Kotimaan matkailu halpaa!

Pohjolanpoika

Monet elävät harhaluulossa että suomessa on kallista matkustaa. Nykyään monet lähtevät mielummin ulkomaille esim. kanariansaarille tai kreikkaan viikon lomalle.

Tässä muutama vinkki joka tulee kumoamaan nämä harhaluulot. Kuunnelkaa hyvät ihmiset! Suomessa voit matkustaa kaupungista toiseen esim. Expressbussin kesähinnoilla 2-5eurolla kaupungista toiseen! Jo tässä säästää uskomattoman paljon. Lisää löydätte täältä: http://www.lentovelho.fi/halvat_lennot/expressbus-kesaliput-2012-matkusta-viidella-eurolla/

Myös halpoja lentoja kotimaan sisällä on mahdollista löytää. Tämän linkin takana lisää Airbalticin tarjouksesta, jonka avulla voi lentää turusta ouluun 59 eurolla! top10matkatarjoukset.com/halvat-lennot/airbalticin-yo-ale-starttasi-taas-varausaikaa-huomisaamuun-kello-0900/

Miksi kaikki tunkee aina ulkomaille kun suomestakin löytyy niin paljon nähtävää? Herätkää ihmiset, Kesä on paras aika viettää täällä pohjolassa! Talvella on aika karata muualle.

132

9028

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eläimet tietää oman nimensä

      • EURO HEIKKENEE

        PYSY KOTONA,,,,,,TULEE HALVEMMAKSI

        POLTTOAINE MAKSAA ÄLYTTÖMÄSTI JA MAJOITUKSESTA JOUDUT MAKSAMAAN YLIHINTOJA...

        KORKEALLA VEROTKSELLA ON SAATU LOPPUMAAN KOTIMAAN MATAKILUKIN


      • Tokikin
        EURO HEIKKENEE kirjoitti:

        PYSY KOTONA,,,,,,TULEE HALVEMMAKSI

        POLTTOAINE MAKSAA ÄLYTTÖMÄSTI JA MAJOITUKSESTA JOUDUT MAKSAMAAN YLIHINTOJA...

        KORKEALLA VEROTKSELLA ON SAATU LOPPUMAAN KOTIMAAN MATAKILUKIN

        No sehän nyt on totta.


    • mustispeppers

      Hieno homma! Melkein menee 100 kilsan päästä tuollainen edukas yhteys.

      • Onpajärki

        Joo viidellä eurolla sateesta sateeseen


    • Näin se vain on

      Vaikka matkat olisivat ilmaisia on hotellit helvetin kalliita! Samalla hinnalla kun olet pari viikko Suomessa hotellissa olet kaksi viikko etelässä hotellista ja mukana on myös lennot. Matkailu Suomessa kiinnostaisi jos olisi kohtuuhintaisia yöpymismahdollisuuksia, muuten ulkomaille. Tampere, Turku, Kuopio, Oulu, hyvinkin voisin viikon olla mutta kun hotellit maksaa maltaita.

      • yksinmatkaava

        Mä olen pari viikkoa etsinyt Suomesta edullista yöpymispaikkaa, kunhan on puhdas ja rauhallinen paikka, riittäisi mulle. Alle satkun ei pääse missään :(


      • Näin se vain on
        yksinmatkaava kirjoitti:

        Mä olen pari viikkoa etsinyt Suomesta edullista yöpymispaikkaa, kunhan on puhdas ja rauhallinen paikka, riittäisi mulle. Alle satkun ei pääse missään :(

        Juuri näin. Pari viikkoa kun Suomea kiertelee tulee jo yöpymiset maksamaan yli tonnin, siihen päälle matkat. Mielummin ulkomaille kun samalla hinnalla sinne pääsee. Ehkäpä matkailen Helsingistä Espooseen ja Vantaalle, kotiin nukkumaan, tulee halvaksi.


      • PULTERI
        Näin se vain on kirjoitti:

        Juuri näin. Pari viikkoa kun Suomea kiertelee tulee jo yöpymiset maksamaan yli tonnin, siihen päälle matkat. Mielummin ulkomaille kun samalla hinnalla sinne pääsee. Ehkäpä matkailen Helsingistä Espooseen ja Vantaalle, kotiin nukkumaan, tulee halvaksi.

        VERTAILUKOHTEENA TALLINNA - RIIKA

        BUSSIMATKA ECLINES 7.5 EUROA JA LUX EXPRESS 10 EUROA

        JA MAJOITUS WWW.BOOKING.COMISTA KESKIMÄÄRIN 50 EUROA VRK


        JA HALPISRISTELULYLLÄÄ PÄÄSEE YLI JA LAIVALTA EVÄÄT MUKAAN


      • maankiertäjäespoo

        On osin totta että osa hotelleista on kalliita mutta ei ole järjen käyttö kiellettyä matkaillessa.Olin nyt kierroksella kotimaassa ja en pidä kalliina kahdenkympin yöpymishintaa kun siihen kuuluu aamiainen.Jos annat sähköpostin niin annan osoitteita jossa voi yöpyä edullisesti mutta taso on hyvä silti.


      • .....
        Näin se vain on kirjoitti:

        Juuri näin. Pari viikkoa kun Suomea kiertelee tulee jo yöpymiset maksamaan yli tonnin, siihen päälle matkat. Mielummin ulkomaille kun samalla hinnalla sinne pääsee. Ehkäpä matkailen Helsingistä Espooseen ja Vantaalle, kotiin nukkumaan, tulee halvaksi.

        Tällaisessa pitkien etäisyyksien maassa ei pitäisi olla lainkaan polttoaineveroa. Pitäisi olla vain alv.

        Nythän on tehty ulkomaanmatkailu halvemmaksi, joka heikentää työllisyyttä ja verotuloja kotimaassa.


        Kai päättääjät ovat neroudessaan todenneet että näin on hyvä.


      • yksinkin matkalla
        yksinmatkaava kirjoitti:

        Mä olen pari viikkoa etsinyt Suomesta edullista yöpymispaikkaa, kunhan on puhdas ja rauhallinen paikka, riittäisi mulle. Alle satkun ei pääse missään :(

        Joo.. ilmeisesti sinä et tiedä että on olemassa muitakin kuin 5-tähden hotelleja.
        Löytyy 30-60 euron hintaluokassa yöpymismahdollisuuksia monelta paikkakunnalta kun vaan viitsii etsiä tietoa. On myönnettävä että ihan Hesarin sivuilta niitä ei löydy. Jos oma kulkuväline puuttuu niin on paikkoja joista voi vuokrata esim polkupyörän ympäristöön tutustumiseen ja jos terveet jalat niin kunto samalla kohenee ja jos vielä jaksaa ohittaa roskaruokapaikat ja kaloripitoiset cocikset niin bueno....


      • kotimaan matkailua
        maankiertäjäespoo kirjoitti:

        On osin totta että osa hotelleista on kalliita mutta ei ole järjen käyttö kiellettyä matkaillessa.Olin nyt kierroksella kotimaassa ja en pidä kalliina kahdenkympin yöpymishintaa kun siihen kuuluu aamiainen.Jos annat sähköpostin niin annan osoitteita jossa voi yöpyä edullisesti mutta taso on hyvä silti.

        Hei, annatko minullekin niitä osoitteita...s-posti on [email protected]
        Hyvää kesän jatkoa :))


      • ....................
        yksinmatkaava kirjoitti:

        Mä olen pari viikkoa etsinyt Suomesta edullista yöpymispaikkaa, kunhan on puhdas ja rauhallinen paikka, riittäisi mulle. Alle satkun ei pääse missään :(

        "Mä olen pari viikkoa etsinyt Suomesta edullista yöpymispaikkaa"

        Osta teltta ja leiriydy tienpenkkaan. Teltan saa edullisesti ja tienpenkassa leiriytyminen ei maksa mitään.

        "Alle satkun ei pääse missään"

        Pääsee, kun majoittuu omiin asuimistoihinsa. Näitä voivat olla teltta, asuntoauto/asuntovaunu ja kesämökki.


      • oma nenä lähinnä
        .................... kirjoitti:

        "Mä olen pari viikkoa etsinyt Suomesta edullista yöpymispaikkaa"

        Osta teltta ja leiriydy tienpenkkaan. Teltan saa edullisesti ja tienpenkassa leiriytyminen ei maksa mitään.

        "Alle satkun ei pääse missään"

        Pääsee, kun majoittuu omiin asuimistoihinsa. Näitä voivat olla teltta, asuntoauto/asuntovaunu ja kesämökki.

        kaikilla ei ole asuntoautoa,kesämökkiä, saati telttaa joka tarvitsee seuraksi
        rinkan makuupussin


      • PULTERI kirjoitti:

        VERTAILUKOHTEENA TALLINNA - RIIKA

        BUSSIMATKA ECLINES 7.5 EUROA JA LUX EXPRESS 10 EUROA

        JA MAJOITUS WWW.BOOKING.COMISTA KESKIMÄÄRIN 50 EUROA VRK


        JA HALPISRISTELULYLLÄÄ PÄÄSEE YLI JA LAIVALTA EVÄÄT MUKAAN

        Ole kiltti, älä huuda.


      • tuirake
        maankiertäjäespoo kirjoitti:

        On osin totta että osa hotelleista on kalliita mutta ei ole järjen käyttö kiellettyä matkaillessa.Olin nyt kierroksella kotimaassa ja en pidä kalliina kahdenkympin yöpymishintaa kun siihen kuuluu aamiainen.Jos annat sähköpostin niin annan osoitteita jossa voi yöpyä edullisesti mutta taso on hyvä silti.

        Hei! Voitko lähettää niitä edullisia yöpymis osoitteita minulle. [email protected]

        Kiitos, jo valmiiksi


      • raudis
        maankiertäjäespoo kirjoitti:

        On osin totta että osa hotelleista on kalliita mutta ei ole järjen käyttö kiellettyä matkaillessa.Olin nyt kierroksella kotimaassa ja en pidä kalliina kahdenkympin yöpymishintaa kun siihen kuuluu aamiainen.Jos annat sähköpostin niin annan osoitteita jossa voi yöpyä edullisesti mutta taso on hyvä silti.

        Oletko homo??


      • Reisegeist

        Ensiksi, kaikkihan riippuu siitä mistä kukin on kiinnostunut. Suomessa on yhä luonnonkauniita erämaita, rauhaa, Järvi-Suomea, Kainuuta, Lappia, meren saaaristoa. Majoittumiseenkin löytyy muitakin vaihtoehtoja kuion hotellit. On vuokramökkejä kaikissa hintaluokissa, hyvätasoisia leirintäalueita ja vielä jokamiehen oikeudet, jolloin telttamajoitus ei maksa mitään. Löytyy kesäteatteria ja kaikenlaista festaria ja tapahtumaa vielä lisäksi. Kylpylät ja puuhamaatkin vielä.

        Jos taas haluaa bailata takuuhelteessä, niin sitten tietysti esim. Turkki, Kreikka, Espanja jne. ovat oivia vaihtoehtoja. Shoppailijoille myös edullisia. Mutta niistä paikoista saa ihan eri juttua kuin Suomesta. Toki voihan matkustaa vaikka Kanadaan, jos haluaa erämaafiiliksiä. Tosin se ei enää ole välttämättä halpaa ja vaatii omatoimisuutta.

        Jokainen kuitenkin tyylillään. Ja fiilikset vaihtelevat myös. Minulla ainakin. Viime vuosina olen kesäisin reissannut, pitkän tauon jälkeen, Suomessa ja niin tänäkin kesänä. Muina vuodenaikoina tulee edelleen tehtyä kaukomatkoja.

        Minusta kyllä hintaa enemmän valintaan vaikuttaa se mitä haluaa lomaltaan. Haluaako aurinkoa biitsillä, vai taimenenkalastusta tihkusateessa. Itse pidän molemmista. Pääasia, että työt hetkeksi unohtuvat.


      • sjgjjsdgjjsgghs1
        oma nenä lähinnä kirjoitti:

        kaikilla ei ole asuntoautoa,kesämökkiä, saati telttaa joka tarvitsee seuraksi
        rinkan makuupussin

        Joo mutta autolla jos kulkee. Voi ottaa sieltä omasta sängystä sen peiton niin ei tarvitse makuupussia, eikä rinkkaakaan tarvitse kun teltta kulkee takakontissa.
        Ja teltta maksaa 20-30e eli vähemmän kun yks hotelliyö


      • öaijaaa
        ..... kirjoitti:

        Tällaisessa pitkien etäisyyksien maassa ei pitäisi olla lainkaan polttoaineveroa. Pitäisi olla vain alv.

        Nythän on tehty ulkomaanmatkailu halvemmaksi, joka heikentää työllisyyttä ja verotuloja kotimaassa.


        Kai päättääjät ovat neroudessaan todenneet että näin on hyvä.

        Olet niin oikeassa. Utsjoelta Rovaniemelle on lääkäripalveluihin 400km, siinä kotimaan matkailua kerrakseen.


      • Menee halvalla.
        .................... kirjoitti:

        "Mä olen pari viikkoa etsinyt Suomesta edullista yöpymispaikkaa"

        Osta teltta ja leiriydy tienpenkkaan. Teltan saa edullisesti ja tienpenkassa leiriytyminen ei maksa mitään.

        "Alle satkun ei pääse missään"

        Pääsee, kun majoittuu omiin asuimistoihinsa. Näitä voivat olla teltta, asuntoauto/asuntovaunu ja kesämökki.

        Teltta voi olla halvin, mutta monta muutakin on.
        Maatilamatkailun piiristä hinnat alkavat 25€ / vrk ja 30€ saa jo hyviä aamuaterian sisältäviä majoituksia.
        Kaupunkipaikoisatkin löytyy vaatimattomia 45€- ja siitä ylöspäin. Retkeilymajat tietysti alle sen.
        Se on selvää, että jos pitää päästä keskustan hotellin, niin hinta on toinen.
        Tottakai etelän turistikohteissa on halpaa, toisaalta ei se niille työntekijöille ole halpaa, ei niillä ole varaa matkustaa. Siellä pitää olla ihan eri hommissa jos aikoo lähteä maailmaa kiertämään.
        Me olemme kovia valittamaan hinnoista. Ei meiän palkoilla mikään voi olla halpaa.
        Oikeastaan vain työ maksaa. Kulta tuolla maan sisässä on ihan ilmaista, sen esiin kaivaminen on kallista, ja siihen tarvittavien laitteisen tekeminen jne.


      • salarakkaan kanssa

        leirintäalueilta saa mökkejä hintaan 40-60 €/vrk. Ei ole kallista.
        Kannattaa tutustua myös hostel-järjestelmään eli perinteisiin majataloihin.
        JOs kattelee vain Grand Hotel-sivuja, niin kalliiksi käy.


      • Onkokemusta
        oma nenä lähinnä kirjoitti:

        kaikilla ei ole asuntoautoa,kesämökkiä, saati telttaa joka tarvitsee seuraksi
        rinkan makuupussin

        Siis asuntoauto suomesta hankittuna!!!!Helvetin kallis hankkia,kalliit käyttö/pitokustannukset/arvo tippuu kymppitonnin vuodessa jos laittaa yli viidenkympin kamppeen!Mutta onhan se mukava olemassa,pääsee kun haluaa ja häiritseehän se joitakin naapureitakin!!!


      • puskaradio525
        yksinmatkaava kirjoitti:

        Mä olen pari viikkoa etsinyt Suomesta edullista yöpymispaikkaa, kunhan on puhdas ja rauhallinen paikka, riittäisi mulle. Alle satkun ei pääse missään :(

        alk. 70e/vrk Laviassa mökki. Tai joku Lassila se oli.


      • Yksinmatkaava
        Menee halvalla. kirjoitti:

        Teltta voi olla halvin, mutta monta muutakin on.
        Maatilamatkailun piiristä hinnat alkavat 25€ / vrk ja 30€ saa jo hyviä aamuaterian sisältäviä majoituksia.
        Kaupunkipaikoisatkin löytyy vaatimattomia 45€- ja siitä ylöspäin. Retkeilymajat tietysti alle sen.
        Se on selvää, että jos pitää päästä keskustan hotellin, niin hinta on toinen.
        Tottakai etelän turistikohteissa on halpaa, toisaalta ei se niille työntekijöille ole halpaa, ei niillä ole varaa matkustaa. Siellä pitää olla ihan eri hommissa jos aikoo lähteä maailmaa kiertämään.
        Me olemme kovia valittamaan hinnoista. Ei meiän palkoilla mikään voi olla halpaa.
        Oikeastaan vain työ maksaa. Kulta tuolla maan sisässä on ihan ilmaista, sen esiin kaivaminen on kallista, ja siihen tarvittavien laitteisen tekeminen jne.

        Hirveän kovalla etsimisellä löytää kyllä, mä googlasin aika kauan, että löysin majapaikkoja alle 50 egen, sieltä, mihin tahdon mennä. Kunhan kiertää kaukaa noi netin tarjoamat hakupalvelimet, Hotels, Booking, yms. Mutta kovasti saa tehdä vaivaa, että löytää niitä edullisia majoittumispaikkoja. Teltta ja yksinänen nainen, siinäpä vasta mainio ratkaisu ja vielä tienpenkalle, laitapa kuule naises nukkumaan semmoseen tai kysäse, mitä mieltä hän olisi ajatuksesta. Vissiin saisit korvillesi.


      • Yksinmatkaava
        maankiertäjäespoo kirjoitti:

        On osin totta että osa hotelleista on kalliita mutta ei ole järjen käyttö kiellettyä matkaillessa.Olin nyt kierroksella kotimaassa ja en pidä kalliina kahdenkympin yöpymishintaa kun siihen kuuluu aamiainen.Jos annat sähköpostin niin annan osoitteita jossa voi yöpyä edullisesti mutta taso on hyvä silti.

        Mulle kans... [email protected]


      • Hostelli fani.

        Älä käytä hotelleja vaan hostelleja.


      • Googlella.löytyy

        Yöpyä voi muuallakin kuin hotellissa. Hostellit ovat edullisia ja monenlaista maatilamajoitusta ym. edullista vaihtoehtoa on tarjolla, kunhan viitsii etsiä. Jos ei vaadi luksusta, niin mökkejäkin voi vuokrata edullisesti. Itse esim. vietin täyden viikon henkeä salpaavan upeissa Päijänteen järvimaisemissa alle 300 eurolla.


    • opserveri

      TUTKIKAA TÄSTÄ

      WWW.BOOKING.COM

      WWW.HOTELS.COM

      SEKÄ OMENA HOTELLIT

      • Ei tyhmä joka pyytää

        Hei!

        Näissä on hotellit kalliita! Ottakaa yhteys suoraan hotelliin hinta paljon halvempi.
        Kysyimme Tarttoon hansapäivien aikaan 2 yötä ja 3 hlö. Näillä oli tarjota 3km päähän yht. n. 700€ mille tuntuu?

        Etsimme netistä pienen siistin ja romanttisen hotellin 40€/ yö 3. hengeltä ja aamiainen 7 €/hkö yhteensä 122€! Pikkuisen tuli kusetuksen maku näiltä vaaraamoketjuilta eikä tää ole ainut kerta kun tutkin asioita!
        Ottakaa vaan seiltä saa helposti jos ei ole niin äliä mitä maksaa...


      • Liukasta
        Ei tyhmä joka pyytää kirjoitti:

        Hei!

        Näissä on hotellit kalliita! Ottakaa yhteys suoraan hotelliin hinta paljon halvempi.
        Kysyimme Tarttoon hansapäivien aikaan 2 yötä ja 3 hlö. Näillä oli tarjota 3km päähän yht. n. 700€ mille tuntuu?

        Etsimme netistä pienen siistin ja romanttisen hotellin 40€/ yö 3. hengeltä ja aamiainen 7 €/hkö yhteensä 122€! Pikkuisen tuli kusetuksen maku näiltä vaaraamoketjuilta eikä tää ole ainut kerta kun tutkin asioita!
        Ottakaa vaan seiltä saa helposti jos ei ole niin äliä mitä maksaa...

        Joo ja köyhän maan tytöiltä saa hyvin pillua!


    • justusp

      esim. jyväskylä

      Omenahotelli Jyväskylä
      Jyväskylä (17.9 km:n päässä kohteesta Jyväskylä Lentokenttä) • Näytä kartta

      Tämä hotelli sijaitsee vain 200 metrin päässä Kauppakadulta, joka on Jyväskylän pääkatu. Hotelli tarjoaa ilmaisen Wi-Fi:n ja kylpyhuoneelliset huoneet, joissa on taulu-tv, mikroaaltouuni ja jääkaappi.
      Oleskelu 3 yötä


      € 183.70

    • Armoton totuus

      Se nyt vaan on niin että matkailu Suomussa on kallistan johtuen yöpymisen kalleudesta. Halpoja, vaatimattomiakin motelleja ja matkustajakoteja jos olisi voisi kotimaata lähteäkin kiertämään. Näillä hinnoilla ei kiitos, menen ulkomaille.

      • KotimaaKunTaakseJää

        Kiitos ulkomaisten lentoyhtiöiden ja nyt myös kotimaisen bussiyrittäjän ansiosta matkaan pääsee kohtuuhintaan ainakin jossain päin Suomea. Aiemminkin mainittu 100€ yöltä kyllä tappaa matkustushalut varsinkin kun on yksin reissussa. Suomessa 1HH on tuntematon käsite. Keväällä vietin viikon Portugalissa Portossa. Lennot 180 ja Hotelli 140 viikko. 320 siis viikon loma. Olut maksoi 1/3 Suomen hinnoista ja ruoka puolet. Toisaalta kotimaata on tullut jo sen verta koluttua ettei montaa kovin uutta paikkaa enää löydy.


      • KotimaaKunTaakseJää
        KotimaaKunTaakseJää kirjoitti:

        Kiitos ulkomaisten lentoyhtiöiden ja nyt myös kotimaisen bussiyrittäjän ansiosta matkaan pääsee kohtuuhintaan ainakin jossain päin Suomea. Aiemminkin mainittu 100€ yöltä kyllä tappaa matkustushalut varsinkin kun on yksin reissussa. Suomessa 1HH on tuntematon käsite. Keväällä vietin viikon Portugalissa Portossa. Lennot 180 ja Hotelli 140 viikko. 320 siis viikon loma. Olut maksoi 1/3 Suomen hinnoista ja ruoka puolet. Toisaalta kotimaata on tullut jo sen verta koluttua ettei montaa kovin uutta paikkaa enää löydy.

        En minäkään kesällä hamua ulkomaille vaan yritän nauttia lyhyestä kesästä joko mökillä tai ihan cityssä hengaamassa.


      • yksin kotona
        KotimaaKunTaakseJää kirjoitti:

        En minäkään kesällä hamua ulkomaille vaan yritän nauttia lyhyestä kesästä joko mökillä tai ihan cityssä hengaamassa.

        Oletko ajatellut kaikilla ei ole mökkiä tai autoa


      • DOWNLOAD
        KotimaaKunTaakseJää kirjoitti:

        Kiitos ulkomaisten lentoyhtiöiden ja nyt myös kotimaisen bussiyrittäjän ansiosta matkaan pääsee kohtuuhintaan ainakin jossain päin Suomea. Aiemminkin mainittu 100€ yöltä kyllä tappaa matkustushalut varsinkin kun on yksin reissussa. Suomessa 1HH on tuntematon käsite. Keväällä vietin viikon Portugalissa Portossa. Lennot 180 ja Hotelli 140 viikko. 320 siis viikon loma. Olut maksoi 1/3 Suomen hinnoista ja ruoka puolet. Toisaalta kotimaata on tullut jo sen verta koluttua ettei montaa kovin uutta paikkaa enää löydy.

        KOHTA ON HALPISLENNOT OHI JA THAIMAAN MATKAKKIN



        EURO HEIKKENEE KOVAA VAUHTIA


      • DOWNLOAD kirjoitti:

        KOHTA ON HALPISLENNOT OHI JA THAIMAAN MATKAKKIN



        EURO HEIKKENEE KOVAA VAUHTIA

        Älä huuda. Pliis.


      • paavo parga
        KotimaaKunTaakseJää kirjoitti:

        Kiitos ulkomaisten lentoyhtiöiden ja nyt myös kotimaisen bussiyrittäjän ansiosta matkaan pääsee kohtuuhintaan ainakin jossain päin Suomea. Aiemminkin mainittu 100€ yöltä kyllä tappaa matkustushalut varsinkin kun on yksin reissussa. Suomessa 1HH on tuntematon käsite. Keväällä vietin viikon Portugalissa Portossa. Lennot 180 ja Hotelli 140 viikko. 320 siis viikon loma. Olut maksoi 1/3 Suomen hinnoista ja ruoka puolet. Toisaalta kotimaata on tullut jo sen verta koluttua ettei montaa kovin uutta paikkaa enää löydy.

        Lennot ja 2 vk Kreikan hotellissa 598 € . Lämmöt 30-40 C .


      • Onhan.noita

        "Halpoja, vaatimattomiakin motelleja ja matkustajakoteja jos olisi voisi kotimaata lähteäkin kiertämään."

        No voi hyvänen aika, näitähän on, kun vaan viitsii etsiä. Halvat kun eivät käytä mainostamiseen rahojaan, niin ne täytyy itse etsiä. Netistä kyllä löytyy vaikka mitä.


    • mopotin ++++++++++++

      Viinekesänä moottoripyörällä 2 viikkoo lapissa Pirkanmaalta lähdettiin ja palattiin, Visannon majat Muoniossa tukikohtana, meni 800e kaikkiaan, ei kovin kallista mutta mahtavaa oli. Nyt lähdössä saaristoon veikkaampa ,että tulee kalliimmaksi

      • gunnarhide

        moottoripyöräjuppi....mitähän jonkun matka
        prätkän ylläpito ja vakuutukset maksaa / vuosi ? kyllä näitä paskantärkeitä motoristeja aina saa nähdä, kehuvat vaan että kuinka ollaan halvalla kulussa... JepJep..


    • mopotin ++++++++++++

      Kävin saariston rengastien ajamassa moottoripyörällä. Veikkasin väärin, halpaa on yhä olla omatoimi matkaaja. Mulle ei saaristo tarjonnut mitään mitä haen lomalta. Ensikesänä on lappiin päästävä oikealle lomalle ( lappi on mulle oikea paikka rauhottumiseen)

      • kulkija kans

        Miksi olit pettynyt Saariston Rengastiehen? Mitä puuttui? Maisemat, majoitus, virkistysmahdollisuudet?

        Itse suunnittelen tehdä samaa mutta olsi hyv kuulla sinun kokemuksia.
        Kiitos.


      • ;)

        Niimpä, joka vuosi pitää päästä ainakin yhden kerran lappiin.


      • gunnarhide

        Mitä helvettiä siellä lapissa on häh?? Sääskiä, pimeetä, ei kasvillisuutta...ei mitään, ainoastaan helvetin kalliita elintarvikkeita ja muuta sälää, Alkon hinnat ovat siellä ainoita missä hinnat ovat etelän tasolla...


      • kotimaanmatkailija
        kulkija kans kirjoitti:

        Miksi olit pettynyt Saariston Rengastiehen? Mitä puuttui? Maisemat, majoitus, virkistysmahdollisuudet?

        Itse suunnittelen tehdä samaa mutta olsi hyv kuulla sinun kokemuksia.
        Kiitos.

        Oltiin vaimon kanssa pari vuotta sitten kiertämässä Saariston rengastie. Kohtuuhintaiset majoitukset löydettiin, oltiin peräti neljä yötä reissussa. Jos oltaisi hieman aiemmin tehty majoitusvaraukset niin oltais varmaan saatu vielä tasokkaammat mestat. Se oli hieno kokemus. Menkää kokemaan.


      • jpagjeö
        gunnarhide kirjoitti:

        Mitä helvettiä siellä lapissa on häh?? Sääskiä, pimeetä, ei kasvillisuutta...ei mitään, ainoastaan helvetin kalliita elintarvikkeita ja muuta sälää, Alkon hinnat ovat siellä ainoita missä hinnat ovat etelän tasolla...

        Kesällä se aurinko paistaa ympäri vuorokauden. Pimeetä sulla taitaa olla päässä. Vie vaan ne loputkin rahas Kreikkaan.


      • rinkka selässä
        gunnarhide kirjoitti:

        Mitä helvettiä siellä lapissa on häh?? Sääskiä, pimeetä, ei kasvillisuutta...ei mitään, ainoastaan helvetin kalliita elintarvikkeita ja muuta sälää, Alkon hinnat ovat siellä ainoita missä hinnat ovat etelän tasolla...

        Siellä on tuntureita vaeltaa. Rauhaa ja hiljaisuutta jota ei eteläisestä Suomesta löydy. Retkeily siellä, kännyköiden ja tietokoneiden ulottumattomissa, ei luojan kiitos sovi kaikille. Olisi kamalaa, jos kaikki tuntureille änkeisivät.


      • Muunmuassa
        gunnarhide kirjoitti:

        Mitä helvettiä siellä lapissa on häh?? Sääskiä, pimeetä, ei kasvillisuutta...ei mitään, ainoastaan helvetin kalliita elintarvikkeita ja muuta sälää, Alkon hinnat ovat siellä ainoita missä hinnat ovat etelän tasolla...

        "Mitä helvettiä siellä lapissa on häh??"

        Kesällä valoisaa ympäri vuorokauden ja Suomen parhaat maisemat. Talvella parhaat hiihtokelit ja laskettelurinteet. Ja se rauha.


    • NN

      Tietenkin sellainen halvaksi tulee jos kävelee tutun maanviljelijän navetan taakse telttailemaan.
      Jos vertaa mitä samalla rahalla saa ulkomailla verrattuna Suomeen, niin ei minuuttiakaan kannata lomailla kotimaassa.
      Kysymys on siitä mitä lomaltaan haluaa. Ei telttailussakaan välttämättä mitään vikaa ole.
      Auringon valo on ilmaista jos sattuu paistamaan.

    • Olin siellä

      Omenahotellissa on halpaa yöpyä.

      • matka-avartaa

        Ehkä et tiedä halvasta mitään.Kysele vaikka Joensuun matkailuneuvonnasta niin jo on hinnat eri tasolla kuin omenoissa.Itse löysin kuukausi sitten edullisia yöpymispaikkoja ja menen seuraavanakin kesänä samaan paikkaan.


      • gunnarhide

        Omput on hyviä...


    • Hermanni 9876789876

      Pari viikkoa sitten olin yön Hämeenlinnan Vaakunahotellissa. Yö maksoi 52€ S-kortin alennuksella.Minusta se oli aika paha hinta. Pahimmalta kuitenkin tuntui se että pysäköinti oli vain erikseen maksettavissa kolikoilla ja vastaanottovirkailija pelotteli että sakko saattaa rapsahtaa jo sillä aikaa kun olin kirjautumassa sisään. Saattaa jäädä viimeiseksi kerraksi kun Suomessa hotellissa yövyn.

      • Hermanni 9876789876

        Jäi satanen pois.....hinta oli siis 152€ kymppi kolikoina pysäköintiin niin ja ruokaa ei saanut iltapäivällä.piti kävellä 1,5km Hälläpyörään syömään. pah


    • pööz

      saa melkoisesti kiertää, että vaakunasta pääsee 1,5 km kävelemään hällään :)

    • HemmaBraBortaBäst

      No 52 euroo oliskin ollut kohtuuhinta hotellihuoneesta mutta sillä taitaa Suomessa saada häthätää telttapaikan leirintäalueelta. Matkustaminen voi olla edullistakin mutta yöpyminen ei joten Ei kiitos kotimaan matkailulle

      • REPIKÄÄ SIITÄ

        TULIN JUURI Latviasta......käytössä uudehko kerrostalokaksio 26 euroa vrk....

        lounas paikallisessa bistrossa juomineen 5-7 euroa.......

        tuppi olutta 2 euroa....polttoaine 1.30 - 1.40 /euroa L



        niin ja ei ollut rosvoja.....eikä kerjäläisiä....


      • matkaaja salme
        REPIKÄÄ SIITÄ kirjoitti:

        TULIN JUURI Latviasta......käytössä uudehko kerrostalokaksio 26 euroa vrk....

        lounas paikallisessa bistrossa juomineen 5-7 euroa.......

        tuppi olutta 2 euroa....polttoaine 1.30 - 1.40 /euroa L



        niin ja ei ollut rosvoja.....eikä kerjäläisiä....

        Olin Tansaniassa.Maja maksoi vajaa 6 euroa yö ja siihen kuului hyönteisverkko samaan hintaan sekä maidosta tehtu aamiainen ja kivellä paistettu leipä.Hinta minusta halpa.


      • REPIKÄÄ SIITÄ kirjoitti:

        TULIN JUURI Latviasta......käytössä uudehko kerrostalokaksio 26 euroa vrk....

        lounas paikallisessa bistrossa juomineen 5-7 euroa.......

        tuppi olutta 2 euroa....polttoaine 1.30 - 1.40 /euroa L



        niin ja ei ollut rosvoja.....eikä kerjäläisiä....

        moi, lähetä vuokra asunnon yhteistietot?


      • gunnarhide

        Nou hätä, olin juuri viksussa hostellissa hesas katajanokalla, 1h. huone 50€ yö, kaikki fasiliteetit löyty mitä tarvis, keittiötä myöten että sai sen aamu-krapula-pizzan lämmitettyä... Ei pahaa sanaa mistään.. Tottakai minäkin suosin ulkomaan kekkereitä enimmäkseen mut kantsii olla myös lanttu skarppina kotomaassakin hintojen suhteen...


    • Joka paikassa on tajouksia hotelleista,mutta kun oikeasti käy varaamassa ja laittaa kaikki mahdolliset alennuskoodit ja pitkät plussanumerot niin kuitenkin matkan hinta on järkyttävä. Maanantaina lähden lasten kanssa Vaasaan, yksi yö tropiclandiassa 214€ ja matkat päälle, eipä tähän ajankohtaan mene yhtään halpabussia tai lentoa Turusta Ouluun ja junalla 1 aik. 2lasta 180€ (törkeetä). Ja sama hotellihuone 2aik 2lasta olis sama hinta ja meitä vain 1 aik!. Typerää maksaa siitä jos ei nyt satu olemaan miestä matkassa,onneksi löysin toisen nettisivun jossa hotellihuoneen hinta VAIN 187€/yö. Ja siis päälle ajaminen omalla autolla,bensat noin 120€. JA hotellihuoneen saa vasta klo15 ja myöskään sitä ennen ei pääse kylpylään eikä vesihuvipuistoon,joka sitten meneekin kiinni klo 19(kylpylä hiukan myöhempään),mutta hei koko vierailun ajan saa käyttää huvipuisto..siis jos se olisi auki. Ja en mene omenahotelliin tai toiseen´, hintaan tulee lisää aamiaiset,autoparkki..lasen kanssa matkustaessa ihan kaikesta ei voi tinkiä..mutta tietysti ymmärrän että se on minun valintani..
      Edellisinä vuosian ollaan matkusteltu paljon Ruotsissa ja Tanskassa ja tehty myös valmismatkoja lasten kanssa,suuret kiitokset Pohjolanmatka sekä Ikaalisten matkatoimisto! Tänä vuonna Suomeen ja varmasti lapset ja minäkin nautin reissusta, mutta kyllä vaan on törkeetä rahastusta.

    • saimaaonillalla

      Oltiin Lappeenrannassa 2 yötä, majoituttiin kesähotelliin Park Karelia
      viikonloppuhinta oli 2henkilöä 2 yötä 79e/hlö
      eli sopu hinta ja hintaan sis. aamiainen ja iltasauna, tosin huoneissa ei ollut radiota eikä tv:tä mutta rauhallinen paikka 2km Lappeenrannan keskustasta.

      • yksi maksaa eniten

        jep mutta otappa huone yhdelle ja katso vinta
        ja mites keskustaan kävellenkö ?


      • saimaaonillalla
        yksi maksaa eniten kirjoitti:

        jep mutta otappa huone yhdelle ja katso vinta
        ja mites keskustaan kävellenkö ?

        en perehtynyt 1 hengen majoitushintaan, käy heidän nettisaitilla eiköhän siellä hinta näy, kävellen mentiin, bussillakin pääsee


    • 100+100

      Niinkö nytkin..On ollut erittäen huonot ranta kelit suomessa!! Minä menen kaksi-kertaa vuodessa ulkomaille..Oli kesä tai talvi!! Siellä saa aurinkoa..Suomessa ei !!

    • sarrriola

      mahtavaa, pitäs muuttaa ensin jyväskylän eteläpuolelle.
      sodankylästä tulee bensalle hintaa ennen ku päässään jyväskylän halvoille bussi vuoroille.
      elämään on myös pohjosessa.

    • veryrich

      Gorgulu Kleopatra Beach 838,39€ 1,9-8,9 2012 All Inclusive .

      ja tuo on 1 hengen "lisineen",eli maksaako sen 150e yö ruoat juomat

      suomessa,vai meneekö takuu lämpöön ja syö ja juo vielä niinpaljon

      kun haluaa "vaikea" valinta.=)

      • ei pärjää suomi

        Tuossa ei laskinkonetta tarvi. Lisäksi koko reissu on jo luxsuksen puolella.

        On tarjouksessa paljon matkoja Kreikka, Turkki, Bulgaria noin 300 e pintaan
        Jo 50e hotelliyöpymiset vie viikossa 350 e ja ruokailut,viinit on noin puolta halvemmat
        tuolla varmemmassa paikassa ja merivesi on lämmintä,kirkasta.


    • Kaikki käy mutta mis

      Lomakohteitakin on yllin kyllin eri makuun:
      - Karhunkierros ja monta muuta luontoystäville.
      - Saamelaismuseo, Turun linna, Turun Tuomiokirkko sekä paikallisia museita ja monta muuta historian ystäville
      - Turun taidemuseo ja monta muuta taiteen ystäville.
      - Yyteri ja monta muuta auringon ja sateen palvojille.
      - Matkailuauto ja vaunupaikkoja viinan ystäville.
      - Kesämökkejä vuokrattavana tai luostareita hiljaisuuden ystäville.
      - Naantali, Hanko ja Kotka merihenkisille tapahtumille.
      - Lappeenranta leppoisasta ajanvietosta pitäville.
      - Koli kauneuden ystäville.
      - Stocmannin tavaratalot jamonet muut ostosmatkailijoille.

      Kyllä valikoimaa on, vai pitääkö lähteä kauemmas, että voi kavereille kehua nähneensä Eifeltornin tai sikajuhlia etelän lomakohteissa. Ai niin Somerollakin on sikajuhlat jos haluaa syödä sikaa a ryypätä.

    • 4+15

      Suomessa on vain yksi turistikohde, joka itseäni kiinnostaisi. Kyseessä on telttailu lapissa. Suomessa ei ole arkkitehtuuria, tai mielenkiintoisia paikkoja muutamia museoita lukuunottamatta, joissa itse viihtyisin pidempään kuin päiväretken. Tähän yhtälöön lisäät viellä korkeat kustannukset asumisessa ja kanssa ihmisten kyrpiintyneet ilmeet....Ei kuullosta mielestäni lomalta?

      Vaihtoehtona on käydä maassa, jossa ilmasto on erillainen ja ihmiset myöskin. Huomaat, että kulttuuri on erillainen ja ruoka tarjonta on erillainen. Lisäksi hintataso on paikoitellen niin järkevä, että voit halvalla käydä katsomassa jotain turistikohteita ja silti tuntea, että et maksanu viihteestä oikeastaan mitään. :P

      Ulkomaanmatkailussa haittapuolena voi olla se ylipalanut perheenisä, joka ei uskonut vaimoaan kun sanoi, että aurinkorasva suojaa sitä ihoa. Jolloin tuloksena on punainen possu, jolla on hihaton Suomi paita päällä ja pahantuulinen, koska "joutuu" kiertelemään kaupoissa...Valitettavasti sen myös kuulee :)

      Jokainen matkaa tahollaan, jotkut ajelee suomea ristiinrastiin...Se on hienoa. Joillekkin loma on sitä, että mennään viereiseen kaupunkiin hotelliin. Se on hienoa. Joillekkin ulkomaanmatkailu ja sieltä pavun ruskeana poistuminen on se hieno asia.

      • historiaakaikkialla

        No kymmenen vuotta pois suomesta asuneena sitä hämmästelee ja kummastelee monia asioita suomessa ja ihasteleekin. Helsingissäkin sitä kuljeksii pikkukatuja ja ihastelee historiallisa vanhoja rakennuksia.
        Jos usalainen tulee suomeen, suomessa nimenomaan nousee esille, suomen kulttuuri ja historia, rakennuksissa ja perinteissä ja tavoissa. Sitä he ihastelevat...niin kuin koko euroopassa, jos vertaa usaan.
        Kannattaa joskus katsoa suomea kuin turistin silmin niin huomaa kaikkea mitä ei arki kiireessä huomaa.
        Niin ja luonto luonto ja luonto järvineen ja merineen aina vaan hivelee silmää...vaikka olisi metsässä asunut koko ikänsä.


      • Kotimaa eliitille
        historiaakaikkialla kirjoitti:

        No kymmenen vuotta pois suomesta asuneena sitä hämmästelee ja kummastelee monia asioita suomessa ja ihasteleekin. Helsingissäkin sitä kuljeksii pikkukatuja ja ihastelee historiallisa vanhoja rakennuksia.
        Jos usalainen tulee suomeen, suomessa nimenomaan nousee esille, suomen kulttuuri ja historia, rakennuksissa ja perinteissä ja tavoissa. Sitä he ihastelevat...niin kuin koko euroopassa, jos vertaa usaan.
        Kannattaa joskus katsoa suomea kuin turistin silmin niin huomaa kaikkea mitä ei arki kiireessä huomaa.
        Niin ja luonto luonto ja luonto järvineen ja merineen aina vaan hivelee silmää...vaikka olisi metsässä asunut koko ikänsä.

        Kuljeskelin keväällä viikon Porton pikkukatuja. Hotellimajoitus 140 ja lennot 180. Viikko siis 320 e. Helsingissä halvimmat hotellihuoneet on satasen pintaan joten pelkälle huoneelle tulee helposti hintaa 700 e.


    • Löytyyhän näitä

      Vekkilän museotila Tammelassa. Majoitus 40€/henki ja sisältää ihanan rantasaunan ja majoituksen idyllisessä mökissä. Lisähinnasta saimme luomuaamiaisen, aidosta lehmänmaidosta tehtyä puuroa ei voita mikään, nam!

    • halvin majoitus

      Leirintäalueilta saa telttapaikan hintaan 15-20 € ja mökin 50-80 €.

    • kyllä on halpaa

      Expressbussin halpaliput: lähin tarjouskaupunki 400 km päässä. Lähin halpalentokenttä 200 km päässä. Kyllä, olen herännyt siihen, että halpista ei ole tarjolla kaikille ja lähden lomalle ulkomaille.

    • traveller

      Oon samaa mieltä, että jos ei ole jotain syytä lähteä matkustamaan kesällä niin parempi matkustaa talvella. kesä on paras, iloisin ja tapahtumarikkain ja kaunein aika suomessa.
      Mutta mitkä ovat ne parhaat kohteet suomessa? luulin saavani (otsikon perusteella)....luettelon paikoista ja suosituksia minne mennä, mutta et maininnut mitään erityistä.

    • kotimaanmatkailija

      Kotimaanmatkailu on edullista, jos on valmis tinkimään mukavuuksista ja telttailemaan. Telttoja on nykyään monenlaisia: noin sadan euron investoinnilla saa kohtalaisen hyvän 3-4 hengen teltan ja viidellä sadalla saa tarjouksesta jo todella hyvän sekä tilavan 6-8 hengen teltan, jossa lapsiperheelle ihan kivasti sisätilaakin (yhden reissun hotellimaksujen hinnalla siis). Leirintäalueilla telttapaikan maksut 20 euron molemmilla puolin yötä kohden riippuen siitä, mikä leirintäalue telttapaikan sijainti alueella onko sähköjä jne. Lapsille jo itse telttailu vanhempien kanssa on elämys ja perheen tulee todellakin oltua yhdessä ja puuhasteltua, kun ei televisioita, videopelejä yms edes tarjolla. Ruokaa voi itse tehdä leirintäalueiden keittiössä, niin eipä mene siihenkään sen enempää rahaa kuin kotona. Kaupungeista löytyy kyllä ilmaistakin, kivaa tekemistä. Asiaa voi etukäteen selvitellä netistä tai käydä paikan päällä turisti-infosta kysymässä vinkkejä. Esimerkiksi länsirannikolla näin kesällä upeita merenrantoja rantoja ilmaiseksi käytettävissä, kaupungeista voi löytyä vaikka ilmaisia suuria leikkipuistoja, kotieläinpihoja tms. Pienille lapsille jopa bussimatka leirikseltä kaupunkiin voi olla kiva kokemus. Toki tämäkin kaikki makssaa jotakin (satsaus varusteisiin, auto/bussimatkat, jne), mutta yhden etelänreissun hinnalla saa hankittua jo todella kattavan retkeilyvarustuksen (teltta, makuupussit, alustat yms) ja seuraavat reissut ovatkin jo suorastaan halpoja. Onhan telttailussa enemmän vaivaa ja se on alkeellisempaa matkailua, joten ei välttämättä sovi kaikille. Mutta jos kotimaan matkailu houkuttaa, kannattaa edes kokeilla vaikka lainaamalla telttaa (jos vaikka lähipiiristä löytyisi?). Jos lapsuuden telttailusta aikaa, voi kokemus olla myönteinen verrattuna ennakko-oletuksiin.

      • kotimaanmatkailija

        Ja niitä paikkoja vielä! Näin kesällä esimerkiksi rannikon kaupungit (Hanko, Turku, Naantali, Pori, Oulu) ovat leireilyyn ihania. Syksyllä, kun ei hyttysistä riesaa, suuntaa pohjoisen suuntaan ruskaretkille (Saariselkä, Karhunkierros, Ylläs).


    • kukkelikuu

      Taitaa Pohjolanpoika olla niitä hopottajia, joita tämäkin paikkaa on väärällään. Eli bisnes on bisnestä täälläkin.

      http://www.hopottajat.fi/

    • Salli Kuha

      Joo kyllähän se ON niin, että jos koto suomessa on yksikin neliö sentti näkemättä niin ulkomaille EI kannate mennä !!!!!!

      • Repwe.

        Paskanmarjat. Täällä ei niin paljoa ole näkemisen arvoisia asioita ja kun Suomessa asuu niin kerkeää kyllä näkemään ne tärkeimmät nähtävyydet ihan hyvin. Muihin maihin ei välttämättä niin usein pääse. Kateelliset toki panettelee kun eivät syystä tai toisesta pääse ulkomaille. Ja kyllä täällä kallista on. Kyse ei aina tosin ole rahasta vaan siitä, että kesä voi lapsiperheidenkin kannalta olla se paras ajankohta matkustaa ulkomaille ylipäätänsä! Ottakaa huomioon sekin! Miksi käyttää se kesä sitten Suomessa kiertelyyn, kun sitä voi tehdä muina vuodenaikoina lyhyempinäkin reissuina?


      • ei löydy suomesta

        niin sitä luulisi lapseni inhosi historiaa koulussa yli kaiken
        käytiin Turkissa ja Efesoksen hyvin säilyneessä antiikkisessa kaupungissa
        sen jälkeen nuori totesi en tiennytkään että historia on näin hauskaa


    • 51924

      Jos haluaa lomailla kuuntelematta lasten kiljumista tai jupppojen öirnää ja nähdä jotain mielenkiintoista ja saada hyvää palvelua, niin minnehän kannattaa suunnata. Tehdään tekemällä tehtyä omaa maata ihannoivaa propagandaa malliin Pohjois-Korea. Höpötetään elinkeinoelmässä jostain matkailun edistämisestä ja palvelu desiginsta, täälä ei ole tarpeeksi kysyntää luoda edullisia palveluja.

    • 14+4

      Just joo. Miksi katsella suomalaista kulttuuria kun sitä tulee kuitenkin täällä asuessa väkisin eteen asuipa sitten Inarissa tai Turussa? Suomalaisia juttuja kerkeää näkemään, mutta kyllä itse olen sitä mieltä, että silloin kun on mahdollisuus mennä ulkomaille katselemaan toisenlaista kulttuuria ja UPEAMPIA nähtävyyksiä niin sinne mennään. Ulkomaan matkailu avartaa enemmän, voi oppia uutta ja on lapsillekin hienompi elämys. Suomessa on kaikki älyttömän kallista muutenkin ja kyllä sitä tukisi suomalaista yrittämistä ym. mutta ei sitä rahaa kuitenkaan puussa kasva, joten ulkomailta tulee tilattua ja ostettua paljon tavaraa.

      Lapsetkin pääsee yleensä koulun luokkaretkilläkin katselemaan suomalaista kulttuuria ja toisaalta kyllä niitä matkoja sukulaisten luo ym. pikku matkoja maan sisällä tulee tehtyä ihan tarpeeksi, joten en voi mitenkään tukea tuollaista väittämää, että jos Suomesta on yksikin neliösentti näkemättä niin ei pitäisi ulkomaille mennä .Tehköön kukakin miten tykkää ja sijoittakoon rahansa mihin haluaa, Suomessa tai Kanarialla.

    • satunnainen liikuja

      Salli Kuha:
      Kirjoitat lyhyesti, mutta täyttä asiaa!

    • huups

      Jos mielit merille, tässä idea: "majakkahopping". Pitkin rannikkoa löytyy majakkasaaria, joihin on laivakuljetus, mahdollisuus vuokrata huone, ruokailla jne, Sääkään ei ole este: aurinkoisina päivinä uintia ja auringonottoa, myrskysäillä voit ihailla hurjia aaltoja ja tuntea luonnonvoimat.

      Vastaavantyyppistä asumispalvelua tarjoaa mm. Kuuskajaskari, entinen armeijan saari, Rauman edustalla.

      Tämä ei kylläkään ole halvin mahdollinen kesälomanviettotapa, mutta varmasti mieleenpainuva.

      Edelleen: ainakin suur-Saimaan vesistöstä löytyy saaria, joihin on kuljetus, teltta- ja mökkimajoitusmahdollisuuksia. Saunakin on usein tarjolla. Lisäksi marjastus- ja sienestysmahdollisuudet ovat yleensä upeita.

      Nämä ovat hieman erilaisia lomanviettotapoja kuin kiitää korttikylpylästä toiseen. Lapsetkin yleensä tykkäävät, vanhempien kanssa yhdessä puuhaaminen, uiminen, uudet kaverit ja luontoretket riittävät monille vesseleille ajanvietteeksi.

      Hyvää lomaa, Suomessa tai ulkomailla

    • hohhoijaa

      " Tämän linkin takana lisää Airbalticin tarjouksesta, jonka avulla voi lentää turusta ouluun 59 eurolla! "

      Halpaa ja halpaa..
      Lensin tuossa vuosi sitten Ryanairilla Tampereelta Bremeniin (Saksaan), niin menopaluu matkalaukun kanssa reilu 60 euroa.

      Ai niin, nyt olen Malagassa Espanjassa, jonne menopaluu oli Ryanairilla Turusta alle 200e (matkalaukkuineen).

      Toki pitää olla joustavat matkustuspäivät ja ajoissa liikkeellä kyttäämässä, koska lentojen hinnat on halvat, mutta kyllä ulkomaille niin edullisesti pääsee, että mieluummin lähden vähän maailmaa katselemaan.

    • dfghjuikolpöåä

      Suomessa ökyisännät ostelevat maatilan poistoihin rakennustarpeet mökkeihin ympäri suomen ja sitten vuokraavat kulkioille tätä maatilamatkailuna tonnilla viikko!

    • leirielämää

      Nuku autossa tai ota teltta mukaan

    • retkellä

      menkää pyörällä, peräkärry pyörän perään ja kamat siihen junalla voi kätevästi siirtyä isommat etapit. sekä teltta ja trangia mukaan.

      • käytännöllistä

        ja kun käyt vessassa niin kamat on varastettu


    • Sapsut

      Jos joku tekee reissua länsirannikkoa pitkin ja Pietarsaari osuu matkanvarrelle niin suosittelen lämpimästi leirintäalue Joutsenta http://pkol.cop.fi/svanen/ Kysykääs honeymoon-mökkiä. 35e/yö kahdelle. Kyllä oli kultin kanssa ihanaa retkeilyä (: Merikarvialla on myös leirintäalue, joka tarjosi TODELLA laadukasta yöpymistä. Taisi olla jotain 60e tuo paikka. http://www.mericamping.fi/mokit/rauhanlaakso.htm :) Puolet matkan ilosta on jo sen suunnittelussa, kun etsii noita edullisia ja laadukkaita yöpaikkoja ja mitä kaikkea jännää sieltä ympäriltä löytyy :) Suomessakin pääsee viettään tosi ihanaa lomaa :)

      • Sinkku*

        Lissabonissa saat hotellihuoneen omalla wc:llä ja kylpyhuoneella 15€/yö. Lähempänä keskustaa kuin tuo Pietarsaaren camping. Jos haluat cityyn niin löytyy myös toimiva joukkoliikenne. Hyttyset ja humalaiset örveltäjät toki puuttuvat.


    • jk

      vai niin

    • jk

      niinkö

    • jk

      ai jaa

    • jk

      ahaa

    • jk

      m hm

    • jk

      ihanko totta

    • Helmiperse

      Hei valivalivalivalittajat ! :)

      Ensinnäkään reissuun ei kannata rahattomana lähteä,
      harmittaa lukea, kun ihmiset vaan pätee täällä, eikä vastaa yllämainittuun kysymykseen.

      Kunnon reppureissareille suosittelen telttaa, oma fiilis, jota ei muualta saa.
      Erittäin hauskaa, ja halpaa. Hyviä kavereita kannattaa tietenkin ottaa mukaan
      yksi tai kaksi.

      Kimppakyydit ovat myös edullinen tapa matkustaa, jossa hyötyy sekä kyytiläinen että kuljettaja, kannattaa tsekata sivustoja, itsekkin olen kuskannut ja ollut kuskattavana. Helposti pääsee 20-40e ,monta sataa kilometriä, jopa toiselle puolelle suomea, pisin matka minkä ite päässy 20e on Hki-Oulu:).
      Pitää vain olla ulospäin suuntautunut.

      Sitten, miksette kato camping-alueiden mökkejä?
      Huomattavasti halvempaa, vai onko liian "tönöjä" pk-seudun hilloperseille?
      Mikäli on niin maksakaa sitten enemmän ja lopettakaa valittaminen.
      Eivoi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu.

      (Sori kielenkäyttöni, vituttaa vaan ihmisten ainainen valitus.
      Itse kävin juuri yli 3000km kiertämässä Suomea, ja nukuin kavereiden luona ja autossa, helppoa ko heinänteko!" :P )

      Ja mulle tämä kotimaan matkailu on yhtä herkkua, aivan mahtavaa, upeeta, kivaa, hauskaa, jännää, joka vuosi tullut tehtyä itsellä road trip jonnekkin päin jonkun kanssa, ja kimppakyytiläisiä takapenkille niin ei mene bensoihinkaan paljoa. Teltta peräkonttiin ja ruoat kaupasta. Nam. Se on kunnon matkailua !

      Kohteina suosittelen kokeilemaan; Joensuu, Kalajoki, Oulu, Sodankylä, Vaasa, Hanko... =) todella kauniita paikkoja !
      Lähde ihmeessä reissuun, tässä maassa on paljon nähtävää ! :)

      • 1+1+1+

        Miten sitä kimpassa menee kun on perhe!!..Teillä yksinäisillä voi kulkia kimpassa..Toisin meillä!! Meillä mennään ulkomaille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • HelmiPerse
        1+1+1+ kirjoitti:

        Miten sitä kimpassa menee kun on perhe!!..Teillä yksinäisillä voi kulkia kimpassa..Toisin meillä!! Meillä mennään ulkomaille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        No kai jokaisella "perheellisellä" on auto? yleensä? Jos ei oo niin sehän ei ole muiden vika. Ite 25vuotias ja auto on, vaikka kituutan pk-seudulla paskalla palkalla, auto on jokaisen oma valinta. Ilman isileasing / mamma betalar !
        Valinnat on itestä kiinni. Ennemmin ostan bensaa kun kallista ruokaa. (Y)

        Auto on vain paras kaverini, ja sitä en vaihda, paitsi parempaan. :D


    • erwasti

      Kotimaan sijaan halvemmalla pääsee näin :
      halpalento Tre-Saksa tai Italia.
      Hotellit lähtien 50EUR /yö aamupallalla, suomessa ei taida päästä edes telttaan leirintäalueella niin halvalla kuin saksassa kunnon huoneeseen. Saksassa 100eur hotelli on jo toDella korkeatasoinen,
      Syöminen ja eläminen paljon halvempaa : kebabit jounaaksi 2,50EUR kpl ja pitsa 5:lla, iso olut terassilla 2,5-3EUR jne... Ruokakaupasta koko viikon ruuat 50eur:lla kun suomessa palaa 200EUR,
      Vuokra-autot huimasti (!) halvempia kuin suomessa,.. Eli ei kun reippaasti varaamaan ja retkeilemään vaikka ranskan viinilaaksoihin tai alpeille. "Pörsämäen perunajuhliin" syönmään 5eur grillimakkaraa kerkee joskus vanhana sitten :-)

    • ...............

      Ehkä ei kaikilla ihmisillä ole mahdollisuutta talvella? Ihan hyväkin että et mene sinne ulkomaille. Noin tyhmä tulisi vaan kusetetuksi, ainakin niissä paikoissa jonne osaisit löytää.

    • suomi fani

      on se hyvä kun meette sinne ulkomaille ja viätte ne kitisevät kakarannekin sinne. saa olla täällä suomen maassa rauhassa. muistakaa nostaa ne toimeentulotukenne sossusta et on varaa elää ees hetken siä ulkomailla. mut älkää haaskatko vuokratukianne että kakaroilla on viä koti palatessanne. ja no sossustahan saa tilapäistä avustusta sit taas. opettakaa kakaroillenne suomen maata , kukaan ei tarvi esim espanjaa vaikka siä meirän rahat jo on. etelän maat on karvakäsiä varten.

    • gazpah

      Joka väittää että Suomi on kelvollinen matkailumaa, ei ole koskaan käynyt Suomen ulkopuolella.

    • Luonnossa viihtyvä

      Kyllä reissaaminen Suomessakin onnistuu todella halvalla? Varsinkin jos olet retkeilijä, kalastaja tai eränkävijä. Kunnon rinkka vain selkään ja saappaat jalkaan. Vähän perusmuonaa mukaan ja luonnon antimilla pärjää pitkälle. :)

    • 261412

      Huomaatteko miten suomen matkailun puolustajat ja seli seli esittävät peräkärry, telttailu ja mökki matkailua, reppuja ja kimpaakyytiä. Sitäkö suomeen tulevill turisteilekkin yritetään kaupata, primitiivistä alkuelämistä. Muualla historialliset kylätkin on tutteistettu elämysmatakailuksi ja palevluiksi. Täällä pitäisi alkuväestön yöpyä teltassa jotta tulotasolla olisi varaa 'omassa' maassa matkailla, hommahan on kuin joistain kehitysmaasta. Alkuväestöllä ei riitä tasokkaaseen palveluun, siis kenelle ne sitten on rakennettu, kysyn vaan.

    • Mieevaaaa

      Turku on upea ja kaunis paikka. Jos kuka ei ole käynyn koskaan, niin menkää ihmeessä.Se on suomen eurooppalaisin kaupunki. Ehdottomasti. Minä kävin juuri viikonloppumatkalla, mutta yhtään edullista hotellihuonetta ei ollut vapaana (alle 80€). Moni muukin menee viikonloppumatkalle juuri turkuun. Nukuin yön auton kääntyvissä penkeissä.Kävin uimassa ja aurinkoa ottamassa sammppalinnan maauimalassa (5€). Syömässä kävin jokilaiva Musta Rudolf (paistetut silakat 12.50€) Pitzalla kävin (jokin turkkilainen paikka)Sokos hotellin vieressä postin lähellä (6€ kolmella täytteellä). Pilettämässä kävin hamburger pörssissä (ennen 24.00 ilmaseksi sisään s-kortilla) Juomat noin 6.5€. Martinsillan kupeessa ihania valkosipulihodareita (n. 2.6€). Vaakahuoneelta Kolmen tunnin Ukkopekka risteily loistokarin saarelle, johon sisältyy ruokailu. Lähtö klo 19.00 ja hinta noin 50€. Tiistaina alkaa DBL joten loppuviikko on yhtä taidekarnevaalia. Kaikki hotellit on varmaan varattu, joten autoon tai leirintäalueelle yöksi.

    • Aina voi olla kotona

      Tehtiin kahdestaan n. viikon reissu armaassa suomenmaassa:
      Lähdettiin pohjanmaalta, Jyväskylä 2 yötä sukulaisissa = majoitus ilmaista.
      Mikkelissä pysähdyttiin syömään ja shoppailemaan. Lappeenrannassa yksi yö 4 hengen mökissä (Huhtiniemi 45€), piti ostaa omat petivaatteet ja pyyhkeet paikallisesta Anttilasta, onneksi oli alennusmyynnit meneillään.
      Imatralla kaksi yötä hotellissa (Cumulus) 97€/yö --> KALLISTA!
      Vuokrattiin polkupyörät hotellilta: 15€ /henk/vrk.
      Kuopiossa Rauhalahdessa 4 hengen mökissä yksi yö 60€.
      Tämä reissu tehtiin sen enempiä suunnitelmia tekemättä, ensi kesäksi kyllä otan paremmin ja ajoissa selvää yksityisten mökkitarjonnasta -jos lomaillaan suomessa.

    • 25

      Ouluun??? Älä viitsi naurattaa...

    • etelästä reissaten

      Kotimaan matkailu voi olla edukasta tai kallista, mutta ilmaista ei ole lomareissaaminen millään systeemillä sehän on selvää!

      Esim. perus ajelu kauttaalltaan suomea omalla autolla (3500km) on parisataalitraa menovettä eli karkeasti 350€ rahana ja saa todellakin usean henkilön samalla rahalla kyytiin matkattavarat!

      Majoitukset mökeissä (2-4hlö) on 25-58€ riippuen monesta asiasta ei pelkästään "tasosta" vaan sijainnista kuten kalajoki jossa kallis mökki ja heikkotasoiset yleistilat, mutta väki tunkee alueelle tungokseen asti???

      Omassa teltassa majoittuessa leirialueilla otetaan hlö maksukin perus telttapaikan lisäksi joten teltta ei ole välttämättä edullisin vaihtoehto yöpyä maksullisilla alueella...

      Suomen lapissa on helppoa yöpyä "villisti" eli teltta pystyy valtionmetsään ilmaiseksi, mutta vaatii toki varusteet. Toki maksavat itsensä takaisin parissa kesässä tai jopa yhdessä jos matkaa ja majoittuu usein...

      Oma lomareissuni Suomikierros etelästä pohjoiseen ja Norjaakin tuli koettua mukavasti matkaten yht. n.3500km pysähdellen useassa paikassa ja tutustuen alueeseen.

      Yövyimme pelkästään mökeissä ilman ennakko suunitelmia joka ehkä kallein tapa, mutta pärjää omassa ideassa hyvin kun toimitaan tilanteiden mukaan!
      Reissun hintalappu on 14vrk.polttoaine(bensiini 98E*) majoitus yht.750€ 2 hlö olisi voinut olla vaikka 4 samaan rahaan ja ruoka on suhteellista, koska valmistimme itse ruokailun paikallisen kaupan valikoimasta ja muutama kerta ravintolan seisovasta pöydästä. Ruoka on peruskulu olet reissussa tai et ole!

      *) Bensiini 98E oli "kalleinta" Utsjoella 1.84€/L eli ei paha vaikka lähtöasemalla Lahdessa olikin sama tuote 1.635€/L
      Matkaan tarvittiin 6kpl tankkauksia 25-70€ hintahaarukalla ja nyt kotona ollessa on vielä puolitankkia käyttämättä...

      Halvin juttu voi olla itse koettu lapinlinjat eskelisenliikenne polkupyörät mukaan teltta mukaan leiritarvikkeineen ja eikun lappiin!

    • Aamuli_

      "ulkomaanmatkailu avartaa" on mielestäni maailman typerimpiä kommentteja. Mutta pitää se toki paikkaansa, että matkailu tosiaan avartaa.

      Riikassa ollessani jouduin tutustumaan paikalliseen julkiseen sairaalaan, joka näytti ulospäin huumeluolalta ja oli sisältä ilmeisen epähygieeninen. Tämän kokemuksen jälkeen suomalainen julkinen sairaala tuntui hotellilta.

      Tosiaan, matkailu avartaa.

      • ptkvth

        minäkin olen joutunut turkissa sairaalaan, vakuutukset oli kunnossa ja sairaalan siisteys ja hoito viimeisen päälle. kannattaisiko ottaa matkavakuutus?


    • jf3ifhjr

      Ei täällä takapajulassa ole mitään nähtävää. Mielummin matkustan ulkomaille ja näen maailman.

    • maailmanraitti

      Helsinki on maailman paras kesäkaupunki,minne täältä lähtisi.
      vasta sitten kun lunta sataa räntää ja pakkasta on puolitoista
      mittaria.
      Sitten hyvä lähteä etsimään aurinkoa.

    • me_vaan

      Levillä oli kohtuullisen hintaista. 3 yötä viideltä hengeltä kolme sataa. Sisälsi aamupalan ja hieman oheis ohjelmaa (mm. mäkikelkka liput, maisemahissi liput, suolahuone/infrapuna sauna). Ei jonotuksia minnekkään. Hieno kylpylä ja lapsille ilmaista ohjelmaa: seikkailupuisto, kanootti harjoituksia, jne... ei huono reissu ollenkaan.

    • sgsjgjjsdjgsg

      Kotimaanmatkailun puolustajilla ei taida olla mahdollisuutta lähteä ulkomaille.
      Kyllähän suomessakin riittää nähtävää, mutta todellakin kannattaa lähteä ulkomaille katsomaan oikeasti erilaisia paikkoja ja toisenlaista kulttuuria jos vain on mahdollisuus.
      Ja suomessa pyöriminen jää hintojen takia.
      Jos kiertää turistikeskittymät kaukaa niin aasiassa pärjää useimmissa maissa 10e/päivä sis. ruuat, hotellit ja kaiken tekemisen ja liikkumisen. Lennotkin on yllättävän edullisia jos viitsii nähdä vaivaa eikä halua lentää välttämättä finnairilla

    • Ei tule kalliiksi kun ajelee pyörällä ja poikkee joskus gampinalueelle, telttapaikka on sikakallis 20-25 e yö ja sitten kansallispuistoon, jonne teltta ja kamat pitää rahdata, on vähintään 2km päässä parkkipaikasta, siellä on todelliset ihmiset, eikä juopot örisiät ja maisemaa riittää. Parinviikon reissun tekee 200e helposti, kunhan ei osta kaljaa kuin janojuomaksi sinne perille. Ihmiset vielä matkan varrella ovat todella ystävällisiä, ihan eri kun autolla tai asuntovaunulla. Sitäkin puolta on tullut harrastettua.

    • http://www.youtube.c
    • oliko S-etukorttia?

      Menet sinne tai tänne, ensimmäinen kysymys on: "Onko sinulla S-etukorttia?" . Pistää vituttamaan rankasti, ettei tota S-ketjua pääse pakoon minnekään.

    • kotimaa gogo!

      Näin se vaan menee tässä taloudessa,että miksi maksaa kotimaisesta ylihinnoitellusta roskasta,kun ulkomaista laatua saa samalla rahalla enemmän! Poliitikoille taas kerran pojot kotiin ja suomi "nousuun". :-D

    • kalismaasuomi

      Mikäs matkailunedistämiskeskuksen impotentti matkailusiementäjä siellä huutelee, kyllä totuus on, että suomi on maailman kallein maa, myös lomailla. Ajatellaan, että haluaa lomailla kuukauden, siis lomailla, eli asua suht tasokkaassa majoituksessa(ei mikään leirintäalueen lautamaja) käydä syömässä valmiit ruuat,eikä valmistaa niitä itse,pesettää pyykkinsä,eikä pestä niitä itse...yms

      Suomessa jo pelkät majoitukset,puhumattakaan ruokailuista,pyykienpesupalvelusta, tulee niin kalliiksi, että samalla rahalla lomailet sen kuukauden thaimaassa kaikkineen palveluineen ja voit käydä rentoutumassa hieronnoissa ja kasvohoidoissa, tuoda tuliaiset vaikka koko suvulle ja vielä jää vähän rahaakin....

    • ulkomaan matkailija

      Koskaan en ole käynyt Tamperetta pohjoisempana ja siellä käynnistäkin on aikaa jo 10 vuotta. Jos matkoille lähden on suuntana on aina ulkomaat.

    • Nyt kotimaa

      Matkaileminen ja se, mitä matkailulta odottaa riippuu tietysti elämäntilanteesta (ikä, taloudellinen tilanne ja onko lapsia jne) sekä mielenkiinnon kohteista (auringonotto, shoppailu, kulttuuri vai esim urheilu). Itse en ole fanaattinen kotimaan tai ulkomaan puolustaja. Juuri täysikäistyttyäni (opiskelijana) oli vähän rahaa sekä juhliminen kiinnosti, suuntasin siis sinne, minne pääsi edullisesti ja oli hyvä meno (sekä kotimaassa että ulkomailla). Lennot kestivät kauan välilaskuineen ja lentoajat yleensä keskellä yötä/aamuyöstä, majoitukseksi kelpasi hostellit, tuttujen sohvat jne. Vähän aikuisempana alkoi kiinnostaa kulttuuri ja kun oli työssäkäyvänä rahaa, tuli suunnattua toisenlaisiin kohteisiin (Rooma, Moskova, Lontoo esimerkiksi). Nyt olen pienten lasten kotiäitinä ja vain mies perheestä saa kunnollista palkkaa, joten valintojamme rajoittavat tulot sekä pitää ottaa tietysti lapset huomioon (lentojen ajankohdat, pituudet yms), joten parhaimmaksi vaihtoehdoksi on osoittautunut omalla autolla liikkuminen (voi esim pysähtyä silloin kun haluaa jaloittelemaan lasten kanssa) ja leirintäalueet. (Ei voi enää ottaa lentoja keskellä yötä välilaskuilla, mikä halpaa.) Joskus harvoin saattaa leintäalueella humalaisen mölinä yöllä häiritä ja varmaan sitten aamulla kiljuu meitin kakarat, kun hän parantelee oloaan. Mutta kuten joku osuvasti sanoi, ei voi vaatia kauhalla, jos on lusikalla annettu! Jos meillä olisi paljon rahaa, varmaan lentäisimme lyhyitä ja hyvinä kellonaikoina olevia lentoja, nukkuisimme mukavasti hotellin lakanoissa ja söisimme ravintoloissa miettimättä hintoja. Kuten joku kirjoittikin, onhan se tylsää, että jos kotimaassa aikoo matkustaa halvalla, se tarkoittaa vaivannäköä sekä usein aika alkeellistakin meininkiä. Meidän perheen aikuisia kiinnostaa lomilla reissaaminen, kokeminen ja tekeminen, joten sitten vaan toteutamme sitä omissa puitteissamme ja ottaen huomioon lapset (jotta he nauttisivat mahdollisimman paljon ja päivämatkat/matkustusajat olisivat kohtuullisia). Tämän ketjun aloituksen yksi tarkoitus oli kai pohtia sitä, onko kotimaan matkailu halpaa ja onko näkemistä. Eli minun kantani on, että voi olla edullistakin, jos on valmis tinkimään mukavuuksista. Eli kaikille, jotka haluavat nähdä kotimaata, se on mahdollista. Ja kyllä, valitettavasti eläminen kalliimpaa kuin esimerkiksi Prahassa tai Turkin lomakohteissa. Ja näkemistä sekä kokemista riittää, vaikka maailmalla taatusti onkin hienompia, vanhempia sekä mahtipontisempia tönöjä tai sellaista suurkaupungin sykettä kuin maailmalta voi löytyä, ei täällä ole. Mutta itse olen ainakin nyt nauttinut kotimaan koluamisesta, saanut elämyksiä ja hienoja kokemuksia. (Reissu lappiin, länsirannikon reissu kaupunkeineen sekä rantoineen.) Vielä on paljon näkemättä ja kokematta, joten tarkoitus on tehdä vielä paljon reissuja ihan täällä Suomessa. Lapsia seuraamalla uskon myös heidän nauttineen. Ja rahaa on mennyt vähemmän kuin halpoihinkin etelänreissuihin (kun on suunniteltu ja nähty vähän vaivaa). Mutta se, että pitääkö kotimaanmatkailusta ja millaisesta matkailusta, on makuasia! Onneksi me emme kaikki pyöri samassa paikassa tekemässä samoja asioita vaan on valinnanvaraa. Joku ei välttämättä pidä matkailusta ollenkaan vaan viihtyy vaikka mökillä koko kesän.

      • Nyt kotimaa

        Ja sitten, kun lapset ovat isompia ja meikäläinenkin toivottavasti tienaa vähän leveämpää leipää, niin saatamme taas suunnata kokemaan asioita jopa kaukomaillekin...


    • interrail3333

      60 ja 70 luvuilla nukuttiin teltassa ja tehtiin ruuat ite.

      Sitten kun Suomi vaurastui ulkomaillakin 80-luvulla.

      Interraililla tullut käytyä 13 kertaa, 23 maata. Ei eurooppaa kauempana.

    • HarmaaSuomi

      Sen mitä Suomessa liikkunut. Eihän täällä ole mitään näkemistä! Hemmetin rumaa arkkitehtuuria, tylsiä ostoskeskuksia. Luonto Ok, mutta ilmat on mitä on. Ei paljoa innosta, kun pilvistä ja harmaata.
      Tiedän että kuulostaa valivalilta. Mutta ehkä juuri siksi; Pariisi, Rooma, Venetsia jne😊👍👍!!

    • TotuusSattuukin

      Lappi on hiihtokohteena ylihinnoitellut itsensä suhteessa laatuun. Tekemällä omatoimimatkan, pääsee Alpeille aika tasan samaan hintaan kuin Lappiin vaikka Alppien keskukset ovat aivan eri luokaa kun Lapin vaatimattoman pituiset rinteet.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe