Rakkaallani on kasvain suolistossa ja se on pahanlaatuinen...hoidot alkavat ensi viikolla ja sitten leikkaus.Osaisiko joku kertoa suolistosyövästä jotain,kaikki tieto,kokemus on tärkeää.
Syöpä suolistossa
7
368
Vastaukset
- .
Täältä löydät kys.syöpä sairastavia.
Voimia
http://keskustelu.suomi24.fi/debate/5541 - haluan tukea häntä
Kiitos
- Miten se oireilee ?
Minkälaiset oireet ovat suolistosyövässä, kuinka hänellä todettiin sairaus ?
Oliko kipuja, vai minkälaisia oireita, mistä kokeista diagnosoitiin ? - verikoe,tähystys
kipua ja verenvuotoa
- tuulia <H
Samaa täällä, ikääkin jo 67 - myös aviopuolisolla syöpää. Suolistosyöpä on ikävä kyllä huonosti parannettavissa - etenkin minulla jolta löytyi syöpäsoluja vanhasta leikkausarvesta, kuka tietää mihin kaikkialle on levittänyt metastaaseja..
- Hannele
Hei Tuulia. Aina on toivoa, niin kauan kuin on elämää. Jokainen ihminen toipuu omalla tavallaan, toiset paranevat täysin mahdottomastakin sairaudesta. Sellainen ei parane, joka on toivonsa heittänyt ja uskoo vain siihen,e ttä kuolee. Kyllä omalla mielentilalla ja toiveekkuudella on todella suuri merkitys syövän parantumisessa, olen sen nähnyt. Toinen tutuistani joutui leikkaukseen syövän takia, mutta leikkauksessa ei pystytty tekemään mitään, koska oli niin laajalle levinnyt, aloitettiin sytostaatit. Tämä tuttuni päätti, ettei ole hänen aikansa vielä ja sinnikkästi kävi hoidoissa, iloitsi pienistä asioista, matkusteli ja kävi tuttavien luona kyllä eli ei jämähtänyt miettimään sairauttaa ja murehtimaan asiaa, mitään kauhukuvia ei halunnut asiasta itselleen kerrottavan. Ihmeellistä kyllä, kun vuoden päästä tehtiin toinen leikkaus, oli syöpä kutistunut olemattomiin ja leikkauksessa saatiin se poistettua kokonaan. Lääkärit olivat aika ihmeissään, oli se lähtötilanne ollut niin paha. Toisella tuttavallani todettiin 1.asteen syöpä eli sellainen alkuvaiheen syöpä. Hän järkyttyi siitä todella eikä mikään puhe auttanut, hän lopetti kaiken harrastamisen ja sulkeutui kotiinsa. verhoja ei aukaissut. Sytöstaattiääkitys oli hänelle kauhistus ja pelkäsi mennä hoitoihin. Kukaan ei voinut hänen pelolleen mitään eikä sille, että puhui vain kuolemasta ja siitä, ettei parane. Niinhän siinä kävi, että vajaan vuoden päästä hän menehtyi, kun mikään lääke ei tehonnnut. Minä olen sitä mieltä, että hänen oma päätöksensä kuolla teki hänestä lopun niin nopeasti. Oma keho ei pystynyt toimimaan, kun koko ajan pelko ja vastutus päällä, läheisilleen ei puhunut. Sen selvästi näki ja tunsi, kun hänen luonaan vierailin. Ei hänellä ollut mitään mahdollisuutta selvitä, koska ei antanut siihen itse mahdollisuutta.
- Hannele
Äläpä hättäile, kyllä hän siitä selviää. Minulla on setä, joka on leikattu kahdesti suolistosyövän takia, eka kerran 20 vuotta sitten ja edelleen elää. Hoitaa kotitalonsa ja tekee työtä kuin terveet. Teräsmies :) Ei syövän toteaminen tarkoita sitä,e tteikö siitä voisi selvitä. Pitää vain uskoa, että selviää ja jättää nämä nettien epätoivoiset esimerkit lukematta. Sinä voit häntä auttaa, olemalla tukena ja puhumalla hänelle siitä kuinka hän siitä paranee. Muistakaa nauraa ja iloita, tehkää selväksi, että syöpä on vain yksi sairauksien joukossa ja niin kauan kuin on toivoa, on elämää. Lääkkeet ovat tehokkaita ja vaikeaaseen tilanteeseen voi löytyä yllättäen apu.
Syöpää pystytään hoitamaan tehokkaasti, aivan kuin sydänsairauksiakin. Kun veljeni kuoli sydänkohtaukseen, sanoi toinen veljeni, että oli luullut kuolevansa itse ennen häntä. Tällä toisella veljelläni on eturauhassyöpä, jota on sairastanut jo useamman vuoden, on hoidettu kaksi kertaa. Nyt tilanne on hyvä ja veljeni työelämässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 915906
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv933001Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262780Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252046Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125950- 48754