Onko tämä yleistä?

ma_ia

Ostin Hurtta-merkkisen hihnan,jota Faunatar-myyjä kehui maasta taivaaseen.Mulla oli koira mukana ja myyjä vakuutti pannan olevan juuri pentu-koiralle sopiva ja kestävän pentukoiran terävät hampaat.Hihna meni rikki 3 päivän päästä.Maahantuoja antoi lausunnon ja vahvisti,että hihna ei ole tarkoitettu pentukoiran teräville hampaille.Kumpikaan ei korvannut.Vein kuluttaja-asiamiehelle,joka sanoi että virhe on käyttäjän,ei korvausta.Hihnassa rikkoutuma on 7 cm päässä ja mulle väitetään,että koira on purrut sen itse rikki.No okei,koira tarttui hihnaan ulkolenkillä,mutta kun koiran kuonon pituus on 15 cm ja kun mittasin hihnan kaulasta siihen kohtaan,johon jälki on tullut 7 cm päähän,niin koiran kuonon olisi pitänyt taittua keskeltä 90 astetta,joka ei siis mielestäni ole mahdollista.Ei ollut muidenkaan mielestä,mutta tyydyin kohtalooni.
Ostin Hurtta-merkkisen pannan ja ajattelin,että testataan sitten kestääkö.Panta meni rikki alta 2 viikon.Ostin s-marketista 10e pannan ja kestää edelleen.
Kysymykseni siis kuuluu.Onko tälläinen kalliiden ja maahantuojan ja liikkeen välinen kytkös-kauppa kovin yleistä lemmikeillä?Siis tuotetta myydään ylihinnalla ja tieto tavaroista on virheellistä,jotta tuote saadaan kaupaksi.Tappele siinä sitten kummankin kanssa,toiseksi jäät.
Minä olen tuore lemmikin omistaja enkä todella kaipaa moista.Boikotoin tällä hetkellä Hurtta-tuotteita ja Faunatar-liikettä.Olen ostanut nyt kaikki tarvikkeet ja ruuat toisesta liikkeestä ja yleisistä kaupoista,loistavasti kestävät ja hyvää on.

25

2374

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokenut saman

Multa hajonnut myös kallis hURTTA-tuote, hihna, nahkaa. Oli ollut käytössä muutaman kk, ei ees joka pv, kun muitakin hihnoja käytetään. Koira kulkee nätisti hihnassa, normaalikokoinen. Nahkahihna vaan kertakaikkiaan katkes. Uskomatonta.

Kaverin nahkainen Hurtta-hihna hajos myös, ollut käytössä n 1 v. Monellahan ne samat hihnat kiertää koiralta koiralle. En osta enää tätä merkkiä. Koiran turvallisuus ei ole taattu, jos nahkahihna, kiltillä koiralla, pettää. Mitä tapahtuisi, jos koira pelästyisi jotain ja juoksisi karkuun.

• Itse vältän

kuin ruttoa kaikkia nk. merkkituotteita, mutta jostain syystä tulin ostaneeksi Hurtta-pannan. Sellaisen kiristyvän pehmustetun mallin jossa vielä muovilukko. Käytössä viime aikoina ollut ahkerasti. Talvella pelkäsin pakkasilla sen muovilukon puolesta, että kestääkö. Pelon taustalla edellinen puolikiristävä, jossa metalliketjua se kiristävä osa. Ja tämä "peto" onnistui katkaisemaan sen metalliketjun ryntäämällä rusakon perään.
      Mutta hyvin tuo on toistaiseksi näyttänyt kestävän. Useamman talvenkin yli ollut käytössä.

Vähän taitaa olla sattumastakin kiinni saako kestävää vai ei. Meillä kävi nähtävästi tuuri.

• Ek. C.

Hurtta tuotteita meillä käytössä on koiran talvikuteet :) Sekä hihna että kaulapanta ostettu koiranäyttelyn yhteydessä, seillä kannattaa muutenkin shoppailla. Hinnat paremmat ja laadukkaita tuotteita, tietty mitä isompi näyttely niin sitä parempi tuotetarjonta :)
      Jotkut isojen merkkien tuotteet on hyviä, toiset ei niin hyviä. Kannattaa etsiä netistä muiden kokemuksia tuotteesta tai jutella kokeneen koiraharrastajan mielipidettä. Itselläni oli onnea kun koirani kasvattaja neuvoi juuri minun koiralleni sopivimmat valjaat, lelut, näyttelyhihnat jne.

• onnekasko

Meillä on samat Hurtta-valjaat (sellaiset ristimalliset) olleet käytössä useamman vuoden (3 kertaa päivässä, päivittäin) eikä kulumisen merkkejä näy. Tosiaan muovilukko, mutta hyvin on pakkasellakin kestänyt, samoin kesällä lähes päivättäiset uintireissut ja muut rymyämiset:) Tuuriako sitten, täytyy koputtaa puuta!

• Rotikkarinsessa

Pannoissa luotan tätä nykyä joko yksityisiin (eli mittatilaustuotteita), tai sitten ostan joko marketista tai lemmikkiliikkeestä noita ns. vähemmän tunnettuja merkkejä. On meillä yksi Hurtan säädettävä nahkainen puolikurra ollut, mutta kun se meni noin puolen vuoden käytön jälkeen rikki - eikä koira millään tavalla edes kiskaissut, ihan normaalisti oltiin lenkille lähdössä kun jostain syystä joku niistä pienistä "rauta"osista pomppasi irti ja meni poikki, kaulapanta aukesi ja koira vapaaksi. Onneksi asutaan yläkerrassa eikä ovelta pääse suoraan portaille, niin kerkesin karjasta pysähtymiskäskyn ja ohjata koiran takas sisälle vaihtamaan pannan.

Hurttaa meillä on tällä hetkellä ainoastaan talvimanttelina ja vaatteisiinpa se taitaa jäädäkin, sillä Hurtta-merkkiset välineet ovat aivan ylihinnoiteltuja siihen nähden, että halvemmalla saa täysin samanlaista, mutta koska se on "huonompaa" merkkiä, niin sillä ei sitten yritetäkään rahastaa. Toki Hurtallakin varmasti on hyviä tuotteita, en sitä kiellä ja olen minä tuohon meidän talvimantteliin ihan tyytyväinen ollut (vaikka ei sitä nyt niin monta kertaa ainakaan viime talvena tarvinnut käyttää, kun sitä ennen oli käytössä edellisen koiran vanha toppamantteli ennen kuin nykyinen kasvoi siitä ulos). En kuitenkaan varsinaisesti Hurttaa tai muitakaan merkkejä boikotoi, vaan ostan sitä, mikä näyttää omaan silmään hyvältä ja tuntuu kokeillessa kestävältä.

Mieluummin kuitenkin satsaan siihen tuotteen laatuun enkä siihen merkkiin, en minä - eikä varsinkaan koira siihen kuole, jos nyt jokainen verme ja rele ei olekaan 90 euroa maksanut Hurtta-blingbling, vaan sattuukin olemaan joku "vieraampi" merkki tai jopa merkitön.

• Ei Jokke

Hajonnut nahka Jokke-merkkinen hihna, oli lähes uusi kun hajosi. Koira 25kg, ei riehu eikä räyhää hihnassa. Nahkaosa napsahti ihan yllättäin poikki, naps. Ja sekin merkki mainostaa itseään laadukkaana. Mulle laatu on turvallisuutta. Just sitä, että se hihna kestää, jos koira sattuu päättää ampasta jäniksen perään tielle. Tuolloin, kun katkes, niin koira vähän hypähti eteenpäin, oltiin esineruutuun lähettämässä, ei ollut ollenkaan vietikkäällä tuulella eli huono treenikin oli ;)

• yg7k6u0i8+09´0i

Suutarit tekevät kestäviä hihnoja. Hurtat ym valmistetaan muualla kuin suomessa ja laatu on mitä on.

• ,,,

Hurtta on ylihintaista kiinalaista paskaa.Mainoksia lätkitään joka paikkaan ja näin luodaan kuluttajille illuusio laadusta.Aivan kuten myös mm. Royal Caninin,Eukanuban ja Hill'sin kohdalla.

• ...

Yleensäkin jos paikkakunnalla on vielä pieniä yksittäisiä lemmikkikauppoja, kannattaa suosia niitä. Eli kaikki isot ketjut boikottiin ehdottomasti. Ne tulevat paikkakunnille ja tappavat pienet putiikit, ottavat monopoli aseman ja sen jälkeen voivat syöttää asiakkailleen mitä p.skaa tahansa.

Jos pienet lemmikkiputiikit säilyvät paikkakunnalla, eli ihmiset antavatkin niiden isojen ketjujen liikkeiden kuolla, niin säilyy myös terve kilpailu ja asiakaslähtöisyys.

• Kestääkövaieikökestä

Oliko se nahkainen vai nailonhihna? Omalla koiralla oli pentuna mistä tahansa marketista saatavia halpoja nailonhihnoja, sillä koiranpennuilla on tapana roikkua hihnassa hampaillaan, ja ne menee yllättävän äkkiä poikki. Edellinen koira piti suussaan nahkahihnaa ja poikkihan se meni sekin, joten tämän toisen kohdalla tajusin ostaa pentuaikana halpoja nailonhihnoja marketeista. Nyt sillä on Hurtta -merkkinen puolikiristävä nailonpanta, sellainen pehmustettu. Ostin sen, kun vaikutti ihan tukevalta ja myös siltä että olisi miellyttävä koiran päällä. Onko kellään kokemusta noista pannoista, että kuinka hyvin kestävät?

• Jos kyseessä

tämä malli:

http://www.tassutarvike.fi/hurtta-pehmustettu-panta-p-572.html

niin olet tehnyt ilmeisen onnistuneen valinnan. Tämä malli on ollut käytössä nyt kolmisen vuotta, ja vaikka talvisin hirvittää sen kestävyys niin kestänyt vielä on. Koira on erittäin herkkä ookaamaan rusakoiden, hirvien ja muiden elukoiden perään. Ja se on vientiä silloin se.

• Kestääkövaieikökestä
        Jos kyseessä kirjoitti:

tämä malli:

http://www.tassutarvike.fi/hurtta-pehmustettu-panta-p-572.html

niin olet tehnyt ilmeisen onnistuneen valinnan. Tämä malli on ollut käytössä nyt kolmisen vuotta, ja vaikka talvisin hirvittää sen kestävyys niin kestänyt vielä on. Koira on erittäin herkkä ookaamaan rusakoiden, hirvien ja muiden elukoiden perään. Ja se on vientiä silloin se.

Mulla on tämä malli.

http://www.tassutarvike.fi/hurtta-puolikuristava-panta-p-573.html

Otin sen juuri siksi, ettei ole mitään muoviosia, kun pelkään noiden pikalukkojen yms. kestoa. Tämä tuntuu käsissä sillain tukevalta ja jämäkältä, ja plussaa oli sekin, että on pehmustettu niin varmaan koiran kannalta kivempi... No jospa tämäkin kestäis, kun melko lähellä on kuitenkin tuota mallia, mikä sulla on.

• ei tusina-merkkiä

Kannattaa ottaa tavaksi katsoa ja ihan sormin "kulkea" hihna säännöllisesti läpi, silloin ehkä huomaa, jos on menossa rikki.

Ja tosiaan kyllähän sen nahkahihnan pitäisi kestää, enemmän kuin muutama kk tai 1 v. Kertoo paljon laadusta ja sen seurannasta ko firmassa, jos useampi katkennut.

• boikotoija

Täällä kanssa boikotoidaan Hurttaa. Syyt:

1. Nahkahihna, monitoimi jossa lukot molemmissa päissä. Myyjän mukaan todella kestävä käytössä. Kuukauden jälkeen 2cm leveä hihna venähtänyt yhdestä kohtaa alle sentin levyiseksi eli en todellakaan uskalla sitä enää käyttää.

2. Lifaguard-panta. Kolmen viikon kätön jälkeen kangas pannan sisäpuolelta hiutunut rikki. Kuvittelin saavani 20 eurolla laadukkaan pannan joka kestää. Toisin kävi.

3. Lifeguard-treeniliivi. Parin kk:n käytön jälkeen tasku repeytymässä ja vetoketju temppuilee.

Olen laittanut Hutalle palautetta joka kerta, yhteenkään s-postiin en ole vastausta saanut. Meille ei enää Hurtan tuotteita tule.

• Hopeakäpälä!

Itse ostin pantani eläinkauppa hopeakäpälästä ja se on kestäny jo 3 vuotta , tosin en oo samaa kolmea vuotta pitäny , vaan vaihellu kyllä eri pantoja.
      Pari on kyllä mennyt rikki , muttei ihan hetken käytön jälkeen:D:D

• ma_ia

Heissan.Kiitos hyvistä kommenteista.Se Hurtta panta oli pehmustettu ja nailoninen samoin hihna nailoninen.Ilmeisesti on vaan "tuuria" mikä sitten kestää.
      Minua edelleenkin ihmetyttää se asia,että Faunattaren myyjällä ja Hurtan maahantuojalla on niin eri näkemykset asiasta ja että liike uskaltaa myydä tuotetta väärillä tiedoilla.Huvittavinta tässä on sekin,että kun Faunattaren myyjä kuuli asian viemisestä kuluttaja-asiamiehelle,niin hän välittömästi muutti kantansa ja sanoi että tuote ei kestäkään siis pentukoirilla.Voisihan tässä vielä sanoa muutaman sanan kuluttaja-asiamiehen moraalista,mutta tämä riittänee.

• Hurtampi on
      • tykkäämpä jopa enemmän noista best friendin tuotteista.

esimerkkejä : kaulapanta nahkaa- ollut käytössä nyt 5 vuotta, ei mitään merkkejä rikkimenemisestä
        talutushihna nahkaa- herramunjeesus miten kauan tuo lienee ollut tuolla, pidempään kuin kaulapanta.
        valjaat kangasta 8 vuotta ja rikki

sitten

hurtta life guard valjaat, 5vko ja rikki
        hurtta collection valjaat, 6kk ja rikki

• myyjä
        mis.sy kirjoitti:

tykkäämpä jopa enemmän noista best friendin tuotteista.

esimerkkejä : kaulapanta nahkaa- ollut käytössä nyt 5 vuotta, ei mitään merkkejä rikkimenemisestä
        talutushihna nahkaa- herramunjeesus miten kauan tuo lienee ollut tuolla, pidempään kuin kaulapanta.
        valjaat kangasta 8 vuotta ja rikki

sitten

hurtta life guard valjaat, 5vko ja rikki
        hurtta collection valjaat, 6kk ja rikki

Käykää ihmiset reklamoimassa vialliset tuotteet myymälään josta olette ne ostaneet, ja aina mahdollisimman nopeasti kun vian huomaa. Joka tuotemerkillä niitä maanantaikappaleita valitettavasti tulee laaduntarkkailusta huolimatta, mutta niinhän se menee, että mitä tunnetumpi merkki, sen isompi haloo viallisista tuotteista... Enkä nyt tarkoita puolustella mitään merkkiä, mutta itse olen ollut tiskin toisella puolella myymässä lemmikkieläin tarvikkeita. Valmistusviallisia tuotteita on siis tullut silloin tällöin vastaan, mutta todella pienellä prosentilla. Ihmiset joilla tuotteet ovat olleet hyviä, harvoin aloittavat keskusteluita palstoilla kehuakseen tuotteita. Kehut kuulee useinmiten vain myyjä ja lähiystävät. Suomessa on kumma tapa kun usein huudellaan kaikille muille tahoille ensin tuotteen huonoudesta, ennen kuin tullaan myyjälle tai valmistajalle sanomaan asiasta. Tuotteiden laatua ei tiedetä tarkkailla entistä tarkemmin mikäli niistä ei tieto liiku valmistajalle. Ymmärrän hyvin että joidenkin valmistajien asiakaspalveluun on kuluttajan vaikea saada yhteyttä/vastausta, siksipä kannattaa jättää asia myymälän hoidettavaksi jotta voivat ottaa edustajiin yhteyttä. Mikään valmistaja ei kuitenkaan voi tuotteiden kestävyyttä luvata mikäli koira puree tuotetta. Panta ja talutin on tarkoitettu nimenomaan taluttamiseen, eikä purukalustolle... Myyjä on tuossa ollut pahasti väärässä jos on luvannut että tuote kestäisi myös puremista.

• Ajaa_kuin_törttö

Ostin Faunattaresta kuonokopan, merkkiä en nyt muista. Koppa oli koiran päässä 5 - 10 minuuttia, kun kävelimme. Siinä ajassa kiinnitys- ja kiristyshihnat purkautuivat hirveiksi nylonlankatakuiksi ja koko kuonokoppa oli ns. p**kana. Toki koira hankasi naamaansa tassuilla, koska käytti ensimmäistä kertaa kuonokoppaa, mutta eikö nyt ison koiran kopan pitäisi tuollaista kestää!
      No, vein takaisin liikkeeseen. Myyjä intti, että kauanko koppa on ollut koiralla ja oliko se valvonnassani, vaikka pystyin osoittamaan, missä kohtaa kopassa oli valmistusvirhe, joka aiheutti purkautumisen, ja olin ostanut tuotteen vasta edellisenä päivänä.
      Olisi tietysti pitänyt tarkistaa koppa ennen käyttöä, mutta olettaisi nyt eläinkaupasta saavansa valmiita tuotteita, eikä itse joutuvansa viimeistelemään niitä, varsinkin kun käyttöohjeessa ei mainittu asiasta.

Hieman ärsyttävää. Onneksi sain kopan vaihdettua uuteen, mutta pyysin kyllä mainitsemaan virheestä muillekin ostajille.

• hupsansaa

Hassua miten jotkut voivat olla ihan sutta ja sekundaa, toiset taas kestää. Itsellä Hurttaa monessa muodossa. On 3 manttelia, nahkaista puolikurkkaria kolme kappaletta, lifeguardin nylonpantaa puolikurkkarina 3 kappaletta sekä yksi collectionin panta, collectionin ja lifeguardin valjaat, sekä vielä lifeguardin nylonhihna. Kaikki ehjiä :P Vanhin on ensimmäinen Hurtan vanhan malliston sademantteli, ei muuta vikaa kuin se, että liukuu aina enemmän toiselle kyljelle. Taitaa olla kuitenkin sama vika kaikissa mantteleissa. Yhdessä nahkaisessa puolikurkkarissa kiinntyslenkki venynyt ovaaliksi, ollut käytössä jo 4 vuotta. Se on ainoa, jota en isoimmalle koiralle uskalla laittaa, muut voi käyttää kyllä. Joskus muistan raivonneeni jostain Hurtan tuotteesta, ei kuitenkaan tainnut olla kovin vakavaa, sillä näitä on kertynyt jo näin paljon, enkä kuollaksenikaan muista mikä se syy alunperin oli :P
      Koiria 3, kaksi saksanpaimenta, yksi keskikokoinen sekarotuinen.

• koiranystävä

Harmittaa kyllä, että M&M on vallannut joka kaupungin ja tappaa siinä samalla kaikki yksityiset lemmikkiputiikit :( Kaiken lisäksi sekin myytiin juuri Ruotsiin. Nykyään meni sitten mihin kaupunkiin tahansa, aina on samat Hurtat ja Rukat hyllyssä, muita koiranvaatteita ei sitten löydykään.

Rukka ei valmista tarpeeksi pieniä vaatteita omille koirilleni ja Hurtan vaatteet ovat liian jäykkiä/raskaita malliltaan. Yhtä neulehaalaria katsoin kyseiseltä merkiltä, mutta olin suoraansanottuna järkyttynyt kun vaate, joka on 70 % akryyliä ja made in China, maksoi 55 euroa. Samalla hinnalla saa mittatilauksena suomalaisen villahaalarin. Nykyään tilaan koirilleni takit toiselta merkiltä Briteistä. Erityisesti pienet koirat otettu huomioon malleissa ja materiaaleissa.

Ostin muuten viime kesänä yhdet Hurtan y-valjaat, jotka osoittautuivat sopimattomiksi sekä rikkinäisiksi - tikkaukset olivat jo valmiiksi purkautuneet.

• ei hurtan tuotteita

Meidän koiralla oli jokus Hurtta-valjaat. Olimme keskustassa, ja yks kaks valjaat aukesivat. Olisi voinut sattua mitä tahansa. Valjaat eivät puristaneet, ihan oikein säädetty, lukko ei ollut jännittynyt. Tuon jälkeen en luottanut enää Hurtan valjaisiin, en edes siihen missä on lukitusnappula itse lukossa.

Bestfriendin tuotteet olen myös havainnut hyviksi.

• Kylsesiitä

Mulla on vain hyviä kokemuksia Hurtan tuotteista (samoin M&M -liikkeistä).
      Pentukoiralla, joka järsii hihnaa, ei kyllä kestä juuri mikään hihna. Ei ainakaan nailoninen, koiranpennun hampaat saavat hihnaan samassa ajassa saman tuhon kuin tylsähkö, mutta laadukas puukko.
      Joku Flexinnaru menisi pentukoiralta sekunnissa poikki.
      Todennäköisesti "A_k_t" nimimerkin kuonokoppa on ollut ns. maanantaikappale. Tosin koirankynnen sopiva osuminen vastaa taas ruostuneella naulalla kaivelua, eli voi olla huonosta tuuristakin kyse.
      Tyttäreni on erehtynyt ostamaan kahdesti kuonokopan koiralleen (syystä että toinen koira on ollut leikkauksessa ja on halunnut estää toisen koiran haavojen nuolemisen). Molemmilla kerroilla kuonokoppa on ostettu liikkeestä sovitellen eri malleja ja kokoja, jotta sopiva löytyisi. Kummallakaan kerralla kuonokoppa ei ole pysynyt koiran päässä kymmentä minuuttia kauempaa. Koira vaan tempuroi kunnes saa kopan pois päästään roikkumaan kaulalleen. Onneksi kaulalle eikä alaleukaan.

• .....

Hihnaa pureksivalle pennulle kannattaa käyttää ketjuhihnaa jossa kädensija nahkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7808
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3732
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1190
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1043
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      993
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      837
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      782
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      749
    10. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      740
    Aihe