Muita opiskelijoita

pinteessä opintojen

edistymisen kanssa? Onko teillä ollut tilannetta, jossa ette ole pystyneet opiskelemaan Kelan edellyttämää vuosikiintiötä sairauden vuoksi? Miten olette selvinneet, onko joutunut paljonkin maksamaan takaisin?

Itselläni uupuu kiintiöstä peräti 18 pistettä, jotka pitäisi nyt heinäkuun aikana tehdä! Taustasyynä tälle ovat sairasteluni ja minulle onkin ladeltu useampia diagnooseja tämän kevään aikana, on kroonistunutta masennusta, ocd:tä ja persoonallisuushäiriötäkin. Onko näillä mitään selitysvoimaa, mikäli en ole ollut sairaslomalla (en ole pystynyt enkä halunnut jäädä, koska on ollut pakko koittaa tehdä opintoja ja töitäkin) :( Mutta hyvinpä on mennyt :(

Nytkin yritän selviytyä tulevasta työpäivästä, koko alkupäivä itketty tasaisin väliajoin eikä mistään ajattelua vaativasta meinaa tulla mitään... En varmaan saa noilla diagnooseillakaan sinänsä selitettyä kelaan ainuttakaan puuttuvaa pistettä, koska en ole ollut sairaslomalla ...

4

99

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan sama

Jep, sama täällä, 14 op:ta puuttuu. Eikä nappaa yhtään lukee!

• psykiatri

Täytyisi olla skitsofrenia, sillä saa selitettyä kaikki opiskeluongelmat.

• ikuopiskelija

Mulla puuttui lähemmäs 30 oistopistettä ja olin kuukausien ajan ilman opintotukea. Olen käynyt töissä ja saanut palkallani juuri ja juuri elämiseni kulut katettua. Jostain vain sain energiaa ja tein rästejä pois ja kävin uusintatentissä. Loppujen lopuksi aika vaivattomasti sain puuttuvat pisteet kasaan, vaikka tuntui siltä, että kasaantuvat työt kaatuvat päälle. Kylmän viileästi aloin yksi kerrallaan käymään kurssisuorituksia läpi.

Silti minulla on vielä puuttuvia opintopisteitä minunkin pitäisi suorittaa kesän aikana opintoja. Heikosti on lähtelyt opiskelutahti käyntiin, mutta yritän vielä tsempata itseni hommiin. En halua enää opintotuen lakkautusta!

• nnnn

Ammatillinen kuntoutus Kelalta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4399
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3273
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1368
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      999
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      996
    7. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      25
      990
    8. 153
      985
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      914
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe