Aloitin lajini pari vuotta sitten. Viime kesänä loukkasin olkapääni, kuntoutukseen meni puoli vuotta ja olen sen jälkeen lykännyt paluuta tatamille milloin minkäkin syyn varjolla. En ole koskaan harkinnut lopettamista, haluan palata takaisin vanhan lajini pariin. Se on vaan vaikeaa, kun ohjaaja on vaihtunut, entiset harjoituskaverit on edennyt uusille vyöarvoille ja itse olen unohtanut paljon oppimaani enkä ole läheskään oman vyöarvoni tasolla.
Nyt siis tahtoisin tietää, miten tatamille palaaminen onnistuu pidemmän tauon jälkeen? En varmasti ole ainoa, joka on joutunut vastaavaan tilanteeseen. Millaisia mutkia matkaan on tullut ja miten niistä on selvitty eteenpäin? Kestääkö kauan ennen kuin asiat palautuu taas mieleen? Olisi todella mukava kuulla muiden kokemuksia, jotta tietäisin vähän paremmin mitä on odotettavissa.
Paluu tatamille tauon jälkeen
1
151
Vastaukset
- Niskasta Kiinni Vaan
Sinun tilaanteessasi aloittaisin peruskurssilta uudestaan.
Itse aloitin oman lajini syksyllä -10. Treenailin puoltoista kuukautta kunnes kanssa keho petti. Pidin muutaman kuukauden tauon. Itsellä oli korkea kynnys lähteä uudestaan tatamille, kaverit olivat jo peruskurssin käyneet ja suorittaneet ensimmäisen vyöarvon. Laitoin vetäjälle (perhetuttu) tietoa että aloitan syksyllä uudestaan kun uusi ryhmä aloittaa. Vetäjä sanoi että voit aloittaa heti kun sinulle sopii. Aloitin lajin uudestaan tatamin laidalta joulukuun lopussa -10. Suoritin "peruskurssin" kuukaudessa, vaikka normaalisti se kestää 2-3kk. Sain ns hyväksilukuja syksyltä. Treenitahti oli niin kova että sain kaverit kiinni. Kaikki vyöarvot tähän asti olen suorittanut minimi ajassa.
Eli ei muuta kun niskasta kiinni ja uudestaan peruskurssille! En tiedä mitä lajia harrastat, mutta luulen että kun pääset ekoille tunneille niin tulee se "Olen tehnyt tätä ennenkin"-fiilis :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann2561862Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys151398Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2101277Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1851125- 65933
Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva
joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v60923TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."
Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p18894- 51846
Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva126810Mä tuun aina rakastamaan sua J
Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai61803