juoksupallo vai.....

helpytihelp

moi! mä oon aatellu ostaa mun hamsterille (jonka saan kohta) juoksupallon. haluaisin ihan hirveesti että se kulkis mun huoneessa itekseen ilman että pakenis johonkin koloon (tiedän kyllä että tarkkailisin sitä kokoajan) vai olisko valjaat syyrialaiselle parempi? pliis kertokaa valjaat vai pallo, vai ei kumpaakaan!?!?!?

12

195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4 syrkkiö

Ei missään nimessä valjaita !! Pieni hamsteri voi murtaa niissä luunsa ja muutenki jos vain haluaa, niin pääse niistä heti vapaaksi! Juoksupallo ei myöskään ole hyvä vaihtoehto, siellä hamsteri joutuu vain juoksemaan, että pääsisi pois:( Kesy hamsteri kyllä pysyy huoneessasi, jos vahdit sitä :) Ei hamsterit yleensä mene piiloon, vaan juoksentelevat ympäri huonetta tutkiskelemassa. Tiedäthän että juoksuPYÖRÄ olisi hyvä olla jokaisella hamsterilla :)

• helpytihelp

okei :/ olisin halunnu että ei tarvis kattoo sitä niin tarkasti et se vaan kulis ympäri ämpäri... mut jos ne kerran on noin haitallisia niin enhän mä sitä tahdo satuttaa... kiitos kuitenkin!

• hamsterilove

Mun hamsulla on juoksupallo, eivät hamsut siinä vaan juokse. Oma hamsuni peseytyykin pallossa. Riippuu tietty yksilöstä. Toiset pitävät toiset eivät.
        Jos et silti halua palloa ostaa niin osta trixie juoksuaitaus sillä se on tosi kätevä, sillä autaus koostuu monesta osasta ja voit laittaa osat peittämään vaaralliset kohat hamsultasi niin näin se voi juosta vapaana :)))

• Niiniiii
        hamsterilove kirjoitti:

Mun hamsulla on juoksupallo, eivät hamsut siinä vaan juokse. Oma hamsuni peseytyykin pallossa. Riippuu tietty yksilöstä. Toiset pitävät toiset eivät.
        Jos et silti halua palloa ostaa niin osta trixie juoksuaitaus sillä se on tosi kätevä, sillä autaus koostuu monesta osasta ja voit laittaa osat peittämään vaaralliset kohat hamsultasi niin näin se voi juosta vapaana :)))

No voihan se hamsteri tietenkin peseytyäkin siellä palossa, kun ei muuallekkaan pääse, ja tuskinpa kukaan hamsteri nauttii siellä pienessä pallossa olemisesta !!

• hamsterilove
        Niiniiii kirjoitti:

No voihan se hamsteri tietenkin peseytyäkin siellä palossa, kun ei muuallekkaan pääse, ja tuskinpa kukaan hamsteri nauttii siellä pienessä pallossa olemisesta !!

No enpä nyt menisi sitä väittämäänkään ettei viihtyisi. Peseytymisen merkki on nimenomaan hyvän olon merkki ja se ei peseydy siellä jossei ole hyvä olo sillä vaan puree palloa, tietenkin.
        Ja teidän monia hamsuja jotka pitävät pallossa juoksemisesta ja hallitsevat sen jarruttamistakin yms. Ja yksi hamsu joka juoksee pallossa niin että pallon toinen kansi on kokonaan pois niin hamsu juoksee sen aikaa pallossa kun haluaa ja tulee itse ulos sieltä kun haluaa ja jos se ei siinä haluisi juosta niin sehän tulisi heti pois.
        Mielipiteitä palloista voi olla mutta ei kannata olla liian määrätietoinen.. :)

• hamsterilove
        Niiniiii kirjoitti:

Pallon kun ostaa oikeankokoisen niin se ei ole pieni hamsterille, joten ei se pienessä pallossa joutuisikaan olemaan. Ihan sama juttu juoksupyörässä. Pitää olla riittävän iso. Ja toiset pitävät palloa häkissä juoksupyörän sijaan sillä sekin on mahdollista.

• =)

Valjaita ei kannata kyllä ostaa eikä juoksupalloakaan. Jotkut sanovat että hamsteri juoksee sen takia pallossa koska yrittää päästä siitä pois.

• öööööö

hamstrilove : miten on mahdollista, että hamsteri juoksee pallossa, jos siitä on kansi irti? Eihän se pallo silloin enään pyöri, kun ei ole ympyrän mallinen! :D:D

• hamsterilove

Jos hamsteri tajuaa pallon juoksuidean niin se juoksee niin että molemmat kammet/luukut ovat sivuilla sillä sehän on epämiellyttävää juosta kannen päältä. :)

• aaaaa :)

Se kansi on sisältä päin aika samanlainen, kuin se pallonkin reuna, mutta joo siis siinä pallossa on siis kaksi luukkua? No sehän on sitten ihan ok juoksuttaa sillai,että ne luukut onn auku, jos vain sillai onnistuu (: Itse olen nähnyt voi yksi luukkuisia palloja ja niissä olis varmaan hamsterinki aika vaikee juosta niin suoraan, ettei se irralla oleva luukku osu maaha !

• hermot menee

Joo o, en nyt tiiä mitä pitäisi ajatella näistä joistakin kommenteista. Minun hamsterillani on juoksupallo, jota pidän myös häkissä (siis sellaisen siihen tarkoitetun telineen päällä, niin että pallo pyörii paikallaan) Sen toinen reuna on avoin josta hamsteri pääsee sisälle ja ulos. Mun syyrialainen tykkää aivan valtavasti siitä pallosta ja juoksentelee siellä ihan oma-aloitteisesti joka päivä pitkiäkin aikoja. Ja kyllä annan sen juoksennella pallossa myös mun lattialla pieniä aikoja niin että toinen pää on suljettuna.
      Älkää nyt hyvät ihmiset tyrmätkö heti toisen ajatusta!

Mutta muista, että juoksupallossa lattialla juokseminen ei korvaa vapaana juoksemista kokonaan! :--)

• eli eikö se käy?

käytä vaan palloo, kunhan et yli kymmentä minuuttii. on kasvattajan oma valinta, käyttääkö juoksupallo vai ei. mutta älä päästä kissaa tai koiraa sen pallon lähelle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1918
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1350
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1020
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      801
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      792
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      703
    Aihe