Siniviuhkan kasvuvoima

neuvoja pyydän.

Ostin touko-kesäkuun vaihteessa siniviuhkan taimen, viisi pitkää vartta kukassa ja istutin sen omaan ruukkuunsa, joka on suurehko. No, tässä on ollut kylmää kesää sen jälkeen, mutta pientä edistymistä on kuitenkin tapahtunut eli uutta versoa on tullut ihan mukavasti. Mutta kun nämä jäävät ihan tyngiksi, että onkohan tässä jotain tehtävissä vai johtuuko vain tuosta kylmästä.

Luin jostain että lannoitetta kerran viikossa ja suureen ruukkuun laitoin, koska luin myös, että vedentarve on suuri - ajattelin että pienessä ruukussa vettä tarvitsisi kaataa kolmekin kertaa jos sattuisi paistetta riittämään. Muuten laitoin sen ensin sellaiseen paikkaan, mihin aamupäivän ajan paistoi aurinko, mutta siirsin siitä vähän syrjemmäksi eli edelleen paistaa aamupäivällä 9:stä ehkä 14:n seutuville aurinko, ja kun multa on kuivunut olen kaatanut vettä ihan kunnolla, ja vasta nyt oikeastaan (vaikka ei ole kuukauttakaan vielä mennyt) olen eka kerran laittanut kasteluveteen Kekkilän kesäkukkalannoitetta (ruukkuun laitoin lannoitepuikkoja varmaan neljä, taisi olla Substral), mutta ei näytä toistaiseksi mitään suurempaa valtavaa rehevöitymistä tapahtuvan!

Johtuuko vain näistä ilmoista vai olisiko hyviä neuvoja tarjolla.

3

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikku lisäys.

      Lisään vielä: Tiedän, että amppeliinkin laitetaan kolme tainta, jotta saadaan rehevyyttä.

      Ovat vain niin kalliita, että ostin yhden vain :). Mutta siis kun pitäisihän tämänkin lähteä rehevöitymään ja kuten sanottu versoa on pukannut, mutta kun jäävät tyngiksi. Eli jos joku osaa neuvoa, olen kiitollinen.

      • kirkkis 48

        tänä keväänä ostin minäkin siniviuhkan ensimmäisen kerran ja jatkossa joka kevät . istutin halkasija 40 sm ruukku multa on samaa kuin minun multakuorma tilattuna jota käytän perenna penkkeihin eli ei sitä kaupan multaa , mullan sekaan sotkin reilusti kananlanta rakeita ja istutin sen siihen , taivaalta tuleva vesi on hoidellut suuremman kastelun , joskus olen itsekin kastellut , muuta en ole tehnyt , ja komea se on ollut , kasvin halkasia on noin 70 senttiä tällä hetkellä ja vieläkin loistaa , eli ei tarvitse ihmeitä tehdä .


      • no progress.
        kirkkis 48 kirjoitti:

        tänä keväänä ostin minäkin siniviuhkan ensimmäisen kerran ja jatkossa joka kevät . istutin halkasija 40 sm ruukku multa on samaa kuin minun multakuorma tilattuna jota käytän perenna penkkeihin eli ei sitä kaupan multaa , mullan sekaan sotkin reilusti kananlanta rakeita ja istutin sen siihen , taivaalta tuleva vesi on hoidellut suuremman kastelun , joskus olen itsekin kastellut , muuta en ole tehnyt , ja komea se on ollut , kasvin halkasia on noin 70 senttiä tällä hetkellä ja vieläkin loistaa , eli ei tarvitse ihmeitä tehdä .

        Jaa, alkuperäinen kysyjä tässä:
        Eli itselläni se ei kyllä edistynyt yhtään. Lannoituksesta huolimatta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2800
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2011
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1538
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      979
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe