Siniviuhkan kasvuvoima

neuvoja pyydän.

Ostin touko-kesäkuun vaihteessa siniviuhkan taimen, viisi pitkää vartta kukassa ja istutin sen omaan ruukkuunsa, joka on suurehko. No, tässä on ollut kylmää kesää sen jälkeen, mutta pientä edistymistä on kuitenkin tapahtunut eli uutta versoa on tullut ihan mukavasti. Mutta kun nämä jäävät ihan tyngiksi, että onkohan tässä jotain tehtävissä vai johtuuko vain tuosta kylmästä.

Luin jostain että lannoitetta kerran viikossa ja suureen ruukkuun laitoin, koska luin myös, että vedentarve on suuri - ajattelin että pienessä ruukussa vettä tarvitsisi kaataa kolmekin kertaa jos sattuisi paistetta riittämään. Muuten laitoin sen ensin sellaiseen paikkaan, mihin aamupäivän ajan paistoi aurinko, mutta siirsin siitä vähän syrjemmäksi eli edelleen paistaa aamupäivällä 9:stä ehkä 14:n seutuville aurinko, ja kun multa on kuivunut olen kaatanut vettä ihan kunnolla, ja vasta nyt oikeastaan (vaikka ei ole kuukauttakaan vielä mennyt) olen eka kerran laittanut kasteluveteen Kekkilän kesäkukkalannoitetta (ruukkuun laitoin lannoitepuikkoja varmaan neljä, taisi olla Substral), mutta ei näytä toistaiseksi mitään suurempaa valtavaa rehevöitymistä tapahtuvan!

Johtuuko vain näistä ilmoista vai olisiko hyviä neuvoja tarjolla.

3

363

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikku lisäys.

Lisään vielä: Tiedän, että amppeliinkin laitetaan kolme tainta, jotta saadaan rehevyyttä.

Ovat vain niin kalliita, että ostin yhden vain :). Mutta siis kun pitäisihän tämänkin lähteä rehevöitymään ja kuten sanottu versoa on pukannut, mutta kun jäävät tyngiksi. Eli jos joku osaa neuvoa, olen kiitollinen.

• kirkkis 48

tänä keväänä ostin minäkin siniviuhkan ensimmäisen kerran ja jatkossa joka kevät . istutin halkasija 40 sm ruukku multa on samaa kuin minun multakuorma tilattuna jota käytän perenna penkkeihin eli ei sitä kaupan multaa , mullan sekaan sotkin reilusti kananlanta rakeita ja istutin sen siihen , taivaalta tuleva vesi on hoidellut suuremman kastelun , joskus olen itsekin kastellut , muuta en ole tehnyt , ja komea se on ollut , kasvin halkasia on noin 70 senttiä tällä hetkellä ja vieläkin loistaa , eli ei tarvitse ihmeitä tehdä .

• no progress.
        kirkkis 48 kirjoitti:

tänä keväänä ostin minäkin siniviuhkan ensimmäisen kerran ja jatkossa joka kevät . istutin halkasija 40 sm ruukku multa on samaa kuin minun multakuorma tilattuna jota käytän perenna penkkeihin eli ei sitä kaupan multaa , mullan sekaan sotkin reilusti kananlanta rakeita ja istutin sen siihen , taivaalta tuleva vesi on hoidellut suuremman kastelun , joskus olen itsekin kastellut , muuta en ole tehnyt , ja komea se on ollut , kasvin halkasia on noin 70 senttiä tällä hetkellä ja vieläkin loistaa , eli ei tarvitse ihmeitä tehdä .

Jaa, alkuperäinen kysyjä tässä:
        Eli itselläni se ei kyllä edistynyt yhtään. Lannoituksesta huolimatta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      416
      2213
    2. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      66
      1347
    3. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1320
    4. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      137
      1208
    5. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      89
      1171
    6. Minkälaisessa asennossa

Haluaisit kaivattusi kanssa olla?
      Ikävä
      100
      1037
    7. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      133
      954
    8. Sinä siellä lähistöllä

Tahtoisin tutustua paremmin 💫
      Ikävä
      48
      890
    9. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      47
      821
    10. Sitä saattaa vähän hölmöillä

rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.
      Ikävä
      60
      770
    Aihe