Olen 15vuotias tyttö.. Jouduin laitokseen viime talvena.. Ilman syytä..
Laitoksessa ei saanut olla oma itsensä, siellä yritettiin nurjertaa ihminen ja muuttaa joksikin muuksi mitä en ollut/halunnut olla. Laitokseen joutumisen jälkeen menetin kaiken.. Ei ollut välejä perheeseen.. Olin aivan rikki! Ja täysin yksin. Viime talvi oli aivan kamalaa aikaa , menin paikasta toiseen kokoajan. Milloin olin suljetulla , milloin missäkin!
Se oli aivan kamalaa repimistä joka suuntaan.
Ensin kiireellinen sijoitus , ja sitten huostaanotto. Huostaanottoa vastustimme. Huostaanottoni on vielä tänäkin päivänä hallinto-oikeudessa.
Kirjoitan blogia. Jos jotain kiinnostaa niin siellä kerron enemmän elämästäni:
http://www.laitosnuorionlaitosnuori.vuodatus.net/
Laitosnuori..
74
3491
Vastaukset
- Jatka taistelua.
Hienoa, että olet selvinnyt ja ylläpidät blogiasi.
Et maininnut mistä "lastensuojelulaitoksesta" on kysymys.
Varatuomari Leeni Ikonen ottaa blogissaan kantaa lastensuojelun epäkohtiin.
Selaa blogikirjoituksia, löydät ehkä jotain huojentavaa.
Tämän kannaoton aiheena on Huutolaislapset.
http://www.knuutilaki.net/kirjoitukset/15-nykypaivan-huutolaiset
----------- Lastensuojelua?
Eläintensuojelulaki suojelee eläimiä paremmin, kuin Ihmisten suojelua koskevat lait.
Tässä eräs uutinen koskien Pihkapuiston lasten ja nuorten "vankilaa".
Pihkapuistossa asuvat nuoret kammoksuvat lastensuojelun tiloja.
Vanhan putkan tilat ovat täynnä ahtaita käytäviä ja haisevat pahalle.
Lue lisää Helsingin Sanomat 23.9.2007 uutisessa.
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Pihkapuistossa asuvat nuoret kammoksuvat lastensuojeluntiloja/HS20070923SI1KA01qit
---------
Olen kohtalo toverisi, vaikkakin jo kolme vuotta olen saanut olla erossa laitoksista.. olen entinen huostaanotettu nuori. haluaisin pystyä kommunikoimaan kanssasi jotenkin? en siksi, että olet laitos nuori, vaan siksi, että lukiessani blogiasi, huomasin sinulla olevan paljon samanlaisia ajatuksia jne.
Menetin entiset ystäväni, kiitos sossujen, kun laittoivat minut toiselle paikkakunnalle. Toki oli kaikenmaailman lupauksia, siitä kuinka saisin nähdä ystäviäni ja harrastuksissa kotipaikkakunnallani minua käytettäisiin.. toisin kävi.
Siinä lastensuojelukodis missä asuin, miestyöntekijät toisinaan jopa pahoinpiteli jos heitä ei totellut, ei kaikki mutta osa. Naiset ei päässyt koskaan käsiksi, koska fyysisesti olin riittävän hyvässä kunnossa puolustautumaan ja loppupelissä sain sanallisen varastoni kehitettyä riittäväksi, tyrkätäkseni ne laitoksen akat, helvettiin uhoomasta.
Meillä oli tuolla laitoksessa kans viikkoraha, tosin aina sitä ei saanut. Jos tupakan poltosta jäi kii, vähennettiin 5€ siitä 10€:sta mitä viikkoa kohden olisimme saaneet. Tai jos muuten ei vain osannut olla riittävän hyvä, niin rahakaan ei tippunu. ..
Ääh, niin paljon voisin sanoo laitos ajoistani, mut nyt ei jaksa viel kerrata ihan kaikkee, koska ne ajat suututtaa. Mainitsen kuitenkin vielä sen, että laitoksillahan yleensä kirjataan päivittäin nuoreen liittyviä asioita ylös jotta aina seuraava työvuorolainen tietää missä mennään jne. . no minä pyysin soskuani, muuttaessani takas kotikulmille, hommaamaan kaikki "raportit" minusta ja sain huomata, kuinka minulta puuttuu useita päiviä tuon raportoinnin mukaan, kummasti juuri ne päivät kun työntekijät tekivät jotain sellaista mistä vastuuseen olisi heidät saanut.- Uskonto, kasvatus.
Vaikuttavatko uskonnot ja uskomukset lastensuojelun käytäntöihin?
Seurakuntalainen kehdessä on keskustelua ja useita näkökulmia aiheeseen.
Luetuimmat uutiset.
Kommentoidummat.
Tässä aiheena. Kuka lastasi kasvattaa?
Luterilaisessa kasvatuksessa vanhempien tehtävänä on kasvattaa lapsistaan kristittyjä.
Lue lisää aiheesta.
http://www.seurakuntalainen.fi/blogit/kallellaan/623/kuka_kasvattaa_lastasi
---------- - Sijaishuolto.
Uskonto, kasvatus. kirjoitti:
Vaikuttavatko uskonnot ja uskomukset lastensuojelun käytäntöihin?
Seurakuntalainen kehdessä on keskustelua ja useita näkökulmia aiheeseen.
Luetuimmat uutiset.
Kommentoidummat.
Tässä aiheena. Kuka lastasi kasvattaa?
Luterilaisessa kasvatuksessa vanhempien tehtävänä on kasvattaa lapsistaan kristittyjä.
Lue lisää aiheesta.
http://www.seurakuntalainen.fi/blogit/kallellaan/623/kuka_kasvattaa_lastasi
----------Sijaishuollon epäkohdat nostettava päivänvaloon.
Keskisuomalaisen mielipidekirjoituksessa viitatataan sijaiskodissa tapahtuneeseen lasten pehoinpitelyyn.
Keskisuomalainen 1.6.2009.
Sijaishuollon epäkohdat nostettava päivänvaloon.
http://www.ksml.fi/mielipide/mielipidekirjoitukset/sijaishuollon-epakohdat-paivanvaloon/812114
------------- - Ei lapsen riistolle.
Sijaishuolto. kirjoitti:
Keskisuomalaisen mielipidekirjoituksessa viitatataan sijaiskodissa tapahtuneeseen lasten pehoinpitelyyn.
Keskisuomalainen 1.6.2009.
http://www.ksml.fi/mielipide/mielipidekirjoitukset/sijaishuollon-epakohdat-paivanvaloon/812114
-------------Oletko adoptoitu -ota yhteyttä?
Tämä ei liity suoranaisesti aiheeseen, mutta tässä hekilö pyytää adoptoituja kertomaan oman tarinan adoption vaikutuksesta kasvuun erillään bilogisista vanhemmista.
Tiedän erään tapauksen, jossa 11 vuotias tyttö oli "paniikissa", kun hän sai tietää, että omat vahemmat eroavat.
Hän oli kirjoitellut lappusia, joissa luki mm.
Mä en kestä, jos mun iskä ja äiskä eroo -mikähän mua vaivaa mä oon oksentanut taas koko viikonlopun.
Mä en haluu muuttaa pois omasta kodistani, toiselle paikkakunnalle, toiseen kouluun, en halua menettää hyviä ystäviäni ja kavereitani.
Jos mut meinataan viedä väkisin pois omasta kodistani naulaan itseni jaloistani kiinni lattiaan, ettiei mua voida viedä väkisin pois kodistani.
Tämän lasen toiveet tuteutuivat hänen haluamallaan tavalla.
Tänä päivänä hän on aikuinen ja vihitään ensi heinäkuussa avioiliittoon.
Lue Keskisuomalaisesta pyyntö 22.6.2012, jossa on myös yhteystiedot henkilöön, joka valmistelee kirjaa adoptiolapsista.
Kommentteja ei ollut, kirjautumalla voit kommentoida.
http://www.ksml.fi/mielipide/mielipidekirjoitukset/adoptoitu-ota-yhteys/1220082
------------ - RIKKINÄINEN-IHMINEN
Hei! Minuun voi ottaa yhteyttä sähköpostitse: [email protected] (Ei ole omani , kun en viitsi sitä tänne laittaa julkisesti , mutta voin antaa omani kun lähetät jotain tuohon osoitteeseeni)
Minä kirjoittelisin kanssasi oikein mielelläni. Ja miksei muidenkin joilla kokemusta ko asiasta.
Minä jatkan taistelua, ei sossuille pidä antaa periksi.
Joskus se vaan on vaikeempaa jaksaa taistella.. Taistella siitä että saako elää biologisen äidinkanssa jota niin paljon rakastaa.. Joskus vaan tulee semmonen fiilis et ei enää jaksa taistella vaan pitää päästää irti. Mut aina pystyy kokoo ittensä , vaikka laitoksessa kuinka yritettiin nurjertaa , yritettiin tehdä musta semmonen mitä mä en halunnut olla , yritettiin ''alistaa''
Kaikki ohjaajat ko laitoksessa sanoivat että : ''Olemme täällä töissä jotta voimme kiusata nuoria''
Sitten kun mulla oli LIIKKUMAVAPAUDEN rajoitus n.viikon kun menin sinne , se oli niin ahdistavaa! Ohjaaja tuli kokoajan puolen metrin päässä , jos mä menin huoneeseen , ovi piti olla auki , Mun piti vaihtaa vaatteet niin että ovi oli auki. Sielä ei ollut mitään yksityisyyttä.
Sitten kun olin ollut sielä 2pvää , En kestänyt!
En kestäny sitä että kokoajan joku ohjaaja katto mitä sä teit , jos meni vessaan ohjaaja tuli tyyliin siihen ovelle odottamaan.. Me lähdimme sitten ostosreissulle jolta mä karkasin ja lähdin.. Kun mä karkasin sieltä , mä olin tosi ahdistunut ja peloissani. Koska mua oli kokoajan joku ohjaaja ''ahdistellut'' Ja oikeesti.. Mua ahdisti niin paljon että mä uhkasin tappaa sen ohjaajan joka mua jahtasi , se oli oikeesti aivan hirveetä.
Mun käsittääkseni LIIKKUMISVAPAUDEN RAJOITTAMINEN tarkoittaa sitä että ei saa poistua laitos-alueelta eikä sitä että pidetään tyyliin kädestä kiinni 24/7. Siis , En ole koskaan kokenut mitään yhtä ahdistavaa.
Ja muutenkin.. Jouduin laitokseen 3pvää ennen syntymäpäivääni.. Ja en halunnut viettää syntymäpäivääni laitoksessa. Oli se mahtava synttärilahja! Vuonna 2008 veljeni vietiin minun syntymäpäivänäni.
Miksi mä saan näin hienoja syntymäpäivä lahjoja valtiolta?
Ko Asianajaja Leeni Ikonen on tuttu, Ollut mukana minun ja veljeni huostaanotto-asiassa.
Minusta on todella ikävää että suomessa lapset viedään syyttä suotta laitokseen.. Biovanhempia ei kunnioiteta. Heidän tapojaan kasvattaa lasta ei arvosteta.
Yritän nyt kaikin mahdollisin tavoin mennä kovaa vauhtia elämässä eteenpäin! Niinkuin blogistani käy ilmi että olen tällähetkellä omaehtoisesti pois laitoksesta , Olen. Ja sille on perusteet.
Mä olin oikeesti vielä enemmän rikki laitoksessa ollessani kuin tällähetkellä! Mä pystyn kokoajan enemmän ja enemmän kasaamaan itseäni. Mä pystyn unohtamaan sen laitoksen , ja oikeesti niinkuin blogissani kirjoitin että ''Sossuista ei oikeesti kannata välittää''
Sossut jääköön omaan arvoonsa. Mutta hyvät ihmiset , TAISTELKAA lapsistanne jotka on turhaan huostaanotettu!
Ja myös siitä on etua jos itse lapsesta NIINKUIN MINUSTA on taistelemaan itse itsestäni ja itse omasta elämästäni. - Grandfather.
RIKKINÄINEN-IHMINEN kirjoitti:
Hei! Minuun voi ottaa yhteyttä sähköpostitse: [email protected] (Ei ole omani , kun en viitsi sitä tänne laittaa julkisesti , mutta voin antaa omani kun lähetät jotain tuohon osoitteeseeni)
Minä kirjoittelisin kanssasi oikein mielelläni. Ja miksei muidenkin joilla kokemusta ko asiasta.
Minä jatkan taistelua, ei sossuille pidä antaa periksi.
Joskus se vaan on vaikeempaa jaksaa taistella.. Taistella siitä että saako elää biologisen äidinkanssa jota niin paljon rakastaa.. Joskus vaan tulee semmonen fiilis et ei enää jaksa taistella vaan pitää päästää irti. Mut aina pystyy kokoo ittensä , vaikka laitoksessa kuinka yritettiin nurjertaa , yritettiin tehdä musta semmonen mitä mä en halunnut olla , yritettiin ''alistaa''
Kaikki ohjaajat ko laitoksessa sanoivat että : ''Olemme täällä töissä jotta voimme kiusata nuoria''
Sitten kun mulla oli LIIKKUMAVAPAUDEN rajoitus n.viikon kun menin sinne , se oli niin ahdistavaa! Ohjaaja tuli kokoajan puolen metrin päässä , jos mä menin huoneeseen , ovi piti olla auki , Mun piti vaihtaa vaatteet niin että ovi oli auki. Sielä ei ollut mitään yksityisyyttä.
Sitten kun olin ollut sielä 2pvää , En kestänyt!
En kestäny sitä että kokoajan joku ohjaaja katto mitä sä teit , jos meni vessaan ohjaaja tuli tyyliin siihen ovelle odottamaan.. Me lähdimme sitten ostosreissulle jolta mä karkasin ja lähdin.. Kun mä karkasin sieltä , mä olin tosi ahdistunut ja peloissani. Koska mua oli kokoajan joku ohjaaja ''ahdistellut'' Ja oikeesti.. Mua ahdisti niin paljon että mä uhkasin tappaa sen ohjaajan joka mua jahtasi , se oli oikeesti aivan hirveetä.
Mun käsittääkseni LIIKKUMISVAPAUDEN RAJOITTAMINEN tarkoittaa sitä että ei saa poistua laitos-alueelta eikä sitä että pidetään tyyliin kädestä kiinni 24/7. Siis , En ole koskaan kokenut mitään yhtä ahdistavaa.
Ja muutenkin.. Jouduin laitokseen 3pvää ennen syntymäpäivääni.. Ja en halunnut viettää syntymäpäivääni laitoksessa. Oli se mahtava synttärilahja! Vuonna 2008 veljeni vietiin minun syntymäpäivänäni.
Miksi mä saan näin hienoja syntymäpäivä lahjoja valtiolta?
Ko Asianajaja Leeni Ikonen on tuttu, Ollut mukana minun ja veljeni huostaanotto-asiassa.
Minusta on todella ikävää että suomessa lapset viedään syyttä suotta laitokseen.. Biovanhempia ei kunnioiteta. Heidän tapojaan kasvattaa lasta ei arvosteta.
Yritän nyt kaikin mahdollisin tavoin mennä kovaa vauhtia elämässä eteenpäin! Niinkuin blogistani käy ilmi että olen tällähetkellä omaehtoisesti pois laitoksesta , Olen. Ja sille on perusteet.
Mä olin oikeesti vielä enemmän rikki laitoksessa ollessani kuin tällähetkellä! Mä pystyn kokoajan enemmän ja enemmän kasaamaan itseäni. Mä pystyn unohtamaan sen laitoksen , ja oikeesti niinkuin blogissani kirjoitin että ''Sossuista ei oikeesti kannata välittää''
Sossut jääköön omaan arvoonsa. Mutta hyvät ihmiset , TAISTELKAA lapsistanne jotka on turhaan huostaanotettu!
Ja myös siitä on etua jos itse lapsesta NIINKUIN MINUSTA on taistelemaan itse itsestäni ja itse omasta elämästäni.Rikkinäiselle ihmiselle.
Et ole rikkinäinen, jos ymmärrät, että sinä olet voinut joutua "järjestelmän uhriksi".
Isät ovat nousseet barrikaadeille ja perustaneet järjestön, joka ajaa lasten oikeuksia molempiin vanhempiin.
Lue Isät lasten asialla järjestön toiminnasta Helsingin uutisista 22.2.2012.
Lue myös 24 kommenttia.
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/95067-uusi-isajarjesto-ajaa-lapsen-oikeutta-molempiin-vanhempiin
-------------- - Grandfather.
Grandfather. kirjoitti:
Rikkinäiselle ihmiselle.
Et ole rikkinäinen, jos ymmärrät, että sinä olet voinut joutua "järjestelmän uhriksi".
Isät ovat nousseet barrikaadeille ja perustaneet järjestön, joka ajaa lasten oikeuksia molempiin vanhempiin.
Lue Isät lasten asialla järjestön toiminnasta Helsingin uutisista 22.2.2012.
Lue myös 24 kommenttia.
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/95067-uusi-isajarjesto-ajaa-lapsen-oikeutta-molempiin-vanhempiin
--------------Rikkinäiselle ihmiselle..
Eheytyminen lapsuuden traumoista elviytyminen elellyttää tietämystä, tiedostamista ja ymmärrystä.
Miksi lastensuojelusta vastaavat eivät ymmärrä, että lapsi ja nuoriet tarvitsevat tukea kasvaakseen tasapainoiseki kypsäksi vastuuntutoiseksi aikuiseksi.
Toivottavasti löydät tästä linkistä voimaa ja uskoa tulevaisuuteesi.
Anna tästä sivustosta tietoa myös kavereillesi.
Selaa vasemman sivustolla olevia aiheita.
http://www.healingeagle.net/Fin/Burney/Innerchildhealing.html
-------- - Grandfather.
Grandfather. kirjoitti:
Rikkinäiselle ihmiselle..
Eheytyminen lapsuuden traumoista elviytyminen elellyttää tietämystä, tiedostamista ja ymmärrystä.
Miksi lastensuojelusta vastaavat eivät ymmärrä, että lapsi ja nuoriet tarvitsevat tukea kasvaakseen tasapainoiseki kypsäksi vastuuntutoiseksi aikuiseksi.
Toivottavasti löydät tästä linkistä voimaa ja uskoa tulevaisuuteesi.
Anna tästä sivustosta tietoa myös kavereillesi.
Selaa vasemman sivustolla olevia aiheita.
http://www.healingeagle.net/Fin/Burney/Innerchildhealing.html
--------Rikkinäisele laitosnuorelle.
Vaikutat kuuluvasi ikäpolveen joka on kokenut ja joutunut "lastensuojelijoiden uhriksi".
Tässä linikssä toivottavasisti löytyy sinulle voimaa taisteluun byrokratiaa vastaan, jotka eivät välttämättä elä realinaailmassa.
Kotkan sydän. etusivu.
Meitä ei määrittele se, kuinka hyviä olemme 99 prosenntia ajasta.
Meidät määtittelee se, kuinka hyviä oemme 1. p0settia ajasta.
Lue lisää, mutta, pidä jalat maassa. äläkä hutahda lukemaasi, vaan ole kriittienen ja realisti.
http://www.healingeagle.net/indexfi.html
-------
- RIKKINÄINEN-IHMINEN
Kiitoksia Grandfatherille linkeistä!
Tuo isä-järjestö vaikutti mielenkiintoiselta. Mutta harmi vaan , mun isä on täys kusipää , se on allekirjoittanut molempien , minun ja veljeni huostaanotto paperit(Ts hyväksynyt huostaanoton). Se vaan haukkuu meitä molempia. Ja sanoo että ei haluis olla missään väleissä enään meidän kanssamme! Ei kuunnelut minua vaikka sanoin hänelle että vastustaisi , ei minun mielipiteellä hänelle tunnu olevan merkitystä.
Grandfatherin lähettämistä linkeistä tulee varmasti olemaan apua!Kiitos.
Päämääräni on korjaantua täysin tästä kaikesta. Unohtaa se laitos ja Ennenkaikkea katsoa tulevaan!
Valitettavasti tilanne on tällähetkellä se että minun täytyy itse kasvattaa itsestäni järkevä aikuinen ja uskon kyllä että pystyn siihen. Koska mikäli minun pitää valita menenkö laitokseen missä minusta kasvatetaan semmoinen ihminen mitä he haluavat minun olevan vai kasvatanko itse itsestäni semmoisen ihmisen mitä haluan itse itseni olevan niin
Kyllä , olen valmis ottamaan sen vastuun ja uskon että itse osaan itseni parhaiten kasvattaa biologisen äitini jälkeen. Niin hassulta kun se kuulostaakin että 15vuotias joutuu itse itsensä kasvattamaan :)
En ole enään läheskään niin rikki kun olin laitoksesta lähtiessäni. Olen itse saanut isoja muutoksia itsessäni aikaan. Tosiaan, Niinhän se on että olen vain ''Joutunut järjestelmän uhriksi'' eli pelinappulaksi ja minulla ei ole mitään merkitystä.
Ja nyt kun olen 3kk ollut poissa siitä laitoksesta, elämä alkaa olla ihan toista luokkaa ja toisella mallilla. Laitoksessa mä en nähnyt mitään tulevaisuutta, ei ollut mitään tulevaisuuden suunnitelmia ja mä näin elämäni tosi synkkänä. Siel laitoksessa tuli semmonen fiilis et ''Mähän voin alkaa tekee rikoksiakin, ei millään oo enää mitään välii''
Mut nyt mulla on suunnitelmia ja unelmia. Mutta sitä odottaessa että täyttää 18.
Valitettavasti asia on niin että huostaanotto asian suhteen valittamis prosessi on todella pitkä ja kestää vuosikausia. Hallinto-oikeushan hyväksyy melkein kaikki huostaanotot. Järjestys menee näin:
-Hallinto-oikeus (Oma huostaanottoni lähetettiin tammikuussa , ei ole 24.6. mennessä mitään vielä kuulunut.)
-Korkein hallinto-oikeus
- Eu:n ihmisoikeustuomioistuin
Niin masentavaa kuin se onkin.. Niin mä en usko että mun huostaanotto ehtii käydä noissa kaikissa , varmaan ehkä viimesessä se purettaisiin.- Pidä huoli!
Ihailtavaa sinun vahvuutesi, vaikka toisaalta tuntuu niin kamalalle, mitä kaikkea lapset laitetaan nykyään Suomessa kestämään valheellisen lasten"suojelun" nimissä. On hyvä kun ymmärrät sen, että sinä et ollut ansainnut millään tavalla sitä huonoa kohtelua, jonka laitoksessa sait ja sossujen taholta, ei kukaan lapsi ole!
Minun lapseni kohdalla yhteiskunta ei tikkua ristiin laittanut, että lasta olisi autettu laittoman huostan jälkeen huostatraumoistaan, mutta sain silti taisteltua hänelle apua. Hän oli toisaalta paljon nuorempi kuin sinä nyt ja mitä nuorempana kaltoinkohtelu tapahtuu, sitä syvemmät jäljet se jättää eli hän oli kotiin tullessaan tosi huonossa kunnossa. Mutta hänkin on ottanut tosi suuria harppauksia toipumisessa.
Olisi hyvä jos sinullakin olisi joku turvallinen aikuinen lähellä, keneen luotat niin paljon, että voit puhua kokemuksistasi ja yleensä asioistasi.
Jos joku ei tunne näitä asioita, niin on ehkä hurjan tuntuista sanoa lapselle esim. näin, että kaikki mikä ei tapa, se vahvistaa varsinkin, kun sen työstää läpi, sen voi kääntää voimakseen. Yritä olla katkeroitumatta niille, jotka ovat sinua väärin kohdelleet, negatiiviset tunteet kuluttavat suotta energiaasi väärään kohteeseen, kun nyt tarvitset kaikki voimat eteenpäin menemiseen.
Murrosikä ei muutenkaan ole helppoa aikaa ilman, että yhteiskunta yrittää tehdä siitä vieläkin vaikeampaa. Mutta kun sinä noista vaiheista selviät, niin sinulla on vielä hieno elämä edessäsi, kaikkine tavallisine iloineen ja murheineen. Kirjoituksestasi näkyy, että sinulla on kyllä voimaa ja viisautta selvitä tuosta kaikesta.
- RIKKINÄINEN-IHMINEN
Voimaa ja viisautta on kyllä. Ja tahtoakin todella riittää. Kyllä minä selviän , olen luonteeltani rohkea selviytyjä.
Niinhän se on , Mikä ei tapa vahvistaa. Kyseisellä lauseella menin laitoksessakin päivät eteenpäin. Kaikki ne kamalat päivät mitkä itkin yksin jossain nurkassa.. Oli niin ikävä äitiä ja veljeä.
Ne päivät olivat oikeasti elämäni kamalampia , Ne pari kuukautta mitä olin laitoksessa oli elämässäni tuskallisimpia aikoja.
Mutta nyt aijon keskittyä tulevaan. Vaikka menneisyyttä ei voi muuttaa niin tulevaisuuteen pystyy vaikuttamaan. Ja aijon elää elämän juuri niinkuin itse haluan , eli mahdollisimman hyvin ilman rajoittamista,estämistä..
Olen päättänyt että pystyn unohtamaan kaiken mitä laitoksessa tapahtui , miten minua alistettiin,äitiäni mustamaalattiin.. Ainoa HYVÄ IHMINEN SOSSUJEN JA LAITOKSEN MIELESTÄ ON ISÄNI Joka hyväksyi huostaanoton , Kas kummaa?
Mutta joo. Nokka kohti uusia haasteita =)- Grandfather.
Rikkinäiselle ihmiselle.
Valitettavasti lasten vanhemmista useat ovat eläneet lapsuutensa vaikeissa olosuhteissa. He ovat erovanhempien lapsia, ovat itse eläneet laitoksissa, kokeneet väkivaltaa lapsuudenkodissaan jne, jne, jne.
Heidän "henkilökohtaiselle tietokoneelle", eli aivoihin on tallentunut omien vanhempien, sukulaisten, ystävien tuttavien käyttäytymismallit, joita he käyttävät ise kasvatusmalleina.
Netissä löytyy paljonkin keskusteluita esimerkiksi seuraavilla hauilla.
huoltajuusriidat.
lapsen vieraannuttaminen.
lapsi koston välineenä.
Tässä on linkki Aseman lapset ry:n sivustolle, jossa löytyy mielestäni asiallista keskustelua.
http://www.asemanlapset.fi/
------------
- En hyväksy!
Tuo on järkyttävää, että sijaishuollon edustajia LUULLAAN kasvatuksen ammattilaisiksi, mutta sitä he eivät ole.
Jos olisivat, niin yhdellekään lapselle ei mollattaisi hänen vanhempaansa, ei ainakaan hyvää sellaista, kuten sinullekin on tapahtunut. Kun tytölle mollataan äitiä, on ihan sama kuin vähäteltaisiin tyttöä itseään. Tämä totuus on hämmästyttävän usein hukassa näiltä "ammattilaisilta".
Järkyttävää, ja tuonkin voi lukea kuuluvan lapsen kaltoinkohteluun.
Sijaishuollolla on monia keinoja lapsen itsetunnon murtamiseen.- Sadismia.
Jotkut vanhemmista saattavat olla psyykkisesti häiriintyneitä.
Poliisit tekivät järkyttävän löydön Kansas Cityssä Yhdysvalloissa.
10--vuotias lapsi näännytettiin kaappiin, muut lapset elivät normaalisti.
Löydettäessä tyttö painoi vain 14 kiloa.
Ilta-Sanomat 25.6.2012.
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288479432525.html?ref=hs-tf-promo2
------- - Kilpirauhanen.
Sadismia. kirjoitti:
Jotkut vanhemmista saattavat olla psyykkisesti häiriintyneitä.
Poliisit tekivät järkyttävän löydön Kansas Cityssä Yhdysvalloissa.
10--vuotias lapsi näännytettiin kaappiin, muut lapset elivät normaalisti.
Löydettäessä tyttö painoi vain 14 kiloa.
Ilta-Sanomat 25.6.2012.
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288479432525.html?ref=hs-tf-promo2
-------Kilpiruhasen vajaatoiminta.
Tiedostetaanko kilpiruhasen vajaatoiminta riittävän hyvin, voiko se olla syynä turhiin huostaanottoihin?
Ilta-Sanomissa 25.6.2012 laaja artikkeli kilpirauhasen vajaatoiminnasta ja sen vaikutuksista, kasvuun, mielialaan, käyttäytymiseen ja kehitykseen.
http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1288478971215.html?pos=ok-nln
-------- - Kilpirauhanen.
Kilpirauhanen. kirjoitti:
Kilpiruhasen vajaatoiminta.
Tiedostetaanko kilpiruhasen vajaatoiminta riittävän hyvin, voiko se olla syynä turhiin huostaanottoihin?
Ilta-Sanomissa 25.6.2012 laaja artikkeli kilpirauhasen vajaatoiminnasta ja sen vaikutuksista, kasvuun, mielialaan, käyttäytymiseen ja kehitykseen.
http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1288478971215.html?pos=ok-nln
--------Kopio Ilta-Sanomien uutisesta Kilpirauhasesta.
Kilpirauhasen vajaatoiminta voi tulla hiljaa hiipien vuosien varrella. Katso oireet tästä.
Väsyttääkö? Kuivaako iho? Kärsitkö ummetuksesta? Saatat sairastaa kilpirauhasen vajaatoimintaa.
Taudin oireet tulevat niin hiipien vuosien varrella, että moni sopeutuu niihin huomaamattaan.
Oireita ovat:
• Väsymys, lisääntynyt unen tarve
• Ajatuksen hitaus, masentuneisuus, aloitekyvyttömyys
• Palelu
• Kuiva iho, vähentynyt hikoilu
• Kuiva ohut tukka, hiustenlähtö
• Ummetus
• Painonnousu
• Turvotus silmien ympärillä
• Kuorsaaminen, uniapnea
• Käheys, äänen madaltuminen naisilla
• Alentunut kuulo
• Hidastunut akillesjänneheijaste
• Nivel- ja lihaskivut
• Lihasheikkous, sydämen vajaatoimintaa
• Hidas sydämen syke, matala verenpaine
• Joskus diastolisen verenpaineen nousu
• Kuukautishäiriöt
• Lapsettomuus
• Lapsilla kasvun hidastuminen
Kilpirauhasen vajaatoiminta voidaan todeta yksinkertaisella verikokeella.
Kilpirauhanen on noin 25 grammaa painava rauhanen, joka sijaitsee kaulalla kurkunpään alapuolella. Se tuottaa kilpirauhashormonia, joka kiihdyttää elimistön toimintaa. Kilpirauhasen vajaatoiminnassa kilpirauhanen ei tuota riittävästi kilpirauhashormonia ja aineenvaihdunta hidastuu.
Vaikeaan kilpirauhasen vajaatoimintaan voi liittyä mielentilan muutoksia ja muistihäiriöitä.
Lähteet: Terveyskirjasto, Kilpirauhasliitto
IS
------ - Grandfather.
Kopio Ilta-Sanomien uutisesta Kilpirauhasesta.
Kilpirauhasen vajaatoiminta voi tulla hiljaa hiipien vuosien varrella. Katso oireet tästä.
Väsyttääkö? Kuivaako iho? Kärsitkö ummetuksesta? Saatat sairastaa kilpirauhasen vajaatoimintaa.
Taudin oireet tulevat niin hiipien vuosien varrella, että moni sopeutuu niihin huomaamattaan.
Oireita ovat:
• Väsymys, lisääntynyt unen tarve
• Ajatuksen hitaus, masentuneisuus, aloitekyvyttömyys
• Palelu
• Kuiva iho, vähentynyt hikoilu
• Kuiva ohut tukka, hiustenlähtö
• Ummetus
• Painonnousu
• Turvotus silmien ympärillä
• Kuorsaaminen, uniapnea
• Käheys, äänen madaltuminen naisilla
• Alentunut kuulo
• Hidastunut akillesjänneheijaste
• Nivel- ja lihaskivut
• Lihasheikkous, sydämen vajaatoimintaa
• Hidas sydämen syke, matala verenpaine
• Joskus diastolisen verenpaineen nousu
• Kuukautishäiriöt
• Lapsettomuus
• Lapsilla kasvun hidastuminen
Kilpirauhasen vajaatoiminta voidaan todeta yksinkertaisella verikokeella.
Kilpirauhanen on noin 25 grammaa painava rauhanen, joka sijaitsee kaulalla kurkunpään alapuolella. Se tuottaa kilpirauhashormonia, joka kiihdyttää elimistön toimintaa. Kilpirauhasen vajaatoiminnassa kilpirauhanen ei tuota riittävästi kilpirauhashormonia ja aineenvaihdunta hidastuu.
Vaikeaan kilpirauhasen vajaatoimintaan voi liittyä mielentilan muutoksia ja muistihäiriöitä.
Lähteet: Terveyskirjasto, Kilpirauhasliitto
IS
------Laitosnuorelle tietoa, josita toivottavasti on hyötyä sinulle.
Kotkansydän Virtaava energia.
Tässä aiheita.
1 Energeettinen vuorovaikutus.
2.Sisäinen selkeys.
3. Rajapinta.
4. Puolustusmekenismit.
5.Konflikti.
6.Sovinto.
http://www.healingeagle.net/Fin/Txt/Solmu1.html
------------
- ranttalikka
Jouduit sinne ilman syytä? Miksi veljesikin otettiin huostaan, ilman syytäkö hänkin? Kirjoitat blogissa että käytit alkoholia ja sen takia jouduit sijaiskotiin. Onko mielestäsi ihan ok että noin nuori ihminen ryyppää kuin alkkis?
Olet lapsi, et voi kasvattaa itse itseäsi vaan tarvitset (sijais)vanhempia vielä vuosiksi. Kannattaa hyväksyä tämä ikävä fakta. Aikuisella on velvollisuus kasvattaa lapsi ja antaa tarvittaessa myös rangaistuksia. Ymmärräthän, ettei alkoholin käyttöä voida katsoa läpi sormien noin nuorelta kuin sinä olet? Olisi rikollista hyväksyä se. Jokainen kunnollinen, rakastava äiti hakee lapselleen apua jos hän ryyppää, tarvittaessa sosiaalitoimistosta. Äiti joka hyväksyy lapsen juomisen, ei ole hyvä äiti.
Oletko koskaan miettinyt miten isäsi näkee asian? Ehkä hän haluaa sinulle vain hyvää ja rakastavat vanhemmat. Äiti ei voi olla sulle maailman tärkein asia, vaan sun täytyy oppia itsenäistymään. Äiti on maailman tärkein tissiä imevälle pikkuvauvalle, sen jälkeen alkaa itsenäistyminen omaksi itseksi. Jotain on mennyt pieleen jos äiti on kaikki mitä sulla on.- Turvakoti tuomarina.
Mot ohjelmissa on käsitely suomalaisten lastensuojelun epäkohtia, jotka ovat johtaneet perheiden hajoamisiin, saattavat olla myös eräs syy viimeaikaisiin perhesurmiin. Isät on ajettu ahtaalle, jolloinka hepelkäävät menettävänsä lapset. ja pelstavat surmaamalla heidät.
Mot ohjelmat löytyvät netissä hauilla
.
Naisen suurin terveysuhka.
Epäilys ja rangaistus.
Sinun lapsesi eivät ole sinun.
Ei valitusoikeutta.
Lääkärit tuomareina.
Pelastakaa lapset isältä.
Tässä linkissä tietoa ohjelmasta Turvakoti tuomarina.
Lue ohjelmsssa haastaeltavat.
Klikkaa. Käsikirjoitus luettavissa tästä.
http://lotta.yle.fi/motweb.nsf/sivut/ohjelma?opendocument&pageid=Content15175238D97
---------- - RIKKINÄINEN-IHMINEN
''Mä kokeilin parikertaa alkoholia ja siks oon nyt 2vuotta tässä pyörityksessä.. Oon pelinappula..''
Noin lukee blogini ensimmäisessä kirjoituksessa. RANTTALILIKKA/ Älä vääristele mun sanomisia , tai tekemisiä kun et mistään mitään tunnu tietäväsi.
Oikeesti , sulla ei ole mitään perusteita haukkua mua JUOPOKSI muutaman juomisen perusteella , vaikka tosiaan kyllä musta laitoksessa tuntui et mua pidettiin siel ihan juoppona. En ole juoppo , mutta jos joku välttämättä haluaa minia vanhana ALKKIKSENA pitää niin pitäköön.. En minä ennenkään muitten mielipiteistä ole hätkähtänyt.
RANTTALILIKKA KIRJOITTI//Äiti ei voi olla sulle maailman tärkein asia, vaan sun täytyy oppia itsenäistymään. Äiti on maailman tärkein tissiä imevälle pikkuvauvalle, sen jälkeen alkaa itsenäistyminen omaksi itseksi. Jotain on mennyt pieleen jos äiti on kaikki mitä sulla on. ''
Vai että nykyään ei saa VÄLITTÄÄ ÄIDISTÄÄN? että siis , äitin pitäis olla mulle vaan PASKAA niinkuin he laitoksessa yrittivät?
RANTTALILIKKA/ En tiedä missä saavissa olet kasvanut mutta älä tule tänne pätemään , älä tule tänne arvostelemaan toisten ihmisten sanomisia , tai älä tule tänne arvostelemaan toisten ihmisten TAPOJA VÄLITTÄÄ LÄHIMMÄISISTÄÄN.
KYLLÄ , ÄITI ON MINULLE KAIKKI MITÄ MINULLA ON. ISÄNI ON TÄYS MULKKU JA VELJENI ON TÄLLÄHETKELLÄ 600KM PÄÄSSÄ LAITOKSESSA.
Ja TITENKIN ONAHN MINULLA ITSENI
mitä sä RANTTALILIKKA selität. - hä ??? HÄ?
"Olet lapsi, et voi kasvattaa itse itseäsi vaan tarvitset (sijais)vanhempia vielä vuosiksi. Kannattaa hyväksyä tämä ikävä fakta."
Sitte:
"Äiti on maailman tärkein tissiä imevälle pikkuvauvalle, sen jälkeen alkaa itsenäistyminen omaksi itseksi. Jotain on mennyt pieleen jos äiti on kaikki mitä sulla on."
Mitähän yrität kertoa?? Että sijaisvanhemmat on vaa hyväksyttävä? Ja äitillä ei oo muuta virkaa ku antaa maito??
Ei voi mitenkään uskaltaa pelätä että oot jonkun sijaisvanhempi...leimaava syrjivä ennakkoluulonen kuvatus. Sua ei sais päästää lähellekkää lapsia.
- RIKKINÄINEN-IHMINEN
RANTTALIKKALLE/
Kirjoitan blogissani melko selvästi että KOKEILIN MUUTAMAN KERRAN ALKOHOLIA. Ja jos kaikki suomen nuoret HUOSTAANOTETTAISIIN MUUTAMAN ALKOHOLI-KOKEILUN PERUSTEELLA niin johan on kohta laitoksista pulaa?
Siis enhän mä ihan ilman syytä laitokseen joutunut. Vaan siis ihan oikeasti , sen takia että olin yhtä tyhmä KUIN KAVERINI jotka kyllä ryyppäsivät jopa viikkoja putkeen eikä kukaan HEITÄ VIENYT.
Minut vietiin heti toisesta kerrasta suoraan jonnekkin.. ''nuorten kriisiosastolle''
Eli eli.. ONKO TÄMÄ TASAVERTAISTA että KAVERIT SAA VIELÄKIN JATKAA SITÄ rällästämistä JA MINÄ JOUDUN KÄRSIMÄÄN HEIDÄNKIN EDESTÄ?
Ja ei. Mua ei oikeestaan enään edes kiinnosta alkoholi. Mä en ole juonut 7kk tippaakaan. Ihan vaan siksi et mä en todellakaan enään koske alkoholiin ennenkuin täytän 18Vuotta.
Kyllä siitä ALKOHOLISTA sai ihan tarpeeksi niistä MUUTAMASTA KOKEILU KERRASTA JOTKA JOHTI LAITOKSEEN.
Veljeni joutui laitokseen AD/HD:n takia , kun äitini pyysi apua. Ainoa apu oli viedä 400km päähän laitokseen. Kyllä siinä siskona itkin päivä kaudet!- Julmaa manipulointia
Lastensuojelu ei aina ole lastensuojelua, vaan joskus jopa perheiden tuhoamista.
Varatuomari Anja Hannuniemen väitöstutkimus Porin Sanomissa.
Lapsia manipuloidaan julmasti ulos isän elämästä.
http://www.porinsanomat.fi/uutiset.php?id=997
------------ - RIKKINÄINEN-IHMINEN
Ehkä se oli virhe tulla tänne SUOMI24:JÄÄN kirjoittamaan kun täällä saa taas haukkuja niskaan. Saa kestää kritiikkiä. Haukutaan juopoksi , mamman tissiä imeväksi ihmiseksi.. Ja kaikki vain siksi että:
-Kokeilin muutaman kerran alkoholia.
-Kirjotin blogiini että äitini on kaikki mitä minulla on.
Anteeksi vain mutta mä en aijo muuttaa mielipidettäni että RAKASTAN äitiäni.
Äitini on minulle kaikki kaikessa.
Sori nyt vaan mutta ei , mä en ole semmoinen kuin joku muu mun haluaa olevan(Kusipää joka pitää äitiään jonain säälittävänä luuseri ämmänä)
Mä olen mä , Ja niinkuin mä blogissani kirjoitin mä kunnioitan itseäni sinä kuka olen ja mistä tulen. Mä yritän kokoajan kasvaa ihmisenä ja viisastua ja mä olenkin viisastunut 3kk aikana tosi paljon.
Tommoset ranttalilikan kaltaiset luuserit sais painuu muualle tältä palstalta , Haukkumasta jo valmiiksi yhteiskunan potkimaa ihmistä. - ranttalikka
Ehkä se oli virhe tulla tänne SUOMI24:JÄÄN kirjoittamaan kun täällä saa taas haukkuja niskaan. Saa kestää kritiikkiä. Haukutaan juopoksi , mamman tissiä imeväksi ihmiseksi.. Ja kaikki vain siksi että:
-Kokeilin muutaman kerran alkoholia.
-Kirjotin blogiini että äitini on kaikki mitä minulla on.
Anteeksi vain mutta mä en aijo muuttaa mielipidettäni että RAKASTAN äitiäni.
Äitini on minulle kaikki kaikessa.
Sori nyt vaan mutta ei , mä en ole semmoinen kuin joku muu mun haluaa olevan(Kusipää joka pitää äitiään jonain säälittävänä luuseri ämmänä)
Mä olen mä , Ja niinkuin mä blogissani kirjoitin mä kunnioitan itseäni sinä kuka olen ja mistä tulen. Mä yritän kokoajan kasvaa ihmisenä ja viisastua ja mä olenkin viisastunut 3kk aikana tosi paljon.
Tommoset ranttalilikan kaltaiset luuserit sais painuu muualle tältä palstalta , Haukkumasta jo valmiiksi yhteiskunan potkimaa ihmistä.Aivan, huomaan ettet kestä alkuunkaan kritiikkiä. Kypsä ihminen kestää, mutta sinä oletkin vielä lapsi ja se on ok. Luepa nuo omat tekstisi, ne ovat sekavia ja tasapainottomia. Ethän voi todellisuudessa ajatella että selviäisit aikuiseksi ilman sijaisvanhempien tai muiden aikuisten apua, todellakin olet rikkinäinen ihminen _tällä hetkellä_. Tulevaisuus on eri asia ja sinulle suuri mahdollisuus.
Tiedätkös, minäkin olen ollut tekemisissä sossujen kanssa ja kärsinyt kurjan nuoruuden ja lapsuuden. Selvisin siitä, mutta en olisi koskaan selvinnyt yksin. Ota apu vastaan kun sitä tarjotaan, olet edelleen pieni, eksynyt ja surullinen lapsi. Anna aikuisten lohduttaa sinua ja kantaa harteillaan maailman taakat ja surut. Ei sun tarvitse uhrata aikaasi täällä biovanhempien palstalla. Sun tehtävä on ainoastaan kasvaa ja elää. Kaikki muu on aikuisten huolta.
Halaus ja lämmintä kesää. Toivon sinulle OIKEASTI kaikkea kaunista ja hyvää, ymmärrän että on paha olla ja siksi ilkeilet. Se kuuluu teinin ajatusmaailmaan. Kasvat aikanaan aikuiseksi ihmiseksi ja saat onnellisen elämän. - Ja vielä JATKAT?
ranttalikka kirjoitti:
Aivan, huomaan ettet kestä alkuunkaan kritiikkiä. Kypsä ihminen kestää, mutta sinä oletkin vielä lapsi ja se on ok. Luepa nuo omat tekstisi, ne ovat sekavia ja tasapainottomia. Ethän voi todellisuudessa ajatella että selviäisit aikuiseksi ilman sijaisvanhempien tai muiden aikuisten apua, todellakin olet rikkinäinen ihminen _tällä hetkellä_. Tulevaisuus on eri asia ja sinulle suuri mahdollisuus.
Tiedätkös, minäkin olen ollut tekemisissä sossujen kanssa ja kärsinyt kurjan nuoruuden ja lapsuuden. Selvisin siitä, mutta en olisi koskaan selvinnyt yksin. Ota apu vastaan kun sitä tarjotaan, olet edelleen pieni, eksynyt ja surullinen lapsi. Anna aikuisten lohduttaa sinua ja kantaa harteillaan maailman taakat ja surut. Ei sun tarvitse uhrata aikaasi täällä biovanhempien palstalla. Sun tehtävä on ainoastaan kasvaa ja elää. Kaikki muu on aikuisten huolta.
Halaus ja lämmintä kesää. Toivon sinulle OIKEASTI kaikkea kaunista ja hyvää, ymmärrän että on paha olla ja siksi ilkeilet. Se kuuluu teinin ajatusmaailmaan. Kasvat aikanaan aikuiseksi ihmiseksi ja saat onnellisen elämän."Äiti on maailman tärkein tissiä imevälle pikkuvauvalle, sen jälkeen alkaa itsenäistyminen omaksi itseksi. Jotain on mennyt pieleen jos äiti on kaikki mitä sulla on."
ja sitte:
"Luepa nuo omat tekstisi, ne ovat sekavia ja tasapainottomia. Ethän voi todellisuudessa ajatella että selviäisit aikuiseksi ilman sijaisvanhempien tai muiden aikuisten apua"
ja:
"huomaan ettet kestä alkuunkaan kritiikkiä. Kypsä ihminen kestää"
Älä sinä levitä saastaista syliäsi "halauksiin" tai leiki jotain "ymmärtäjää"
-Miten ko nuori muka "ilkeilee"???
Se OIKEE Tasapainoton Tyyppi kääntäköön nyt kepeästi kasvonsa kuvastimeen ja vaikenee. Oikeesti. - Hei ranttalikka
ranttalikka kirjoitti:
Aivan, huomaan ettet kestä alkuunkaan kritiikkiä. Kypsä ihminen kestää, mutta sinä oletkin vielä lapsi ja se on ok. Luepa nuo omat tekstisi, ne ovat sekavia ja tasapainottomia. Ethän voi todellisuudessa ajatella että selviäisit aikuiseksi ilman sijaisvanhempien tai muiden aikuisten apua, todellakin olet rikkinäinen ihminen _tällä hetkellä_. Tulevaisuus on eri asia ja sinulle suuri mahdollisuus.
Halaus ja lämmintä kesää. Toivon sinulle OIKEASTI kaikkea kaunista ja hyvää, ymmärrän että on paha olla ja siksi ilkeilet. Se kuuluu teinin ajatusmaailmaan. Kasvat aikanaan aikuiseksi ihmiseksi ja saat onnellisen elämän.Sinulle on sattunut huonot vanhemmat ja joillekin toisille on sattunut hyvät vanhemmat.
Kateutesi tekee sinusta hirviön. Menisitte iso-isän kanssa yhdessä kallon kutistajalle. - ranttalikka
Hei ranttalikka kirjoitti:
Sinulle on sattunut huonot vanhemmat ja joillekin toisille on sattunut hyvät vanhemmat.
Kateutesi tekee sinusta hirviön. Menisitte iso-isän kanssa yhdessä kallon kutistajalle.Minkä iso-isän? Onko sinulla ylipainoinen iso-isä josta kärsit vai onko iso isäsi tehnyt sinulle muuta pahaa? Mene itse kallon kutistajalle. Kaikenlaisia höperöitä se leipä ruokkii.
- Voi ranttis parkaa
ranttalikka kirjoitti:
Minkä iso-isän? Onko sinulla ylipainoinen iso-isä josta kärsit vai onko iso isäsi tehnyt sinulle muuta pahaa? Mene itse kallon kutistajalle. Kaikenlaisia höperöitä se leipä ruokkii.
Et sitten lue ketjua, sohit umpimähkään. Vai etkö ymmärrä.
Onnekseni minulle on sattunut asiallinen iso-isä, toisin kuin sinulle poloiselle.
Leipäkään ei ruoki minua koska välttelen hiilareita. - ranttalikka
Voi ranttis parkaa kirjoitti:
Et sitten lue ketjua, sohit umpimähkään. Vai etkö ymmärrä.
Onnekseni minulle on sattunut asiallinen iso-isä, toisin kuin sinulle poloiselle.
Leipäkään ei ruoki minua koska välttelen hiilareita.Sen huomaa että välttelet hiilihydraatteja. Nehän ovat aivojen toiminnalle välttämättömiä. Heh heh.
- ex- ls- uhri
Ikävä, että palstan häirikkö osui juuri sinun aloitukseesi. Kiitos kun kirjoitit tänne ja kerroit kokemuksesi. Hyvä myös, että pidät blogia. Kirjoittaminen auttaa paitsi itseäsi myös muita laitosnuoria. Ja kun entisten laitoslasten tapauskuvauksia ja blogeja tulee riittävästi, myös mielivaltaista lastensuojelua aletaan tutkia.
Uskon sinua ja sinuun ja olen varma, että onnistut jonain päivänä kääntämään ikävät kokemuksesi voimaksi ja ymmärrykseksi, jolla autetaan toisia kärsineitä.
Olen varma, että onnistut matkallasi uhrista selviytyjäksi.
Kaikkea hyvää, korjaavia ja korvaavia kokemuksia sinulle toivottaen - RIKKINÄINEN-IHMINEN
Hmm..
Paljon tunnu RANTTALILIKKA puhuvan jostain sijaisvanhemmista? Mistä sijaisvanhemmista?
Onko laitoksen ohjaajat joita on kymmenkunta jotain sijaisvanhempiani? Nuo kaikki ohjaajat siis laitoksessa ovat minun SIJAISVANHEMPIANI?
Okei. Mä en tiennytkään. Mä oon pitänyt heitä tähän saakka vain ohjaajina. Mutta ilmeisesti he ovatkin sijaisvanhempiani?
Mä olen ollut nuorempana 3 sijaisperheessä viikonloppusin viettänyt lomia niissä.
Mut se sijaisperheissä lomailu loppu siihen kun veli tuli sieltä kotiin silmä mustana. Sitä ennen meitä oltiin jo hakattu sielä ja teljetty kellariin. Kukaan ei uskonut meitä! Minua ja veljeäni. Äiti uskoi mutta sossut eivät. Aina kun ne oli tulossa hakemaan sieltä sijaisperheestä minä ja veli juostiin ympäri asuntoa ja mentiin sängyn-alle piiloon.. Aina vaan oli mentävä. Kunnes äiti pisti sille stopin!- heips vain :)
Voi sinun ei kannata kertoa täällä todellakaan totuutta, sillä ls:n hyväksymät "kasvattajat" ovat julmempia kuin KUKAAN kestää. Älä vastaa tuollaiselle mielipuolelle! Tutustu aiheeseen "väkivalta", lue turvallisia sivuja älä keskustele traumastasi täällä. Aihe on verrattavissa raiskaamiseen: raiskaamisen aiheuttama trauma on todella niin paha, että uhrille on uusi trauma se, että tekoa ei uskota.
Kuvaat hyvin kirjoituksissasi kokemaasi. Jatka siellä?Tai ihan henk.kohtaisessa päiväkirjassa, jota muut eivät voi samantien lukea? Esim ajan kulku juuri on kauheaa kestettävää...voisko sanoa: "Aikaa ei ole"? Tai: "Kuollut ja raskaasti matava aika"? -Vain mielipuolisen ja epämääräisen vapaudenriiston kokenut voi mitenkään ymmärtää miten aika voikin olla hirveä.
Pliis: suomi 24 ei tunne oikeeta empatiaa, se antaa turpiin ruhjotuille! Älä jää miettimään että mitä vielä vastaisit vaikkapa tuolle rantsulle, se on ollut täällä jo iät ja ajat ja sama jatkuu. Vaihda spostisi osoite, ettei se/sen kaltaiset sinne yritä luikerrella myötätuntoa näytellen. - RIKKINÄINEN-IHMINEN
heips vain :) kirjoitti:
Voi sinun ei kannata kertoa täällä todellakaan totuutta, sillä ls:n hyväksymät "kasvattajat" ovat julmempia kuin KUKAAN kestää. Älä vastaa tuollaiselle mielipuolelle! Tutustu aiheeseen "väkivalta", lue turvallisia sivuja älä keskustele traumastasi täällä. Aihe on verrattavissa raiskaamiseen: raiskaamisen aiheuttama trauma on todella niin paha, että uhrille on uusi trauma se, että tekoa ei uskota.
Kuvaat hyvin kirjoituksissasi kokemaasi. Jatka siellä?Tai ihan henk.kohtaisessa päiväkirjassa, jota muut eivät voi samantien lukea? Esim ajan kulku juuri on kauheaa kestettävää...voisko sanoa: "Aikaa ei ole"? Tai: "Kuollut ja raskaasti matava aika"? -Vain mielipuolisen ja epämääräisen vapaudenriiston kokenut voi mitenkään ymmärtää miten aika voikin olla hirveä.
Pliis: suomi 24 ei tunne oikeeta empatiaa, se antaa turpiin ruhjotuille! Älä jää miettimään että mitä vielä vastaisit vaikkapa tuolle rantsulle, se on ollut täällä jo iät ja ajat ja sama jatkuu. Vaihda spostisi osoite, ettei se/sen kaltaiset sinne yritä luikerrella myötätuntoa näytellen.Kiitoksia! Sulta tulee järkevää tekstiä.
Nyt koitan olla puuttumatta yhteenkään kuspää haukkujaan :)
Vaikka kuinka ketuttais , Mä jätän heidät omaan arvoonsa.
Puhut totisinta totta.
Laitokseen lukitseminen ilman että on tehnyt mitään niin pahaa että semmoiseen kuuluisi, on jotain raiskaukseen verrattavissa olevaa. Henkistä väkivaltaa.. Vapauden riistoa.. Nujertamista.. Alistamista..
Todella rajua henkistä väkivaltaa.. Koettelemus.. Heikoimmait ei siitä selviä! Ja kun minä itkin siellä , Ne ohjaajat nauroivat minulle jälkikäteen.
Jos on laitokseen mennessä kova ja ehjä , on viimeistään sieltä lähtiessä täysin palasina ja aivan rikki. Mäkään en ole koskaan ollut niin rikki kun silloin kun mä otin jalat alle ja järjen päähän ja läksin laitoksesta!
Mä oikeesti en voinut jatkaa semmosta elämää sielä. Se oli ihan kamalaa.
VAPAUDENRIISTO
''»1 § (21.4.1995/578) Vapaudenriisto. Joka sulkemalla sisään, sitomalla, kuljettamalla johonkin tai muulla tavoin oikeudettomasti riistää toiselta liikkumisvapauden tai eristää toisen tämän ympäristöstä, on tuomittava vapaudenriistosta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.»''
Mutta suomessahan lastensuojelulaki sallii lapsille tämän vapaudenriiston. Se ON LAITOSNUORILLE LAILLISTA SUORITTAA MOINEN RIKOS
LIIKKUMISVAPAUDEN rajoitus päätöksellä. Ja ilman sitäkin saa kuulemma rajoittaa mikäli käytös on sen mukaista että tarvitsee rajoittaa.
Ja tietty on myös laillista käyttää putkatiloja eristämistä jnejne.
Pahinta sielä laitoksessa oli oikeesti se HENKINEN VÄKIVALTA mitä sai kestää. Se kun yritettiin nujertaa. Ne olivat niin ''tuntevinaan'' minut ja luulivat tuntevansa mut paremmin kun mä itse tai kun oma äitini.
Aivan hullua.
Ja kyllä sielä laitoksessa joitain nuoria myös pahoinpideltiin tai no , NEHÄN OLI NS.''Kiinnipitoja'' eli laillisia kai nekin.
Lastensuojelulaki on suomessa semmoinen laki.. Että sitä ei tarvitse viranomaisten noudattaa.
Lapset ja nuoret ovat tässä yhteiskunnassa vaan joku bisnes. Pelinappuloita.. Ihmisen tunteilla ei ole sossuille mitään merkitystä.
Biologisia äitejä ei kunnioiteta , heidän mielipiteellään ei ole mitään merkitystä.
He ovat kasa shittiä tässä oravanpyörässä. Perheitä ei kunnioiteta.
Sossut , He ovat kaikkivaltiaita. He voivat tehdä mitä haluaa. Voivat rikkoa perheitä miten lystää. Kukaan ei koskaan voi laittaa heitä vastuuseen siitä kaikesta KÄRSIMYKSESTÄ JA TUSKASTA mitä he ihmisille aiheuttavat.
Mutta , Mä puhun tässä nyt laittoman-huostaanoton , eli turhan huostaanoton kokeneena. En mä sitä sano etteikö joskus joillekkin huostaanotto ole hyväkin ratkaisu (Vanhemmat narkkareita ,kuolleet tmv)
Mutta sitten että , ihminen joka on aina huolehtinut lapsestaan hyvin , antanut kaiken mahdollisen, oli rajat , oli rakkautta.. Niin semmoinen ihminen leimataan joksikin idiootiksi luuseri lehmäksi. Kovasti ne yrittivät sielä laitoksessa saada minutkin äitiäni vastaan! Ajattelemaan kuten he ajattelivat että äitini on kasa jätettä tässä yhteiskunnassa.
Mutta ei , äitini on aina ollut elämässäni ja hänestä en irti päästä vaikka koko maailma kääntyisi minua vastaan!
Oikeesti , kellään ei ole minkäänlaista oikeutta haukkua äitiäni , ei kellään täällä suomi24:ssä ei sossulla , ei laitoksella. - Valoa ikkunassa?
Kiitoksia! Sulta tulee järkevää tekstiä.
Nyt koitan olla puuttumatta yhteenkään kuspää haukkujaan :)
Vaikka kuinka ketuttais , Mä jätän heidät omaan arvoonsa.
Puhut totisinta totta.
Laitokseen lukitseminen ilman että on tehnyt mitään niin pahaa että semmoiseen kuuluisi, on jotain raiskaukseen verrattavissa olevaa. Henkistä väkivaltaa.. Vapauden riistoa.. Nujertamista.. Alistamista..
Todella rajua henkistä väkivaltaa.. Koettelemus.. Heikoimmait ei siitä selviä! Ja kun minä itkin siellä , Ne ohjaajat nauroivat minulle jälkikäteen.
Jos on laitokseen mennessä kova ja ehjä , on viimeistään sieltä lähtiessä täysin palasina ja aivan rikki. Mäkään en ole koskaan ollut niin rikki kun silloin kun mä otin jalat alle ja järjen päähän ja läksin laitoksesta!
Mä oikeesti en voinut jatkaa semmosta elämää sielä. Se oli ihan kamalaa.
VAPAUDENRIISTO
''»1 § (21.4.1995/578) Vapaudenriisto. Joka sulkemalla sisään, sitomalla, kuljettamalla johonkin tai muulla tavoin oikeudettomasti riistää toiselta liikkumisvapauden tai eristää toisen tämän ympäristöstä, on tuomittava vapaudenriistosta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.»''
Mutta suomessahan lastensuojelulaki sallii lapsille tämän vapaudenriiston. Se ON LAITOSNUORILLE LAILLISTA SUORITTAA MOINEN RIKOS
LIIKKUMISVAPAUDEN rajoitus päätöksellä. Ja ilman sitäkin saa kuulemma rajoittaa mikäli käytös on sen mukaista että tarvitsee rajoittaa.
Ja tietty on myös laillista käyttää putkatiloja eristämistä jnejne.
Pahinta sielä laitoksessa oli oikeesti se HENKINEN VÄKIVALTA mitä sai kestää. Se kun yritettiin nujertaa. Ne olivat niin ''tuntevinaan'' minut ja luulivat tuntevansa mut paremmin kun mä itse tai kun oma äitini.
Aivan hullua.
Ja kyllä sielä laitoksessa joitain nuoria myös pahoinpideltiin tai no , NEHÄN OLI NS.''Kiinnipitoja'' eli laillisia kai nekin.
Lastensuojelulaki on suomessa semmoinen laki.. Että sitä ei tarvitse viranomaisten noudattaa.
Lapset ja nuoret ovat tässä yhteiskunnassa vaan joku bisnes. Pelinappuloita.. Ihmisen tunteilla ei ole sossuille mitään merkitystä.
Biologisia äitejä ei kunnioiteta , heidän mielipiteellään ei ole mitään merkitystä.
He ovat kasa shittiä tässä oravanpyörässä. Perheitä ei kunnioiteta.
Sossut , He ovat kaikkivaltiaita. He voivat tehdä mitä haluaa. Voivat rikkoa perheitä miten lystää. Kukaan ei koskaan voi laittaa heitä vastuuseen siitä kaikesta KÄRSIMYKSESTÄ JA TUSKASTA mitä he ihmisille aiheuttavat.
Mutta , Mä puhun tässä nyt laittoman-huostaanoton , eli turhan huostaanoton kokeneena. En mä sitä sano etteikö joskus joillekkin huostaanotto ole hyväkin ratkaisu (Vanhemmat narkkareita ,kuolleet tmv)
Mutta sitten että , ihminen joka on aina huolehtinut lapsestaan hyvin , antanut kaiken mahdollisen, oli rajat , oli rakkautta.. Niin semmoinen ihminen leimataan joksikin idiootiksi luuseri lehmäksi. Kovasti ne yrittivät sielä laitoksessa saada minutkin äitiäni vastaan! Ajattelemaan kuten he ajattelivat että äitini on kasa jätettä tässä yhteiskunnassa.
Mutta ei , äitini on aina ollut elämässäni ja hänestä en irti päästä vaikka koko maailma kääntyisi minua vastaan!
Oikeesti , kellään ei ole minkäänlaista oikeutta haukkua äitiäni , ei kellään täällä suomi24:ssä ei sossulla , ei laitoksella.Oikeusministeriö ajankohtaista.
Valtioneuvosto on asettanut uuden kansalaisyhteiskuntapolitiikan neuvottelukunnan kaudeksi 20.6.2012 - 19.6.2016.
Neuvottelukunta edistää yhteistyötä kansalaisyhteiskunnan toimijoiden ja viranomaisten välille.
Lue lisää.
http://www.om.fi/text/Etusivu/Ministerio/Neuvottelujalautakunnat/Kansalaisyhteiskuntapolitiikanneuvottelukunta#top
----------
- Tsemppiä matkaan
Aina silloin tällöin mieleeni nousevat lastensuojelukokemukset, eleet, katseet, sanotut sanat, kaikki se pelolla ja pakolla hallitseminen. Jokin julma kauhea yhteydettömyys ja kokemus siitä, ettei mua kuulla , uskota, kunnioiteta eikä pidetä minään, edes ihmisenä.
Mielestäni tärkeintä tuollaisen paskan jälkeen on,että hankkiudut turvalliseen ympäristöön, missä sua kunnioitetaan, uskotaan ja tuetaan oikeasti.
Itse olen saanut apua vertaistuesta ja ihan yksinkertaisista mettaus- ja hengitysharjoituksista. Eli kun paskat muistot nousee mieleen, niin hengität syvään ja mettaat tai rukoilet, ettei ne saa susta sellaista paskaotetta. Mindfullnesstyyppisiä- pysy elossa- keskity hetkeen- harjoituksia. Usein ajattelen, että loppujen lopuksi on ihana elää, että mussa elää tapaamani ihmiset ja heidän tarinansa ja mussa elää mun vanhempien ja muidenkin rakkaiden toteutumattomat mahdollisuudet. Ja niin kauan kuin on elämää, on myös toivoa.
Olet selvästi fiksu ja herkkä gimma- ainekset vaikka mihin. Sulla on kaikkien meidän muiden takia VELVOLLISUUS selviytyä - tai Madonnan sanoin- live to tell.- Yliregointia?
Lastensuojelun yliregointia Sanna Teiro.
MtTV3 Uutiset Mervi Oksanen 26.3.2009.
Lastensuojelun ammattilaiset toivovat ongelmatapauksien ilmoitteluun lisää rohkeutta. Helsingin kaupungin itäisen perhekeskuksen vs. päällikön Sanna Teiron mukaan poliisi tekee Helsingissä selvästi eniten lastensuojeluilmoituksia. Aktiivisuutta Teiro toivoo erityisesti muilta virkamiehiltä.
- Toivoisi, että esimerkiksi päivähoidot ja vastaavat paikat, neuvolat, terveysviranomaiset ilmoittaisivat enemmän. Silloin ehkä ongelmiin voisi puuttua varhaisemmin, Teiro perustelee.
Lastensuojeluilmoitukset ovat sosiaalityöntekijöille välttämätön työkalu. Ongelmiin ei ole keinoja puuttua, jos ilmoitusta ei ole jätetty.
- Meidän ainoa mahdollisuutemme puuttua tilanteeseen on jonkun tahon tekemä lastensuojeluilmoitus. Kaikki lähtee siitä. Jollei ilmoitusta ole, ei ole asiakastakaan, Teiro painottaa.
Irvokkaat heitteillejättötapaukset ovat olleet viime kuukausina näyttävästi esillä iltapäivälehdissä. Juttujen perusteella syntyy helposti mielikuva, että lastensuojelutapausten määrä olisi selvästi kasvanut.
Teiron kokemuksen mukaan näin ei kuitenkaan ole.
- Saattaa olla, että tapaukset ovat vähän lisääntynet, mutta aika vähäisiä ne ovat edelleen - ne ovat yksittäistapauksia vieläkin, Teiro arvioi.
Heitteillejättöjen näkyvyyden lisääntymistä Teiro selittää paitsi lehtien toimituksellisella linjalla myös poliisin tiedottamisella.
- Poliisi luultavasti tiedottaa lastensuojeluun liittyvistä ongelmista aikaisempaa enemmän. Mutta kysymys, näkyykö tämä lisääntyminen lastensuojelussa, niin sitä se ei kyllä tee, Teiro toteaa.
Ongelmatapausten käsittely julkisuudessa ei ole Teiron mukaan nopeuttanut lastensuojeluprosessia. Prosessin hitaus johtuu osittain juuri ilmoitusten viivästymisestä.
- Ilmoitukset tulevat edelleenkin meille hyvin myöhään. Ja kun ilmoitukset vihdoin tulevat, ovat perheiden tilanteet aika vaikeita, Teiro arvioi.
Viime vuonna voimaan tulleen lain myötä prosessi lastensuojeluilmoituksesta mahdollisiin toimenpiteisiin kestää noin kolme kuukautta. Noiden kolmen kuukauden aikana lastensuojeluviranomaiset selvittävät tilannetta ja vasta niiden jälkeen tehdään päätös "lastensuojeluasiakkuudesta".
Maallikosta pitkältä tuntuva selvitysaika ei ammattilaisen mielestä ole pelkästään huono asia.
- Jos lapsi otetaan huostaan, niin hän menettää paitsi vanhempansa myös lähiympäristönsä - naapurinsa, koulunsa, päiväkotinsa ja muut vastaavat. Se on aika iso muutoas kenen tahansa lapsen elämässä. Mieluummin tutkii riittävän hyvin, onko huostaanotto ainoa mahdollisuus kuin tekee liian nopeita ratkaisuja, Teiro perustelee.
-----
- leirillä
Luin tuota blogiasi. Olet taitava kirjoittaja. Tekstisi oli järkyttävää. Suomessa toiminta lapsiperheitä kohtaan on mieletöntä. Lastensuojelu pystyy rakentamaan lapselle päihdemennéisyyden, vaikka sillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Todellista tukea ja apua perheille ei löydy.
Tuot kirjoituksessasi esiin sen kokemuksen kun henkilön ihmisoikeuksiin puututaan. Se on raskaimpia kokemuksia, mitä ihmisellä voi olla. Se on julmaa yksityisyyden loukkaamista ja nöyryyttämistä.
Sinulla on kuitenkin läheisesi, vaikka et heidän vieressä olekaan. On vaikea ajatella, että koulunkäyntisi ei edisty kun olet karkumatkalla järjettömän sijoituksen takia. Olet lahjakas nuori ihminen. Tätäkö piinaa suomalaisille lapsille sitten tarjotaan tueksi ja avuksi ?
Ihmiset selviytyivät keskitysleireiltä. Sinä selviät kyllä. Yritä miettiä tulevaisuutta sen kautta, että saat peruskoulun päättötodistuksen, korotat numeroita tms. Ja vapaudut vankilasta -jossa olet ilman rikosta- kun täytät 18-vuotta. Ja sitten opiskelemaan. Ja voit kirjoittaa kirjan kokemuksistasi !
Mielenilmaus lastensuojelun epäkohtia vastaan ollut esim. muutama päivä sitten eduskuntatalon portailla !
Vammaisäiti (yrittivät huostata terveet lapset) sähköpyörätuolilla tulossa tuomaan viestiä vammaisten oikeudesta lapsiinsa ministerille !
Koko ajan tuota viestiä mielettömyydestä, mistä itsekin kerrot, tuodaan julkisuuteen.
Tietoa tihkuu koko ajan siitä piinasta, mitä ihmiset joutuvat kokemaan. - aloittajalle
Ranttalikka on vuosia vainonnut tätä palstaa, aiemmin paljon aktiivisemmin kuin nyt.
Olisitpa ollut paikalla näkemässä, miten hän haukkui muutama vuosi sitten erään nuoren, joka kirjoitti tänne aiheettomasta huostaanotostaan. Ei terve aikuinen suolla sellaista tekstiä, ei ainakaan ala-ikäiselle, mutta r-likka on kaukana terveestä ja tasapainoisesta.
Tuo kyseinen henkilö ilmeisesti vihaa omia mielisairaita, väkivaltaisia alkoholisti vanhempiaan PLUS kaikkia huostaanottovanhempia. Joten sinun on hyvä laittaa oikeisiin mittasuhteisiin hänen häiriintyneet sepustuksensa. Totta kai tuollaisen henkilön silmissä äiti on pahinta, josta on äkkiä päästävä eroon - mieluiten nopeasti rintaruokinnan jälkeen näköjään.
Näet hänen järjettömyytensä tuossakin asetelmassa, että parin alkoholikokeilun perusteella hän nimittää sinua alkikseksi. Järjetöntä! Tämän logiikan mukaan lähes kaikki teinit kuuluisivat siis huostaan.
Minusta olisi sinulle turvallisinta, että et edes kirjoita hänelle yhtään mitään. Tasapainottomien ihmisten kanssa on hyvin vaarallista lopulta olla tekemisissä, niin tunnetasolla kuin muutenkin.- Mattoterapiaa.
Lapsi käärittiin mattoon.Loikalan kartanon kaksi miespuolista työntekijää tänään Kymenlaakson käräjäoikeudessa.
Iltalehti 13.9.2011.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011091314374816_uu.shtml
-------------------- - ongelmahoitoa
Mattoterapiaa. kirjoitti:
Lapsi käärittiin mattoon.Loikalan kartanon kaksi miespuolista työntekijää tänään Kymenlaakson käräjäoikeudessa.
Iltalehti 13.9.2011.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011091314374816_uu.shtml
--------------------Vieläköhän Heidi saa hoivata pieniä?
Tietääkös joku mit hälle kuuluu?
- ..
Mikä veljesi ja sinun huostaanotolle sanottiin syyksi, joku syyhän niille piti osoittaa?
"Ei ollut välejä perheeseen.." Miksi ei ollut? - RIKKINÄINEN-IHMINEN
Veljeni ja Minun huostaanoton syyksi.. Hmm..
En oikeasti tiedä , En tiedä mikä on syy että veljeni ja sitten minut huostaanotettiin! Oikeasti , mä yritän funtsii sitä tässä mut mä en löydä vastausta?
Kukaan ei ole sanonut mitään syytä. Papereissa jotka lähtetetään hallinto-oikeuteen lukee tietty koko Lastensuojelu-historia. Itse luin läpi kaikki paperini eikä niissä mitään erikoisempia ollut.
Mä en oikeesti ite löydä mitään syytä huostaanotolle , mun tai veljen. Mun veljen huostaanottoon oli kai syyllinen se ADHD eli kun äiti pyysi apua tultiin veli viemään laitokseen 400km päähän , EIKÖ MUUTA APUA TOSIAAN OLISI OLLUT?- RIKKINÄINEN-IHMINEN
Asdf..
Vielä lisää tuohon kun kysyit että MIKSI EI OLLUT VÄLEJÄ PERHEESEEN
Niin siksi että laitoksesta en saanut soittaa. Mulla oli kuukauden puhelin pois. Ja äiti ei saanut vierailla.
- ranttalikka
Ei voi olla syynä pelkkä adhd. Ystävälläni on adhd-lapsi, hän on koulussa pienryhmässä avustajan kanssa ja pojalla on tukenaan myös lääkitys ja terapia. Äitinsä haki apua kasvatusneuvolasta kun eivät enää kotikonstein pärjänneet. Ei ole kukaan edes puhunut huostaanotosta.
- RIKKINÄINEN-IHMINEN
Ranttalilikka.
Kyllä asia vain niin on , ja tuo viesti ei ollut edes suunnattu sinulle.
Kyllä asia on niin että äitini pyysi veljeni ADHDseen apua useita kertoja , joka käy myös minun papereistani ilmi.
Apua ei koskaan aikaisemmin tullut vasta kun vuonna 2008 huostaanotto oli apu ADHDSEEN.
Ja jos sitä ei kukaan usko että veljeni on viety adhdn takia niin , that's it. Ei tarvitse uskoa. Mulle on aivan sama kuka uskoo ja mitä uskoo.
Kun itse tiedän miten asiat ovat menneet =)- Väärä diagnoosi?
Väärä adhd diagnoosi.
Kokeilin, mitä netistä löytyy haulla väärä adhd diagnoosi.
Haulla löytyi yhteensä 31.600 "osumaa".
Tässä yksi, joka on aika tuore tutkimus uutinen päivitetty 10.4.2012 uutisessa viitataan adhd:tä ja keliakiaa, jotka ehkä saattavat aiheuttaa samanlaisia oireita.
Lue lisää, tee johtopäätöksesi ja vaadi tarvittaessa uutta diagnoosia.
http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=4&id=3262
------------------
- leiriltä
Suomessa on otettu huostaan tuhansia autismin kirjon lapsia. Lapsia otetaan huostaan terveydellisistä syistä ( adhd, as, dysfasia jne).Tukea, kuntoutusta, kodinhoitajan palveluita ei ole tarjolla näille autismin kirjon lapsille. On vain huostaa ja laitoskasvatusta. Psyykkisesti sairastuneille lapsille tarjotaan myös huostaa hoidoksi.
Lastensuojelu odottelee niin kauan, että ongelmat kriisiytyvät ja sen jälkeen tarjotaan sitä ainoaa tukimuotoa, joka on sijoitus. Oppimisen ongelmat saavat rauhassa kriisiytyä valtavan kokoisissa luokissa, neurologista kuntoutusta ei ole olemassakaan, paperilla olevia lumepalveluita kirjaillaan kokonaisuuksiksi, joita sitten viranomaiset lukevat.
Huostaanotto on raaka ja epäinhimillinen toimenpide kuntouttamatta jätetyille autismin kirjon lapsille ja nuorille. Tapahtumat vaikuttavat koko perheeseen.- Ota kantaa.
Adhd lääkitys on väärin lasta kohtaan.
Tässä Etelä Saimaa lehden uutisessa 17.2.2012 käsitellään adhd:tä.
Lue uutinen, kommentit >kommentoi.
http://www.esaimaa.fi/Mielipide---Sana-on-vapaa/2012/02/17/ADHD-lääkitys väärin lasta kohtaan/2012112907507/68
----------------- - Tietoa adhd:stä
Ota kantaa. kirjoitti:
Adhd lääkitys on väärin lasta kohtaan.
Tässä Etelä Saimaa lehden uutisessa 17.2.2012 käsitellään adhd:tä.
Lue uutinen, kommentit >kommentoi.
http://www.esaimaa.fi/Mielipide---Sana-on-vapaa/2012/02/17/ADHD-lääkitys väärin lasta kohtaan/2012112907507/68
-----------------Adhd liitto ry on ehkä oikea taho saada tietoa.
Selaa sivuja.
Tässä on linkki Adhd liiton sivustolle, jossa on tietoa mm. seuraaville tahoille.
Ammattilaisille.
Koulutoimeen.
Päivähoitoon.
Neuvoloille.
Sairaaloille.
Päihdeklinikoille.
Tässä tietoa ammattilaisille..
http://www.adhd-liitto.fi/adhd-tietoa/tietoa-ammattilaisille
-------- - Korruptiota?
Tietoa adhd:stä kirjoitti:
Adhd liitto ry on ehkä oikea taho saada tietoa.
Selaa sivuja.
Tässä on linkki Adhd liiton sivustolle, jossa on tietoa mm. seuraaville tahoille.
Ammattilaisille.
Koulutoimeen.
Päivähoitoon.
Neuvoloille.
Sairaaloille.
Päihdeklinikoille.
Tässä tietoa ammattilaisille..
http://www.adhd-liitto.fi/adhd-tietoa/tietoa-ammattilaisille
--------Tohtori Tolonen.
Adhd lääkitys on kiistanalaista.
Lääkehoito ei ole lainkaan niin tehokasta, eikä turvallista, kuin lääketeollisuus ja lääkärit antavat ymmärtää.
Tolosen kannaotossa viitataan tutkimuksiin.
http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=10
----------- - turvaaturvaavaan
---kiitos tästä kommentista.
Hyvinkään seutu ainakin kannattaa kiertää kaukaa. Tuo Turvaistuslääkäri vaihtoi taustavaikuttajaksi, hän on perustanut yksityisen hoivapaikan ...
http://www.valvira.fi/tietopankki/ratkaisulyhennelmat/muu_sisalto_3/sairaanhoitopiirin_lastenpsykiatrian_yksikossa_epaasianmukainen_tutkimus-_ja_hoitokaytanto
http://yle.fi/uutiset/lastenpsykiatrian_hoitojonoihin_saadaan_yksityista_apua/5257786
- Minimi-% saa avun
Kyllä syynä voi todella olla pelkkä adhd, siitä on turha edes väitellä.
Pienen pieni prosentti neuron oireyhtymistä onnistuu kuntoutuksen ja hoidon saannissa, loput avun hakijat ohjataan laitoksiin täysin riippumatta lapsen perheoloista.
Siis tietysti aina pääkaupunkiseudullakin on MUUTAMIA, jotka pääsevät oikean avun piiriin, mutta VALITETTAVASTI VAIN TOSI HARVAT:
Mutta se nyt tietysti on r-likan ja muiden huostahullujen typerää logiikkaa, että "koska minä tunnen YHDEN, joka sai apua, ei adhd pelkästään voi olla huostaperuste". HOHHOIJAA...
Minulle ovat HUS:n ENTISET neuron puolen työntekijät sanoneet, että "Koska olet noin aktiivinen poliittisesti, niin yritä saada neurologisia paikkoja lisää."
Kyllä tilanne ammattipiireissä tiedetään toisin kuin puskista huutelevat typerykset.
Viime vuosina on hyvin alkuun saatu neurologian kuntoutusta purettu HUS:ssa lähes kokonaan, kaikki psykiatrian kustannuksella. - RIKKINÄINEN-IHMINEN
Asiatekstiä täällä!
Esim meille kävi juuri noin veljeni suhteen kun joku kirjoitti että :''Sossut antaa tilanteen hajota käsiin''
Nimenomaan. Ne odotti meidänkin perheen suhteen niin kauan että se tilanne oikeesti kärjisty käsistä , Sitten ne vasta tuli ja vei laitokseen kun tilanne meni aivan överiksi.
Mutta edelleen , Miksi laitokseen? Ei adhd mun mielestä ole syy tunkea laitokseen! Jotain muuta apua , Psykiatrista?
Ei adhd ja sen oireilu todellakaan ole syy teljetä laitokseen. Vai onko? - kiireinen
Nyt olen puhelimen kautta yhteydes tänne kahvitauolla, mutta vastaan myöhemmin illalla kun olen kotitietokoneella.
- Kilpirauhanen.
Kilpirauhanen aiheuttaa kimpun epämääräisiä oireita, joita saatetaan turhaan ratkoa masennuslääkkeillä.
Hyvin on sekavaa tietoa ja näkemyksiä Adhd - Kilpirauhassen, vajaa, liikatoiminnasta myös lääkäreillä.
Ei siis tarvitse ihmetellä, jos jos lapsia huostaaotetaan väärin perustein.
Kilpirauhassairakisia in myös aikuisilla - voisivatko myös "lastensuojelijat" sairastaa kilpirauhasen vajaatoimintaa?
Dr. Philin ohjemassa vuonna 2006 oli aiheena Helvetilliset hormonit, jossa varoitettiin määräämästä hormonaalista ehkäisyä, kska se vaikuttaa suoraan aggressiviseen käyttäytymiseen ja raivokohtauksiin.
Jos jotakuta aihe kiinnostaa netissä löytyy suomankielisiä lainayjsua haulla Helvetilliset hormonit.
Englaninninkeilisenä ohjelma löytyy netissä haulla
dr.phil ahow hormones fron hell
Tässä Hesarin uutinen 5.3.2012. Kilpirauhanen kuriin.
http://www.hs.fi/juttusarja/hyvinvointi/artikkeli/Kilpirauhanen kuriin/1329103555674
------- - Lapsen oikeudet.
Kilpirauhanen aiheuttaa kimpun epämääräisiä oireita, joita saatetaan turhaan ratkoa masennuslääkkeillä.
Hyvin on sekavaa tietoa ja näkemyksiä Adhd - Kilpirauhassen, vajaa, liikatoiminnasta myös lääkäreillä.
Ei siis tarvitse ihmetellä, jos jos lapsia huostaaotetaan väärin perustein.
Kilpirauhassairakisia in myös aikuisilla - voisivatko myös "lastensuojelijat" sairastaa kilpirauhasen vajaatoimintaa?
Dr. Philin ohjemassa vuonna 2006 oli aiheena Helvetilliset hormonit, jossa varoitettiin määräämästä hormonaalista ehkäisyä, kska se vaikuttaa suoraan aggressiviseen käyttäytymiseen ja raivokohtauksiin.
Jos jotakuta aihe kiinnostaa netissä löytyy suomankielisiä lainayjsua haulla Helvetilliset hormonit.
Englaninninkeilisenä ohjelma löytyy netissä haulla
dr.phil ahow hormones fron hell
Tässä Hesarin uutinen 5.3.2012. Kilpirauhanen kuriin.
http://www.hs.fi/juttusarja/hyvinvointi/artikkeli/Kilpirauhanen kuriin/1329103555674
-------Huostaanottoon turvaudutaan herkästi
Keskisuomalainen 13.10.2010 19:22
(Päivitetty 13.10.2010 19:22)
Keskisuomalaisen 12.9. pääkirjoitus kertoo karua kieltään lasten huostaanotoista. Yhteiskunnan tueksi on voitu osoittaa huostaanottoa sellaisissakin tapauksissa, joissa olisi voinut riittää avohuollon tukitoimet. Tässä yksi syy, miksi vanhemmat pelkäävät hakea apua.
Lastensuojeluviranomaiset eivät usein noudata voimassa olevaa lakia; esim. avohuollon tukitoimia ei käytetä, asiakassuunnitelmapalavereita ei aina pidetä ja niitä koskevia asiakirjoja ei toimiteta ajoissa tai jätetään kokonaan toimittamatta. Lisäksi läheisneuvonpitoja ja verkostopalavereja ei suosita. Asiapapereita muokataan huostaanottoa tukevaksi eli kerätään vain kielteisiä havaintoja. Jos vanhemmat ymmärtävät pyytää oikaisua niin sitä harvoin tehdään ja väärä tieto jää asiapapereihin.
Vanhempien on itse pidettävä huoli, että asiat sujuvat lain mukaisesti. Ihmetystä herättää se, että sosiaalitoimi saa ja voi kirjata asioita tarkoituksella väärin ja heidän sanojaan uskotaan mutta vanhempien sanoja ei usko kukaan. Näin ollen vanhempien ja lasten oikeusturva on olematon sosiaalikoneistoa vastaan.
Tällä tavoin toimimalla lastensuojeluviranomaiset tekevät vuosittain useita tarpeettomia huostaanottoja, jopa oikeusmurhia ja aiheuttavat suunnatonta inhimillistä kärsimystä perheille. Taloudellisesti syntyvät kulut ovat n. 250-420 euroa/ lapsi/ vuorokausi eli n. 100 000 e vuodessa lasta kohti, lisäksi muut syntyvät kulut.
Pääkirjoituksessa oltiin huolissaan nuorten huonosta tulevaisuudesta huostaanoton jälkeen. Syynä on se, että nämä nuoret eivät välttämättä saa jälkihuoltoa ja jäävät oman onnensa nojaan. Heillä on oikeus jälkihuoltoon jos he itse sitä ymmärtävät hakea. Lisäksi lastensuojelu on saattanut rajoittaa vanhempien tapaamisia huostaanoton aikana ja jopa erottaa lapset vanhemmistaan joten heillä ei välttämättä ole sidettä kehenkään täysi-ikäisiksi tullessaan. Tässä voi olla yksi syy huonoihin huostaanottojen lopputuloksiin.
Pääkirjoituksessa todettiin myös, että lasten ja nuorten varhaisen tuen puute tulee yhteiskunnalle erittäin kalliiksi. Yksistään huostaanotoista syntyvillä kuluilla saataisiin palkattua työntekijöitä esim. lapsiperheisiin kotiavuksi. Jos huostaanottojen lopputuloksena on työelämästä syrjäytyneitä vanhempia ja elämästä syrjäytyneitä nuoria niin olisiko nyt vihdoin aika avoimeen yhteiskunnalliseen keskusteluun ja siihen, että vanhempien omakohtaisia kokemuksia näistä ihmiskohtaloista kuultaisiin? Linnunpesä on suojeltu luonnonsuojelulailla. Lapsen pesän saa repiä rikki ilman, että kukaan kuuntelee.
IRJA KONTTO puheenjohtaja LIISA PIEKÄINEN sihteeri, rahastonhoitaja Sukupuu ry
--------- - Sukujuuret.
Lapsen oikeudet. kirjoitti:
Huostaanottoon turvaudutaan herkästi
Keskisuomalainen 13.10.2010 19:22
(Päivitetty 13.10.2010 19:22)
Keskisuomalaisen 12.9. pääkirjoitus kertoo karua kieltään lasten huostaanotoista. Yhteiskunnan tueksi on voitu osoittaa huostaanottoa sellaisissakin tapauksissa, joissa olisi voinut riittää avohuollon tukitoimet. Tässä yksi syy, miksi vanhemmat pelkäävät hakea apua.
Lastensuojeluviranomaiset eivät usein noudata voimassa olevaa lakia; esim. avohuollon tukitoimia ei käytetä, asiakassuunnitelmapalavereita ei aina pidetä ja niitä koskevia asiakirjoja ei toimiteta ajoissa tai jätetään kokonaan toimittamatta. Lisäksi läheisneuvonpitoja ja verkostopalavereja ei suosita. Asiapapereita muokataan huostaanottoa tukevaksi eli kerätään vain kielteisiä havaintoja. Jos vanhemmat ymmärtävät pyytää oikaisua niin sitä harvoin tehdään ja väärä tieto jää asiapapereihin.
Vanhempien on itse pidettävä huoli, että asiat sujuvat lain mukaisesti. Ihmetystä herättää se, että sosiaalitoimi saa ja voi kirjata asioita tarkoituksella väärin ja heidän sanojaan uskotaan mutta vanhempien sanoja ei usko kukaan. Näin ollen vanhempien ja lasten oikeusturva on olematon sosiaalikoneistoa vastaan.
Tällä tavoin toimimalla lastensuojeluviranomaiset tekevät vuosittain useita tarpeettomia huostaanottoja, jopa oikeusmurhia ja aiheuttavat suunnatonta inhimillistä kärsimystä perheille. Taloudellisesti syntyvät kulut ovat n. 250-420 euroa/ lapsi/ vuorokausi eli n. 100 000 e vuodessa lasta kohti, lisäksi muut syntyvät kulut.
Pääkirjoituksessa oltiin huolissaan nuorten huonosta tulevaisuudesta huostaanoton jälkeen. Syynä on se, että nämä nuoret eivät välttämättä saa jälkihuoltoa ja jäävät oman onnensa nojaan. Heillä on oikeus jälkihuoltoon jos he itse sitä ymmärtävät hakea. Lisäksi lastensuojelu on saattanut rajoittaa vanhempien tapaamisia huostaanoton aikana ja jopa erottaa lapset vanhemmistaan joten heillä ei välttämättä ole sidettä kehenkään täysi-ikäisiksi tullessaan. Tässä voi olla yksi syy huonoihin huostaanottojen lopputuloksiin.
Pääkirjoituksessa todettiin myös, että lasten ja nuorten varhaisen tuen puute tulee yhteiskunnalle erittäin kalliiksi. Yksistään huostaanotoista syntyvillä kuluilla saataisiin palkattua työntekijöitä esim. lapsiperheisiin kotiavuksi. Jos huostaanottojen lopputuloksena on työelämästä syrjäytyneitä vanhempia ja elämästä syrjäytyneitä nuoria niin olisiko nyt vihdoin aika avoimeen yhteiskunnalliseen keskusteluun ja siihen, että vanhempien omakohtaisia kokemuksia näistä ihmiskohtaloista kuultaisiin? Linnunpesä on suojeltu luonnonsuojelulailla. Lapsen pesän saa repiä rikki ilman, että kukaan kuuntelee.
IRJA KONTTO puheenjohtaja LIISA PIEKÄINEN sihteeri, rahastonhoitaja Sukupuu ry
---------Laitosnuorelle, löytyisikö tästä jotain apua ja tietoa.
Sukupuu ry. On Jyväskylässä vuonna 2004 perustettu yhdistys.
Tutustu sivustoon, ota yhteyttä ja tiedustele lisää.
http://www.sukupuu.fi/
----------------- - Lapsiuhrit.
Sukujuuret. kirjoitti:
Laitosnuorelle, löytyisikö tästä jotain apua ja tietoa.
Sukupuu ry. On Jyväskylässä vuonna 2004 perustettu yhdistys.
Tutustu sivustoon, ota yhteyttä ja tiedustele lisää.
http://www.sukupuu.fi/
-----------------Tässä linkissä on Poliisi YV:ssä esitetty ohjelma, jonka nähtyään peruspalveluministeri Gutzenina kyynelehti.
Voit katsoa, tai lukea aiheesta likkaamalla.
Lue täältä.
Katso täältä.
http://yle.fi/ohjelmat/kortit/poliisi-tv/poliisi-tv_2808.html
-------------
- lyhykäisyydessään
Ei se todella ole syy teljetä lasta mihinkään, eikä erottaa vanhemmista.
Neurologian oireyhtymiin on perustuslakimme mukaan oikeus saada kuntoutusta ja hoitoa ihan samoin kuin sydän- tai keuhkosairauksiin ja syöpään. 90-luvulta alkaen meillä oli kuitenkin kaksi oikeistohallituksen perättäistä kautta (kokoomus keulakuvana), jotka romuttivat lähes täysin lasten neurologian puolen kuntoutuksen ja hoidon. Vain hyvin, hyvin harvat lapset pääsevät siihen lähinnä hyvällä tuurilla.
Oikeistopuolueet halusivat yksityistää Suomessa kaiken ja oivalsivat hienoksi keinoksi syyttää vanhempia lasten oireista, jolloin heidät voi siirtää ls-laitosten lumehoitoon psykiatrisille (mm. intensiivihoidon) osastoille. Näin yhteiskunta rikkoo lakia siinä, että lähes kaikki neurologisten oireyhtymien lapset jätetään ilman oikeaa, heitä auttavaa kuntoutusta.
Jos toimittaisiin lakien mukaan, vanhemmat maksaisivat lasten kuntoutuksesta vain nimellisen korvauksen, näin määrää terveydenhoitolaki. Mutta kun tehdään laittomia huostaanottoja, vanhemmilta saadaan monikymmenkertainen korvaus lumehoidon kustannuksista. Heiltä viedään huostaanoton ylläpitokustannuksiin lapsilisä, mahdollinen elatustuki ja muita sosiaalietuuksia jos perhe niitä saa. Lisäksi vanhemmat joutuvat maksamaan palkastaan useita satoja euroja kuukaudesssa. SEN LISÄKSI kunta saa valtiontukea sitä enemmän, mitä enemmän lapsia on ollut sen alueelta huostaanotettuna kunkin vuoden aikana. Valtiontuki lasketaan sellaisen lain mukaan, jonka nimi on laki lastensuojelukertoimesta.
Aivan sama kieroilu koskee myös monien koulujen erityisopetusta. Sitä ei kaikissa kouluissa enää anneta, vaan hyvätasoista erityisopetusta tarvitsevat lapset huostaanotetaan laitosten kouluihin.
Sossut eivät tunnista näitä oireyhtymiä, niiden tunnistamiseen tarvitaan erikoislääkäri, neurologi. Ja hänkin varmistaa diagnoosin vasta perusteellisten testien jälkeen. Jos ilman apua jääneen lapsen vanhemmat uupuvat ongelmaisen lapsen kanssa ja erehtyvät hakemaan apua, heidät ohjataan monesta eri instanssista lastensuojelun hellään huomaan, jossa ongelmat katsotaan vanhempien syyksi ja näin näitä lapsia on paljon sijoitettu myös sijaisperheisiin. - RIKKINÄINEN-IHMINEN
http://www.youtube.com/watch?v=Sx9RB0V0Ghw
TÄMÄ MIES PUHUU ASIAA!
Hän puhuu oikeasti asiaa :D
Sain voimaa tuosta videosta aivan järkyttävästi! Jo se että joku puhuu tommosia saa mut syttymään ja jaksamaan!
Hienoa. Lisää videoita! Lisää tommosia ihmisiä maailmaan. Lisää tämmöstä.. Lisäää!!!
JOHAN ALKAA RIKKINÄINEN-IHMINEN Olla jo KOOSSA !!! =) =) - hyvähyvähyvä
Ls on poliittista terroria
Ihan hyvin valittu otsikko, sillä ls. on politiikkaa paljon enemmän kuin sitä äkkiä tulisi ajatelleeksikaan.
Kaikki Ahaa-elämykset siitä, että ei ole ongelmineen ja kokemuksineen yksin, vaan samaa kokeneita on paljon muitakin, on aina eräällä tavalla voimaannuttava kokemus. Ja usein myös se, että saa MIKSI-kysymyksiin vastauksia, auttaa myös toipumisessa. - kiinnijäänyt?
Tainnut tyttö päästä sinne minne kuuluukin ku ei ole kirjoitellu.
Siellä ne saavat varmasti sinulle järkeä päähän ja elämäsi kuntoon. Laitoksessa sun on varmasti hyvä olla ja sinne sä kuulutkin!
Sen siitä saa kun tulee hehkuttamaan suomi24jään ''mä oonki ollu jo 3kk hatkassa , vähän oon kova likka''
Onnea matkaan. Siellä kasvat kunnon ihmiseksi!- Mitä?
Nimimerkille "kiinnijäänyt?"
Jos järkesi riittää ajattelemaan minne itse kuulut ilkeytesi kanssa, niin meillä olisi jo alku sinun ihmiseksi kasvuusi. Et varmaankaan kiistä sitä, että jonkinlainen kateus tai katkeruus pohjalla on, jos et ole kykenevä toisille hyvää haluamaan. Koeta löytää tukiverkosto, niin ei tarvi purkaa katkeruutta lyötyihin. HYvää jatkoa!
- vankilaa
Suomessa on yli 60 000 nuorta syrjäytymässä. Yli 17 000 lasta huostassa. Suomi johtaa kansainvälisiä huostatilastoja. Ja 80 % laitoksiin murrosiässä suljetuista pojista syrjäytyy kokonaan elämästä.
Kansainvälisissä tutkimuksissa on todettu laitoskasvatus lapsia tuhoavaksi menetelmäksi. Lapset oppivat huostassa rikollisuuden, huumeet, päihteet jne.
Huostassa lapset ja nuoret kohtaavat väkivaltaa, eristämistä, nöyryyttämistä.
Lastensuojelu ja lapsen etu ovat syrjäyttäviä irvikuvia toiminnasta, joita tehdään lapsen hyvinvoinnin nimissä. - Luepa vähän!
Luepa tuolta ls-painajaisia käsittelevästä ketjusta, millaisessa kunnossa olevia "kunnon kansalaisia" laitoksista pelastetaan takaisin koteihinsa.
- Geenivirheet.
Tohtori Tolosen sivustoilla Adhd:tä rarkastellaan myös ravinnon ja ravintolisien kautta.
Tässä aiheena mm:
Adhd hoito ravintolisillä.
Uusilla aivokuvauksilla saadaan tietoa aivojen rakenteesta.
Kalaöljy on tärkeä aivojen rakennusaine.
Siittiö tunnkeutuu munasoluun - geenivirhe periytyy siinä.
http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&lang=fi&id=111
------- - Karppaus.
Geenivirheet. kirjoitti:
Tohtori Tolosen sivustoilla Adhd:tä rarkastellaan myös ravinnon ja ravintolisien kautta.
Tässä aiheena mm:
Adhd hoito ravintolisillä.
Uusilla aivokuvauksilla saadaan tietoa aivojen rakenteesta.
Kalaöljy on tärkeä aivojen rakennusaine.
Siittiö tunnkeutuu munasoluun - geenivirhe periytyy siinä.
http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&lang=fi&id=111
-------Tohtori Christer Sundqvist ottaa kantaa ravintolisiin.
Karppauksesta on monenlaisia käsityksiä, jotkut suosittelevat jotkut varoittelevat.
Netistä löytyy lisää tietoa haulla > karppaus ja Adhd.
Tästä Sundqvistin sivustoille.
Lue myös Kommentit. Kommentoi.
Tämä on aiheeseen.
Vaarallisimmat ruoka-aineet. Tämä juttu ei ole heikkohermoisille.
http://sundqvist.blogspot.fi/2008/08/vaarallisimmat-ruoka-aineet.html
------ - Ravintopolitiikkaa?
Karppaus. kirjoitti:
Tohtori Christer Sundqvist ottaa kantaa ravintolisiin.
Karppauksesta on monenlaisia käsityksiä, jotkut suosittelevat jotkut varoittelevat.
Netistä löytyy lisää tietoa haulla > karppaus ja Adhd.
Tästä Sundqvistin sivustoille.
Lue myös Kommentit. Kommentoi.
Tämä on aiheeseen.
Vaarallisimmat ruoka-aineet. Tämä juttu ei ole heikkohermoisille.
http://sundqvist.blogspot.fi/2008/08/vaarallisimmat-ruoka-aineet.html
------Tohtori Antti Heikkilää haastatellaan Studio 55 ohjelmissa, ohjelmat löytyväy netistä.
Tämä on tri Antti Heikkilän sivustoille.
Tässä aiheena.
Uudet ravintosuositukset eivät ole tiedettä, vaan politiikkaa.
http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=275
------------------
- Ex-Laitoslainen
Teillä huostaanotetuilla nuorilla on ilmeisesti täysin väärä käsitys sossuistanne. Sillä nimenomaan fatta on se instanssi joka on sinun pelinappulasi laitoselämässä. Pidä se mielessäsi ja lähellä sydäntä ja kiedo pikkusormesi hänen ympärilleen. Olen itse kasvanut 6 erilaisessa laitoksessa, perhekodissa, lastenkodissa, suljetuilla osastoilla, katkaisuhoidoissa, erityislastensuojeluyksikössä. Ja Vaikka mut on häpäisty, nöyryytetty, alistettu, poljettu ihan maan alle. Olin niin pohjalla etten päässyt muualle kuin ylöspäin enää. En pärjännyt fyysisesti siksi olenkin oppinut mieleltäni lahjakkaaksi. Sossu päättää kohtalostasi laitoksessa ei laitoksen johtaja. JOten pidä sossusi ystävänäsi niin hyödyt itsekin aivan varmasti.
- joskus näin
Tuota varmasti kannattaa yrittää, mutta meillä on toisaalta sellainenkin kokemus, että laitos jyräsi sossut kaikessa.
Siitä tosin seurasi se, että sossut sanoivat viimeisen sanan ja lapsi kotiutettiin.
Mutta ennen sitä laitos yritti pyyhkiä sossut mennen tullen.- Noitavainot.
Vainoaminen kuuluu olennaisena osana "lastensuojeluun".
Nähdään mörköjä kannetaan suurta huolta lapsista ja nuorista.
Nyt tämäkin järjettömyys on tiedostettu ja alettu kouluttamaan lasten parissa työskentelviä sosiaalityöntekijöitä, opettajia, lakimiehiä, politikkoja ja muita lastensuojelusta vastaavia tunnistamaan nämä järjettömyydet.
Mikäli aihe kiinnostaa löydät lisää luentoja netistä haulla > awen luennot
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185161- 472809
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302468Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭221770- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101610Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231324Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101268- 961197