Paluu tatamille tauon jälkeen

Mike911

Aloitin lajini pari vuotta sitten. Viime kesänä loukkasin olkapääni, kuntoutukseen meni puoli vuotta ja olen sen jälkeen lykännyt paluuta tatamille milloin minkäkin syyn varjolla. En ole koskaan harkinnut lopettamista, haluan palata takaisin vanhan lajini pariin. Se on vaan vaikeaa, kun ohjaaja on vaihtunut, entiset harjoituskaverit on edennyt uusille vyöarvoille ja itse olen unohtanut paljon oppimaani enkä ole läheskään oman vyöarvoni tasolla.

Nyt siis tahtoisin tietää, miten tatamille palaaminen onnistuu pidemmän tauon jälkeen? En varmasti ole ainoa, joka on joutunut vastaavaan tilanteeseen. Millaisia mutkia matkaan on tullut ja miten niistä on selvitty eteenpäin? Kestääkö kauan ennen kuin asiat palautuu taas mieleen? Olisi todella mukava kuulla muiden kokemuksia, jotta tietäisin vähän paremmin mitä on odotettavissa.

1

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niskasta Kiinni Vaan

      Sinun tilaanteessasi aloittaisin peruskurssilta uudestaan.

      Itse aloitin oman lajini syksyllä -10. Treenailin puoltoista kuukautta kunnes kanssa keho petti. Pidin muutaman kuukauden tauon. Itsellä oli korkea kynnys lähteä uudestaan tatamille, kaverit olivat jo peruskurssin käyneet ja suorittaneet ensimmäisen vyöarvon. Laitoin vetäjälle (perhetuttu) tietoa että aloitan syksyllä uudestaan kun uusi ryhmä aloittaa. Vetäjä sanoi että voit aloittaa heti kun sinulle sopii. Aloitin lajin uudestaan tatamin laidalta joulukuun lopussa -10. Suoritin "peruskurssin" kuukaudessa, vaikka normaalisti se kestää 2-3kk. Sain ns hyväksilukuja syksyltä. Treenitahti oli niin kova että sain kaverit kiinni. Kaikki vyöarvot tähän asti olen suorittanut minimi ajassa.

      Eli ei muuta kun niskasta kiinni ja uudestaan peruskurssille! En tiedä mitä lajia harrastat, mutta luulen että kun pääset ekoille tunneille niin tulee se "Olen tehnyt tätä ennenkin"-fiilis :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3010
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2184
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1594
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      73
      1057
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      921
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      805
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      746
    Aihe