Kumpi olisi harrastelijavalokuvaajalle kätevämpi heijastin'setti', hopea/valkoinen vai kulta/valkoinen? Sen verran tiedän että hopealla saa kylmempää valoa ja kultaisella lämpimämpää, mutta miten valkoisella? Kenties neutraalia?
reflektori (heijastin)
8
644
Vastaukset
- J©B
Kulta sopii (vain) muotokuvaukseen.
Minusta paras pari on kulta/hopea, mutta kannattanee hankkia setti jossa on kulta, hopea, valkoinen ja musta.
esim: Godox 5-in-1 - HaKe
Kultainen on hyvä filmikuvauksessa henkilökuviin, mutta digillä kehnompi. Digikamerat on luonnostaan punaiselle herkkiä, niin kultainen vain korostaa tätä ominaisuutta.
Hopea/valkoinen on paras. - Vilénin Sulo
Miten olisi keltainen tinapaperi ja alumiinifolio, joilla päällystetään sopivan kokoiset pahvinpalaset?
Halvaksi tulee ja varmaan heijastaa valoa.- HaKe
Saunanseinäfolio on hyvää ja halpaa. Hopea/kultamaalia pintaan jos on liian kirkasta.
- lidlissä..
Itse ostin Lidlistä auton tuulilasiin suojaksi tarkoitetun "alumiini foliolla" päällystetyn peitteen, jolla oli hintaa huimat 3 euroa. Toisin kuin alumiinifoliot, tuo ei repeile ja heijastaa valoa vähintään yhtä hyvin. Menee myös pienelle rullalle, joten sopii hyvin vaikka kameralaukkuun. Kannattaa kokeilla!
- aleksandrajhansson20
Hei!
Ostin ulkomailta pari kappaletta kuvaus refloja. Jokaisessa pakkauksessa on musta,valkoinen, hopea, kultainen ja valkoinen. Olisivatkohan 80cm eli muotokuvauskiin täydelliset. Myyn toisen 25EURolla.
Jos olet kiinnostunut niin laita sähköpostia [email protected] - ökhhh
"Estrella, tai OLW" pussin sisäpinta käy hyvin ja joka syöntikerralla saa uuden.
- Anestic
Täältäkin ääni 5/1 reflalle. Myuös diffuuserina tuntuu pelaavan hyvin. Ei tartte värien kanssa arpoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1152971EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje291351- 1031217
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621017Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta366997Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi133968- 56865
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne22693- 40688
Tunnettujen vanhempien lapset, tv-sarja
Tunnettujen vanhempien lapset saa tv-sarjan. Juurihan yksi heistä oli MTV:ssä 6.5.26 kertomassa ettei halua julkisuutta110642