Siniviuhkan kasvuvoima

neuvoja pyydän.

Ostin touko-kesäkuun vaihteessa siniviuhkan taimen, viisi pitkää vartta kukassa ja istutin sen omaan ruukkuunsa, joka on suurehko. No, tässä on ollut kylmää kesää sen jälkeen, mutta pientä edistymistä on kuitenkin tapahtunut eli uutta versoa on tullut ihan mukavasti. Mutta kun nämä jäävät ihan tyngiksi, että onkohan tässä jotain tehtävissä vai johtuuko vain tuosta kylmästä.

Luin jostain että lannoitetta kerran viikossa ja suureen ruukkuun laitoin, koska luin myös, että vedentarve on suuri - ajattelin että pienessä ruukussa vettä tarvitsisi kaataa kolmekin kertaa jos sattuisi paistetta riittämään. Muuten laitoin sen ensin sellaiseen paikkaan, mihin aamupäivän ajan paistoi aurinko, mutta siirsin siitä vähän syrjemmäksi eli edelleen paistaa aamupäivällä 9:stä ehkä 14:n seutuville aurinko, ja kun multa on kuivunut olen kaatanut vettä ihan kunnolla, ja vasta nyt oikeastaan (vaikka ei ole kuukauttakaan vielä mennyt) olen eka kerran laittanut kasteluveteen Kekkilän kesäkukkalannoitetta (ruukkuun laitoin lannoitepuikkoja varmaan neljä, taisi olla Substral), mutta ei näytä toistaiseksi mitään suurempaa valtavaa rehevöitymistä tapahtuvan!

Johtuuko vain näistä ilmoista vai olisiko hyviä neuvoja tarjolla.

3

311

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikku lisäys.

Lisään vielä: Tiedän, että amppeliinkin laitetaan kolme tainta, jotta saadaan rehevyyttä.

Ovat vain niin kalliita, että ostin yhden vain :). Mutta siis kun pitäisihän tämänkin lähteä rehevöitymään ja kuten sanottu versoa on pukannut, mutta kun jäävät tyngiksi. Eli jos joku osaa neuvoa, olen kiitollinen.

• kirkkis 48

tänä keväänä ostin minäkin siniviuhkan ensimmäisen kerran ja jatkossa joka kevät . istutin halkasija 40 sm ruukku multa on samaa kuin minun multakuorma tilattuna jota käytän perenna penkkeihin eli ei sitä kaupan multaa , mullan sekaan sotkin reilusti kananlanta rakeita ja istutin sen siihen , taivaalta tuleva vesi on hoidellut suuremman kastelun , joskus olen itsekin kastellut , muuta en ole tehnyt , ja komea se on ollut , kasvin halkasia on noin 70 senttiä tällä hetkellä ja vieläkin loistaa , eli ei tarvitse ihmeitä tehdä .

• no progress.
        kirkkis 48 kirjoitti:

tänä keväänä ostin minäkin siniviuhkan ensimmäisen kerran ja jatkossa joka kevät . istutin halkasija 40 sm ruukku multa on samaa kuin minun multakuorma tilattuna jota käytän perenna penkkeihin eli ei sitä kaupan multaa , mullan sekaan sotkin reilusti kananlanta rakeita ja istutin sen siihen , taivaalta tuleva vesi on hoidellut suuremman kastelun , joskus olen itsekin kastellut , muuta en ole tehnyt , ja komea se on ollut , kasvin halkasia on noin 70 senttiä tällä hetkellä ja vieläkin loistaa , eli ei tarvitse ihmeitä tehdä .

Jaa, alkuperäinen kysyjä tässä:
        Eli itselläni se ei kyllä edistynyt yhtään. Lannoituksesta huolimatta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      87
      3492
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      4
      1654
    3. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      5
      1432
    4. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      26
      1256
    5. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      49
      888
    6. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      70
      862
    7. Oot kyl rakas

Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t
      Ikävä
      35
      842
    8. Miten voitkin olla aina niin fiksu

...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
      Ikävä
      47
      800
    9. Mistä tietää, onko hän se oikea?

Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
      Ikävä
      60
      764
    10. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
      Suomalaiset julkkikset
      4
      757
    Aihe