Hei,
Monen vuoden tauon jälkeen on taas kalastuskärpänen päässyt iskemään ja tässä välissä on tuo 18 vuoden ikäkin päässyt menemään jo pitkälti (15 vuotta) yli. Kalastuslupa on siis syytä olla kunnossa, mutta siitä päästäänkin itse ongelmaani eli jos olen suorittanut kalastuksenhoitomaksun ja hankkinut läänikohtaisen viehekalastusluvan, niin pitääkö minun vielä erikseen maksella joitain vesialueen omistajan lupia vai kattaako tuo läänikohtainen sen?
Täällä Turun seudulta koitin netistä kaivella tietoa Turun, Salon, Naantalin ja Kaarinan lupakäytännöistä jos jostain kaupungin vesiltä rannalta hieman heittelee viehettä. Vaatiiko nuo kaikki kaupungin rannat vielä kolmannenkin luvan ja jos vaatii, niin mitä virkaa tuolla läänikohtaisella luvalla sitten on?
Tarvitsenko muita lupia kuin hoitomaksun ja läänikohtaisen?
4
118
Vastaukset
- ehkä...
mielestäni kun olet nuo luvat maksanut, niin sinun ei tarvitse muita lupia maksaa jos kalastat siinä läänissä, minkä luvat maksoit...
- ehkä...
en ole kyllä aivan varma...
- tietämätön
Mitä seuraamuksia koituu, jos heittää virveliä ja kaikki maksut maksamatta?
- luvatkunnossa
Läänikohtainen lupa ja valtion kalastuksenhoitomaksu riittää yhdellä vavalla kalastamiseen. Uistelu yms vaatii yleensä lisälupia(lisävapoja). Seurauksena näitten puuttumiseen voi olla kalastusvälineiden takavarikointi, kunnes on tullu poliisiasemalle näyttää voimassaolevaa lupaa ja sakko maksettu(jos sellasen on saany ko. rikkeestä, ei yleistä). Itse sain kyseiset toimenpiteet ilman sakkoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä521916Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651668Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411347Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2191278Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3381163- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3151075Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271067