Apple nöyrtyy, tietoturva tulee.

Kas perskeles!

Nyt, noin vuosi Jobsin diktatuurin päättymisen jälkeen, Apple uskaltaa lopultakin myöntää, että sen tuotteet eivät ole suojassa viruksilta. Sen se tekee aloittamalla yhteistyön tietosuojayhtiö Kasperskyn kanssa.

OS X:äänhän on jo kauan ollut sisäänrakennettuna haittaohjelmien torjuntajärjestelmä, minkä yhtiö itsekin kotisivuillaan kertoo - siis käytännössä piilotettu virustentorjuntaohjelma, mutta sitä ei ole saanut kutsua sillä nimellä, koska "eihän Macille ole viruksia".

Ilmeisesti kohtapuoliin saadaan uusiin koneisiin ihan erillinen, Kasperskyn räätälöimä antivirusohjelmakin. Nyt, kun haittaohjelmien uhka lopultakin uskalletaan myöntää.

http://www.itviikko.fi/uutiset/2012/05/14/apple-halytti-venalaiset-apuun-flashbackin-jalkeen/201229327/7

5

418

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

Höpö höpö, sekä Kaspersky että Apple totesivat tuon myöhemmin vääräksi huhuksi. Suomeksi uutisankka.

Huono trollauksenaloitukseksikin kun on helposti todettavissa hölynpölyksi.

Ja miksi juuri Kaspersky olis autuaaksitekevä, onhan näillä muillakin antivirussoftat Macille tarjolla, ollut vaikka miten pitkään. Symantec, McAfee, F-Secure, Sophos ja mitä niitä nyt on.

• Kas perskeles!

Todista väitteesi. Laita linkki, että totesivat huhuksi. No, voihan tietysti olla, että Apple kyllä teki ensin sopimuksen Kasperskyn kanssa, mutta sitten aika pian purki sen - vain, jotta Applen 1990-luvulta periytyvä vanha maine virusvapaan käyttöjärjestelmän kehittäjänä ei himmenisi!

• Kas perskeles!

• kas Perksutti

OSX voutaa kuin matolaatikko.. lähes kaikki saatuneita, ainakin windows haittaohjelmia selaimmen tallentamana.

Suurin onkelma on Macintosh Extended ym applen formaateissa, joiden oma suojaus antaa rootkiteille hyvän anonymiteetin, flash levyillä jopa niin että se ei katoa edes uudelleen formatoidessa.
      Lähes jokainen saatunut, joten Kasperkeleelle olis tarvetta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1042
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe