Hei,
Monen vuoden tauon jälkeen on taas kalastuskärpänen päässyt iskemään ja tässä välissä on tuo 18 vuoden ikäkin päässyt menemään jo pitkälti (15 vuotta) yli. Kalastuslupa on siis syytä olla kunnossa, mutta siitä päästäänkin itse ongelmaani eli jos olen suorittanut kalastuksenhoitomaksun ja hankkinut läänikohtaisen viehekalastusluvan, niin pitääkö minun vielä erikseen maksella joitain vesialueen omistajan lupia vai kattaako tuo läänikohtainen sen?
Täällä Turun seudulta koitin netistä kaivella tietoa Turun, Salon, Naantalin ja Kaarinan lupakäytännöistä jos jostain kaupungin vesiltä rannalta hieman heittelee viehettä. Vaatiiko nuo kaikki kaupungin rannat vielä kolmannenkin luvan ja jos vaatii, niin mitä virkaa tuolla läänikohtaisella luvalla sitten on?
Tarvitsenko muita lupia kuin hoitomaksun ja läänikohtaisen?
4
125
Vastaukset
- ehkä...
mielestäni kun olet nuo luvat maksanut, niin sinun ei tarvitse muita lupia maksaa jos kalastat siinä läänissä, minkä luvat maksoit...
- ehkä...
en ole kyllä aivan varma...
- tietämätön
Mitä seuraamuksia koituu, jos heittää virveliä ja kaikki maksut maksamatta?
- luvatkunnossa
Läänikohtainen lupa ja valtion kalastuksenhoitomaksu riittää yhdellä vavalla kalastamiseen. Uistelu yms vaatii yleensä lisälupia(lisävapoja). Seurauksena näitten puuttumiseen voi olla kalastusvälineiden takavarikointi, kunnes on tullu poliisiasemalle näyttää voimassaolevaa lupaa ja sakko maksettu(jos sellasen on saany ko. rikkeestä, ei yleistä). Itse sain kyseiset toimenpiteet ilman sakkoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus33996Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va872052Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J50846- 47774
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?184728Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va34728Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35722Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119705- 35664
Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?
Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97127648