Hei
Tarkoitus olisi tulla päivävierailulle Hämeenlinnaan. Katsottaisiin ensin Linna ja sitten syömään. Mutta missä kannattaisi syödä - mistä saisi hyvää ruokaa?Pääpaino ruoan laadulla ja viihtyisän näköisellä huoneistolla, hinta ei ole niinkään tärkeä. Mieluiten rauhallinen paikka, jossa saa syödä ja jutella rauhassa. Seurueena kaksi aikuista.
Hyvä ruokaravintola Hämeenlinnassa?
45
11735
Vastaukset
- Otta salaatti
Thairavintola Sawadee....
- butbut
buahahahaa voi wittu. joku taso sentäs näihin vinkkeihin.
- vitsivitsi
Helsinkiin, Viiskulman snagarille. Lihis kahdella nakilla ja pieni maito.
- Kinkkeli
Vinkalo
- Posse Knut
Possentie 1.
- uusasukki
Suosittelen itse myös Sawwadeeta,jos olette thai-ruoan ystäviä.
Piparkakkutalossa kaunis miljöö ruokailulle ja laadukasta,maistuvaa ruokaa.- suosittelen!!!!!!!!!
Piparkakkutalo kirkon takana H:linnan historiaa.
Kannatta tutustua. - mauri.
onko mitään massage systeemiä tarjolla satobriäänin päälle?
- Hotsit takahuoneesta
mauri. kirjoitti:
onko mitään massage systeemiä tarjolla satobriäänin päälle?
Ainakin Lammilla saa karjalanpiirakan päälle vielä kunnon makkaraveivaukset
- Farang Jai
Sawadeessä on usein tullut poikettua, hyvä ruoka ja ystävällinen palvelu.
- Hinta-laatusuhde ok
Popino on hyvä paikka. Kohtuuhintainen, hyvä salaattipöytä ja kaupungin parhaat pizzat. Sopivan rento paikka myös lapsiperheille ja kaveriporukoille. On vaan hiukan piilossa. Kaupungintalon (Kastellin) aukiolta muutama porras alaspäin, niin sieltä löytyy.
- sawaa sawaa
Sawaddee, suomen paras Thai-ravintola.
- Mauritsalo
Not even close! Mun mielestä ihan kuraa verrattuna esim. kiinalaiseen (dragon).
- marko seppälä
hahhaa, kunhan muistaa ottaa sitten sen kolme annosta että saa edes saman verran mitä oikeissa thai-ravintoloissa...
- suom123
KOTIRUOKA FORSSTRÖM on paras paikka, siistit tilat keskustassa, osaava henkilökunta, nopea jäähdytys
- tervetuloa
Hämeenlinnassa parhaat ravintolat (hinta/laatusuhde) ovat Popino ja Piparkakkutalo. Tawastia Bank myös kävelykadulla, mutta annokset taiteellisia, mutta eivät ihan edellä mainittujen tasoa.
- 19+19
Hällä tähän vielä lisäksi niin siinä ne oikeasti ovat!
- HopLop
19+19 kirjoitti:
Hällä tähän vielä lisäksi niin siinä ne oikeasti ovat!
Hällän pizzat on kyllä hirveetä kuraa. Muuten loistu safkat
- kotimaan matkalla
Hei
Kiitokset kaikille (asiallisille) vastaaajille! Olisi pitänyt vielä sanoa, että vierailu tapahtuu juhannussunnuntaina, silloin oli moni suositeltu (tawastbank, piparkakkutalo) kiinni, mutta noita voi kokeilla ensi kerralla.
Kävimme Gastropub Alex:ssa ja olimme hyvin tyytyväisiä: Ruoka oli hyvää, paikka mukava ja toimiva palvelu. Voin suositella :). - Ulkomaanmatkaaja
Ei taida Hämeenlinnassakaan olla OIKEAA ravintolaa. Eli sellaista, jossa kokit tekevät ITSE mm kastikkeet. Tämä selviää aina kun tilaa erikoisruokavalion mukaan ruokaa, niin joudutaan jättämään pois ne valmiseinekset.
Suomessa ravintolaruoka on huonolaatuista.
Aitoa ja hyvää ruokaa olen löytänyt Hämeenlinnasta mm kiinalaisista (mm, Jiao Long = Lohikäärme) ja thai-ravintolasta. Näissä tekevät lähes kaiken itse (toki on näissäkin valmiita kastikkeita joissain ruokalajeissa).- Zaktokrelas
Eiköhän monessakin paikassa tehdä ihan itse ne kastikkeet, mutta ei jokaista annosta varten erikseen.
Oma ääneni menee Hällälle.
- sniap
Popino !
- Yök Popino
Popinos on palaneet pitsan reunat. Hyi!
- Masu täyteen
RAX ja BUFFA.
- EiKoskaanEnäänHmlRakxiin
HÄMEENLINNAN RAX ON TODELLA EPÄSIISTI PAIKKA , KÄVIN RAKSISSA TYÖNTEKIJÄ OLI PITZAA TEKEMÄSSÄ. TULI KOHTELIJAASTI TISKILLE RAHASTAMAAN JA JA OENSI LAUTASEN JA MUKIN JA TOIVOTTI HYVÄÄ RUOKAHALUA, JA LÄTI JATKAMAAN PITZAN TEKOA PESEMÄTTÄ KÄSIJÄÄN. EN OLE MUIDEN PAKKAKUNTIJEN RAXSEISSA HUOMANNUT TÄLLÄISTÄ EPÄSIISTEYTTÄ.
- 12+11
Tässä "suurkuluttajan" vinkit:
nro 1 = Tawastia Bank, erinomainen seisovan pöydän arkilounas ja hyvä lista, viihtyisä paikka keskustassa torin kulmalla kävelykadulla, voi syödä ilmojen salliessa myös terassilla
nro 2 = Hälläpyörä, vähän kauempana torista mutta aivan ydinkeskustassa sekin, myös hyvä seisovan pöydän arkilounas ja monipuolinen mutta aina lähes sama salaattipöytä, viihtyisä ympäristö vanhan talon kellarissa, lista suosikki "Rauno maksaa" -annos.
nro 3 = Gastropub Alex, uusin tulokas myös aivan torin nurkalla, arkilounas annoksina keittiöltä, hyvä lista ja hyvät viinit, vähän ahdas ja joskus joitain "känniörveltäjiä" siinä baarin puolella - bellamon
BERFIN RAVINTOLA turuntie 8
- BERFINLAND
paras pizzat ja kebabit BERFIN
- Rapattu Pytty
Mä sain siitä yhdestä keskustan kebabbi mestasta hirveen paskistaudin, tuli molemmista päistä tunti ruokailun jälkeen...ei sinne !!!1
- Taasko?
Tää "rapattu pytty" kirjoittelee ahkeraan ainakin ruokaan liittyvissä asioissa ja on käynyt ilmi, ETTÄ TYYPPI ON AINA KURALLA !!!!
Oiskohan vikaa ruoansulatuksessa tai muuten vain likasissa käsissä kun tuskin osaa ateremia käyttää? - ripulikebab
Inter...tuttua
- Eiliset rosollit vai
Lounasarvio-otanta Fredriikka on ollut viime viikkoina kovasti tapetilla, luulemma.
- Jani Siittarinen
Oma lämmin suositukseni on Lounasravintola Fredrika, joka tarjoaa kulinaristisen elämyksen makujen matkailun tiimoilta urbaanissa ympäristössä. Todellakin kannattaa merkitä Fredrikassa ateriointi matkaohjelmaan, kun Hämeenlinnaan on tarkoitus pysähtyä.
Ihan tässä nälkä tulee jo, kun suositteleekin. Saa veden myös herahtamaan kielelle, mutta Lounasravintola Fredrika hyväilee varmasti ruokailijan makunystyröitä maistuvalla tarjonnallaan. - kylpytakkikostaja
ehdottomasti fresnoon burgereille !
- suufi fani
Hyppää pikkasen pois hämeenlinnasta mutta on se sen arvoistakin: Keppana kellari. Kannattaa ajaa vaikka on vähän matkaa, aivan parasta mitä on!!!
- Kepukeltsu
Keppanakellarin ruoka on täyttä paskaa. Ei laatua voi korvata määrällä.
Miljöö on kiva. - Skeidaa
Samaa mieltä ÄLKÄÄ MENKÖ IKINÄ syömään paskaa sillä rahalla.
- Hyvän ruuan ystävä
Miksi nämä kebapin ja pitsan syöjät vastailevat silloin kun on kysymys RUOKARAVINTOLASTA. Roskaruokaa saa joka nurkan takaa sotkuisista ja rasvalta haisevista nurkkakuppiloista.
- Henrry
Sabai sabai Thairavintola on paras mun mielessä
- voihanhitaus
Hämäläinen hitaus! Aloitus 2012!!! Eiköhän se kysyjän ruokaravintola ole jo löytynyt. Voi v noita hämäläistolloja! Ihanko thairavintola on henrryn mielestä paras. Ehkä tyyppi löytää tiensä sinne ensi vuosikymmeneen mennessä.
- petriq1
Himalaya Kitchen
Mahtavaa ruokaa ja ystävällinen henkilökunta. Suosittelen! - harvoinkäyn
Tuo Nepalilainen Himalaya on tosiaan hyvä, siellä annokset tehdään intohimosta alaan, ei rahaan.
- Niko859
Täältä löytyy Hämeenlinnan ravintoloita arvioilla ja a la carte menuilla. http://ravintolahaku.com/category/hameenlinna/
- Dolmiopäivä
Mee k-kauppaa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732795
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101515- 151402
- 481267
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91229