Olen 54-ikäinen nainen ja kohdunpoistosta on kulunut 5 vuotta. Munasarjat ovat tallella. Viime talven aikana tuli jonkin verran yöhikoiluoireita ja mielialan vaihteluita.
Kävin gynekologilla ja sain hoitona Estrena 0,1 % geeliä 1-3 annosta iholle päivittäin.
Muutaman päivän kokeilin, mutta päänsärky oli jatkuvaa.
Nyt keväämmällä ovat kuumat aallot vaivanneet jo päivälläkin jatkuvasti ja aamuyöllä herään litimärkänä sängyssä, kunnes taas hetken päästä tärisen vilusta. Päätin kokeilla jotain luontaistuotetta.
Ostin soijamaitoa ja join kaksi lasillista päivässä. Mieliala koheni ja hikoilu loppui miltei kokonaan. Eilen kaupassa oli eri merkkistä soijajuomaa, jossa huomasin olevan vain 6 % kuorittua soijapapua. Ostin myös soijarouhetta, jota söin pari ruokalusikallista viilin kanssa.
Kysynkin asiaan paremmin perehtyneitä, onko järkeä kantaa kaupasta kotiin tuota soijajuomaa, joka sisältää noin vähän varsinaista soijaa ja minkä verran tuota paria lasillista korvaamaan tarvitaan soijarouhetta?
Estrena vai soija?
NeitiNäpsä
2
236
Vastaukset
- utelijasUlla
Vieläkö 2lasillista/pv soijamaitoa on pitänyt hikoilusi loitolla?
- NeitiNäpsä
Ei auttanut enää soijamaito...aloitin taas estrogeenin syönnin heinäkuun alussa.
Pari kuukautta sitä sivelin iholle, mutta tulin kankeaksi, lihoin ym.
Lopetin ja nyt koetan selvitä ilman.
Tai siis olen lisännyt liikuntaa ja parantanut ruokavaliota kasvispohjaisemmaksi.
Päätin, etten hormoneihin enää koske.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057