Onko Raumalla kuntosalia ? Millaiset hinnat mahtaa olla ?
Millaisia liikkeitä Raumalla on ? Onko esim. Kauppakeskusta ?
Millainen kaupunki asumisen kannalta ? Millainen paikallinen liikenne on ? Onko baareja joita nuoret suosivat ? Entä vanhemmat ? Millaisia ravintoloita ?
Tässä nyt jotain mitä mieleeni tupsahtaa, minulla ei todellakaan ole käsitystä Rauman koosta että kuinka iso kaupunki on kyseessä, siksi jotkut kysymykset voivat olla suht tyhmiä. Jos mieleesi tulee vielä jotain kerrottavaa, kerro ihmeessä :)
Kiitos!
Olen muuttamassa Raumalle, kysymyksiä!
46
3138
Vastaukset
- Kulman bum
Gyyl meil kuntoo saa. Mennee aamuste toril pystökahvil ja sanno koval äänel et luku on rivaritasoo. Kuntonyrkkeily alkaa aika hätäsee ja karkuujuaksu o kans hyvä kuntoilumuato.
- älä tuu tänne
Rauma on surkee mesta. Muuta mielummin poriin
- kapteeni kaihi
Taidat olla Porista kotosin. Onko korvat suippona?
- kiinnostunut mies
Oletko nainen ja onko sul?la poikaystävää? Tutustutaanko ja kuinka vanha olet?
On täällä saleja. Hinnat on 50-60 kk. Kaupat n aika surkeita, baareissa en itse käy mut on tääl kai joku sedula. 37000 asukasta, pari hyvää raflaa on. mr jones on paras rafla, liikenne on aika hiljanen - Omppuliinikkä
Nainen oon ja 17v. Mä en ihan perusta noihin keskustelupalstalta löydettyihin ihmisiin. Raumalle muutto siksi, että tulen opiskelemaan sinne..
- kiinnostunut mies
Alatko mun rakastajaksi. Baariin sä et vielä pääse mut sit vois olla muuta tekemistä kun sull aon mies rakastaja?
MIES 78 v oon ja vittuttaa ku tommoset vittu kyselee ja luulee olevaa nii vitun fiksui älä saatana muuta tänne
- Omppuliinikkä
:D se on hienoo että teitä kasvamattomia aikuisia löytyy Raumaltakin :D
- 15 v 15 v :) (:
Raumalla on monta kuntosalia, parhaita ovat gymppikunto ja kuntosumppu, tosin itse käyn eräällä pommisuojalla..
Raumalla on jotain pieniä " kauppakeskuksia " missä on erilaisia liikkeitä täynnä:D
Ihan kiva kaupunki on asumiseen, itse tottunut tähän kaupunkiin ja en kaipaisikaan isompaa:) Busseja kulkee puolentunnin/tunnin välein kaupunkista muuallexD Paikallis Liikenteen bussi-asemalla on taksi-asema vieressä:) Hyviä baareja/yökerhoja = Onnela, Domino..Vanhemmat käyvät enemmän syrjäseutujen baareissa ja pubeissa.. Ja mielestäni Raumalla on paljon eri ravintoloja.. itse olen aina tykännyt ruuasta.. Wanhan Rauman Kellarista saa maailman parasta ruokaa ! :)
Tässä nyt jotain mitä mieleeni tupsahtaa, minulla ei todellakaan ole käsitystä Rauman koosta että kuinka iso kaupunki on kyseessä, siksi jotkut kysymykset voivat olla suht tyhmiä. Jos mieleesi tulee vielä jotain kerrottavaa, kerro ihmeessä :)
Kiitos! - Runkutelkaa vaikka
Voi teitä poloja jotka moiseen provoon innostutte...
Onhan näitä samoja provoja joka kunnan sivuilla ja aina urpot tarttuu dorkan tekemään typerään syöttiin - keskiarvo voittaa
Rauma on pieni kaupunki. Asuminen on täällä kuitenkin suhteellisen kallista. Palveluita on runsaasti. Paikallisliikenne toimii mutta ilman autoakin voi pärjätä keskustassa. Ulkomaalaisia näkee katukuvassa melko paljon. Raumalla on ennen ollut omat erikoispiirteensä, mutta nykyisin tämä on kansojen sulatusuuni ja kulttuuri sitä samaa pullamössöä kuin muuallakin.
- keskiarvo voittaa
Täytyy lisätä pieni varoituksen sana: Raumalla on myös paljon katkeruutta ja vihaa, mutta sitä tietysti on kaikkialla.
Raumalla voi elää tyytyväisenä ja Raumalla voi elää äärimmäisen pettyneenä, kukin ihan oman valintansa mukaan.
- Hirveä paikka.
"Raumalla on myös paljon katkeruutta ja vihaa, mutta sitä tietysti on kaikkialla."
Tuo oli aika lievästi ilmaistu. Paljon ympäri suomea asuneena ja nähneenä voin rehellisest sanoa ettei missään muualla ole niin paljon vihaa ja katkeruutta kuin raumalla. Pahantahtoisia ja kyräileviä ihmisiä. Rauma on kaupunki jossa muualta tulleelle tulee äkkiä huono olo, paikan kova ja negatiivinen asenne myrkyttää ihmisestä kaiken hyvän.- 567567
"Paljon ympäri Suomea asuneena..." Joo, niin varmasti olet...
- 5 kaupunkia takana.
567567 kirjoitti:
"Paljon ympäri Suomea asuneena..." Joo, niin varmasti olet...
Joo. Vaikea se varmaan on uskoa että samassa kaupungissa ei tartte asua koko ikäänsä. Raumalaiselle se tosin on itsestään selvää. Katsos kun muualla suomessa muuttoliike virtaa ees taas, ja raumalaiset tönöttävät aina raumalla kuin ummehtunut vesi. Ja tämmöinen joka kertoo asuneensa siellä täällä on raumalaiselle kuin kummajainen.
- 567567
5 kaupunkia takana. kirjoitti:
Joo. Vaikea se varmaan on uskoa että samassa kaupungissa ei tartte asua koko ikäänsä. Raumalaiselle se tosin on itsestään selvää. Katsos kun muualla suomessa muuttoliike virtaa ees taas, ja raumalaiset tönöttävät aina raumalla kuin ummehtunut vesi. Ja tämmöinen joka kertoo asuneensa siellä täällä on raumalaiselle kuin kummajainen.
Tuo mitä nyt selität on aivan uskomatonta kuraa, eikä sillä ole mitään tekemistä totuuden kanssa. Tiedät sen itsekin, mutta sinulla on jokin ongelma Raumalla ja jotain on jäänyt hampaankoloon. Usein se on merkki huonosta itsetunnosta.
Aivan samat fraasit muidenkin kaupunkien keskustelupalstoilla. Me olemme suomalaisia ja siksi epävarmoja itsestämme, emmekä uskalla/osaa olla ylpeitä juuristamme. Se on surullista. - king-of-the-road
567567 kirjoitti:
Tuo mitä nyt selität on aivan uskomatonta kuraa, eikä sillä ole mitään tekemistä totuuden kanssa. Tiedät sen itsekin, mutta sinulla on jokin ongelma Raumalla ja jotain on jäänyt hampaankoloon. Usein se on merkki huonosta itsetunnosta.
Aivan samat fraasit muidenkin kaupunkien keskustelupalstoilla. Me olemme suomalaisia ja siksi epävarmoja itsestämme, emmekä uskalla/osaa olla ylpeitä juuristamme. Se on surullista.Henkilökohtaisten kokemusteni perusteella en usko että kaikilla välttämättä olisi aihetta olla omista juuristaan ylpeitä.
- marcuz julez
5 kaupunkia takana. kirjoitti:
No huh huh, Raumalla varmaankin on sen verran jo noita tullista tulleita, että tuskin kukaan jaksaa asiaa enää hämmästellä. Ikävää, jos sinulla on huonoja kokemuksia hampaankolossa. Usein niihinkin tarvitaan kaksi osapuolta kuitenkin.
Rauma lienee aika samanlainen paikka kuin moni muukin. Länsi-suomalaiset tuskin ovat yhtä avoimia kuin itä-Suomessa asustelevat. Vihaa ja katkeruutta on vaikea silti löytää. Aika katkeralta kirjoittaja sen sijaan itse tuntuu. Epäonnisia bisneksiä kenties?
- mmmm...
Nimim. "5 kaupunkia takana" taitaa kuulua siihen vinkujaryhmään, joka täyttää paikallislehtien tekstiviestipalstatkin murheillaan.
- Rauma forever
Aika helposti löytyy kaupungista tietoja googlettamalla. Kaupungin koko lienee noita perusjuttuja... Eräs asia mikä usein ulkopaikkakuntalaiset yllättää, on suhteellisen kova vuokrataso. Kannattaa ajoissa alkaa hankkia vuokrakämppää.
- Omppuliinikkä
No mä en onneks muuta vuokrakämppään, muutan asuntolaan, mut kysymyksiä tosiaan ei kait ole enempää.
Tota vihaa ja katkeruutta löytyy kans kotipaikkaukunnaltani suhteellisen paljon, joten yllätyksenä se tuskin tulee olemaan mulle missään välissä.
Enimmäkseen on hieno tietää että sieltä löytyy joitain ajanvietto kohteita, sillä viikot on pitkiä ilman tekemistä.
Kiitos kaikille ketkä ovat vastanneet tähän :) - Raumlaine
Kauppakeskus Potkur ja Tarvontori :D Ja Vanha Rauma on täynnä pieniä erikoisliikkeitä, se on kuin suuri kauppakeskus ilman kattoa! Kuntosaleja nyt heti tulee mieleen Gymppikunto, Friski (Uimahallin alakerta, Villa Jussoila), Kuntosumppi jne.
Hienoja pieniä erikoisliikkeitä joka paikassa ja hinnat suht kohdallaan. Baareja tulee heti mieleen Maffi, Domino, Blok, Onnela, Apollo jne.
Ja ravintoloita on niin miljoona kappaletta että en jaksa luetella, yhtenä voisin mainita Mr.Jonesin, jossa todisteusti Suomen suurimmat hampurilaiset!
Paikallisliikenteen aikataluluissa ja reiteissä ei mielestäni ole mitään järkeä. Siihen lienee muutosta tulossa 2015, jolloin paikallisliikenteestä on tarkoitus tulla ilmainen kaikille.
Rauma, suur kaupung piänes koos!
Tervetuloa! - Espansaa
Täällä on aika paljon kuntosaleja. Yksi parhaista on mielestäni Kuntosumppu-> ei vaadi sitoutumista, hyvän hintainen, riittävän kattava ryhmäliikuntaohjelmisto, hyvät vetäjät ja paras spinning sali.
Raumalla ei kauheasti ole liikkeitä, missä shoppailla. Kannattaa siis lähteä muualle shoppailemaan. Raumalta voi olla vaikea löytää asuntoa ja hinnat ovat melko kalliita. Opiskeluasuntoja ei juurikaan täällä ole. Paikallinen liikenne on melko surkea. Kannattaa kulkea omalla autolla tai pyörällä.
Baareista nuorten suosimia on Onnela ja Domino. Istuskelupaikoista ehkä paras on Blokk.
Ravintoloita ei mielestäni kauheasti täällä ole, mutta Wanhan Rauman kellari ja Parilla ovat parhaita. Kivoja kahviloita Raumalla on jonkin verran, esimerkiksi Cafe sali on todella hyvö paikka. - Jotain mätää nyt on.
Miksi ihmeessä haluat muuttaa raumalle? Tuliko ongelmia edellisessä asuinpaikassa? Haiskahtaa ongelmilta ja niitä ei tänne kaivata.
- Omppuliinikkä
Et ilmeisestikään osaa lukea tarpeeksi hyvin. Opiskelemaan tulossa, ainoa ongelma ehkä mikä mulla on niin se on sun asenne :D
- TosiOn!
Varoitus!!! Älä muuta Raumalle, koska kaupunki lakkaa olemasta parin vuoden sisällä!
- tittelintuuretar
Siis oikeita kauppakeskuksiahan täällä ei ole; muutama liike saman katon alla, joissa ei ihmisiäkään juurikaan ole. H&M puuttuu, kahvilat kalliita jne. jne. Muuten ihan kaunis kaupunki kesäisin. silloin on liikettä ja ihmisiä, muutoin täysin autioitunut kaupunki.
- tullista tullut
Raumalaiset lupaa, mutta eivät pysty pitämään lupauksiaan.
Se on todella ärsyttävä piirre noissa sukurutsasissa kalastajissa. Niin nehän ovat kaikki serkkuja keskenään.
Ne muutamat onnettomat jotka olosuhteiden pakosta ovat tänne käpykylään muuttaneet, he ovat jatkuvan kyräilyn ja silmälläpidon alaisena.
Tosin kun tulet opiskelemaan et todennäköisesti joudu noitten otusten kanssa olemaan tekemisissä kuin ehkä kaupoissa asioidessasi. - melko tyytyväinen
Raumasta en oikeastaan keksi mitään muuta isompaa epäkohtaa kuin sen että eräässä apteekissa asiakaspalvelu on silmiinpistävän epäkohteliasta.
Asuminen on kallista, mutta jossakinhan täytyy asua ja jos työ on täällä niin asuntoa ei kannattane hakea kauempaa.
Hankalia ihmisiä tietysti ajoittain tapaa, mutta niinhän se on joka paikassa. - 12 vuotta Raumalla
Juu, on Raumalla hankalia ihmisiä. Ainakin minä ja useat muut muualta muuttaneet. Paikkakuntalaiset vaikuttavat kyllä melko mukavilta ja sivistyneiltä.
- Rauman väki vähenee
Kyllä sen "mukavuuden ja sivistyksen" näkee väestötilastoa vilkaisemalla.
Rauman väkiluku laskee ko lehmän häntä, vaikka rahaa on niin ettei p**kalle taivu ja kaupunki on näteimpiä Suomessa. Missäköhän se vika mahtaisi piillä ?. Nii-i.
- trööt
Niin laskee, kun tänne ei tuoda mitään uutta, jankataan vain "vanha rauma, vanha rauma sitä ja tätä". ketä pitemmän päälle kiinnostaa joku vanha, jos ei mitään uutta tuoda kaupunkiin! Kaupunki on aina tyhjää täynnä, kahvilat huutavat tyhjyyttään ja ovat aika ankeita muutenkin.
Kaupunki on kyllä kaunis. Ainakin kesäisin. - ei_vadelmavenepakolainen
Oleksä asunu nyt siellä Raumalla&miltä se näyttää ulkopaikkakuntalaisen silmin? Ei oikeen maireita ole noi iommentit, mut sen nyt tietää ketä täällä on komentoimassa. ;) Varmaan ihan kivaa jengiä, pari frendiä on Raumalta ja ne on ainakin mukavaa seuraa -tosin ovat muuttaneet pois sieltä.
- RaumanUkko
Raum o ain Raum.Tervetulloo Raumal vaa.
- UkiJätkä25
Ei varmaan voi olla pahempi paikka kuin Uusikaupunki?? .V..tu tääl oo mitään, liikeitä ja mestoja suljetaan kuoleva kaupunki.. ei töitä juurikaan muutama hassu nyrkkipaja ,(noh on toi hehkutettu autotehdas mut ei sinne paikallisia työlistetä), Eläkeläisiä,työttömiä, Pummeja/narkkareita sun muita mielenterveyspotilaita jotka eivät ymmärrä lähteä täältä kaupunki täynä.. Ihmiset v.ttumaisia ja kateellisia muita kohtaan, omat kuppikunnat. Joten voiko Rauma tosiaan olla pahempi? Muakin voisi kiinnostaa muuttaa Raumalle, Olen siellä joskus käynyt silloin-tällöin vaikuttaa mukavalta paikalta, näyttäisi olevan paljon yhtäläisyyksiä Ukin kanssa ,esim puutalot , ja kaupunki tuntuisi sopivan kokoiselta, kummiskin isompi kuin Uki. Rauma tuntuu paljon kotoisemmalta kun vaikka (Turku,tonne pers..nreikään en halua.) Joten kummoista Siellä Raumalla todellisuudessa on? Onko hyvät työllisyys mahdollisuudet, Entä asunto tilanne, ja elämä yleensä onko levotonta meininkiä/porukkaa?, tapaako siellä pajon uusia ihmisiä esim baareissa vaiko samat lärvit niin kuin (Ugissa, baareja myöskin suljettu täällä muutama hassu paikka enää pystyssä, joten ei täältä varmaan kumppania löydy.) Tosiaan kertokaa, kiinnoistaisi tietää koska olen ajatellut pois muutoa täältä(Ugista), paremman tulevaisuuden toivossa,mut ei kummiskaan minnekkään hirveän kauas.
- UkiJätkä25
Ja Perkul meinas melkke unohtu et murre myäski hyvi sammalaist ku vaik uki,laitilalaissil :-)Siin myäski yhtäräläissyyksi, eli ymmärrän teidän puhetta Raumalaiset. Mun isä Laitilasta kotoisin, ja mä oon asunu vanhempien kanssa ukissa koko ikäni, hyvin saman kuulust puhet.
- UkiJätkä25
Ainiin Unohtu viel että ammatiltani olen koneasentaja/metallialan työläinen-,hitsari. Eli tuon alan työllisyystilanne kiinnostaa, mutta ei aivan välttämätön,käy myös muun alan jobit(Mies valtaiset työt lähinnä olen duunari en toimisto rotta.)
- RaumanUkko
Äl vaa ol nii hölmö jot muutat Raumal.
Tää Raum o vihoviimene paikk.Ei kannat muuttaa.- Ukijätkä25
No voi p..kule,et noi huanost asiat Raumal.. Ent Porii??, onk kellää tiatoo mit asiat siäl pääs? Porist en tierä muut, ku et siäl tuloo leukkuu helpost , jos erehtyy aukoo päät vääräl henkilöl. lyhyt pinna kuulem.
- 1069
Rauma ei ole ehkä ihan täydellinen, mutta tuntuu sen jälkeen taivaalta, jos asut ensin kaksi viikkoakin Porissa, ja mikäli olet hyvän näköinen et enää muuta pois Raumalta.
- Raumanghetto
Rauma on iha jees! Jos mokaat nii koko rauma puhuu siitä ja pilkkaa
- Anonyymi
Mikset kysy suoraan mistä saa kamaa ja viinaa? Onks paljon narkkeja? entä manneja?
- Anonyymi
Rauma on Suomen pienin kaupunki jolla on jääkiekon sm liiga joukkue miehissä
- Anonyymi
Kato livekamera rauman kauppatori, niin näet paljonko raumalaiset liikkuu yhtään missään, heh heh. On gyl hiljane kylä ollu aina. Ei keittää missään ikinä
- Anonyymi
Kuka keittää ja mitä?
- Anonyymi
Raumalla on hyvät ohikulkutiet. Aja niitä pitkin mahdollisimman kauas, sillä täällä ei ole mitään. Ei edes kunnon keskustaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006414
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303833törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283210Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701736- 331398
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46979Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11966Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11890- 42869