennen aikaisemmin oli maanjäritystä Syracusan alueella, neljä täräystä. Messinan alueella tärisee yhtenään, joten kyllä koko itäinen Sicilia tärisee usein. Toivotaan ettei tule mitään vahvenpaa tärinää. Sicilialaiset ainakin seuraavat tarkkaan näitä tärähtelyjä.

      Tämä Ragusa missä minä asun on rakennettu kahdelle kukkullalle. Monet asunnot suoraan kallioon niin että takaseinät on kalliota. Ragusa on kerran hajonnut pahasti suuressa maanjäristyksessä eikä näitä rakennuksia ole kaikkia korjattu vieläkkään.Sitä paitsi rakennsuksia ei saa korjata aivan kuinka vaan sillä Ragusa on Unescon maailmanperintökohde. Varsinkin vanhukset pelkäävät että se suuri maanjäristys tulee vielä joku päivä. Tai tulivuorenpurkaus tai molemmat yhtä aikaa.

    • menossa kohta

      mistä nää tärinätiedot on peräisin?

    • shake in sicily
    • tärisee se

      Messinan seudulla näyttää harva se päivä järisevän, samoin Monti Ibleillä.

      http://www.earthquake.it/particolari.php

      http://www.earthquake.it/particolari.php

      Trapanin puolessa on myös järissyt eilen illalla 3,3 richteriä. Se ei kuitenkaan tuntunut Trapanissa mutta muuten melkein koko läntisessä Sisiliassa.

      http://www.earthquake.it/particolari.php

    • lomailijat lomalla

      onko viime aikoina järistellyt Sisiliassa? En saa selainta auki noihin linkkeihin....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2274
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2127
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe