Käsittääkö sitä kukaan muu samoin kuin minä?
Oman käden oikeus on vasta teko tehtyyn vääryyteen tai väkivaltaan.
Se ei ole kosto; joku toinen hoitaa tilien tasauksen.
Oman käden oikeus on kahden ihmisen välinen, silloin ei kysellä valvonta viranomaisilta apua tuke tai lainvoimaa. Molemmat teot ovat ainakin lievästi rikollisia se vain "hoidetaan" oman käden kautta.
Oman käden oikeus?
kriteeri?
2
1136
Vastaukset 2
- mummo
Rikoslain 17 luvussa on säädetty näin:
9 § (24.7.1998/563)
Omankädenoikeus
Joka oikeutensa puolustamiseksi tai toteuttamiseksi omin valloin ryhtyy toimeen, jota hän ei saa tehdä ilman viranomaisen myötävaikutusta, on tuomittava, jollei teosta muualla laissa säädetä ankarampaa rangaistusta, omankädenoikeudesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi. - Pipeli-Vatkaus
Oman käden onni?
Eikö se olisi parasta oikeutta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 107730
- 39685
Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.19660Sinä mies olisit
ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s32629Miksi jätit minut
Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?38557Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se
Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?63526- 34525
Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella
Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?50519- 68499
- 63491