Hyvä ruokaravintola Hämeenlinnassa?

kotimaan matkalla

Hei

Tarkoitus olisi tulla päivävierailulle Hämeenlinnaan. Katsottaisiin ensin Linna ja sitten syömään. Mutta missä kannattaisi syödä - mistä saisi hyvää ruokaa?Pääpaino ruoan laadulla ja viihtyisän näköisellä huoneistolla, hinta ei ole niinkään tärkeä. Mieluiten rauhallinen paikka, jossa saa syödä ja jutella rauhassa. Seurueena kaksi aikuista.

45

11735

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Otta salaatti

Thairavintola Sawadee....

• butbut

buahahahaa voi wittu. joku taso sentäs näihin vinkkeihin.

• vitsivitsi

Helsinkiin, Viiskulman snagarille. Lihis kahdella nakilla ja pieni maito.

• Kinkkeli

Vinkalo

• Posse Knut

Possentie 1.

• uusasukki

Suosittelen itse myös Sawwadeeta,jos olette thai-ruoan ystäviä.

Piparkakkutalossa kaunis miljöö ruokailulle ja laadukasta,maistuvaa ruokaa.

• suosittelen!!!!!!!!!

Piparkakkutalo kirkon takana H:linnan historiaa.
        Kannatta tutustua.

• mauri.

onko mitään massage systeemiä tarjolla satobriäänin päälle?

• Hotsit takahuoneesta
        mauri. kirjoitti:

onko mitään massage systeemiä tarjolla satobriäänin päälle?

Ainakin Lammilla saa karjalanpiirakan päälle vielä kunnon makkaraveivaukset

• Farang Jai

Sawadeessä on usein tullut poikettua, hyvä ruoka ja ystävällinen palvelu.

• Hinta-laatusuhde ok

Popino on hyvä paikka. Kohtuuhintainen, hyvä salaattipöytä ja kaupungin parhaat pizzat. Sopivan rento paikka myös lapsiperheille ja kaveriporukoille. On vaan hiukan piilossa. Kaupungintalon (Kastellin) aukiolta muutama porras alaspäin, niin sieltä löytyy.

• sawaa sawaa

Sawaddee, suomen paras Thai-ravintola.

• Mauritsalo

Not even close! Mun mielestä ihan kuraa verrattuna esim. kiinalaiseen (dragon).

• marko seppälä

hahhaa, kunhan muistaa ottaa sitten sen kolme annosta että saa edes saman verran mitä oikeissa thai-ravintoloissa...

• suom123

KOTIRUOKA FORSSTRÖM on paras paikka, siistit tilat keskustassa, osaava henkilökunta, nopea jäähdytys

• tervetuloa

Hämeenlinnassa parhaat ravintolat (hinta/laatusuhde) ovat Popino ja Piparkakkutalo. Tawastia Bank myös kävelykadulla, mutta annokset taiteellisia, mutta eivät ihan edellä mainittujen tasoa.

• 19+19

Hällä tähän vielä lisäksi niin siinä ne oikeasti ovat!

• HopLop
        19+19 kirjoitti:

Hällä tähän vielä lisäksi niin siinä ne oikeasti ovat!

Hällän pizzat on kyllä hirveetä kuraa. Muuten loistu safkat

• kotimaan matkalla

Hei

Kiitokset kaikille (asiallisille) vastaaajille! Olisi pitänyt vielä sanoa, että vierailu tapahtuu juhannussunnuntaina, silloin oli moni suositeltu (tawastbank, piparkakkutalo) kiinni, mutta noita voi kokeilla ensi kerralla.

Kävimme Gastropub Alex:ssa ja olimme hyvin tyytyväisiä: Ruoka oli hyvää, paikka mukava ja toimiva palvelu. Voin suositella :).

• Ulkomaanmatkaaja

Ei taida Hämeenlinnassakaan olla OIKEAA ravintolaa. Eli sellaista, jossa kokit tekevät ITSE mm kastikkeet. Tämä selviää aina kun tilaa erikoisruokavalion mukaan ruokaa, niin joudutaan jättämään pois ne valmiseinekset.

Suomessa ravintolaruoka on huonolaatuista.

Aitoa ja hyvää ruokaa olen löytänyt Hämeenlinnasta mm kiinalaisista (mm, Jiao Long = Lohikäärme) ja thai-ravintolasta. Näissä tekevät lähes kaiken itse (toki on näissäkin valmiita kastikkeita joissain ruokalajeissa).

• Zaktokrelas

Eiköhän monessakin paikassa tehdä ihan itse ne kastikkeet, mutta ei jokaista annosta varten erikseen.

Oma ääneni menee Hällälle.

• sniap

Popino !

• Yök Popino

Popinos on palaneet pitsan reunat. Hyi!

• Masu täyteen

RAX ja BUFFA.

• EiKoskaanEnäänHmlRakxiin

HÄMEENLINNAN RAX ON TODELLA EPÄSIISTI PAIKKA , KÄVIN RAKSISSA TYÖNTEKIJÄ OLI PITZAA TEKEMÄSSÄ. TULI KOHTELIJAASTI TISKILLE RAHASTAMAAN JA JA OENSI LAUTASEN JA MUKIN JA TOIVOTTI HYVÄÄ RUOKAHALUA, JA LÄTI JATKAMAAN PITZAN TEKOA PESEMÄTTÄ KÄSIJÄÄN. EN OLE MUIDEN PAKKAKUNTIJEN RAXSEISSA HUOMANNUT TÄLLÄISTÄ EPÄSIISTEYTTÄ.

• 12+11

Tässä "suurkuluttajan" vinkit:

nro 1 = Tawastia Bank, erinomainen seisovan pöydän arkilounas ja hyvä lista, viihtyisä paikka keskustassa torin kulmalla kävelykadulla, voi syödä ilmojen salliessa myös terassilla

nro 2 = Hälläpyörä, vähän kauempana torista mutta aivan ydinkeskustassa sekin, myös hyvä seisovan pöydän arkilounas ja monipuolinen mutta aina lähes sama salaattipöytä, viihtyisä ympäristö vanhan talon kellarissa, lista suosikki "Rauno maksaa" -annos.

nro 3 = Gastropub Alex, uusin tulokas myös aivan torin nurkalla, arkilounas annoksina keittiöltä, hyvä lista ja hyvät viinit, vähän ahdas ja joskus joitain "känniörveltäjiä" siinä baarin puolella

• bellamon

BERFIN RAVINTOLA turuntie 8

• BERFINLAND

paras pizzat ja kebabit BERFIN

• Rapattu Pytty

Mä sain siitä yhdestä keskustan kebabbi mestasta hirveen paskistaudin, tuli molemmista päistä tunti ruokailun jälkeen...ei sinne !!!1

• Taasko?

Tää "rapattu pytty" kirjoittelee ahkeraan ainakin ruokaan liittyvissä asioissa ja on käynyt ilmi, ETTÄ TYYPPI ON AINA KURALLA !!!!

Oiskohan vikaa ruoansulatuksessa tai muuten vain likasissa käsissä kun tuskin osaa ateremia käyttää?

• ripulikebab

Inter...tuttua

• Eiliset rosollit vai

Lounasarvio-otanta Fredriikka on ollut viime viikkoina kovasti tapetilla, luulemma.

• Jani Siittarinen

Oma lämmin suositukseni on Lounasravintola Fredrika, joka tarjoaa kulinaristisen elämyksen makujen matkailun tiimoilta urbaanissa ympäristössä. Todellakin kannattaa merkitä Fredrikassa ateriointi matkaohjelmaan, kun Hämeenlinnaan on tarkoitus pysähtyä.

Ihan tässä nälkä tulee jo, kun suositteleekin. Saa veden myös herahtamaan kielelle, mutta Lounasravintola Fredrika hyväilee varmasti ruokailijan makunystyröitä maistuvalla tarjonnallaan.

• kylpytakkikostaja

ehdottomasti fresnoon burgereille !

• suufi fani

Hyppää pikkasen pois hämeenlinnasta mutta on se sen arvoistakin: Keppana kellari. Kannattaa ajaa vaikka on vähän matkaa, aivan parasta mitä on!!!

• Kepukeltsu

Keppanakellarin ruoka on täyttä paskaa. Ei laatua voi korvata määrällä.
        Miljöö on kiva.

• Skeidaa

Samaa mieltä ÄLKÄÄ MENKÖ IKINÄ syömään paskaa sillä rahalla.

• Hyvän ruuan ystävä

Miksi nämä kebapin ja pitsan syöjät vastailevat silloin kun on kysymys RUOKARAVINTOLASTA. Roskaruokaa saa joka nurkan takaa sotkuisista ja rasvalta haisevista nurkkakuppiloista.

• Henrry

Sabai sabai Thairavintola on paras mun mielessä

• voihanhitaus

Hämäläinen hitaus! Aloitus 2012!!! Eiköhän se kysyjän ruokaravintola ole jo löytynyt. Voi v noita hämäläistolloja! Ihanko thairavintola on henrryn mielestä paras. Ehkä tyyppi löytää tiensä sinne ensi vuosikymmeneen mennessä.

• petriq1

Himalaya Kitchen
      Mahtavaa ruokaa ja ystävällinen henkilökunta. Suosittelen!

• harvoinkäyn

Tuo Nepalilainen Himalaya on tosiaan hyvä, siellä annokset tehdään intohimosta alaan, ei rahaan.

• Niko859
    • Dolmiopäivä

Mee k-kauppaa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2795
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2684
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      10
      1515
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1267
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe