Siniviuhkan kasvuvoima

neuvoja pyydän.

Ostin touko-kesäkuun vaihteessa siniviuhkan taimen, viisi pitkää vartta kukassa ja istutin sen omaan ruukkuunsa, joka on suurehko. No, tässä on ollut kylmää kesää sen jälkeen, mutta pientä edistymistä on kuitenkin tapahtunut eli uutta versoa on tullut ihan mukavasti. Mutta kun nämä jäävät ihan tyngiksi, että onkohan tässä jotain tehtävissä vai johtuuko vain tuosta kylmästä.

Luin jostain että lannoitetta kerran viikossa ja suureen ruukkuun laitoin, koska luin myös, että vedentarve on suuri - ajattelin että pienessä ruukussa vettä tarvitsisi kaataa kolmekin kertaa jos sattuisi paistetta riittämään. Muuten laitoin sen ensin sellaiseen paikkaan, mihin aamupäivän ajan paistoi aurinko, mutta siirsin siitä vähän syrjemmäksi eli edelleen paistaa aamupäivällä 9:stä ehkä 14:n seutuville aurinko, ja kun multa on kuivunut olen kaatanut vettä ihan kunnolla, ja vasta nyt oikeastaan (vaikka ei ole kuukauttakaan vielä mennyt) olen eka kerran laittanut kasteluveteen Kekkilän kesäkukkalannoitetta (ruukkuun laitoin lannoitepuikkoja varmaan neljä, taisi olla Substral), mutta ei näytä toistaiseksi mitään suurempaa valtavaa rehevöitymistä tapahtuvan!

Johtuuko vain näistä ilmoista vai olisiko hyviä neuvoja tarjolla.

3

323

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikku lisäys.

Lisään vielä: Tiedän, että amppeliinkin laitetaan kolme tainta, jotta saadaan rehevyyttä.

Ovat vain niin kalliita, että ostin yhden vain :). Mutta siis kun pitäisihän tämänkin lähteä rehevöitymään ja kuten sanottu versoa on pukannut, mutta kun jäävät tyngiksi. Eli jos joku osaa neuvoa, olen kiitollinen.

• kirkkis 48

tänä keväänä ostin minäkin siniviuhkan ensimmäisen kerran ja jatkossa joka kevät . istutin halkasija 40 sm ruukku multa on samaa kuin minun multakuorma tilattuna jota käytän perenna penkkeihin eli ei sitä kaupan multaa , mullan sekaan sotkin reilusti kananlanta rakeita ja istutin sen siihen , taivaalta tuleva vesi on hoidellut suuremman kastelun , joskus olen itsekin kastellut , muuta en ole tehnyt , ja komea se on ollut , kasvin halkasia on noin 70 senttiä tällä hetkellä ja vieläkin loistaa , eli ei tarvitse ihmeitä tehdä .

• no progress.
        kirkkis 48 kirjoitti:

tänä keväänä ostin minäkin siniviuhkan ensimmäisen kerran ja jatkossa joka kevät . istutin halkasija 40 sm ruukku multa on samaa kuin minun multakuorma tilattuna jota käytän perenna penkkeihin eli ei sitä kaupan multaa , mullan sekaan sotkin reilusti kananlanta rakeita ja istutin sen siihen , taivaalta tuleva vesi on hoidellut suuremman kastelun , joskus olen itsekin kastellut , muuta en ole tehnyt , ja komea se on ollut , kasvin halkasia on noin 70 senttiä tällä hetkellä ja vieläkin loistaa , eli ei tarvitse ihmeitä tehdä .

Jaa, alkuperäinen kysyjä tässä:
        Eli itselläni se ei kyllä edistynyt yhtään. Lannoituksesta huolimatta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      113
      7097
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      494
      5251
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      146
      3230
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      215
      2621
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      36
      2302
    6. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      43
      1272
    7. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      77
      1232
    8. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      11
      1159
    9. Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta

Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä
      Pyhäjärvi
      68
      1138
    10. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      111
      1133
    Aihe